FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Infecție (Oliviu Craznic, ...Și la sfârșit a mai rămas coșmarul. Cap. 16)
Text postat de oliviu craznic
Oliviu Craznic
...Și la sfârșit a mai rămas coșmarul

Editura Vremea 2010
Librăriile Eminescu, Sadoveanu, Humanitas etc.
Site-urile Tamada.ro, Editura Vremea etc.

Capitolul 16. Infecție

– La o parte, toată lumea la o parte!... tună ducele de Chalais.
O rumoare puternică se iscase. Oaspeții vorbeau unii peste alții, înghesuindu-se în aproperea mesei lângă care murea Villard.
– Dați-mi voie să trec, scrâșni și doctorul Perrigord, dar nu mai era nevoie. La porunca ducelui, toți se dăduseră mai în spate, formând un cerc în jurul bolnavului. Perrigord păși în interiorul cercului și îngenunchie lângă intendent. Francois Abel și de Guy îl urmară. Lacross se opri chiar în spatele lor.
O liniște de mormânt se lăsă când doctorul examină bolnavul. Cu mâinile albe de chirurg, Perrigord descheie gulerul înalt și pătat cu sânge sau vin al intendentului, iar prin deschizătura făcută am văzut cu toții două umflături mari, negre, purulente, cu spărturi în vârf, ca niște răni. Von Walter făcu un pas în spate, și fața lui era de culoarea hârtiei.
– Ciumă, spuse doctorul Perrigord, și declanșă panica.
Marchiza își duse mâna la gură și ar fi leșinat fără îndoială, dacă nu o susținea Max Schwartz. Câteva dintre invitate chiar își pierdură cunoștința. Multe altele țipau, iar bărbații vociferau și unii înjurau fără reținere.
– Trebuie să plecăm de aici, spuse în urechea mea o voce pe care am recunoscut-o a fi a lui Von Walter, trebuie să plecăm de aici chiar acum.
– De acord, spuse Vincennes, și se trase mai într-o parte, rotindu-și repede privirea în jur.
– Prea târziu, am zis obosit, și le-am arătat din cap ușile grele de la intrare. Inchizitorul, Lacross și căpitanul gărzilor cu doi oameni se adunaseră în fața lor, vorbind în șoaptă și privind îngrijorați către oaspeți. Între aceștia începea să se audă deja „Să plecăm” și „Repede, bagajele”, dar nimeni nu părea să aibă un plan. Însă Lacross și inchizitorul aveau cu siguranță unul.
Urmau să ne închidă înăuntru.
Von Walter înjură răgușit.
– Încă se mai poate, spuse el, ducându-și mâna la spadă. Putem încerca o trecere în forță, acum cât sunt buimăciți.
Vincennes se gândi un moment, părând să cântărească alternativele.
– Ar putea să meargă, acceptă el.
– Nu plec nicăieri, am zis printre dinți, și Von Walter înjură din nou.
– Bine, o să luăm și fata, spuse el, unde este?...
Dacă aș mai fi avut timp, m-aș fi mirat din nou de cât fusesem de transparent, dar totul se petrecea mult prea repede. M-am uitat după vicontesă, și am zărit-o – cu ochii ei mari, frumoși și speriați, lângă ducele de Chalais, în vreme ce Castlenove o proteja cu brațul.
– În regulă, zise Vincennes, să-i dăm drumul. Trecem prin ei.
– Pe demonii din Iad, nu pleacă nimeni, urlă ducele de Chalais, cu ochii negri de furie, și în mâinile lui delicate se iviră țevile lungi a două pistoale. Suntem infectați. Rămânem aici.
Nu ni se adresa nouă în special, mai mulți invitați se pregăteau să-și croiască drum către ușă.
Lacross se întoarse spre mulțime. Avea și el un pistol, dar nu îl ridicase. Țeava armei îi atârna neglijent pe lângă corp. Peste umărul lui, căpitanul gărzilor trăsese spada.
– Să ne calmăm cu toții, spuse el liniștit. Suntem oameni educați. Știți procedura.
Drugul greu de fier fu tras peste ușă. Inchizitorul păși în față, cu șiragul de mătănii la vedere.
– Domnul este cu noi, să nu uităm, vorbi el blând, și chiar atunci Villard horcăi și scuipă o spumă sângerie, parcă pentru a-l contrazice. Dar de Guy ignoră total trupul prăbușit la podea. Doctorul Perrigord nu este specialist. Părintele Abel va examina și el bolnavul, pentru a confirma sau infirma diagnosticul. Până atunci, fiecare să se așeze la masa lui, și să răspundă la întrebările pe care domnul de Valois-Lacross le va pune. Deschidem o anchetă.
– Suntem pierduți, spuse lângă mine Von Walter, lăsându-se pe unul din scaune.
– Aia e ciumă?... l-am întrebat pe Vincennes neîncrezător, cu ochii la buboaiele purulente de pe beregata intendentului. Prietenul meu ridică din umeri. Părea demoralizat.
– Nu este, spuse Von Walter, confirmându-mi temerea, credeți-mă că nu e.
– Atunci spune-le, am zis. Perrigord e un imbecil, or să te creadă.
– Știu și ei, spuse neamțul obosit, luându-și capul în mâini cu un gest de renunțare. Cel puțin inchizitorul știe. Ne-au prins.
Aveam același sentiment. Al unei capcane care se închide.

(Va urma)

Oliviu Craznic
...Și la sfârșit a mai rămas coșmarul

http://www.agentiadecarte.ro/2010/09/traian-t-cosovei-oliviu-craznic-adrian-marino-herta-muller-lewis-carroll-si-gellu-naum-in-topul-lecturilor-de-vacanta/
http://oliviucraznic.wordpress.com/2010/09/26/premiul-i-pt-roman-la-concursul-national-de-literatura-visul-2010/
http://www.bookblog.ro/sf/bookfest-2010-%E2%80%93-titluri-si-lansari-sf/
http://www.agentiadecarte.ro/2010/06/%E2%80%9Cintelegerea-raului-si-a-formelor-sale%E2%80%9D/
http://mirceapricajan.wordpress.com/2010/08/27/cosmarul-lui-oliviu-craznic/
http://darkwolfsfantasyreviews.blogspot.com/2010/07/in-mailbox.html
http://oliviucraznic.wordpress.com/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100001082610778
http://edituravremea.blogspot.com/
http://www.edituravremea.ro/...si-la-sfarsit-a-mai-ramas-cosmarul


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE