FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
CONSULTARE
Text postat de Emanuel Cristescu
Cu toate insistențele mele și cu toate eforturile pe care le-am făcut, din păcate, pe site se postează foarte multe comentarii în afara textelor, unele vizând viața personală a membrilor.

Am făcut aproape tot ce mi-am imaginat ca, în spirit democratic, să opresc astfel de manifestări. Din păcate nu am reușit.

Fac apel la toți membrii site-ului să facă observații, propuneri sau să-mi transmită idei cu ajutorul cărora să putem curma o astfel de practică.

Știu că dacă le veți face direct pe site vor "sări" unii pe dumneavoastră și în loc să soluționăm problema, vom asista iar la un război de uzură, un război de gherilă care ne va răpi mult timp degeaba. De aceea vă rog să-mi transmiteți comentariile dumneavoastră pe e-mailul meu: [email protected].

În plus v-aș ruga să nominalizați în ordinea preferințelor 15 membri care, în opinia domniilor voastre vi se pare că sunt corecți în raport cu site-ul și alți 15 membri care sunt incorecți în raport cu site-ul și activitatea de pe site. Toate informațiile vor rămâne confidențiale. Efectiv vreau să văd și opiniile dumneavoastră spre a vedea dacă și unde greșesc și de a găsi o soluție pentu igienizarea de, să-i zicem, toamnă!

Opiniile dumneavoastră nu trebuie să vizeze modificarea sistemului informatic deoarece nu dispun de resurse în momentul de față. Așadar, în situația dată, ce măsuri considerați că ar trebui luate, inclusiv excluderea unor membri de pe site, pentru ca atmosfera să devină respirabilă.

Vă mulțumesc tuturor și sper să găsim o soluție să redresăm atmosfera.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iată, după apariția nominalizărilor operate de latunski, disputa s-a terminat. Finis coronat opus.  
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-09-03 15:28:13
         
 
  Radu, n-am nicio sugestie. Nu mă pricep la suprarealism. Mai ales cînd e vorba despre dizertații în versuri.

Îmi pare rău :)



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-09-02 21:56:39
         
 
  2 și 3!  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-02 21:40:03
         
 
  doamnelor și domnilor, vă rog să mă scuzați că vă întrerup, dar n-am reușit să versific punctele 2 și ale micii mele dizertații cu titlul "a-ncolțit picofaradu/mândro, hai să tundem bradu", așa că în ciuda viului interes cu care mi-ați urmărit până acum expozeul, m-aș duce, cu oareșce tristețe, la culcare.

treziți-mă la toamnă.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-02 21:39:19
         
 
  Latunsky draga,
Asa am fost de speriat ca-mi voi gasi numele pe vreuna din listele tale ca a trebuit sa beau un brandy triplulu sa-mi revin.
Vodca nu lucreaza la mine.
Esti de milioane !
sa fii iubit !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 20:53:20
         
 
  Distinse domnule Cristescu,
personajele lui Bulgakov rămîn la fel de actuale pentru literatură, cum cele ale lui nenea Iancu pentru viața politică și socială.
Unde poliția secretă nu-i identifică, rezultă un trist anonimat.
Eu îmi fac meseria cu responsabilitate. Citiți, pe mai departe, "Critica acțiunii dure" - mensual ce apare la Tiraspol.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-09-02 20:45:31
         
 
  Distinse critic,

M-ai făcut să zâmbesc. Voi supune atenției Dumei această situație. Poate că Ohrana virtuală va analiza aceste clone și va identifica ipochimenii (nu m-ar surprinde să fie ipochimen!) care gestionează aceste nume. Eșcio vodka!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 20:25:40
         
 
  Membri incorecți în raport cu saitul:
1. Criticul Ariman;
2. Poetul Sașka Riuhin;
3. Literatul Beskudnikov;
4. Zagrivov, autor de scheciuri;
5. Nuvelistul Ieronim Poprihin;
6. Archibald Archibaldovici;
7. Criticul Ababkov;
8. Poetul Dvubratski;
9. Nastasia Lukinișna Nepremenova;
10."Navigatorul Georges" (clona celei de mai sus)
11.Literatul Mstislav Lavrovici (retras de pe sait);
12.Deniskin, prozator;
13.Giuharev; idem;
14.Kvant: la fel ca idem;
15.Aloizi Mogarîci, autor de anonime, delator.

Membri corecți în raport cu saitul:
1. Mihail Alexandrovici Berlioz, redactor;
2. Ivan Nicolaevici Ponîrev, poet;
3. Ivan Bezdomnîi, clona lui Ivan;
4. Alexandr Sergheevici Griboedov, scriitor;
5. Mătușa celui de mai sus, care doar asculta ce-i citea nepotul;
6. Jukopov, romancierul;
7. Pavianov, reprezentant al secției de poezie;
8. Bogohulski, traducător;
9. Eseistul Sladski;
10.Adelfina Buzdeac, istoric;
11.Editorul Jeldîbin;
12.Pacientul de la camera 118, zis Maestrul;
13.Azazello;
14.Criticul Latunski;
15.Yesua Ha-Nozri.
 
Postat de catre latunski criticul la data de 2010-09-02 20:02:28
         
 
  Domnule dragă,

Eu nu am orgolii. V-am spus, cu puii de țigan, prin natura meseriei, pot conviețui fără probleme (au fost zeci de cazuri în care singură, din tot colectivul de profesori, am apărat elevi nefericiți supuși nedrept oprobriului public din considerente preeminent rasiale). Nu asta e problema, și mi-am justificat suficient, mai jos, sau altfel, motivele și reacțiile față de terțele neînsemnate.

dacă, însă, vreți umilirea mea înainte de execuție, vă satisfac dorința (mai ales că "aprecierea față de intelectuala-eu" nu lasă loc comentariilor și supozițiilor de partizanat). Îmi cer scuze față de toată lumea pe care am supărat-o aici, față de toți minoritarii de orice neam ar fi (evrei, canadieni, țigani sau soldați universali).


Vă rog să mă scutiți de alte comentarii și să-mi îndepliniți ultima dorință.


P.S. Eu nu am principii "teoretice". Eu trăiesc.

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-02 17:35:04
         
 
  Amelia,

Ești și rămâi o colerică incurabilă. Asta nu scuză atitudinea ta față de Adriana Giurcă pe care ai jignit-o nemeritat. Ar fi onest și creștinește să-i prezinți scuze.

Ar fi o dovadă a congruenței principiilor teoretice cu aplicarea lor în practică.

În rest, aprecierea mea pentru intelectualul care ești rămâne neștirbită. Mintea mea nu poate pricepe însă cum un astfel de intelectual poate utiliza uneori asemenea mostre de limbaj!
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 17:09:07
         
 
  am citit încă odată, cu atenție, propunerile pe care le-ați făcut mai sus, stimate domnule Corbu și, de aceea, mă văd nevoită să traduc refrenul cântecului postat de mine, umila truditoare la catedră ce și-a permis să propună pilde de extemporal unor monștri sacri retezați de jignirile nelecuite.

1. niciodată nu am rezonat cu principiile Europeei, și v-am dezamăgit de repetate ori prin intoleranță, huiduieli (tradu "expresii a-europeene"). Motivul pentru care am rămas aici a fost exclusiv legat de Persoană și nu de Principiu.

2. Mi-am permis să dau replici unor creaturi ireale prin puterea cu care-mi urmăreau reacțiile și-mi șușoteau pe la tâmple, prin talentul cu care se pliau pe unele prototipuri din natura mediatică înconjurătoare, prin disproporționalitatea dintre realitate și percepția propriului eu.

3. Prin tot ceea ce fac în viața mea, lupt împotriva valorilor afișate de dvs aici, și nu ar fi fair-play să merg și cu...și cu... Apoi, domnule Corbu, credeți-mă, eu lucrez cu țiganii zilnic, îi respect și mă respectă, dar nu e de ajuns să fii țigan ca să ai respectul valorii și să-ți vezi lungul nasului

4. Ghilotinarea mea publică mi-ar spăla păcatul de a fi discutat măcar cu trădători de țară, materialiști vânduți sau relativiști de carton. În fața omului, a poveștii sale, a Persoanei, aș putea întinde o mână, cu drag. În fața unor principii mizere, a clișeelor, a umanismelor cosmetizate prin farduri de firmă, adoptate și adaptate, nu pot decât decupa un deget mijlociu îndreptat în sus.

5. Vă mulțumesc pentru tot, din suflet. Simpatia rămâne și acum, și mereu, reciprocă


chiar dacă


P.S. consider că prezența mea aici e inoportună și cer să fiu executată (nu doar perpelită bine).

 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-02 17:01:47
         
 
  prima si cea mai importanta diferenta dintre acel sondaj de opinie si sociograma de azi (din prudenta, am evitat ghilimelele) e vizibila din satelit: sondajul de opinie a colectat datele in mod public. sociograma, conform procedurilor, nu.

ce-i drept, desi suna extrem de promitator, sondajul a ramas fara efecte. de altfel, dupa 2-3 zile, malitiosii au constatat cu tristete ca micul exercitiu democratic a fost doar un dulce joc de imagine si au inchis definitiv subiectul, dar majoritatea iacobinilor participanti la crearea primului Comitet de Salvare Europeean au continuat o vreme larma, intretinand energic confuzia cu propuneri dintre cele mai extravagante (unii), sau condamnand cu asprime derapajele reactionare (pe unele live, pe altele, dupa caz, in contumacie).

oricum, incet-incet, peste toate s-a asternut colbul.

va urma
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-02 15:44:50
         
 
  Emanuel, admit ca arbitrajul conflictelor nu trebuie facut discretionar, si atata vreme cat europeea are un singur proprietar, deci un singur pol de putere, sondajele de opinie sunt, in principiu, utile.

astfel de sondaje s-au mai facut. in mare viteza, imi amintesc acum doar de acesta:

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=24076

l-am recitit... merita

voi reveni
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-09-02 13:49:27
         
 
  Care Taika Tuk?
Ăla cu bățu' dă nuc!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 11:05:30
         
 
  er:
"atac la persoana ăluia care a îndrăznit de le-a zgîriat parbrizu’,"

Am pierdut acordul pe drum!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 10:59:30
         
 
  Aseară, plodul iubit la apropitarului, după ce promisese că nu-mi mai adresează nici un cuvînt (încă nu era afumat bine!) se lăuda că el face și desface pe aici, lăsînd a se trage încheierea că este un fel de editor sau, dacă nu, poate infuența editorii să valideze și, respectiv, invalideze ce vrea mușchiul lui.
Păi dacă ecsintescu a ajuns tartor pe aici, ce să ne mai mirăm?
Eu încă nu am reușit să pricep care-i rolul individului ăsta, în afară de faptul că, la aore mici, cînd se scufundă în reverii alcoolice, are o mare plăcere în scîrma cu bețigașul în materii, să descopere principiul fundamnetal al putrificării, inventînd tot felul de măgării de tip securistic. Că a avut de la cine să-nvețe.
Dar dacă mr. Corbu e așa de încîntat de talentele cosmice ale insului, să mizeze în continuare pe cosmica asta infantilă.

Să luăm, însă, puțin în discuție observațiile viteazului anonim care spunea că pe aici nu se mai face literatură și că talente rătăcitoare care au fost ofertate de către el au refuzat să se prezante la gazetă, cu talentu-n poșetă!

Aci se cuvine să facem o mică analiză a saiturilor existente pe Net, ceva mai cunoscute, din acest punct de vedere.
S-o luăm în ordine cantitativă…
Agonia.
Vreți să spuneți că acolo se face literatură? În afara cîtorva rătăciți care apar din cînd în cînd și care mai știu ce și cum, restul sunt o masă amorfă de scribaci care socializează mumos și se comentează elogios. Unii sunt de o grafomanie înspăimîntătoare. Nu-i mai încap nici paginile rezumative, darmite saitul. Dau pe dinafară, ca apa de ploaie din canalele-nfundate. E un fel de cimitir de lux, cu stafii vorbitoare. Singurul criteriu de apreciere pe acolo este să dai elegant din codiță și să aștepți bombonica recompensatorie de la mamițica sau tăticuțu’: adică editorul/editoarea x, care se cred/e un fel de mafalde ale literaturii, dar care nu au nici cel mai elementar criteriu de apreciere. Bineînțeles că și aici sunt excepții notabile, dar nota dominantă nu o dă nicăieri, în nici un sistem, de orice natura ar fi el, excepțiile, asta e știut.

Roliteratura.
S-au adunat ceva useri care, calitativ, trec cu două clase peste Agonia, dar bîntuie și pe acolo cam aceeași fleșcăială critică, de rude apropiate, același schimb de amabilități socializante. Pînă la urmă, cred că se vor dilua și ei, urmare a preluării otova a oricărei scrieri, fără criterii de selecție ceva mai severe.

Deocamdată, singurul sait pe care (încă) se mai face, cu adevărat, literatură, deși nu mai are componența de excepție a altei dăți, este Clubul literar. Acolo fie că scriu, fie că își expun părerile în subsolurile textelor, se vede clar că oamenii sunt de calibru, știu despre ce vorbesc. Că nu tot ce se scrie pe acolo servește de exemplu ilustru, asta e altă poveste.
A intervenit, totuși, un fel de oboseală cronică, fenomen aproape generalizat și în restul saiturilor literare. Orice încercare de regenerare a entuziasmului inițial, care le-a debutat, sfîrșește în decepție.


A mai fost unul, Hyperliteratura, dar care a dat faliment, prin derapajul mistic al inițiatorului și, la un moment dat, poetului remarcabil Marius Ianuș.


Despre Europeea ce să zici?
Că însumează toate beteșugurile ălorlalte, la un loc. E mama-răniților, îngrijită de către chiar ăia care așteaptă de la ea oblojire! Și nu se vindecă deloc.
Păi cum să se vindece atîta vreme cît proprietarul crede că selecția se face așa: iei o lopată de scribălăi și-i vînturi, ca pe fasole, în vînt. Cînd nu adie nimic. Și degeaba vînturi, că tot ce ai pe lopată cade în covată!
Ei bine, nu veți vedea o competiție a valorii pe aici. Unii se scuză, zicînd că e un Atelier, bre, deeeci putem afișa orice tîmpenie care ne trece prin dendrite, dar eu zic că tinichigeria se face și ea mai pe din dos, nu ieșim cu marfa la stradă, ca țiganii care fac burlane taman în fața prăvăliei. Păi, cine mai știe cîte ceva, cînd vine și dă de bazaconiile lirice ale lui x și y, o și tunde-n alte spații. Eu cred că cea mai mare greșeală care se face este credința că poți face din Trabant mașină și etc. – era o vorbă pe vremuri!
Critica aia incomodă, fie și bășcălioasă, pe care unii o confundă cu atacul la persoană și o dau ei, după aia, în atac la persoana ăluia care a îndrăznit de i-a zgîriat parbrizu’, este unul din criteriile fundamentale de selecție. Pentru că nu pe oricine îl duce curelele s-o facă și, de regulă, cei care o practică mai știu cite ceva.
Dar te pui cu orgoliul geniului în fașă!

Ca o concluzie, văd două soluții preliminare:
1. Juvăț la ecsintescu, pentru că ăsta se joacă pe aici ca un plod retardat, nimic altceva nu face!
2. Selecție riguroasă.
Dacă veți continua ca pînă acum, tot așa o s-o duceți, poa’ să vie editor și Taika–Tuk!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 10:55:50
         
 
  PS Sper să nu regretați domnule Corbu ultima frază, mie-mi pute a impolitețe și a cenzură.Probabil broasca matinală a fost extrem de indigestă. Așa cum experimentul dumneavoastră bleu-sociologic pute a amatorism și măturarea gunoiului sub preș.
Nu contați însă pe mine, mi-am pierdut prea multă vreme pe-aici ca să-mi asum și rolul de cobai în autodafeul naiv pe care-l propuneți!
o zi bună și multă farbă bleu pentru escamotarea zoaielor!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-02 10:52:02
         
 
  Mi-am asumat responsabilitatea renunțării la serviciile editorilor care în loc să modereze imparțial foloseau funcția de editor pentru escaladarea conflictelor și pentru răfuieli personale.

Deciziile, distinse coleg, se fundamentează. Iar cercetarea sociologică este foarte importantă. Mie mi-ar fi simplu să iau decizii. Însă acestea ar părea arbitrare. Oricum mulțumesc. Lăsați-ii și pe alții. Domnia voastră ați spus ce ați avut de spus.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 10:40:54
         
 
  Ce să ne asumăm onor apropritar? Extemporale la dirigenție? În urmă cu cîțiva ani cînd am intrat aici, am găsit o comunitate trubulentă, dar literară!M-am iluzionat ca mulți alți că cei responsabili cu liniștea propice creației atelierului sunt editorii conduși de domnia-voastră; realitatea m-a deșteptat, am scris pamflete, ăsta e modul meu "de a socializa" cu veleitarismul și mediocritatea agresivă!Acum ne propuneți găselnițe sociografice; machiavelismul ăata desuet e hazos: cine e turbulentul? la ce vă ajută delațiunea unui e-mail ca să luați o decizie...e vorba cumva de viermele acela peripatetic numit conștiință? V-am trimis vreo zece e-mailuri pe cînd m-am înhămat la voluntariatul editorial; ce decizii ați luat?
Eu îmi asum doar paternitatea scrierilor,dumneavoastră bîjbîiți în edificarea unei poziții ferme. Majoritatea? Care majoritate? Cea care se suduie vioi în subsolul paginilor?
Sincer, cred că n-aveți decît șansa de a prelungi agonia lavrei, momentul a trecut, teoriile sociologice ar trebui înlocuite cu niște fișe psihanalitice, cu o întrebare cheie: de ce continui să accesez saitul europeea!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-02 10:33:18
         
 
  Da, distinse coleg. Mă grăbeam teribil. Acum scriu printre picături.

Nu este vorba de delațiune. Este vorba de sociogramă. Dați un google și vedeți că este o procedură de investigare-cercetare științifică utilizată la nivelul grupurilor. Iar noi aici suntem un grup. Dacă de exemplu voi constata că X este considerat turbulentul site-ului voi lua măsuri împotriva lui. Responsabilitatea mi-o voi asuma eu. Însă aș vrea să văd ce zice majoritatea. Este ușor să stai pe marigine și să critici. Mai greu este să-ți asumi.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 10:18:42
         
 
  Iată și cădelnițarea cu parfum de tămîie; aghiasmă curată, prealuminate starețe Emanuil, exact ceea ce așteptați, o soluție ecumenică: vade retro satana!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-02 10:02:54
         
 
  Mi se pare cel puțin ciudată această procedură, și voi încerca să explic. La o ședință cu părinții, poate cea mai furtunoasă întâlnire de gen din întreaga mea carieră de dascăl, făceam anumite considerații generale asupra disciplinei și a modalității de raportare a copiilor la actul educațional (și acesta implică, așa cum probabil știți, inclusiv perspectiva relației copil-părinte). În sala de clasă erau aproximativ cinzeci de suflete de părinți de toate categoriile, iar ceea ce auzeau de la mine nu era nici pe departe morală searbădă de tipul "e necesară o colaborare strânsă, o armonie, un respect reciproc, e necesar să învețe respectul, ordinea...etc". Prin ceea ce spuneam atingeam fiecare suflet acolo prezent, propuneam investigații subterane, mecanisme pur umane, reale și curate, non-verbale prin care să scoatem împreună aur. Nu exista o vină anume, existau frânturi disparate de suflete. Precizez că această clasă, așa cum se întâmplă în fiecare generație, este una slabă și cu mari probleme disciplinare. Așa consideră, și poate pe bună dreptate, conducerea școlii: să mi le încredințeze mie, și nu e treaba mea să comentez, mai ales că atunci când ajung în clasa a VIII-a, la sfârșit de ciclu, clasele mele de "C", micii mei amărâți, depășesc de fiecare dată cu mult elita dinainte stabilită de ei.

Din public, un tătic îmi propune direct: "Doamna dirigintă, hai să aflăm și noi, care sunt vinovații? Să-i ridicăm în picioare pe părinții lor, să le vorbim noi, aici, ce vină au ai noștri copii să sufere privațiuni din partea cadrelor didactice, măsuri dure, când e firesc să plătească doar cei care tulbură apele?". Rând pe rând, mai mulți părinți s-au ridicat și au completat cererea tăticului spălățel, mai ales că rezultatele școlare ale celor mici le îndreptățeau cererile. Am tăcut. Pe umă le-am vorbit despre tribunalele iacobine și procesele publice cu glas scăzut. A ieșit din "mulțime", atunci, o altă popunere: să-mi scrie ei pe bilete nemulțumirile, iar eu să hotărăsc ulterior măsurile care se cuvin (cu rugămintea de a le comunica și lor la proxima întâlnire publică).

Mi-am întors ochii pe geam, și am lăcrimat în mine. Era greu, teribil de greu. Într-un târziu, un bunic din spate s-a ridicat și a început să vorbească. Mai târziu am aflat că era bunicul Lidiei, premianta clasei. În câteva cuvinte, mâna aceea de om care-o creștea pe țigăncușa noastră de la 4 luni, le-a dat tuturor o lecție grea: niciodată, într-o comunitate nu există Vinovați. Fiecare, în felul său, poate distruge sau poate înălța mica și fragila noastră lume. Să privească fiecare în sufletul copilului său și să afle darurile și pedepsele pe care le poartă, să înțeleagă încrâncenarea, să deslușească înfrângerile! Să-i învețe să iubească și nu să pună la stâlpul infamiei pe colegul de bancă. Responsabilizarea individuală și dragostea fac, împreună, infinit de mult. "Cât am rănit fără motiv pe cineva, câte drame am produs și câtă dăruire adevărată am avut pentru ceilalți?"

Acesta este singurul extemporal adevărat!


Asculta mai multe audio Muzica



 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2010-09-02 09:52:13
         
 
  Stimate apropritar,
Pesemne că sunteți tare grăbit din moment ce mi-ați trunchiat și numele. Mă amuză scuza dumneavoastră, ori de cîte sunteți pus în situația să dați un răspuns tranșant pretextați o treabă urgentă.Din ceea ce spuneți pe-aici, ne solictați o listă a delațiunii, un fel de anonimiadă răului, în loc să vă suflecați mînecile și să rîniți grajdul...în fine, sunt curios,după ce veți colecta emailurile cu opiniile solicitate colectivității(rarefiată și plictisită)în varinata că veți primi vreun e-mail acuzator, ce veți face? Sincer, cred că nimic!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-02 09:23:31
         
 
  Domnule Rechesa,

Din pacate trebue sa plec.
V-am rugat trimiteti-mi pe e-mail nominalizările. Eu le voi totaliza si voi vedea daca mă înșel sau nu. Eu am percepțiile mele. Dar nu vreau să greșesc. Ori să nedreptățesc.

Sincer vă rog scrieți în opinia dvs, în ordine, 1; 2; 3; etc membri care fac rău site-ului.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 08:59:00
         
 
  PS
Iată deschid eu capul listei:mă autonominalizez.
Motivul? Am tulburat liniștea creatoare cu parfum de tămîie a lavrei bleu. Am scris molitve pentru exorcizarea demonilor din trupul poeților lăcrimoși, am fost necruțător cu bieții stihuitori ce cîntau bîlbîit în strane, am alungat oițele dornice să pască iarba albastră a pajiștii dintre zidurile mitocului!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-02 08:54:04
         
 
  D-le Cristescu/Corbu,
Puneți-vă în situația unui nou sosit pe Europeea, dornic să-și expună producțiile literare;atras de numărul mare de accesări și comentarii de pe această pagină,cred că ar fi zăpăcit de conținutul ei, de reacțiile din subsol și ar avea impresia că a intrat pe un blog de refulări ale spiritului nu pe un tărîm literar.
Soluția purificării "atmosferice" a lavrei stă doar în mîinile dumneavoastră; observ, însă, că ne pasați responsabilitatea("anonima" de mai jos e încă o mostră a duplicității "ierarhice" pe care ne-o serviți)Ne solicitați să nominalizăm "energumenii" care tulbură liniștea "monahală"! Păi îi aveți sub ochii dumneavoastră, ce să mai tribulăm în deșarte concepte morale? Nu cred că excluderea lor va servi cu ceva europeei sau va readuce "dieceii" care cădelnițau, cu folos pe-aici, odinioară. Întotdeauna v-ați ferit de soluții radicale, ați menajat susceptibilități și cocoloșit în numele libertății de opinie, bălăcăreala vioaie din subsol. Chiar dacă ați găsi vreo soluție e tardiv, operația ar fi reușită dar pacientul mort!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-02 08:49:20
         
 
  Aștept în continuare opiniile dumneavoastră. Însă aș dori nominalizări. Pentru a putea verifica cine, în opinia majorității membrilor, dăunează grav site-ului. Implicați-vă. Altfel este greu justificabil să vă plângeți.

Domnul care a trimis mesajul de mai jos, în opinia mea a evaluat corect însă a procedat precum Pilat din Pont.

Nominalizați în ordine care dintre membrii site-ului, în opinia dumeavoastră, fac rău site-ului. Puteți nominaliza, unul sau mai mulți. Fără sprijinul dvs. intervenția mea ar putea părea subiectivă și partinică.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 08:08:01
         
 
  Postez în integralitate un mesaj diagnostic:

"Buna seara, domnule Emanuel Cristescu

Cu referire la textul "Consultare" de pe site-ul europeea: din pacate, disputele interminabile dintre unii membri foarte activi ai site-ului, lipsa unor masuri restrictive impotriva celor ale caror comentarii pot fi numite oricum, doar literare nu, tin departe de zona albastra multi autori. Personal am invitat cativa pe europeea... insa, dupa ce au studiat zona, au spus categoric NU.
Daca va inchipuiti ca lipsa de coloana vertebrala ii tine departe de site, va inselati: sunt oameni care pot sa polemizeze, insa nu doresc fiindca acest gen de razboi virtual este o lupta cu morile de vant, un efort inutil.
Da, legea selectiei naturale a triumfat pe europeea: au ramas cei mai buni acum, care insa nu prea scriu. Se pare ca nici "dinozaurilor" nu le prieste legea junglei.
Si eu am spus NU datorita celor constatate... cu tristete: atac la persoana, imixtiune in viata personala, limbaj suburban.
Acestea nu au deloc darul de a stimula inspiratia, nu se mai scrie literatura si atunci dispare scopul pentru care acest site a fost creat.
Ati putea sa impuneti mutarea comentariilor offtopic in forumul de discutii, lucru de care s-ar putea ocupa un editor iar site-ul in sine sa ramana o zona curata.
Succes si o seara buna in continuare!"


 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-09-02 07:56:15
         
 
  Eu nu ma mai mir de nimic, parinte!...

"Din comentariile de mai jos se intelege ca de-aia o duce asa de rau Romania la ora actuala fiindca a parasit-o Valeriu Cercel in '79.
Iar 25 de ani mai tarziu, Romania avea sa il paraseasca pe Sorin Olariu. O alta lovitura a soartei..."
(Parintele Sorin Olariu)

de cand pe Sorin Prelatul
la zvarlit peste ocean
un episcop prea viclean
si de felul lui copoi
pan' si Domnul Prea Inaltul
si-a luat ochii de pe noi.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2010-09-02 03:22:23
         
 
  Dar mai bine sa inchidem vorbitorul ca au obosit gardienii stand in fata ecranelor.
Sa aveti o noapte buna !
Maine se va gasi o solutie pentru Europeea.
Nu stiu daca se mai gaseste prin pravalii dar pe vremuri se dadea cu pompa de flit.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 03:13:34
         
 
  Sorine,
Toata vina noi o purtam !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 03:08:36
         
 
  Din comentariile de mai jos se intelege ca de-aia o duce asa de rau Romania la ora actuala fiindca a parasit-o Valeriu Cercel in '79.
Iar 25 de ani mai tarziu, Romania avea sa il paraseasca pe Sorin Olariu. O alta lovitura a soartei...

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-02 02:18:53
         
 
  Ioane,
De ce te urasti?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:47:08
         
 
  Ioane,
Hai sa facem pace si sa ne vedem de literatura. Cand i-am spus profesorului ca a scris un comentariu cretin ai sarit colportor. Acum spui ca suntem in familie. Crede-ma urasc cenzura si nu imi face placere sa te radiez. Dar tot ce ai comentat a fost Off topic. Nu intereseaza pe nimeni buticareala ta sau faptul ca nu dai bonuri fiscale. Galantarul e gol. Nu ma obliga sa te sterg. Te rog, haide fugi la somn, si maine e o zi.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:46:08
         
 
  Ce faci, mă?
Nu atingi patul?
I-auzi!
Păi cum așa? Levitezi?
Aia e gonflabilă, te ia cu ea-n tavan și te vîră-n cauciucul ei senzual?
E și asta o chestie demnă de filmele cu lilieci!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:43:57
         
 
  Da cine dracu ești tu, mă, p-aici, să invalidezi?
Un invalid mintal, ca tine, invalidează?
Sau te-o fi pus tăticuțul editore?
Spune-mi ca să termin și cu comurile definitiv.
Și dacă nimeni nu te contrazice, înseamnă că așa e și mai înseamnă că am dreptate că gazeta asta de perete este o afacere de famelie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:40:47
         
 
  Ioane, este un atelier literar. Nu as vrea sa-ti invalidez comentariile. Stop! Fugade te culca!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:36:19
         
 
  Ioane,
Eu iubesc, fratele meu. Si nu ating patul. Tu? Daca esti complet, de ce nu iubesti? Viagral? Ti-ar trebui niste exercitii fizice.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:35:11
         
 
  200 de milioane?
Caca-maca!
Nu te am nici la deștul mic!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:33:37
         
 
  Tu cu cine dracu ești în pat, mă?
Cu coropișnița! Aia e cosînzeana?
Și cu sticloanța între voi?
O faceți poștă?
Păi da, că e un termen destul de familiar pt alcovul vostru!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:32:38
         
 
  Ioane,
Tu jignesti. Eu chiar vrem sa ne impacam.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:32:22
         
 
  Dute-nvîrtindu-te de potaie!
Cine te ia-n seamă și te lasă să-ți faci mendrele pe aici nu bate departe de tine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:30:56
         
 
  Ioane,
Firma noastra plateste anual cam 200 000 000 impozite. Ce te faci? Tu iei pensie de la noi.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:29:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Ioane,
De ce parazitezi acest spatiu? Daca esti complet de ce nu esti intr-un pat de femeie frumoasa? De ce nu compui. O tristica. Sifonul? Stii si tu? O viagrala ceva.
A.. pune tu diacritice, stii tu, in seara aia.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:28:22
         
 
  Tu de unde știi mă, pramatia dracului!
Ce rahat de firmă producătoare de vorbe ai tu, mă?
Un biet mercenar care, azi, pupă-n cur pe niște politicieni, mîine, pe alții! Trăiești din gargară!
Pe voi v-aș lega la paie și v-aș da mămăligă, din cînd în cînd, ca la lătrătoare!


 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:27:25
         
 
  Buticar ești tu, mă, cîrciumar de alcov!
Eu sunt om complet, trecut prin multe.
Tu, o biată paparudă, cu mintea veșic scufundată în lichide a/meteorologice!
Un Ene MetilCaloene!
Ce dracu ai făcut tu la viața ta?
Ți-ai aruncat copilul și te-ai aciuat în brațele unei coropișnițe care te-ntreține!
Sictir!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:24:46
         
 
  Recunosti ca esti fraier. Firma noastra isi plateste impozitele la timp, asa idioate cum sunt. Nu am cerut functii sau nefiscalizari de case. Ioane, cum mama dracului sa devina Romania bogata, daca tu nu bati pe casa? Si nu dai bonuri? Tu strigi hotii? Sa fim solemni.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:22:55
         
 
  persoana fizica inseamna un buticar evazionist. este un atelier litera nu un spatiu de plans de mila ca la atatia ani pe planeta pamant, soarele se invarte in jurul lui. Scrie. Nu te mai vaicari ca o giungula!  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:20:31
         
 
  Cîtă naivitate cu legea aia de care pomenești! Păi ea încă există. Dar cine i-a-ntrebat vreodată pe țiganii cu ditamai castelele și merțanele, de unde au parale? Dar pe șemkerii de la putere?!
În schimb, sunt veșnic căutați la portofel ăia mici, fraierii!
Ca să dea impresia că au activitate organele! Ăștia mici sunt mulți și chiar dacă doar mormăie, se face de-un cor.
Pe cînd bandiții lor stau bine-mersi, culcușiți pe miloanele de euroi, pe care le prăduie cu învoire de la stăpînire. Sponsorizări la partid, comisioane etc.
Ba au mai făcut și un fel de instituție de supra/control, cică al demnitarilor.
Aș, al demnitarilor care mișcă-n front!
Se numește ANI!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:18:41
         
 
  Eu sunt și persoană, și fizică, măi alienatule, dar tu nu ești nici una, nici alta, ești un fel de n-ar mai fi: o bute cu cep în vîrf, ca să se scurgă mai ușor spirtoasele în tine! Și, din cînd în cînd, mai bolborosești, cînd au încep enzimele să te lucreze la burdihan!

Cum vedeți, s-a băgat în seeamă și el, că, vorba aia: să tacă proasta satului cînd bate vîntul?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:12:21
         
 
  Valeriu Cercel. Esti total! Eroare, Ioane, esti.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:12:04
         
 
  Chestia asta a facut-o si ceausescu cu legea 18 cand a dat-o ca sa-i prinda pe toti ce se procopsisera si ei in ultimii ani.
Mereu ma intreb de ce nu o mai dau si azi legea asta ca ar avea clienti o gramada. Ma refer la miliardarii de la voi, ca de-aia americanii au impresia ca Romania e prospera ca in cativa ani au aparut ca ciupercile miliardarii.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 01:09:24
         
 
  Evazionist ești tu, mă ghimizdroc, că bei afrodisiac făcut din corcoduși, la almambicul de pe aragaz!
Eu, care am plătit o groază de parale, am fost un fraier!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:07:17
         
 
  Ce persoana fizica esti tu, falimentarule? Sa stim si noi? Poezii sau manele?  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:05:28
         
 
  Ăsta, ecsintescu, e mai aerian ca cioara vopsită!
Ce să știe el ce e aia, ce e ailaltă?
El știe etichetele de pe sticloanțe!
Atît.
A, și ce-angropat pisica!
Asta știe, să nu fim răutăcioși!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:04:19
         
 
  Ioane,
Nu e vina nimanui ca esti evazionist. Vitele alea, asa cum le numesti sunt taxate cu 25% din salariu. Iar tu, marele revolutionar poetic, te plangi ca o cocosata. Asta pentru ca esti evationista. Vorbesti de net, dar habar nu ai ca daca vrei locuri de suferinzi nu trimiti invitatii la virili.



In America NU SE INTAMPLA ASA CEVA. AIA ISI PLATESC IMPOZITELE!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 01:04:06
         
 
  Nu știu ce echivalent ar avea acolo, în America, dar aici se spune: Persoană Fizică Autorizată!
Adică, un ins care face șireturi, spre pildă, și declară că făcut în valoare de atîta. Pînă acum
plătea o taxă la Stat, stabilită de către Adminstrația locală, și gata!
Apăi nooo... stai că trebuia să mai plătească și onor dlui Stat înclinarea pămîntului față de axă!
Așa că le ia, retroactiv, pe ultimii 5 ani, alte impozite!"
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 01:01:58
         
 
  Eu nu am nici o vină că lucrurile stau așa cum stau.
Azi, spre ex, am fost să iau o adeverință de la niște amploaiați. Ei, ăștia sunt atît de capii, încît, de cîte ori m-am dus - și m-a dus des - a trebuit să aflu, invariabil, că, vorba aia, s-a schimbat... modificarea! Plătesc de 20 de ani la ghișeele lor de bezmetici și de cîte ori am avut nevoie de un document de tipul ăsta, a trebuit să fac față altor și altor reguli idioate. Dai hîrtii ca să primești hîrtii. Hîrtii peste hîrtii. Deși au tehnică de calcul, deși au Net, deși ar putea să verifice instant dacă ți-ai achitat au ba obligațiile. Apăi, nooo!... cum să facă ei asta?! Păi cum să-și mai justifice frecușul curului pe scaun, dacă nu produc hîrtii? Cum să mai fie necesari nu-ș' cîte milioane de băgători de seamă, care să inventeze alte și alte hîrtiuțe doveditoare?
Dom'le, și ședeau la ghișeele alea nește inși și inse, ca vitele, fără să scoată unul nici un sunețel! Fără să se întrebe la ce este plimbat de colo-colo, el, cetățeanul care DĂ STATULUI BANI, nu îi cere! Că ce-o face, după aia, Statul cu banii, iote și altă poveste iritantă!
Ei bine, cînd mi-au venit pandaliile, pentru că - închipuie-ți! - mă trimiteau să aduc chitanța cum că achitasem pînă atunci integral obligațiile alea!! Ei bine, n-am mai rezistat și am explodat! "Bine, cucoană, i-am zic, dar dacă, Doamne fere! pierd docomentu', ce fac?" "Păi zice, nu vă mai dau adeverință!" "E numai spune! Da' calculatorul ăla, la care văd că, din cînd în cînd, te mai faci, pentru ce e? E pe post de mașină de scris? Nu poți să te chiorăști în el și să vezi că am plătit?" "Nu, domnule - se ofensează ea - că n-am acces la contabilitate!", "Da' cine-ți împiedică accesul?" "Păi n-am program", "I-auzi! Dar are vreuna din voi un picșor de galgorie-n căpățînă, în schimb. Începînd cu șefa aia care vă conduce"?

A trebuit să fac copii după buletin și să completez o cerere cu fel și fel de întrebări idioate. La dovada plății a renunțat, pentru că, între timp cît făceam eu copii, a catadicsit, probabil, să verifice!

Ei bine, tipii și tipele care ședeau la coadă, deși erau la fel de plimbați ca și mine, tăceau, cum am ami spus, ca molîii în lanul de secară, ca să nu li se vadă creștetul, în momente de intimitate fiziologică!

Băi, neam de român fraierici, d-aia te calcă ăștia în picioare. Că nu te știu de frică!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 00:56:49
         
 
  Da' ce-i aia "PF" ?
ca am inceput sa intru la banuieli ca nu cumva si noi diasporenii sa fim pusi la taxe.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 00:38:40
         
 
  Ecsi draga,
dupa ce i-ai declarat amor lu' Ioan Peia, acum il iei cu sifon?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 00:37:33
         
 
  Sorry, va rog sa scoateti comm. Userului Peia Ioan nu-i mai raspund.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 00:35:45
         
 
  Ioane, esti nociv atelierulului literar. Te du la Fisc. Ce logo ai la PF? Un sifon? Curiozitate.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-02 00:33:30
         
 
  Da' ce crezi că eu spun basme?
Să vină cineva de p-acilea, să mă contrazică!
Hai, că eraoră nește partizani înfocați andrepoporeni, care înroșeau lița la gură cu propaganda lor entelectorală!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 00:24:23
         
 
  Brînză ăla, Uiliam - te pui! Șecspir și cu Brînză ce se mai uiliamesc! - anșa, care, la alegeri - prin Canada, parcă - mituia cu tricouri inscripționate "dor de România" sau ceva de gen, acuș trage sfori s-ajungă ministru!!
Păi, mi se pare normal: după marea brînză făcută de ăștia, cu guvernul lor, acuș trebuie și o Brînză sadea, ca să nu se mai spună că nu au muls destul oițele laie de pe plaiul mioritic!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 00:21:58
         
 
  Ioane,
m-ai 'nebunit !
Eu nu am mai fost acasa din mai anul trecut si poate ca toate astea s-au schimbat de atunci incoa.Dar zic si eu ca tiganul, dac-o muri mama in toamna asta, voi veni prin tara si atunci in mod precis ca o sa ne vedem si o sa vorbim de toate cele la un spritz. Eu nu sunt o fire uracioasa dar m-am cam adaptat vietii de aici. Cand cineva ma calca pe shtaif, sau ma ofenseaza asa un piculet, lucru care nu mi s-a intamplat in tara asta de cand sunt aici, decat tot cu cativa romanasi, doar vreo trei cred, ca asa-i naravul, ce sa-i faci !il dau de-o parte si il ignor. Si aici pe site la fel am facut, cu exceptia ta, si uite ca i-am raspuns astazi la doua comuri si lui ecsi. E pacat ca suntem asa cum suntem.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 00:20:43
         
 
  Ecsi draga,
Voi poate ca stiti mai bine. Eu am glumit cand am spus ca am votat cu el ! Pentru a vota aici, la consulat trebuie sa prezinti pasaport romanesc si sa nu fie expirat. Cu ala din '79 nu puteam fi primit cu toate ca nici n-aveam de gand sa votez caci eu fiind plecat de treiseci si unu de ani nu cunosc acolo in guvern, si asa doar dupa nume, doar pe Iliescu, Vadim si Paunescu. De restul nici nu am auzit.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-02 00:11:05
         
 
  Mă rog, persoană fizică autorizată (PFA) căruia nimeni nu i-a cerut, vreme de 5 ani - că nu era lege - să plătească asigurări sociale și alte alea!
S-au trezit acum, după ce omul a și lăsat baltă activitatea pt care s-a înscris.
Așa și cu asociațiile de tip familial.
Ca să nu mai vorbim de SRL-uri, pe care le-a băgat în mormînt cu taxa aia forfetară a lor. Vreo 375-000, am înțeles. O tîmpenie cît kilimanjaro! Păi, în felul ăsta, au creat o groază de șomeri, au rămas fără impozitele pe care le plăteau aceștia către stat, atît cît erau, - luau, nu dădeau! - și au tăiat cheful tuturor de a se mai apuca de ceva.
Ăștia sunt niște demenți care ori habar nu au pe ce lume trăiesc, ori sunt exclusiv preocupați de buzunarele lor banditești!
Eu înjur?!
Se vede că nu ești p-aici!
Nu știu unde nu se-njură!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-02 00:00:46
         
 
  Domnule Cercel,Basescu este anticomunist?  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-01 23:57:52
         
 
  Habar nu ai cîți cetățeni au primit hîrtii de somație pt a plăti taxe imaginative, cum este taxa forfetară, spre ex.
Au dat, nemernicii, o lege cum că nu are importanță dacă ai avut activitate ori ba, la societatea care te-a pus dracu să o înființezi pe vremea cînd părea că vom fi normali la cap, și acu s-au pomenit că sunt somați să plătească pentru naivitatea asta. (Dar cum să nu fii surprins în flagrant de naivitatea, aflat în contrapondere cu imaginația tîlhărească a amploaiaților?!). Veneau oamenii la Camera de Comerț, unde se desface tot ce s-a făcut, unii plîngînd, și încercau să le explice că n-au cum să plătească pt ceva ce nu au realizat. Ăia înălțau din umeri și dădeau vina pe lege!
Ieri am aauzit că-i pune să plătească, din urmă, pe timp de 5 ani, pe cei care au avut PFA-uri, - un mod de organizare economică de tip familial!!
Retroactiv!!
Cine a amai pomeit așa ceva!
Dar cîte altele!
Doamne, că mai stai nițel liniștit și iar te pomenești cu cîte o hîrtie de la șmekeri, cum că nu știu ce majorări nu ai plătit și penalități și mama dracu să-i pieptene cu țesala de la boi!
La țară, au pus majorări la impozitul neplătit pe pămînt de 2%/pe zi!!! Îți dai seama ce înseamnă asta? Sut oameni care abia-și duc zilele, bătrîni și bolnavi, și dacă nu reușesc să plătească impozitul la timp, suma datorată se dublează la fiecare 50 de zile:
50 zile x 2% = 100%!!
Îți dai seama ce e pe bieții oameni în fața acestui mod de spoliere banditească?
Păi ce genealogia mă-sii cred ei că poți să scoți pe o cleată de pămînt, de trebuie să ți se pună în cîrcă astfel de dări?
Am ajuns mai rău ca-n evul mediu!
Ba, mai rău!
Mai exact: în comuna primitivă, că așa ne dădea sfaturi ministrul Videanu, mai ieri, că ar trebui ca soția să stea acasă și să pregătească mîncarea, ca-n comuna primitivă - vorbele lui! - iar bărbatul, să aducă cele trebuincioase în casă.
Poate din producția lui de fost vărzar de Videle!
Iar voi, diasporezilor, ni i-ați pus pe ăștia-n cîrcă!
De cap să vă fie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 23:51:56
         
 
  Ioane,
Eu vin in tara in fiecare an si vad si simt ce se petrece. pe undeva ai dreptate, totusi, majoritatea cunoscutilor mei si a rudelor mele si-au deschis un biznisulet, un atelier de ceva, se ocupa cu ceva si doar cei cativa galagiosi ce i-am auzit ca injura guvernul si asteapta sa-i pice ceva de la el, nu fac nimic altceva decat galagie si ma iarta de cumva te confund cu ei ca poate cine stie ce afacere ai pe-acolo si o duci bine materialiceste iar gat faci din alte motive.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 23:37:49
         
 
  Ce spui, bre?!!
Chiar ai luat-o razna?
Ce libertate există în România??
Libertatea de fi sclav pe moșiile bandiților?
Libertatea de a te pomeni cu portăreii stăpînirii în casă, dacă nu achiți impozitel și taxele inventate, cîte una pe zi, de bagabonții ăștia, cărora le zici guvernați?
Se vede că trăiești pe altă planetă!
Stai bre, acolo, și fă conversații cu Dumnezelea, dacă nu ai ce face, nu mai îndruga bazaconii!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 23:32:29
         
 
  Ioane,
nu vorbesc de noi, ci m-am referit la injuriile aduse de tine guvernantilor "nostri".

Chestia ce te-am intrebat vad ca a ramas fara raspuns. Referitoare la libertate. Acolo unde e libertate, poti sa-ti faci viata cat vrei de frumoasa. Am inteles ca si in Romania este acelasi lucru si multi au inteles ce edte libertatea si o duc foarte bine. Matale esti necajit ca de-aia te-am si intrebat.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 23:24:04
         
 
  Ar fi fost culmea ca pe vremea cînd aveam -5 ani, să fiu și eu luat la canal!
Dar cred că nu le prea judeci!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 23:21:17
         
 
  Păi dacă scăpași matale...ANCHETAT... cum să nu scap eu pentru o amărîtă de poezea pusă la gazeta de perete a Căminului Cultural și, respectiv, nește amărîte de bancuri spuse în fața turnătorilor!
Parcă ar fi o diferență de calibru!
În favoarea matale, evident.
Dar scăparăm amîndoi.
Chestie cu trestie!

Cît privește înjurăturile alea, te rog să privești mai jos, ca să vezi cine nu a avut de lucru și a început!
Ca de fiecare dată, tot ăia care se plîng că, după ce se dau și ei cocoși, o iau în freză!

Te-am și avertizat, dar cred că te mănîncă și pe mata, ca pe atîția!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 23:18:25
         
 
  Indiferent cine-o fi fost ala care a murit la canal de-ti poarta numele, sa-i fie tarana usoara. Ala s-a dus avand o idee. Iata ca azi tu ai atatea idei si inca mai esti in viata. E o diferenta mare pe care tu nu ai sesizat-o. Pe vremea aia doar o gluma sau o mica injuratura la adresa guvernantilor te costa 20 de ani de parnae. Iata ca mata injuri si jignesti ca nu mai avem noi toti de pe Europeea fire de par in cap si esti liber.
Te-ai prins ?
Ei ! Ce faci matale cu libertatea asta, ca de asta e vorba ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 23:10:04
         
 
  Ăla care a murit la canal poate era unchiu-meu, tăicuțule, mai știi! Dacă e să ne umflăm mușchii!

Și decît să vorbești în dodii, mai bine ai tăcea mîlc. Carnet roșu la mine?!! BLASFEMIE! De cînd am deschis ochii și pînă acum am avut parte de teroare comunistă. Și fusăi și eu de vreo două ori pe la SECU. La 24, respectiv, 35 de ani, dacă ar fi să te intereseze, dar iote că eu nu reușii să-mi scot dosărelul de la păstrare, să mă dau moț cu el.
Da' să lăsăm asta.
Matale de ce fugiși, bre, dacă îți puseră securiștii biciul pe spinare, că Goma nu făcu așa. Ba le-a stat ăstora-n gît, într-o garsonieră din Militari. Tu ai fost mai viteaz, pesemne. Am mai văzut eu și popi dizidenți! Anchetați, chestii...! Și, cînd colo, aveau "Carpațiul" sub sutană!

Ai tuns-o, cine știe cum!
Și de ce n-ai venit îndărăt, dacă ți se rup lipidele-n paișpe de binele țărișoarei ăsteia?

A, acum suntem noi nește trădători de neam, că am rămas acilea și nu ne-am dedulcit la trai bun pe banii neneachii!
Mai afișezi și dispreț de tip băsescian - că toți sunteți același cîrnat cromozomial!

"Nu al de matale va cacarati pe ea ?
Ce pot sa fac pentru tine, sa-ti trimit neste manusi de cauciuc." (Cercel)

Nu, mulțumesc, pot să fac un pachețel și fără mănușile de protecție oferite de generozitatea matale și să ți-l trimit par-avion, ca să ai tot timpul aroma pămîntului natal sub nas, să-ți mai ostoiești dorul!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 22:57:11
         
 
  Sorine, nu te baga. Chiar daca ai baut cu Ion un spritz la Bucale si mi-ai spus ca-i baiat de treba si foarte cumsecade, pariez ca te va insulta si pe tine. Cunoastem marfa.  
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 22:53:40
         
 
  Ioane,
Sorin a plecat dupa '89 legal si liber ca orisicare cetatean al unei tari unde lucreaza democratia, lucru ce puteai sa-l faci si tu.
Ca stam cumintei si avem de toate pe-aici, nu e vina noastra ci a unora ca tine care au futat tara aia si poporul ala si atunci si acum.
De curiozitate te-as intreba, sa vad daca esti cinstit :
ai fost membru de partid ?
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 22:52:09
         
 
  A, a sărit și Sorin în ajutor?
Repet și pt tine, Sorine: nu prea mai aveți nici un drept să rostiți măcar o vorbuliță despre țara asta. Ați tulit-o? Pa! Mie mi-ar fi oareșcum să îi iau de proști pe cei care au rămas să ducă-n cîrcă tîmpeniile mafioților, care sunt sămînță de comuniști sadea. Ei, care cică luptau în contra comuniștilor!
Ce banditism!
Iar voi stați, dragii moșului, cuminței după sobă, că acolo-i locul vostru. Călduț!
Cînd îi mai văd pe ăștia care vin din joi în paște pe acasă și o dau, măciuliță! în jelanii prefăcute cu țărișoara lor de care-i frige doru', mai ceva ca vrăbioarele înfipte-n țăpușa grătarului, da' ei nu știu cum s-o tundă mai repede-ndărăt, uite-așa îmi vine să le stuchesc una-n față!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 22:40:46
         
 
  Auzi Ioane,
Eu nu m-am dat dizident, cu toate ca am semnat scrisoarea lui Paul Goma, dar asa m-au considerat americanii, ca mai avui si un alt dosar, ca de-l cauti il vei gasi, cu trecere de frontiera si parnaie la Severin din '1969.
Ma intreb si eu acum ce faceai tu pe vremea aia ?! Am si copiile de pe ambele sentinte in original cu timbre d-alea de 3 Lei. Vrei sa le postez aici ?
daca postezi si tu carnetul rosu, care il mai ai, o facem.
Chestia este ca pe tine nu te-am gasit pe lista aia . Este unul Ioan Peia, care a murit la canal, dar precis ca nu esti tu, ca atunci insemna sa vorbesc cu stafii.
Sa fii si mai iubit...de Exi !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 22:37:56
         
 
  De plecat, cum ai plecat?
Prin parakinezie?
Dă-te dizident acuș.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 22:28:55
         
 
  Te pomeni că te dai a fi tu Cercel ăla!
Las-o moartă!
Cîți cîini scurți de coadă, atîți covrigi, comandă specială, la brutărie!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 22:27:43
         
 
  Pai hai sa fac eu un rezumat:

CERCEL, Valeriu. Arestat în 1978,
pentru atitudine anticomunistã.
Anchetat la sediul din Calea Rahovei al
Securitãtii Bucuresti.

Cred ca Valeriu a plecat din tara ca sa nu cumva sa incurce la scoaterea ei din rahat.

 
Postat de catre General Motors la data de 2010-09-01 22:27:27
         
 
  Pe care fiu iubit am aplaudat eu, măi emigratule?!
Vorbești ca fomistul la manutanță!
După ce că ți-ai pus coada pe spinare să prinzi muște prin America, mai îndrugi și tîmpenii.
Să te mai întreb o dată cu ce scop pe-aci, cu ce scop pe-acolo? Că te tot faci că n-auzi, plouă-n lună cu cartoafe!...
Să-ți mai spun că în afara ălora care-și riscau viața ca să treacă granița, restul plecăcioșilor o tundeau cu voie de la stăpînire?
Mai umbli și cu jargoane!
Cu cine crezi că vorbești?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 22:23:41
         
 
  Eu am platit inainte Ioane. Uite aici chitanta :

http://www.procesulcomunismului.com/marturii/fonduri/ioanitoiu/dictionar_c/cea-cer/dictionarc_7.pdf

Tu care l-ai aplaudat pe fiul iubit ai ramas sa platesti acum. Totusi ma mir, ca puteai sa iei trenul lui Iliescu de la inceput. Pacat ca l-ai pierdut. Si ai pierdut si vaporul lui Base. Cred ca de-aia esti atat de necajit.
Sa fii iubit !

P.S.
Intrebi cine sa scoata tara din rahat ?
Pai io nu fusei acolo bre ! Nu al de matale va cacarati pe ea ?
Ce pot sa fac pentru tine, sa-ti trimit neste manusi de cauciuc.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 22:17:23
         
 
  Poți să votezi și cu macacii!
Da' pentru Patagonia ta, nu pentru aici.
Că, după ce v-ați dat cu părerea-n ștampilă, plătim noi, ca fraierii. Pe voi că doare-n pătlăgele! faceți comentarii deplasate. Eu nu v-aș permite nici să vă uitați înspre România, darmite să mai vă și vîrîți în ciorbă.
Ar trebui să plătiți dublu gestul.
Acu cine dracu să mai scoată din rahat țara asta?
Tata Noe!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 22:05:07
         
 
  Da' pă mine mă iubești, Ioane ?
Acum fii sincer si uita ca am votat cu Base.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 20:39:40
         
 
  Spun că e o idioțenie patentă, marca Cercel!  
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 20:32:50
         
 
  Da' de asta ce ziceti, maestre ?!

Pe strada Sfantu' Spiridon
S-a rasturnat un car cu fan,
De ce mi-ai spus ca ma iubesti
Cand tu erai din Giurgiu ?!
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 19:28:03
         
 
  Ehei ! nene Peia
Ca sa ajung acolo e greu. Tre' sa am talentu' lu matale.
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 18:35:55
         
 
  Mr. Cercel-de-Peste-Mări și Țări,
De ce nu-ți vezi matale de cușculița aia aurită din Patagonia, în care îți rozi prosperitatea emigrată, și te muncește grija de alții?
Dacă tot ești așa lăcrămos, mai pune de-o operă fundamentală, din cinci strofe șchioape și un distih chior, la coadă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 18:31:39
         
 
  Si eu care aseara, in urma comentariului
Ioane,
N Hai sa incheiem razboiul. Ce zici?
Postat de catre ecsintescu virtual

lovit de emotii pana la lacrimi, am crezut ca cei doi se vor iubi.
Poate in serialul de saptamana viitoare...
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-09-01 17:47:53
         
 
  Ioane,
Din acest moment nu iti mai adresez niciun cuvant. Daca dragoste nu e, nimic nu e.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-01 15:12:18
         
 
  " Educatia tigorica sau alte traume congenitale."
"Imi cer scuze tie. Da, imi cer scuze. In aceea seara nu am folosit diacriticele. Dar bine ca am uitat!" (ecsintescu)

Iată un model flagrant de ipocrizie care se vrea subtilă!

"Traume congenitale"?

Vrei, adică să spui că eu sunt un tarat!
Trec peste faptul că asta-i jăpițereală de ins crescut în boscheți, dar taman tu să vorbești de traume congenitale? Ai rămas vreodată cu tine însuți? Te-ai analizat? Nu ai remarcat nici un fel de deformație "tigorică"? Cunosc personal un fizician care lucrează la CERN, în tehnica energiilor înalte. Tratează, prin bombardament cu protoni, carcinoamele mintale. Îți pun o pilă, dacă, totuși, ai momente de luciditate și ajungi la concluzia că ar trebui să devii un om normal. Ei spun că se poate asta. Eu, care am experiență e viață, sunt mai sceptic: ce se naște strîmb, strîmb moare!
Iaca, dovada perpetuă, precum comul de mai jos, cu care faci pe spiritualul. Pardon! Pe spirtualul! Și, culmea, ceri pace!
Așa pace, la tine-n iatac să fie!

Indivizii de genul tău sunt plaga umanității.

PS: Dacă nu ai folosit diacriticele în "seara aia", atunci roagă asociații să ți le vîre acolo undea soarele nu ajunge niciodată!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 10:06:00
         
 
  Atmosfera ,distinse domnule Cristescu/Corbu, e una de final de lume, îmbîcsită de contradicții, rarefiată-n spirit, duhnind a încleștări bicisnice. Ori de cîte ori v-ați propus să redresați saitul v-ați complăcut doar în declarații, fără urmări practice." Monahii" europeici care au postat texte notabile cîndva, trec mînați de curiozitate sau de o vagă nostalgie. Cauzele intrării în colaps sunt evidente, măsurile preconizate tardive. Eu, unul, după ce am postat peste 400 de texte aici, v-am lăsat doar pe cele care descriu fervoarea din vremile de glorie ale lavrei bleu. Cred că n-ați înțeles de ce au plecat fîrtații care animau odinioară "ecumenismul" de aici, motivele reale care i-au determinat să întoarcă scîrbiți spatele, iar acum efectele sunt mai mult decît vizibile. În ceea ce mă privește m-am autoexclus, sătul de oftopice sterile, de recrudescența mitocăniei și mă mulțumesc să scriu...pe alte latitudini firește!
Acum, cînd europeea e doar o palidă umbră sinilie a ceea ce a fost(deși i-au lipsit întotdeauna voci critice clare, cu excepția distinsului Liviu Bordaș, căruia îi rămîn veșnic îndatorat pentru sfaturile pertinente pe care mi le-a dat)ne solicitați soluții! E cam tîrziu...dacă totuși prin cine-știe ce miracol liternautic veți revigora lavra bleu, mă îndoiesc că fiii ei rătăciți se vor întoarce!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2010-09-01 08:46:21
         
 
  Ioane,
N Hai sa incheiem razboiul. Ce zici?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-01 00:42:38
         
 
  Ioane,
Cineva vorbea aici despre un razboi intre noi. Eu nu pot razboaie, le-as castiga si apoi m-as plictisi. Nu port ranchiuna. Cred ca sunt prea tanar pentru a ura. Ca nu suport ipocrizia? La dracu, nu sunt la varsta in care pot sa emit judecati de valoare, cu precizia unei anateme. Daca unii scriu poezie tristica si apoi irup in atacuri grobiene, este treaba lor. Educatia tigorica sau alte traume congenitale.
Pot sa ii asigur pe membrii Europeea ca il pe Dumnezeu sa deceleze aceasta ipocrizie.
Tin enorm la europeea. De aceea, Ioane, considera, in sfarsit, ca seara aia a fost incheiata.
Sunt tanar, Ioane!

Hai sa ne vedem de ce stie, dar mai ales de ce poate fiecare.

Imi cer scuze tie. Da, imi cer scuze. In aceea seara nu am folosit diacriticele. Dar bine ca am uitat! Scuza-ma, totusi.

 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-09-01 00:39:51
         
 
  Total de aocrd cu radu. Este suficient sa existe niste moderatori care sa-si faca datoria. Nimic mai mult.  
Postat de catre I BG la data de 2010-09-01 00:31:28
         
 
  Dar nu pe-aici.
Sunt destule bombe care produc amnezii extaziante!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 00:23:27
         
 
  "draga CTA" (!!)
Oare ai realizat vreodată, ecsintescule, deosebirea colosală dintre tine și userul pe care-l iei la per-tu? Tu, care dacă ești pus în fața unei sintagme mai complexe, dai în bîlbîială?
Păi taman aici, la nivel de conștientizare a diferențelor, pe ccare nu le sesizezi, - de aici și impertineța! - nu e cazul să te dai spășit și hotărît să faci nu-ș' ce gesturi de colaborare!
Cine dracu' să te mai creadă cînd ai avut tupeul să borăști pe lucrurile serioase și să mîngîi pe creștet toți agramații, - ca și tine, dealtfel (vezi: "da-ți", de mai jos) - și făcătorii de vorbe goale, numai pt că urmăreai să aduni de partea ta pe sicofanți.
Să-ți mai amintesc de OPERA MAGNA pentru a-ți oferi din nou prilejul de a te bucura de isprava ta jegoasă? Crezi că mai poți să scapi de dovada supremă a ticăloșiei tale înnăscute?
Nicidecum!
Așa că lasă gargara dimplomatică și fă ce știi mai bine!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-09-01 00:03:55
         
 
  Ce este rau in asta, draga CTA. L-am felicitat aici pe Ion Corbu. Pe domnul profesor, Ion Corbu.

Eu nu i-am scris mailuri admirative. L-am admirat aici, in public.

Dumneata i-ai scris mailuri si ai colportat pe Agonia ceea ce eu scriam aici vis a vis de un popa.
Loredana te-a dat in vileag.

Eu trec la capitolul pierderi aceste lucruri. Haide sa incepem un nou proiect Europeea. IMPREUNA!
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-08-31 23:50:55
         
 
  "Ce ar trebui facut pe Europeea?"

Să scriem emailuri admirative patronului și să-l felicităm la feluritele aniversări.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-08-31 23:40:16
         
 
  Domnule Bordas,
Eu ma cenzurez. Foarte bine, cred. Daca mi-o cereti sa o fac si mai bine pentru Europeea, in virtutea respectului dezinteresat pe care vi-l port, am s-o fac si mai bine.
Notre respect.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-08-31 23:28:57
         
 
  Si ce este de facut, CTA/

Pe Europeea ne-am simtit cu totii scriitori, poeti, esesisti, ne-am simtit culturali.
Ce ar trebui facut pe Europeea?

Inclusiv dumneavoatra ce trebuie sa faceti?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-08-31 23:26:54
         
 
  Eu va pot promite ca ma voi supune moratoriului instituit, daca la moratorii va ganditi.
ecsi

Promettre c'est noble...

Ecsi, există cenzura autoimpusă. Nu am inventat-o eu.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-08-31 23:25:59
         
 
  "Ca sa lamurim niste lucruri."

Lămurește-te cu cel care-ți apreciază stilul. Polenizează cu pistilul. Prezența ta este doar virtuală. Ești un pretext. Inconsistent. O boare mereu fetidă. Chiar dacă vei părăsi site-ul, mirosul va rămîne. S-a impregnat în el. Definitiv.



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-08-31 23:18:04
         
 
  Domnule Bordas,
De aceea am spus ca sunteti o solutie. Veniti cu o solutie.
Eu va pot promite ca ma voi supune moratoriului instituit, daca la moratorii va ganditi. Cred in Europeea si as fi cretin sa fac ceva impotriva ei.
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-08-31 23:17:01
         
 
  Ecsi, în calitate de pacifist convins, o spun răspicat: războiul despre care vorbeam (și de care nu ești deloc străin) nu se mai poate rezolva prin mediere. Pentru a-l eradica e nevoie de mai mult. Trebuie scurtate niște capete. Tăieturi curate, de bisturiu. Sau de laser. Și totul în deplină liniște.

Nu îți dori ceva ce s-ar putea să se îndeplinească. Decît dacă ești foarte sincer. Și foarte sigur de ceea ce vrei.


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-08-31 23:11:31
         
 
  Domnule CTA,
Ca sa lamurim niste lucruri.
V-am comentat candva un text. V-ati suparat. Apoi mi-ati scris aici ca e loc pentru toata lumea. Fireste, am spus. E un loc pe un atelier literar, mi-am spus. Si iar am comentat textele domniei voastre.
Finalul a fost role vs bufon si etc Daca tot vorbiti despre teoretizarea comunicarii fie ea doar on line da-ti un exemplu in acest sens.

Credeti, spre exemplu, ca daca Ecsintescu ar parasi acest site, Europeea ar fi mult mai productiva?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-08-31 23:02:28
         
 
  Iată și alt mod de a vorbi despre ce-a fost, mai este și va fi pururi pe-aici:

"(cu mulțumiri lui SP, reiau în prima parte un text mai vechi)


E greu de crezut că mai sînt persoane care să nu simtă că, și atunci cînd vorbim despre respect există, ca la multe alte cuvinte, un sens tare și unul slab. Sau, cum spunem de obicei, există un respect în adevăratul sens al cuvîntului și un altul într-un sens mai restrîns, mai destins, mai relaxat, mai lejer (caracteristic vremurilor noastre postmoderniste), hai să zicem, de consum.

Chiar dacă dicționarul uită, atunci cînd menționează substantivul, să menționeze și sensul slab, insistînd doar pe cel tare - atitudinea sau sentimentul de stimă, de considerație sau de prețuire deosebită față de cineva sau de ceva; deferență, venerație -, la verb apar și celelalte sensuri.

Astfel, a acorda atenția cuvenită, a ține seamă de..., a nu neglija nu are nimic de a face cu stima și venerația, cel mult cu o anume minuțiozitate și probitate a competenței.

La fel, a nu păgubi, a cruța ține de grija firească față de cele din jurul nostru, de atitudinea de bun simț a gospodarului și poate, mai extins, de aceea ecologică.

Precum, a nu se abate de la un contract, de la o lege, de la un angajament implică doar cunoaștere, supunere, conformare, nicidecum vreo apreciere superlativă și admirație.

A urma prescripțiile medicului nu implică, evident, nici un fel de deferență, nici o bucurie, nici o prețuire, poate doar o caznă și un chin.

Există în toate astea respectul acela plin de considerație? Nicidecum, este doar unul care ține seama de o mulțime de considerente. Argumente logice și pragmatice. Motive și calcule.

Cînd mă port plin de atenție cu un ou, îl respect cumva? Știu doar că e foarte fragil și am grijă să nu se spargă. Admir și prețuiesc fără măsură pe toți cei din jurul meu? Nu-i de crezut. Am totuși grijă să nu încalc o mulțime de reguli scrise și nescrise care păzesc drepturile celorlalți. Venerez cumva drepturile omului? Nici vorbă, nu le încalc ca să n-o pățesc și pentru că știu că e o convenție care mi-e și mie favorabilă.

În sensul slab, îl respect deci pe cel de alături doar prin faptul că nu-l lezez, chiar dacă n-am nici cea mai mică stimă pentru el. Îl respect chiar și atunci cînd, de fapt, îl disprețuiesc. Și îl menajez, îl îngădui, îl tolerez. Dar asta numai pînă cînd nu mă lezează el pe mine prea tare. Respectul este aici doar o reciprocitate a menajării.

Există o definiție minunată a politeții (într-o formă mai inspirată decît o încropesc eu acum, parcă am citit-o la George Călinescu): politețea nu-i decît evitarea fricțiunilor cu cei din preajmă pentru a-i putea disprețui mai bine de la distanță.

*

Există o vorbă știută de noi toți: spune-mi cu cine te aduni ca să-ți spun cine ești. Nu se poate ca cei mai mulți de pe acest site să nu-și fi dat seama că, din cauza permisivității maladive a ideologiei Hyde Park, riscă să fie confundați cu personajele stupide și agresive ale căror nume și prestații fără noimă copleșesc paginile virtuale (și nicidecum virtuoase).

Lozinca: „intră cine vrea, rămîne cine poate” vrea însă să inducă ideea că ar fi cine știe ce bravură să reziști pe site. (E ca în gluma cu barmanul care scrisese mare deasupra sticelor cu băuturi spirtoase: „Băutura e cel mai mare dușman al omului. Cine fuge din fața dușmanului este un laș!”) De fapt este doar expresia camuflării viciului neputinței, idiferenței și nepăsării. Site-ul este, evident, unul lăsat în voia soartei (care, se știe, se tot duce pe valea... entropiei).

Usereala cu care sînt abordați toți membrii site-ului vrea să instituie anularea oricărei ierarhii posibile și autentice. Conflictele permanente lăsate să se lăfăiască zile întregi pe paginile ospitaliere ale site-ului vor să întărească părerea că există o egalitate de netăgăduit între cei care se anagajează în ele: Buricea = Bordaș, Ștefănescu = Toma, Voicu = Peia, goia = Vasiliu etc.

Este și firesc ca, simțind că ești băgat abuziv în aceeași oală cu scandalagii lipsiți de orice apetit pentru cultură și că nu poți da dezmințiri credibile în acest cadru lipsit prin sine de generozitatea exigențelor, să ți se facă lehamite și să ajungi la concluzia firească de a boicota locul unde nu poți decît să te degradezi.

Alții ca alții, dar pentru mine părăsirea site-ului este un gest firesc și salutar. Mă apăr de propria mea neputință. Nu vreau să mă contaminez. Pe de altă parte, este și un gest de respect în sensul slab, nu vreau să frecventez, din oroare, cîteva personaje odioase, pe ale căror pagini am evitat să intru. Oroarea e cu atît mai mare cu cît, fiind personaje extrem de mobile, din cînd în cînd, n-am putut evita coliziunea cu ele.

Din cînd în cînd deci, resursele mele de respect în sensul toleranței prin distanțare se epuizează. Și prefer să-mi văd de treabă."

(la întrebarea încă nepusă a patronului se pare că s-a răspuns de mult)
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-08-31 22:49:23
         
 
  Candva spuneam ca il iubesc Liviu Bordas. Am stiut de ce spun asta. Il asigur de tot respectul meu. Liviu Bordas are dreptate. Cred ca pana o sa se gaseasca editori pe Europeea Liviu Bordas ar fi cea mai nimerita persoana in a fi editor. In vremuri de criza Liviu Bordas este persoana cea mai nimerita in a asigura medierea.
Ma tem ca daca am facut eu aceasta propunere cineva o va considera ca lovesc direct. Și murdar...
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-08-31 22:41:54
         
 
  "Ca urmare a acestei consultări aș vrea să depistez , în opinia majorității, care sunt cauzele ori membii din pricina cărora alți membri au părăsit site-ul."

Inocența Voastră, consultări din astea ați făcut cu ghiotura. De ce nu le-ați prelucrat și nu le-ați pus în valoare? Nu-mi răspundeți, știu, n-aveți vreme. Preferați polemicile sterile și bîrfa politică.

Și pentru că sînteți îngîmfat și delăsător. Și, cum spune nea Mitică, doar un vulpoi-catâr bătrân (diacriticele îmi aparțin).

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-08-31 22:31:22
         
 
  Însă experiența încredințării acestei misuni unor editori cu personalitate accentuată și care au produs mult sânge europeic m-a făcut prudent!


Emanuel, zic și eu: dacă ar fi produs măcar tot atît sînge europeic pe cît au vărsat, ar fi fost ok! :))))))

Uite, o spun ușor voalat. Există aici un război care nu duce nicăieri. Nu, greșesc. Duce la distrugere, ca orice război. Preopinenții lovesc sub centură ori de cîte ori au ocazia. Unul dintre ei lovește direct. Și murdar. Celălalt are plăcerea aproape diabolică de a lovi prin ricoșeu. La fel de murdar. Atacă dama în speranța că se va probuși turnul. Sau nebunul, mă rog...

Miza? Știu eu?...

Motivul? Pierdut în negura istoriei.

Rezultatul? Un miros fetid.

Pot s-o spun direct, fără voal, dar nu cred că e nevoie. Vorba reclamei: prietenii știu de ce.

Cert este că nu o voi spune printr-un mail. Mă împiedică evidența.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-08-31 22:20:25
         
 
  de aici rezulta ca metoda cea mai simpla de a-l determina pe distinsul nostru patron sa ia masura A, este de a-i recomanda cu insistenta masura non A.

nu incercati sa-i recomandati masura A, pentru ca nu o va lua niciodata.

sau daca totusi, fortat de realitati, o va face, isi va revendica (cu multa seninatate) paternitatea ideii.


 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-08-31 22:14:34
         
 
  Distinse CTA,

Mi-ar fi așade simplu să impun asumarea identității!

Însă, am mai spus-o, sunt așa de multe pericole pe intrenet încât eu nu-mi asum o astfel de responsabilitate. Cine vrea să-și decline identitatea să o facă cine nu, nu! Eu nu oblig pe nimeni.

În plus acest sistem asigură o obiectivizare a percepției textului rupt de persoană. Adică textul poate fi perceput în sine fără conectivități de rol socisl, poziție etc.

Acestea sun motivele pentru care Europeea permite pseudonimul. Chiar multiplu. Unii îi zic și clone.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 21:58:11
         
 
  Liviu,

Nu pot să nu fiu de acord cu tot ce ai scris mai jos. Însă experiența încredințării acestei misuni unor editori cu personalitate accentuată și care au produs mult sânge europeic m-a făcut prudent! Nu mai vreau să o iau de la capăt. Multă vreme Europeea așa a funcționat. Am primit oferte de editori. Unii chiar echilibrați, neutri și binevoitori. Din păcate elanul lor a sucombat.

Ca urmare a acestei consultări aș vrea să depistez , în opinia majorității, care sunt cauzele ori membii din pricina cărora alți membri au părăsit site-ul.

Oricum, mulțumesc mult pentru textul lucid pe care îl remarc în totalitate.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 21:52:04
         
 
  Iaca o părere existentă pe site în mii de exemplare. V-ați luat notițe:

cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !


 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-08-31 21:44:23
         
 
  Emanuel, citatul de mai jos suferă de imprecizie cel puțin terminologică. Pune semnul egalității între igienizare și vaccinare - pe de o parte - și sterilizare pe de alta parte.

Nu cred că e nevoie de vaccinare. Cu atît mai puțin de sterilizare. Dar o igienizare se impune. Sau, mă rog, trebuie impusă, deoarece am constatat că ea nu se prea impune de la sine.

Ce înseamnă igienizare? Nu cred că e cazul să intru în detalii. Aș sugera doar, cu titlu exemplificativ, sancționarea drastică a oricărui atac la persoană. Adică, invalidarea oricărui comentariu care face referire nu la opera autorului, ci la persoana lui. Cu alte cuvinte, accept ca un autor să fie desființat pentru incontinența verbală și ideatică, dar consider că e inadmisibil să fie atacat pentru că nu-și poate stăpîni bășica udului, ceea ce reprezintă tot o formă de incontinență.

Europeea a avut mereu farmecul ei tocmai prin libertatea de expresie. Nu aia prost înțeleasă, ci libertatea de a comenta cu umor, libertatea de a comenta chiar off topic uneori, dar în limitele bunului simț. Cunosc persoane care au declarat că au rîs în hohote citind comentariile suculente și răspunsurile la comentariile unor texte. Persoane pentru care subsolurile textelor constituiau un adevărat deliciu. Fără ca asta să însemne că nu au apreciat și foarte multe dintre textele postate. Se pare că acel spirit al Europeei se află în suferință.

Emanuel,vîna despre care vorbiți e cam parazitată. Nu poate răzbi spre lumină. O sufocă fel și fel de războaie personale purtate nu doar cu înverșunare, ci și cu arme murdare. Iar tolerarea acestor războaie, a căror miză nu o mai știu nici măcar adversarii, e cel puțin păguboasă. O primă pagubă - și extrem de vizibilă pentru oricine - este aceea a retragerii unui mare număr de autori. Unii au plecat din pudoare. Alții, de silă. Sila de a-și vedea opera pe o pagină în care tronează înjurătura groasă pe post de vorbă de duh.

Să nu plece nimeni. Nu de asta e nevoie, ci de ceea ce spunea Radu mai jos. Deși... :)
De editori fermi, imparțiali. Un Ion Ion, de care mi-e dor.

Idei? Nu e nevoie de prea multe. Mai degrabă ar fi nevoie de consecvență. Aici Corneliu are dreptate. Că felul în care o spune ajută exact cît ar ajuta o găleată de benzină în mîna unui pompier, oricît ar fi el - pompierul - de priceput, e altă poveste.



PS

Dacă am trăi în Elveția, aș înțelege apelul plebiscitar. Trăim însă în România.
Faceți o lege bună și impuneți respectarea ei. Nu cereți poporului să facă legi. Riscați să aveți mai multe propuneri decît chiar numărul populației.

 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2010-08-31 21:42:35
         
 
  Dintr-un alt mesaj: "Vroiam sa va spun ca sincer va admir si rabdarea si insistentza cu care incercati sa "educati" niste oameni. Aveti dreptate in totul si am vrut numai sa va semnalez ca exista si oameni care gandesc la fel ca dv."

Curaj domnilor și doamnelor. Aici sau pe e-mail scrieți-mi. Nu vă lăsați intimidați. Site-ul aparține tuturor.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 21:32:08
         
 
  "Oricînd vă pot face un nou sondaj." CTA

Chiar?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 21:27:31
         
 
  Dezmințire

pasajul selectat și postat nu aparține distinsului coleg Radu Ștefănescu. Acest pasaj a fost selectat astfel încât să nu poată fi depistat autorul. L-am postat pentru că este prea sintetic și frumos spus. Sper ca autorul să nu mă împuște pe ntru aceasta.

Avertizare: cu parcimonie, voi mai posta și alte astfel de pasaje în măsura în care vor fi la fel de semnificative, evident păstrând confidențialitatea autorilor. Procedând astfel mă înscriu și în directiva de transparență, adevărat, nu totală, sugerată de distinsul nostru coleg care, niciodată nu adivulgat niciun secret referitor la vreun autor ori autoare de pe site.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 21:24:24
         
 
  dar trebuie sa recunosc, e o chestie funny...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-08-31 21:22:25
         
 
  a posta selectiv si fara permisiunea autorilor fragmente din mesajele primite e un gest cel putin lipsit de eleganta, pentru ca autorii pot fi recunoscuti cu relativa usurinta, dupa stil.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-08-31 21:10:00
         
 
  Confidențialitatea mesajelor și a identităților va fi asigurată. Sper să nu se supere nimeni dacă voi posta unele dintre pasajele care sunt interesante sau chiar surprinzătoare. Ca acesta de exemplu:

"A igieniza, a vaccina, a steriliza înseamnă a pierde viața, a pierde ceea ce făcea din Europeea sufletul site-urilor de gen. A cere ca aici toți să se pupe sau să folosească batista (prosopul), înseamnă a nu mai avea urmași în veci: când spun urmași, spun Persoane, spun lipsă de clișee și civilitate mediocră de care toată lumea este sătulă - unii sunt conștienți alții nu [...]"

Așadar înțeleg din pasajul de mai sus că mă îngrijorez degeaba și că site-ul este unul cu vână!

Mulțumesc pentru mesaj.

Aștept și alte mesaje de la toți membrii, inclusiv de la cei mai nou înscriși
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 20:43:16
         
 
  bineinteles, nu trebuie sa plece nimeni. oricum, am mai ramas cativa.

4-5 editori seriosi, si cu puteri depline, actionand onest si in timp real, sunt cea mai buna solutie, asa cum e in agonia. orice alta masura ai lua, europeea va deveni curand fie un tabloid, fie un site de matrimoniale, fie un spatiu publicitar pentru anunturi de genul "la multi ani, Costica", "te iubesc, Tantzico".

(am dat un raspuns public pentru ca nu cred in eficienta acestui gen de sondaje. in cazul de fata totul trebuie sa fie transparent. altfel, beneficiind de protectia anonimatului asigurat de proprietar, A va spune "sa plece B", si B va spune "sa plece A", intretinand suspiciunea generala si circul underground).
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-08-31 20:03:25
         
 
  Sanchi!

Toate demersurile astea dosnice vor să ascundă de fapt realitatea. Așa vom crede că aveți mii de adeziuni și propuneri fructuoase. Cînd, de fapt, ele au fost făcute de nenumărate ori și repetat în trecutul mai mult sau mai puțin îndepărtat degeaba.

De unde 15 și 15, cînd nu mai sînt decît 10 cei care activează?

Schimbați deci totul, dar nu modificați nimic.

Mă înscriu primul pe lista exclușilor.

Oricînd vă pot face un nou sondaj.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2010-08-31 19:36:40
         
 
  Mulțumesc celor care deja au reacționat.
Insist să nominalizați. Aș vrea să realizez un fel de sociogramă.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-31 18:16:32
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE