FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Mile Carpenisan are nevoie de noi
Text postat de ecsintescu virtual
Mile Carpenisan, sarbul nostru cu voce usor graseiata si alura de atlet, corespondentul de razboi al Antenelor, se zbate intre viata si moarte. Un banal furuncul si o afectiune cronica facuta in urma infectarii cu un virus parsiv pe cand se afla in Afganistan au facut ca Mile sa intre in aceasta dimineata in coma profunda. Am primit aceasta veste pe twitter si apoi pe facebook unde eram rugati sa donam sange pentru viata colegului nostru. Nu l-am cunoscut inca pe Mile. Ii stiu in schimb colegii, familia de aur a Antenelor. Vestea a cazut ca un traznet.

Il stiu pe Mile din transmisiile Antenelor din Serbia bombardata de americani. Atunci l-am remarcat. Am petrecut zile si nopti ascultand corespondenta lui Mile Carpenisan si vazand emisiunile lui Adrian Paunescu despre aceasta tragedie a unui popor eroic.
Cuvintele sunt de prisos. Mile Carpenisan, sarbul nostru roman, este in coma profunda. Imi aduc aminte de versurile lui Nichita.

Sa-l ia dracu pe ala/ Care se culca pe o inima de sarb/
N-o sa doarma nicio secunda/ O sa strige catre pasarea cea mare/
Care tine loc de cer in Serbia/ Ma sufoc, ma sufoc.

Postez mai jos, cu acordul autoarei, cuvintele deputatei Oana Mizil.

Apel catre Timisoreni

Am aflat despre drama prin care trece corespondentul de razboi Mile Carpenisan, de pe Facebook. M-a surprins si m-a intristat aceasta veste, asa cum mi se intampla de fiecare data cand aflu ca tineri puternici, inteligenti si plini de viata ajung in situatii extreme si absurde.

Am fost surprinsa in mod placut de solidaritatea extraordinara a prietenilor din on-line si iata ca ma alatur lor. Un tanar de valoare roman, jurnalist, caruia nu i-a fost teama de moarte cand transmitea din Serbia, dintre bombe si printre gloante, se afla in coma la Spitalul Judetean Timisoara.

Jurnalistul are nevoie urgenta de sange, grupa A2 pozitiv, iar prietenii si colegii lui din Bucuresti nu il pot ajuta, din nefericire. Fac un apel la timisoreni si ii rog sa fie alaturi de Mile in aceste momente de cumpana, momente in care viata lui depinde de generozitatea si umanismul semenilor si sa mearga sa doneze sange pentru concitadinul lor!

Timisoreni, ajutati-l pe Mile Carpenisan sa traiasca!

UPDATE gsp.ro “Medicii au reușit să stabilizeze starea clinică a lui Mile Cărpineșan, iar acum fac tot posibilul să-i deblocheze rinichii. Dacă tratamentul pe care i-l aplică jurnalistului timișorean va funcționa, atunci doctorii îl vor scoate din comă, stare care i-a fost indusă!”

Si aici, un fragment din ultima postare de pe blogul lui Mile, Un jurnalist in vremuri interesante:

“Viteza sangelui nostru

Ok, deci maine e luni…un nou inceput de saptamana si unul din multele inceputuri pentru Daniel. Saptamana care a trecut parca a fost de vis… nu conta ce telefon dadeam sau cu cine vorbeam. Toti au sarit sa ma ajute. De multa vreme nu mi s-a mai intamplat asa ceva. Am reusit sa vorbesc cu oameni cu care nu am mai vorbit niciodata si pe care nu i-am vazut niciodata. Oameni care ma stiau de la televizor si care au fost deschisi in ceea ce le propuneam.

Am vorbit cu Dan Andrei VP Carpatair. Mi-a fost rusine sa-i cer sa ne ajute ….eu nu am cerut niciodata nimic in viata mea…. dar pentru ca nu era pentru mine mi-am luat inima in dinti si am format numarul.

www.oananiculescumizil.wordpress.com
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  A murit astazi, acum 20 de minute. Avea 34 de ani dintre care 14 de presa. Din acestia 10 a fost reporter special. Dumnezeu sa te ierte, Mile.  
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-03-22 16:05:41
         
 
  Toată admirația pentru un profesionist și mai mult decât atât, acest om punea suflet în tot ceea ce făcea l-am cunoscut într-un ,,teatru de operații,, mergea cu noi fără nicio ezitare acolo unde era mai greu, stătea în mijlocul nostru, era interesat de tehnică, de strategii, de tactică. Gândea și simțea ca un bun ofițer.
Sănătate.
 
Postat de catre vasile iftime la data de 2010-03-20 06:18:50
         
 
  Ca sa intelegeti cine este Mile, text preluat cu acordul autoarei.

Jurnal, prima stire
Cap video: Jurnalistul de televiziune Mile Carpenisan si-a dat astazi demisia din Antena 1, post la care era angajat de 10 ani. Intr-o vreme in care Europa isi schimba harta, Carpenisan a fost cel care a pus Antena 1 pe harta televiziunilor de success din Romania: transmisiunile sale din razboiul din Iugoslavia au propulsat postul tv inaintea rivalului Pro TV pentru prima data. Iar dupa asta, a devenit unul dintre jurnalistii pentru care mapamondul nu e decat o colectie de locatii in care atunci cand izbucnesc subiecte va fi primul ajuns si cu camera instalata.

Beta
In cei 10 ani de Antena 1, Carpenisan si-a predat de fiecare data la timp materialele. Astazi, a venit timpul sa-si predea legitimatia. Doar pe cea cu sigla Antenei, nu si pe cea de ziarist. Se desparte de postul in care munca i-a fost si viata, dar si risc de moarte- fara sa faca liste de motive, fara sa insire picaturile stranse in aproape jumatate de viata, care astazi au umplut paharul. Lasa, totusi, sa se inteleaga, ca ceea ce s-a strans in pahar a prins cu timpul un gust amar.
Sincron: De ce ai ramas in Antena 1 10 ani?
Pentru ca am crezut in ceea ce mi-a spus Sorin Oancea, si anume Antena 1 este viitorul meu. Pentru ca cel mai mult am respectat un om din Antena, si acela e Sorin Oancea si pentru ca am sperat ca Antena 1 va vedea candva ce am facut eu pentru aceasta televiziune.


Cei care vor, totusi, sa vada ce a facut Mile Carpenisan pentru Antena 1 au de parcurs un drum foarte scurt: pana la arhiva televiziunii din Baneasa. Acolo ii asteapta sute de casete video pe care Mile Carpenisan a filmat dezlantuirea stihiilor din oameni si natura: razboiul din Irak si cel din Kosovo, revolutia din Belgrad, rapirea ziaristilor romani in Bagdad, infruntarea dintre un reporter convins de adevarul spuselor sale si un presedinte fara prea multe convingeri, tsunami-ul din Indonezia, inundatiile din Banat si Moldova. Mii de transmisiuni in direct si de stiri care au creat si intretinut doua brand-uri de presa: Observatorul si Mile Carpenisan. Insa numai unul dintre acestea mai este, acum, proprietatea Antenei 1.
Sincron: Ai plecat tu din Antena 1 sau a plecat Antena 1 din tine?


Antena 1 mi-a curs prin vene, iar eu astazi mi-am taiat venele, dar nu m-am sinucis.

Cei care vor sa inteleaga de ce a plecat Mile Carpenisan din Antena 1 trebuie, insa, sa iasa din arhiva. Sa-I priveasca pe oamenii din jur, sa vada pe ce fotolii stau si cum s-au catarat acolo. Sa ii intrebe cum pot sa uite ca respectul nu are functie, jurnalismul nu are hormoni iar dreptatea nu are ranchiuna. Sa incerce sa inteleaga de ce au uitat ca si ei credeau, candva, mai mult in meserie decat in razbunari absurde. Si, in final, cine va avea toate curiozitatile astea, va afla ca Mile a castigat, azi, singurul razboi care conteaza: cu sine insusi.


Oana Dobre


 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2010-03-20 01:41:56
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE