FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Superficialitate, aparență, pâine și circ
Text postat de Emanuel Cristescu
Un cuptor cu microunde nu pornește dacă nu se închide ușa. Asta înseamnă că proiectantul acestui sistem a luat o maăsură de siguranță. Chiar dacă personalul greșește și bagă mâna în cuptor nu va păți nimic pentru că a fost conceput să nu pornească având ușa deschisă! Chiar dacă, un om cu handicap intelectual, ajunge întâmplător să bage mâna în acel cuptor nu i se va putea întâmpla nimic rău. Pentru că nu funcționează cu ușa deschisă. Și exemplele pot continua. Câte nenorociri s-ar fi întâmplat dacă nu ar fi fost luate astfel de măsuri. De fapt, în proiectarea sistemelor tehnice, se aplică acest principiu: sistemul trebuie să fie sigur și să nu accidenteze personalul chiar și atunci când acesta poate greși sau când nu are capacitățile intelectuale necesare utilizării lui. Evident, nu există sisteme perfecte și, pricipial, orice sistem, cu intenție, poate fi utilizat în scopuri malefice. Sunt și erori de proiectare ori pot apărea defecțiuni în funcționare. Acolo unde siguranța în funcționare este necesară 100% SUNT NECESARE SISTEME REDUNDANTE. COSTĂ MAI MULT DAR ASIGURĂ FUNCȚIONAREA ÎN CONDIȚII DE SIGURANȚĂ 100%.

Așa ar fi trebuit și în cazul secției de neonatologie. Ar fi trebuit realizat un sistem de incubatoare sigure. Și o astfel de realizre nu intră și nu poate intra în competența unei asistente medicale. Pentru ce s-a întâmplat acolo, asistenta are cea mai mică vină. De altfel ea ar trebui să fie judecată exclusiv prin prisma atribuțiilor prevăzute în fișa postului său, fișă care trebuie să fie semnată și de către ea. Dacă nu există o astfel de fișă ar trebui să fie exonerată de orice răspundere. Și în acea fișă ar trebui să existe sarcini și reponsabilități legate de competențele profesionale însușite în școală și necesare profesiei de asistent medical de neonatologie. Nu competențe abuzive. De altfel și salariul ar trebui să corespundă responsabilităților și consecințelor acestor responsabilități. Are ea un salariu care să acopere responsabilitatea incendiului într-o proporție semnificativă? . Ea era angajată asistentă, nu pompier sau detector de incendiu.

Principalii vinovați cu care un procuror serios ar fi trebuit început:

1. managementul spitalului pentru că nu a proiectat și realizat un sistem de sănătate pentru copii, cu funcționare sigură, chiar dacă în cadrul acestui sistem componenta umană ar fi putut greși. Cel puțin două accese în incinta secției respective, prevăzute cu geam și ciocane de spart geamul în caz de incendiu, detectoare de incendiu și monitorizarea cu camere de luat vederi a încăperii prin intermediul unui dispecerat central, existența unor sprinklere pentru stingerea incendiului care s-ar fi declanșat automat, sunt absolut necesare într-o asemenea încăpere unde se află echipamente electro-tehnice și în care mai intră și oxigen! Un sistem de întrerupere automată a alimentării cu oxigen, în situația detectării unui început de incendiu este de asemenea obligatoriu.
În plus toate echipamentele montate în încăpere trebuia să fie adecvate proceselor care se desfășoară acolo, iar acestea să fie sigure și montate exclusiv de către profesioniști și conform specificațiilor tehnice. Cu plan de verificare tehnică, duratăa de viață și termene precise de înlocuire.

2. firma care a montat echipamentele și care a făcut improvizația.

3. Ministrul Sănătății. Pentru că nu a exercitat atribuțiunea de control. Spitalul functionează cu siguranță în baza baza unei autorizații de funcționare emise de minister.

4. Guvernul Romaniei pentru că a blocat angajările împiedicând sistemul de sănătate să funcționeze cu numărul de persoane corespunzător standardelor sau normelor pentru acest tip de activitate,
.
5. Și, o să fiți surprinși, Pompierii! Care aveau obligația să facă verificări și controale. Câte controale au făcut în spital și ce amenzi au dat pentru că secția nu era prevazută cu detectoare de incendiu și avea căile de acces blocate. Au dat un aviz de funcționare corect? Ce scrie în acel aviz? Au verificat respectarea avizului?

Toti acești responsabili de existența și buna funcționare a sistemului trebuia sa ia în calcul inclusiv greșeala umană și să ia toate măsurile să nu se producă acel incendiu.

În mod normal asistenta ar trebui să ceară ea despăgubiri de la managementul spitalului pentru că a angajat-o într-un sistem nesigur și periculos. Este ca și cum ai angaja pe cineva șofer și l-ai pune să conducă o mașină fără frâne.

Mă uit la tv și văd cum medicii, solidari și interesați, chiar cointeresați aș putea spune precum și procurorii, „specialiști” cu ochelari de cal, mai mult sau mai puțin insidios, canalizează întreaga responsabilitate pe umerii unei femei care a lipsit 12 minute de la locul de lucru. Trebuiau luate măsuri ca sistemul să fie sigur și dacă lipsea două ore sau mai mult, nu 12 minute.

Copiii și asistenta sunt victimile sistemului ticăloșit care s-a legalizat și se legalizează pe zi ce trece. Și se conservă și se acoperă și se disculpă. Și nu cunoaște instituția demisiei. Fie și de onoare.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "Îi va veni vreodată mintea la cap poporului ăsta?"

Poporul are mintea acasă domnule coleg. Pentru moment este captiv. Adică îngrădit și furat începând cu votul. Când se va introduce un buletin de vot securizat, când numărarea voturilor va fi făcută transparent inclusiv sub supravegherea camerelor de luat vederi lucrurile se vor schimba. Românii au o înțelepciune fabuloasă. Cu prețul poate al multor suferințe ei lasă fiecare pasăre să piară pre limba ei. Iată rezultatul răbdării. Altfel falsele păsări cântătoare ar fi victimizate.

Provocat de colegul Robea am citit mai mult despre strămoșii noștri. Din ce în ce mai fascinant. Dintre toți "inamicii" romanilor dacii au fost cei mai de temut: dovada? lor le-a fost dedicată, chiar dacă subsecvent ca intenție, unul dintre cele mai mari monumente ale antichității. Columna lui Traian. În care, priviți prn planul eticii de acum, au devenit eterni și adevărații învingători. Pentru că ei se apărau și regele lor a preferat moartea robiei.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-27 08:49:43
         
 
  "Eu cred ca acei copilasi nu trebuiau lasati nesupravegheati nici macar o secunda."

De acord cu domnia voastră. Însă înțelegeți că așa cum a fost realizat și cum funcționa acest sistem nu putea nici măcar teoretic să se achite de această sarcină! Fie și dacă pornim de la ideea că un sistem quasi-viu, adică în care sunt elemente artificiale (făcute de oameni, clădiri tehnică, utilitpți, etc) și oameni, adică un sistem incomplet automatizat, erau necesari minim doi oameni. Și angajarea, planificare și organizarea acestor oamneni nu erau și nu pot fi atribuite asistentei. Este, domnule coleg, cum am mai spus-o ca și cum un șofer ar fi obligat să conducă o mașină fără frâne și apoi judecat pentru accidentul care cu siguranță se va produce. Într-un sistem corect realizat, și asta nu era sarcina ei, putea lipsi și două ore fără să se întâmple nimic. Lanțul cauzal este altul. Însă minima rezistență și maxima probabilitate pot hrăni nevoia publică genuină de ăzbunare. De aceea au existat și există percepții de tipul "acarul Păun"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-08-27 08:39:55
         
 
  Ma iertati domnule Corbu,
doar ce am aflat acum !

LA MULTI ANI SI TOATE CELE DORITE !
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-08-25 22:04:05
         
 
  Domnule Corbu,
atata vreme cat :
1. managementul spitalului nu a proiectat și realizat un sistem de sănătate pentru copii, cu funcționare sigură,
2. firma respectiva a montat echipamentele făcand improvizații,
3. Ministrul Sănătății nu a exercitat atribuțiunea de control.
4. Guvernul Romaniei care a blocat angajările împiedicând sistemul de sănătate să funcționeze cu numărul de persoane corespunzător standardelor sau normelor pentru acest tip de activitate,
5. Și Pompierii, care nu au facut verificări și controale referitor la detectoarele de incendiu și căile de acces care erau blocate,
Eu cred ca acei copilasi nu trebuiau lasati nesupravegheati nici macar o secunda.



 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2010-08-25 22:00:42
         
 
  ERR:
Uite că și profilaxia refuză a se lăsa uzitată - fie și grafic - împotriva recidivei!
De aia nici nu o rescriu.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-08-24 10:27:49
         
 
  Sistem care ajuns să ne caftească în stradă, dacă avem îndrăzneala de a-i reproșa nepriceperea, tîmpenia, aroganța, abuzul.
Am ajuns niște cobai, niște otrepe de șters prafurile ministeriale, niște surse de alimentare a grandomaniei cezarice a aleșilor.
Îi va veni vreodată mintea la cap poporului ăsta?
Va vedea el, în sfîrșit, ce pușlamale politice are în fruntea lui?
Mira-m-aș!
Nu știu de ce, dar banalitatea de a spune că o merită, trebuie repetată pînă la obsesie.
Ca măsură porfilactică!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2010-08-24 10:25:19
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE