FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
O zi cu Carcalete - proză
Text postat de Sofer Camionagiu


La DRPCIV era agitație mare. Carcalete și Bulanlău, ascunși după dozatorul de cafea de unde se adăpau de câteva ori pe zi cu câte un păhărel de 1 leu bucata, discutau despre micșorarea veniturilor la bugetari:

“ ’tu-i în gură de căcănari, cum mă să iei din banii ălora de-și face treaba pe șosele? Ei chiar nu se gândește ce responsabilitate are noi?”

„Da, bă, Bulanlău, pe familia mea dacă nu zici de nota zece. Păi eu sunt cu casa la roșu și ei îmi ia din bani?”

„Mă mânca-ți-aș peleu tău, fii atent, toate ca toate, da’ vezi cum o dai la învârtit azi la examene, că am primit un telefon de la Șunculescu, îl știi, ăla de la 2 și-un sfert, cică e băieții de la trafictube pe traseu și vine la pont dupe noi.”

„Bă să mori tu în FURADAN că nu minți? E răi mă azi?”

„Fiare, bă, fiare! Lăcătuș e preacuvios pe lângă ăștia. Cică se întâlnește acu la sediul lor central, face planu și vine dupe noi să ne ginească. Ai grijă mare! Cică Zoso e nedormit, a venit azi-noapte de la Brașov special pentru acțiunea asta, plus că ăla e rău de regulă... Ai auzit cum mănâncă el friptura, nu?”

„Nu, mă, cum?”

„În sânge, adică întâi cere o cană de sânge, zdrang o aruncă în farfurie, apoi pune carnea în ea!”

„Pfoai, să moară mama!”, își arse Carcalete una peste frunte. Și azi am cu Alifie din Clanul Robinet!

Câteva ore mai târziu, la Parcul IOR, mașinile școlilor de șoferi stăteau cuminți la coadă iar elevii făceau treișpe-paișpe pe lângă instructori.
Un grup de polițiști examinatori, în frunte cu Carcalete, veneau cu mapele la subsoară.

„Toată lumea adunarea aici!”, zise Carcalete autoritar.
Vreau să înțelegeți bine: la mine nu merge cu șmecherii, vreau să conduceți frumos și regulamentar, lăsați-ne cu vrăjeala cu aranjatul oglinzii, a scaunului și alte panarame, când vine examinatorul în mașină să fiți deja pregătiți să susțineți examenul de traseu.”

„Da, sefu, se auzi glasul unui țigan plin de aur, cu moacă de infractor recidivist!”

Se făcu repartizarea elevilor la examinatori, lui Carcalete îi reveni țiganul aurit și încă doi tineri, un băiat și o fată, la vreo 18-20 de ani.
Primul să urcă la volan puștiul, în dreapta Carcalete, iar în spate fata înghesuită pe bancheta minusculului Citroen de țiganul transpirat.

„Ai grijă, băi băiatule, cum conduci, să nu ne bagi în stâlp să murim, să umpli mașina de sânge cu noi în ea, că sunt nedormit și totul depinde de tine. Azi nu pot să pun o frână!”

Puștiul începu să tremure din toate încheieturile, să transpire, îi muri motorul la plecare de cinci ori, după parcurgerea primilor metri, la viraj se urcă cu roata din spate pe bordură.

„Păi bine băi, iei semafoarele dupe tine? Eu îți dădeam carnetul din prima, da’ așa...”

„Domnule polițist, știți, nu știu cum s-a întâmplat...”

„Hai, domnișoara la volan!”

Mai mult moartă decât vie, fata își puse centura și porni. Traficul era aglomerat și nici nu făcu 50 de metri că fu pusă la o întoarcere peste liniile de tramvai.

„Hai, mai repede, dormim aici?, se rățoi Carcalete.

„Păi dau prioritate la tramvai, că...”

„Păi e timp.”

Fata încercă să plece repede, dădu brusc drumul la ambreiaj și mașina se opri cu icnet chiar pe șină.
Tramvaiul frână, aruncând călătorii unii peste alții.

„Păi bine domnișoară, ne omori? Neasigurare, picat.”

Trăgându-și nasul, țiganul porni în blană, fără asigurare, fără nimic, se înscrise direct în banda 2.

„Eee, așa da plecare, mai zic și eu, siguranță, alea-alea! Ați văzut copii?, făcu Carcalete către picații care lăcrimau pe banchetă.
Acum, la Magazinul Titan mergem înainte tot pe Liviu Rebreanu”.

„Da șefu!”

Motorul răcnea isteric, țiganul mergea cu a doua la 5000 de ture.

„Putem să dăm viteza 5 deja, mergem înainte!", spuse Carcalete.

Țiganul se apropia în trombă de semaforul care se făcuse roșu. Cu o frână nebună, care lăsă dâre de cauciuc de 30 de metri, țiganul opri mașina pe trecerea de pietoni.

„Foarte bine, foarte bine! Vedeți copii? Nu a pierdut semaforul din vedere, cu toate că mergea cu viteza legală!”

Pietonii treceau prin fața și prin spatele mașinii de școală, aruncând pe furiș priviri acuzatoare către polițist și examinat.
Se dădu verde, dar o doamnă în vârstă încă nu degajase trecerea de pietoni.

„Fă hoașcă, dacă-ți bag o mână-n perucă și te iau la picioare ajungi mai repede la Dumnezeu, auzi?”, urlă țiganul ieșind jumătate pe geamul deschis, trăgând și o flegmă.

Femeia se grăbi cât putu, iar când ajunse pe refugiul tramvaiului se prăbuși de epuizare.

„Ei, copii, vedeți, asta înseamnă grija pentru fluidizarea circulației!”
Admis, stimate domn! Conduceți foarte frumos pentru București, sunteți bine adaptat.”

„Păi șefu, merg de 10 ani fără carnet!”

„Ăăă, copii, nu uitați că simțul umorului e o calitate extraordinară la un șofer! Ne vedem data viitoare!”

(VA URMA?)


Salut cu respect comunitatea literara Europeea!
Textul "O zi cu Carcalete" este primul aici, o productie camionagiu.blogspot.com

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Jorz, la mine emoțiile profunde, autentice, sunt, prin excelență, mute.

iată de ce nu voi pune semnul exclamării după urarea "sănătate maximă".
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-19 21:32:18
         
 
  Distinse coleg, și amic, Radu Ștefănescu, e prea mult ca să pui semnul mirării, după o urare? Ți se pare un efort prea mare? Nu de alta, nici de cealalta, dar este obligatoriu! Sănătate maximă!

Ioan J
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-19 19:32:45
         
 
  cu excepția unui mic typo (în loc de "Ioan J, pieton", trebuia "Ioan J, afon"), subscriu în întregime aplicatului comentariu produs de distinsul meu coleg și amic I. Jorzică.

sănătate maximă.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-19 19:11:56
         
 
  Un text mediocru, spre slăbuț. Dacă s-a dorit a fi o proză scurtă, umoristică, atunci calificativul se schimbă în "foarte slab". Cred că până și ambreiajul, sau, cel puțin, unul dintre comentatorii de-aici - care râde la te miri ce, dacă se află-n târg - au mai mult umor decât încropeala în speță. Așa-zisul jargon, întrebuințat în exces, este de-o artificialitate penibilă, dovedind faptul că autorul n-are nici în clin, nici în mânecă cu limbajul de mahala. Îi recomand să-l consulte, în acest domeniu, al limbajului de mahala, pe domnul Radu Ștefănescu, specialistul nostru.

Ioan J
pieton
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2010-07-19 17:58:12
         
 
  Scuze, acum am inteles comentariile, eu le citeam de sus in jos. Aveti ingaduinta.

@ Radu Stefanescu, in gura unui personaj pui ce trebuie, daca incerci literatura si nu artificialitati de pension.

Limita dintre obscenitatea gratuita si naturaletea comunicarii in proza e presimtibila si aici.
 
Postat de catre Sofer Camionagiu la data de 2010-07-19 07:58:28
         
 
  - nu inteleg ce-i cu discutia asta offtopic aici. Ce Peia, ce revolutii, ati gresit textul?
- @ Radu - si de ce te pierzi asa repede? Cum crezi ca vorbesc niste tablagii? Ca Plesu cu Patapievici?
 
Postat de catre Sofer Camionagiu la data de 2010-07-19 07:51:11
         
 
  Radu, ai perfecta dreptate. sa facem o revolta. Contacteaza Peia si esti comitetul revolut al ecoliteraturii.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-07-19 00:37:08
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Emanuel, citatele nu sunt un firewall pentru limbajul explicit. nici măcar citatele din clasici... în fine, nu eu decid.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-18 21:42:27
         
 
  N-ai remarcat ghilimelele Radu.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-18 21:33:38
         
 
  la urarea de bun venit, subscriu.

în rest, nu știu.

după tu-i în gură de căcănari, cum mă să iei din banii ălora de-și face treaba pe șosele? Ei chiar nu se gândește ce responsabilitate are noi?, m-ai pierdut.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2010-07-18 21:25:17
         
 
  Promițător. Bine ai venit pe site.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2010-07-18 18:49:24
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE