FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
JOHANNIS- UN MESSIA
Text postat de ecsintescu virtual
JOHANNIS- UN MESSIA
Text postat de ecsintescu virtual
Nici nu ne-am revenit bine din cazatura guvernului Boc si alta bomba sta sa fasaie in peisajul nostru politic bantuit de duhul cel paratoriu al alegerilor prezidentiale. Explozia mediatica din aceasta zile, chiar daca are miros de malai grisat, are crucea Pantzerului nemtesc circumscisa in sprijinul lui Patriciu, Hrebenciuc si Verestoy Attila.

Lovindu-i grija de tara direct in plex, PSD, PNL, UDMR SI PC, s-au gandit ei sa apeleze la un neamt ca sa-l faca premier peste ei toti: baronii, patricii, ungurii si trustul Intact. Si, cum se stie ca poporu ii iubeste pe nemti si altii in afara de Johannis nu avem, noua coalitie se porni la facut diligente. Dupa o prima runda de pupincurism reciproc, Johannis a pornit astazi spre Bucuresti

Kaiserul de Dambovita nu a calatorit incognito ca celalalt neamt providential din istoria noastra bantuita de tot felul de licurici, si ma refer la caprarul Carol I de Hohenzolern-Peles, ci a venit in capitala Romaniei ca un roman neaos intarziind la intilnirea cu noii si vechii aliati , descinzand din jip cu zambetul pe buze ca si cand criza economica nu are nicio taina pentru domnia sa Cezaro- Craiasca.

Numirea lui Johannis ca posibil premier este un perfid joc electoral. Speriati de candidatura doctorului Oprescu dar si de pierderea ministerului de interne, Geoana si Hrebenciuc au cazut in plasa intinsa de liberali si au facut a doua greseala in mai putin de o saptamana. Numirea lui Olteanu ca viceguvernator – ceea ce inseamna ingenuncherea singurei institutii solide a Romanilor – ma refer la BNR, in fata lui Patriciu si acum solidaritatea cu acestia in sustinerea neamtului din Sibiu. Geoana isi joaca ultima carte. Cu Oprescu in coasta si baronii in pantaloni, Geoana trebuia sa faca o miscare care sa-l mai tina viu inca o luna. Aparent este o miscare de sinucigas ca om politic, o miscare care ii da puncte pe tava lui Crin Antonescu, acesta fiind cel care a initiat motiunea de cenzura sic el care a vehiculat primul numele posibilului prim-ministru.

Liberalii au de ce sa se bucure. Comisiile Ridzi-Udrea, motiunea, si gasirea personajului providential ca si primul ministru sunt opera lor. Un veritabil partid de opozitie care pune interesele tarii mai presus de interesele personale. Debarcarea lui Cuza si aducerea lui Carol I de catre Batrianu are un corespondent in actiunea lui Patriciu-aurul si ardelenii. Cand spun aurul ma gandesc la rezerva de aur a BNR.

Ramane de vazut pe cine va desemna Basescu. Daca il numeste pe fritz de sibiu prim-ministru si-a semnat condamnarea la moarte. Daca nu il numeste si argumenteaza ca Johannis este un profesor de stiintele naturii care a beneficiat de sute de milioane de euro fonduri europene, asta doar pentru ca Sibiul fusese ales capitala culturala a Europei, si care, intre timp, si-a mai tras si 6 case, ar avea sanse sa puncteze electoral. Mai ales ca ideea asta de neamt providential nu mai prinde la romani. Pentru ca romanii nu sunt nici nemti si nici japonezi. Suntem si vom muri balcanici. Vorba medicului personal al lui Carol I. “Tara frumoasa, oameni minutati, dar prea mult ...”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

Comentariile userilor


Constitutia a mai fost incalcata, si n-a fost nicio problema, pentru ca e atat de aiuritoare, incat nimeni nu-i intelege fineturile. Poate doar raposatul, care probabil acum rade de noi. Miza nu e constitutia, miza e alta. N-aveam chef de polemici pe tema asta, dar o sa ma documentez un pic si voi reveni. Constitutia e pe net. Tot ce-ti trebuie s-o intelegi, (daca e ceva de inteles), e sa fii stiutor de carte si sa ai o minte limpede. Ma rog, din moment ce a fost supusa votului NATIUNII, se presupune ca ea a fost redactata cel putin daca nu chiar pe intelesul gospodinelor, macar la modul inteligibil.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-17 19:36:24


Amelia Cojocaru,

recursul la istorie și la erorile istorice nu pot justifica abuzuri ori erori moderne. Într-o republică antică, în interesul păcii sociale, votând pe cochilii de scoică, cetățenii l-au ostracizat pe Temistocle, parcă. Povestea spune că, la cererea unui cetățean analfabet, care nu-l cunoștea, el însuși și-ar fi scris numele pe un astfel de "buletin de vot" Probabil diferența de cultură! Acum "medierea" păcii sociale se face prin abuz în serviciu. Ca și în cazul atacării Iracului, când cetățeanul care a ordonat bombardarea zonelor babiloniene și a unei civilizații milenare și care declara senin că el nu citește cărți, însă are prieteni care citesc, probabil și atacarea "Constituției României" va fi având cam aceleși seturi de valori.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 19:35:45


Oprescu, Basescu, Geoana, Antonescu, Belengherescu...
Aceeasi Mărie cu alta paranghelie.
Acum cateva zile, avand chef de caterinca am scris un text pe care nu-mi permit sa-l postez aici, caci pentru autenticitate am scapat si cateva prostioare. Si nu vreau sa roseasca domnul profesor Cristescu. :P

Pun doar
link


Ma refer la punctul acesta indeosebi:
" nu aștepți să o duci mai bine după alegeri. Dar nici mult mai rău, oricine ar veni. Ai priceput că lucrurile au ritmul lor, unii mari de-afară îi babardesc și pe mai marii noștri, cum ei ți-o trag ție, tare și-ndesat; treburile se fac într-un anumit fel și ritm. Pentru furnici e aproape totuna dacă deasupra lor se bat elefanții sau se regulează rinocerii. "


Postat de catre © Dan Carlea la data de 2009-10-17 19:25:03


"ti-ai abandonat echidistanta sau mi se pare?"

NU. În fața încălcării legii fundamentale nu există echidistanță. Echidistanța este necesară, în cadrul legal, față de diversele viziuni, strategii, persoane, etc.

Convinge-mă că "desemnarea" candidatului la funcția de premier nu reprezintă încălcarea Constituției. Revolta mea este împotriva încălcării principiului. Am demonstrat, mai jos, la ce paradoxuri se poate ajunge.

Progresul Americii are în mod esențial baza în respectul Constituției. Care nu se schimbă de la un interpretac la altul. A fost amendată însă nu schimbată precum șosetele!

Incălcarea Constituției ar trebui să oripileze orice om onest.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 19:23:09


Emanuel, ti-ai abandonat echidistanta sau mi se pare? Constitutia n-a facut-o Basescu, el doar o foloseste cu oarece inteligenta. Sau viclenie, ceea ce (drept e), nu-i totuna, dar pentru ca merge, e cu atat mai grav. In folosul cui, vom vedea. Dar stiu cu precizie in folosul cui a fost ea conceputa in anii aia tulburi. N-as vrea sa dezvolt subiectul, dar daca invalidezi textul asta, o sa deschid un alt topic.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-17 19:12:11


"ba mie-mi place omul." Și ce relevanță are asta? În materie de "verticalitate, consecvență, principii și România" tot necalificat rămâne.

"constitutia e o varza" Cu rea credință și legea gravitației este o varză. Că se poate trezi vreun interpretac de tipul Caligula Ui să spună că dacă la nord g este pozitiv la sud g este negativ. Totul poate fi relativizat și, având puterea, se poate declara, prin lege, cum unii au și făcut-o, valoarea numărului pi ca fiind 4 și nu 3,1415 etc.

Dictatorii ies la suprafață asemenea uleiului. Oricât de mult ar agita compoziția nedemocratică!
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 19:03:55


Pe drumul dinspre supermarket, ținând în mâna udă și înghețată o sticlă de borș, pentru a înainta către limanul căsuței mele m-am gândit, luând aminte la povețele lui Creangă la câteva chestii haioase care să-mi ridice râsul în buze și căldura în spirit... Încheierea lui ecsi a fost, de pildă, plină de har jurnalistic, iar mie una nu mi-a inspirat vulgaritate. La fel ca și domnul Corbu în postarea sa atingătoare de constituție, vorbesc aici despre încălcarea principiilor, adevăr greu de demonstrat (sensul cuvintelor și nu litera lor este, firește, suveran, iar hazul literar, frumusețea ideii, rămâne, în opinia mea, esențială. Personal, reiterarea acestei caracteristici mioritice nu a putut decât să mă facă să-i iubesc pe români și mai tare iar pe nemți să-i văd departe, la mii de ani). În ceea ce privește încălcarea Constituției, de la partidul etnic și până la programele impuse care nu reprezintă nici pe departe principiile democrației, în fapt nereprezentând nici tradiția, nici gândirea, nici voința majorității românilor, avem pe bandă rulantă astfel de încălcări - despre poponari, numai de bine, însă nu-i vina bietului Băse așa cum sugerați pare-mi-se.

Cu respect, domnule Corbu, al doilea fapt hazos a fost remarca dvs vis-s-vis de democrația milenară. Dacă vă referiți la meleagurile mioritice, din modestele mele cunoștințe, de la Deceneu și până la Bălcescu, nu poate fi vorba nici pe departe de democrație. Cât despre modernitatea noastră, ea știm că începe cu tandemul Cuza-Carol, fie-le amintirea curată. Despre primul știm că e autorul unui fatidic "doi mai", iar despre cel de-al doilea știm că mai întâi numea guvernul și pe urmă se organizau alegerile, iar oamenii votau mereu guvernul pe care-l alegea capul. Cât despre secolul XX, democrația noastră a devenit atât de originală încât în dese rânduri a sucombat, ajutată de iluștri noștri compatrioți din care nu-l menționez, din respect pentru cei lăsați deoparte, decât pe Ionel I.C.Brătianu, un exemplu rău de etică a omului politic. "Oculta" condusă de grupul lui făcea și desfăcea ițele politicii românești, afacerile veroase înfloreau inclusiv în timp de război și, cu toate-acestea a fost indiscutabil cel mai mare om politic român, spre deosebire de adversarul lui, Maniu, e-adevărat, mai puțin mitic (puneți dvs accentul), ai cărui urmași întru veac, îi vedem azi la rampă:

http://www.antena3.ro/stiri/fun/emil-boc-si-a-serbat-ziua-de-nastere-in-slipi-la-mare_79675.html

http://www.youtube.com/watch?v=MuO2-aQ5XeI


Revenind la democrația de mii de ani, se poate ca remarca dvs să fie pur teoretică, cum că s-ar fi născut acum 2.500 de ani...dar de la Pericle până la Locke avem un interregn cu ditamai evul mediu obscen. Și între noi fie vorba, este mare diferență între democrația "participativă" a Atenei și democrația "reprezentativă" bine ajustată de corporațiile care domină massmedia.

deocamdată atât
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-10-17 18:58:40


IBG

Am spus: poate fi cineva laureat Nobel. Aici nu folosește cuvinte vulgare. Nici măcar în ghilimele. Fără excepții.

Este ultima mea intervenție pe aceasta temă iar comentariul domniei voastre îl voi scoate imediat. Dacă fraza respectivă nu va fi eliminată din text până la ora 21 și textul va fi scos.

Nerespectarea principiilor ori întruparea în zei a unora dintre noi (cazurile Ceaușescu, Băsescu, etc.) și, mutatis mutandis, EV în cazul de față generează răul. (toată lumea care publică aici respectă regulamentul. De ce EV ar trebui să fie o excepție?) Talentul naște mai multe obligații decât privilegii!

Noi nu avem dreptul, cred eu, să judecăm ori să iertăm. Aici am hotărât că nu folosim cuvinte vulgare nici măcar scrise de Eminescu, Nichita ori doamne ferește, vreun sfânt. Este prea mare netul ca acestă exigență să fie percepută ca o constrângere.

PS. Este păcat să ne pierdem timpul cu astfel de probleme în loc să abordăm problemele grave care se întâmplă sub ochii noștri!


Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 18:50:58


"În materie de verticalitate, consecvență, principii și România, HRP nu este calificat ca reper. Vorbește și el. Că și convinge pe unii nu mă miră."

ba mie-mi place omul. nu ca ar conta prea mult, dar e bine s-o stii, ca veni vorba.

"Să înțeleg că pe mulți nu-i deranjează încălcarea principiului constituțional? De aici provine răul."

pai constitutia e o varza. e clar ca va trebui revizuita, dar cine are interesul s-o faca? fiecare se culca cu ea, dar nimeni n-o ia de nevasta.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-17 18:47:15

Reiterez necesitatea respectării principiului potrivit căruia se poate posta pe acest site.

Fraza ultimă poate fi reformulată, de exemplu, “Tara frumoasa, oameni minutati, dar prea multă vulgaritate”
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 17:23:47


În materie de verticalitate, consecvență, principii și România, HRP nu este calificat ca reper. Vorbește și el. Că și convinge pe unii nu mă miră.

Suspectez o înțelegere între LD și EV.

Să înțeleg că pe mulți nu-i deranjează încălcarea principiului constituțional? De aici provine răul. Iar pasivitatea noastră complice stimulează apetitul încălcării și al altor principii. Dictaturile apar pe acest fond. Sper, mai sper în luciditatea câtorva politicieni care să nu permită reinstaurarea frisonului fricii în România.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 17:16:56


soricelului Amelia: cred ca ai dreptate, doar ca inainte de 89 oamenii erau indelung antrenati pentru lupta cu foamea; acum, de cand cu hipermarketurile din ultimii 10-15 ani, baietii s-au mai flescait. Era o vorba: "Aliosa nu raceste, Aliosa se caleste". Sau Stalingradul, ca tot e domeniul tau. Aliosa n-avea nevoie de cizme. Acum degera si in bocanci.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-17 15:38:09


"daca romanul de rand trece in mod traditional mai usor peste crizele morale, peste disolutia principiilor, daca tradarile si virajele politice la 90 de grade nu-l impresioneaza nici cat negrul sub unghie, daca a facut o adevarata virtute din fantezia cu care isi justifica precara conditie a servitutii, pai, fratioare, totul pana la mamaliga".

:)))

la cate "generatii de sacrificiu" a avut tara asta, carora li s-a cerut in primul rand sa rabde de foame...

abia acum s-a format si la noi o middle class, anemica, ce-i drept, ce a inceput sa chitaie cand a dat de foame (analizez fenomenul social, rog editorii sa nu-mi inteleaga eronat chitaitul)

Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-10-17 14:41:55


Stimate domnule Cristescu, intervin în discuție, deși mesajul dvs. este adresat autorului postării; necesar acest lucru deoarece, contrar celor afirmate de domnia voastră, referire la bloguri am facut eu, nu ecsi; și asta fiindcă îmi par interesante și adecvate momentului cele sustinute de H.R.Patapievici despre clasa politică românescă.

Spuneați, referindu-vă la atitudinea controversată a președintelui în legătură cu alegerea unui premier, c㠓dacă am avea printre politicieni bărbați de stat adevărați și neșantajabili ar lua atitudine EXTREM DE DURĂ FAȚĂ DE ACEASTĂ ÎNCĂLCARE FĂRĂ PRECEDENT A CONSTITUȚIEI”.
Dacă majoritatea politicienilor care ne reprezintă în forurile decizionale ar fi, așa cum ați spus, „bărbați adevărați si neșantajabili”, nu s-ar fi ajuns la această criză, dupa cum nici la prezenta stare economică, absolut deplorabilă, a României.
Vorbind despre cinismul clasei politice actuale, H. R. Patapievici concluziona în final: „Niciodată prețul acțiunilor lor nu este plătit de ei, ci de noi. Plătim, că sa ne reprezinte. Plătim, ca să nu ne reprezinte. Îi plătim și când ne înșala, și când ne nesocotesc, și când ne batjocoresc. Plătim în orice situație. Merita? Dumneavoastră să judecați.”
Și omul de rând ce să facă?
Sistemul a lovit timp de 20 de ani baza piramidei sociale.
În mod firesc, lucrurile nu au cum să meargă bine!
Postat de catre Laura Danciulescu la data de 2009-10-17 14:31:52


"Chiar daca esti in stafful de campanie al lui Oprescu principala conditie a oricarui specialist in pr politic este sa ramana obiectiv si sa analizeze la rece orice miscare de pe scena politica".

Naivitatea unor persoane cu o perspectiva "verticala" asupra realitatii noastre politice este de inteles, ei caracterizand binele si raul in functie de cat fura X sau cat fura Y, de cat a fost de sincer X sau de cate masini, cati cetateni sau cate pisici a lovit cu masina Y. De la acest tip de analisti, profesionisti sau de ocazie, nu ma astept nici eu, nici bietul ziarist ecsi, la vreo lovitura mortala pe scena discutiilor libere si studentesti la care asistam la rastimpuri si aici. Dar deja pelteaua se intinde, iar faptul ca autorul isi justifica postarea intarziata cu bal-bal, joaca rolul analistului obiectiv si primeste a sari binevoitor coarda cu colegii, cere o explicatie un pic mai sincera si mai profunda decat o acuza de pro-basescianism. Data de 6 decembrie, turul al II-lea al prezidentialelor, pentru care Basescu s-a pregatit cu o icoana imensa si cu cateva tururi de forta (imagine) la Sannicolaul Mare, e important si pentru Oprescu in aceeasi masura. In viziunea staffului sau, nu Basescu e principalul adversar acum. Unii inteleg mai repede miscarea, altii mai greu. Da, fireste ca nemtii nu-s defel iubiti aici, iar patriotismul si resemnarea si traditia, trebuie scoase in fata ca de fiecare data. Ce cauta acum, aici, articolul? :)
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-10-17 14:29:57


Eu unul cred ca aceasta criza de sistem era inevitabila. Mai mult, as putea spune ca ma asteptam sa vina mai devreme. Dar a venit criza economica, si daca romanul de rand trece in mod traditional mai usor peste crizele morale, peste disolutia principiilor, daca tradarile si virajele politice la 90 de grade nu-l impresioneaza nici cat negrul sub unghie, daca a facut o adevarata virtute din fantezia cu care isi justifica precara conditie a servitutii, pai, fratioare, totul pana la mamaliga. Acum Romania e o tara cu burta supta si nadragii-n vine, iar izmenele postbelice (cele care imediat dupa revolutie s-ar fi cuvenit schimbate) au inceput sa puta. Sigur, se poate vorbi de o criza politica, institutionala, economica, morala, etc. Se pot broda scenarii, se poate vorbi lejer despre proasta calitate a clasei politice, despre grupurile de interese mai mult sau mai putin oculte, despre oligarhiile continentale sau de cartier, despre mafiile indigene sau de import, despre sarutul naiv al stampilei de vot pe buzele parsive ale dictaturii, etc. Toate cu mai multa sau mai putina indreptatire. Nici nu ma pricep, si nici n-am rabdare sa incerc o analiza. Si nici nu-i treaba mea. Tot ce pot face e sa observ ca foarte curand va trebui sa aleg dintre 4-5 rele pe cel care o sa mi se para cel mai mic, iar eu nici macar nu sunt in stare sa-mi definesc criteriile. Dincolo de etic, totul imi scapa. Si se pare ca nu asta e masura istoriei. De la revolutie incoace am luat toate tepele posibile. Probabil ca de data asta am sa-mi refuz cu prudenta micile crize de constiinta. Alea care vin in general dupa primul an de mandat. Si am sa refuz sa devin complicele raului, indiferent de masca. Iertati-mi exprimarea frusta, noneco si demobilizatoare, eu unul o sa-mi bag picioarele. Pana la urmatoarea viata, sper mai buna, pe pamantul asta, sau aiurea, daca o mai fi vreunul.
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-17 13:35:26


Chiar dacă se militează pentru legalizarea prostituției iar politica se consideră a fi o prostituată, chiar dacă ultima frază este în ghilimele, adică reprezintă un citat, ultimele cuvinte nu au ce căuta aici. Așadar regula trebuie să fie regulă. Dacă nu vor fi scoase va fi scos textul care, cu toate că, în esență, face reclamă unui blog și este departe de a fi obiectiv, nu înseamnă că nu ar avea valoare de atitudine. Și este păcat ca un text polemic să fie exclus din motive de formă. Însă aici nu este ca în viața politică. Aici regula este regulă, indiferent de cât de ingenios ar fi încălcată!

Pe fond, nenominalizarea reprezentantului majorității parlamentare (în cazul de față a domnului Klaus Johannis însă nu contează numele) reprezintă o gravă încălcare a Constituției și a democrației. Aceasta este marele pericol. Pentru că ANULEAZĂ rezultatul votului și creează un precedent periculos. D-l Băsescu demonstrează, prin reducere la absurd, că ALEGERILE nu-și mai au rostul. Orice ar vota electoratul un Caligula Ui numește, în două secvențe, drept candidat de premier un cal și apoi un boc și gata, dizolvă Parlamentul. Consultarea partidelor este obligatorie și are drept scop selectarea majorității! Altfel mii de ani de democrație sunt anulați de arbitrariul unui om. Însă, cum spuneam altă dată, n-au inventat capitaliștii ceva care, ajuns pe „mâinile” noastre să nu reușim să facem praf! Consultarea nu este facultativă iar domnul Croitoru a fost numit arbitrar în disprețul legii și al electoratului. De fapt i s-a ordonat o nouă misiune. De aceea nu a crâcnit. Pentru că un om normal ar fi sesizat absurdul numirii sale. Însă ordinal se execută nu se discută, nu-i așa?


Dacă am avea printre politicieni bărbați de stat adevărați și neșantajabili ar lua atitudine EXTREM DE DURĂ FAȚĂ DE ACEASTĂ ÎNCĂLCARE FĂRĂ PRECEDENT A CONSTITUȚIEI: Curtea Constituționalaă, mitinguri masive, denunțarea pericolului, și evident suspendarea. Până nu suspendă el DEMOCRAȚIA. Dacă ar fi fost d-l Băsescu de partea cealaltă ar fi acuzat pe toată lumea, ar fi fost la toate televiziunile, ar fi cerut arestarea nu știu cui, etc. Plângăciosul Geoană nu are forță, El pare luat prin surprindere. Pare că se minunează. Crin are piatra de moară Patriciu, ceilalți nu contează. D-l Oprescu mai rămâne speranța. Însă domnul Oprescu a reacționat palid deși, în opinia mea, dintre toți acești neîngeri, este singurul capabil să-l învingă pe omul cu porniri dictatoriale. Mă aștept ca d-l Oprescu să exploateze mai serios acest fapt intolerabil. Președintele are atribuții ferme și trebuie să respecte rezultatul votului.
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-10-17 13:24:14


Blogul ii apartine lui Mihail Neamtu, este unul dintre blogurile pe care le urmaresc. Il citesc si pe al tau.
Postat de catre Laura Danciulescu la data de 2009-10-17 12:21:31


Radu, acest articol s-a vrut unul de analiza a unui fenomen care bulversa zona politica in urma cu cateva zile. El a aparut pe unul din blogurile la care semnam cu o zi inaintea numirii lui Croitoru. Chiar daca esti in stafful de campanie al lui Oprescu principala conditie a oricarui specialist in pr politic este sa ramana obiectiv si sa analizeze la rece orice miscare de pe scena politica.
Laura, multumiri. Am vazut blogul. mi-a placut, iti apartine?
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2009-10-17 11:34:10


Nu ma pot abtine sa nu te citez: "Lovindu-i grija de tara direct in plex..." (cu referire la parte din partidele politice), ma gandesc ce misto ar fi daca ar lovi grija asta de-adevaratelea, macar o data si bine in zone mai sensibile.
Si ca sa nu fiu nedreapta in acesta pacatoasa (iarta-ma, Doamne!) dorinta revansarda, mi-as dori ca "impactul" sa fie direct proportional cu cinismul politic despre care se povesteste aici:
http://grupareaaproape.wordpress.com/2009/10/14/horia-roman-patapievici-despre-triumful-cinismului-politic/
Postat de catre Laura Danciulescu la data de 2009-10-17 11:04:07


Felicitari pentru articol, Traian, chiar daca reflecta situatia de acum cateva zile. Esti incisiv, insa atat cat trebuie.
Bineinteles, exult cand spui adevaruri incomode!
Postat de catre Laura Danciulescu la data de 2009-10-17 10:50:27


ecsi, pai articolul asta e foarte pro-basescu, eu te stiam in stafful lui oprescu. doar cristoiu mai face viraje din astea la 90 de grade (nicio aluzie). ma luminezi?
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-10-17 08:46:38
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Amelia, când am citat acel fragment nu am făcut-o fiindcă îl idealizez pe autor. În fapt, sunt de total de acord cu observațiile comentariului tău. Uite, mă întreb și eu retoric, deși stiu răspunsul: oare tot ce a fost făcut în țara asta înainte de revoluție în domeniul economic a fost nerentabil? Fabrici, combinate, complexe de creșterea animalelor etc au fost desființate, cumpărate la prețuri de nimic, ca să fie rentabilizate, vezi Doamne, prin privatizare în sistemul de piață liberă. Rezultatele? Se simt în scăderea nivelului de trai, direct proporțională cu învoluția tuturor sectoarelor economice.

Am obosit să ascult acuzele pe care și le aduc reciproc demnitarii națiunii, mai ales în perioadele de campanie electorală.
M-am plictisit de promisiuni elucubristice.
Mă întreb, (degeaba, cred) cât timp va trebui să mai treacă până când se vor găsi soluții care să ducă la stoparea declinului economic? Nu ar știi nici Phitia!
 
Postat de catre Danciulescu Laura la data de 2009-10-17 23:41:57
         
 
  "Dacă majoritatea politicienilor care ne reprezintă în forurile decizionale ar fi, așa cum ați spus, „bărbați adevărați si neșantajabili”, nu s-ar fi ajuns la această criză, dupa cum nici la prezenta stare economică, absolut deplorabilă, a României.
Vorbind despre cinismul clasei politice actuale, H. R. Patapievici concluziona în final: „Niciodată prețul acțiunilor lor nu este plătit de ei, ci de noi. Plătim, că sa ne reprezinte. Plătim, ca să nu ne reprezinte. Îi plătim și când ne înșala, și când ne nesocotesc, și când ne batjocoresc. Plătim în orice situație. Merita? Dumneavoastră să judecați.”



Tonul lui HRP din textul citat mai sus pare a fi în acord cu definirea "patriei" făcută de liderul unui partid din opoziție. Astfel, dl. Marko Bela vorbea de un S.C. România S.A. din care partidul-uniune etnică al domniei sale ar avea o felie de vreo 6%.
Pentru HRP, oamenii politici sunt administratori mandatați de noi și remunerați de noi. Dacă își fac treaba prost, scade prețul acțiunilor și ne afectează nouă, "proprietarilor", nivelul de trai fiindcă nu mai încasăm dividende.
Aproape zilnic presa ne informează despre ratingul dat de Moody's companiei noastre pe piața globală.
Perspectiva de mai sus, oarecum surprinzătoare la un om de cultură, deja s-a banalizat în viața de toate zilele. Definirea noastră "civică" nu face decât să o întărească. Suntem membri ai unei "întreprinderi", posedăm un patrimoniu comun, evaluabil în monedă curentă, și locuim un teritoriu al cărui contur se vrea a fi cât mai mult fluidizat. Așa se face că, pentru ceea ce ni se întâmplă, managerii și, în final noi, suntem vinovați fiindcă nu ne-am administrat bine, lucru firesc din unghiul responsabilității individuale, specific lumii capitaliste.
Ceea uită să ne spună domnii de mai sus este :
- chiar dacă, asa cum spune Actul constitutiv, toate voturile sunt egale, unii dintre noi dețin un număr fabulos de acțiuni, și ei au un cuvânt greu de spus în alegerea managerilor
- patria mea, România, a fost eludată și scoasă la Bursă fără ca pe noi, depozitarii suveranității (sic, domnule Corbu) să ne întrebe cineva
- nici un intelectual din grupul lui HRP nu a tras un semnal de alarmă în fața dezindustrializării statului român (ba se bucurau că se închid fabricile, deh, atitudine ecologistă…)
- Intelectualii din acest grup, unul dominant, au scris cu sârg în anii 90 împotriva sloganurilor desuete de genul „Nu ne vindem țara”, fără să pună la îndoială preluarea întregii noastre economii, a sistemului financiar, de către capitalul occidental. Erau bucuroși că ne globalizăm. Astăzi suntem „economie emergentă”, mai exact colonie. Nu există o singură mare bancă românească. Veți găsi în manualele școlare referiri la celebra Albina, prima bancă românească din Transilvania sec.XIX. Astăzi noi stăm mai prost, economic, decât atunci.
- Cât de cinic trebuie să fii încât să arăți cu degetul la „clasa politică incompetentă”, când se cunoaște că nu a existat nici un fel de diagnoză serioasă în ce privește criza (cel puțin nu oficial)? Inițial, se vorbea de o încetinire a creșterii, apoi de 1% creștere, FMI pronostica un -4%, pt. ca să ne trezim în vară cu aproape -9% . Era evident că depindeam de fluxurile marelui capital global, care nu puteau fi cuantificate la acel moment, spre deosebire de alte țări din regiune (Polonia, Ungaria).
- Suntem o țară ce trăim pe datorie, adică o companie falimentară, ce continuă să se îndatoreze. Credeți că e doar vina ultimului guvern, sau e o problemă de sistem? Unica "virtute" ce ne-a rămas, utilă pentru ei, e faptul că suntem o masă de consumatori a produselor finite. Nu putem să ajungem până la mămăligă fiindcă Coca-Cola, Ford, Overseas, etc, trebuie să vândă și ele, nu?
- Ce au făcut intelectualii noștri de la Dilema, 22 și Observatorul Cultural, atât de prompți în a face analize economice în anii 90? Mai nou, am înțeles că cei de la 22 au încetat colaborarea cu Ilie Șerbănescu, probabil un „comunist” în viziunea lor fiindcă vorbea despre lucrurile de mai sus, iar distinșii noștri intelectuali se ocupă cu brănduirea țării. Vând și ei ce a mai rămas: o imagine.

http://www.businessmagazin.ro/club-bm/romania-ca-brand-978523

Aurică




 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2009-10-17 21:25:15
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE