FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de BOGDAN GROZA
Scena 2
Ghiþã, Niþã, 6 parlamentari ai opoziþiei

Din nou restaurantul parlamentului. La mese stau diverºi parlamentari. Niþã ºi Ghiþã stau în dreapta, lângã uºa de intrare. În stânga lor, la o masã mare stau 6 parlamentari din opoziþie care-I huiduie pe cei aflaþi la putere, care ies ºi intrã din restaurant.
Ghiþã ( nemaisuportând hãrmãlaia, se ridicã de la masã, ia o figurã gravã, ºi se îndreaptã spre masa opoziþiei) Stimaþi colegi! Aici nu suntem nici la stadion, nici la piaþã, ca sã fluierãm ºi sã huiduim ca la uºa cortului. Puþinã decenþã, vã rog! Suntem într-o instituþie serioasã (accentueazã) în incinta Parlamentului României (patetic) locul nostru de muncã. Nu-i frumos…
Primul opozant ( aflat în stânga mesei) Huo, ruºine actualei puteri. Huo!
Al doilea (adresându-se lui Ghiþã) Stimate coleg. Aici nu-i tribuna parlamentului ca sã ne daþi lecþii ºi sã ne vorbiþi emfatic ºi cu superioritate. Nu-þi convine, du-te învârtindu-te. Lasã-ne pe noi în pace. Destul ne tot ocãrâþi în parlament. Nici aici sã n-avem liniºte?
Ceilalþi opozanþi ( în cor) aºa e, lãsaºi-ne în pace. Huo!
Al doilea ( continuând) Lãtraþi la voi acasã, nu aici. Ce credeþi voi, cã dacã sunteþi la putere acumvã permiteþi sã faceþi orice, sã ziceþi orice. Huo!
Toþi în cor. Huo!
Ghiþã ( fierbând): ce vinã avem noi cã suntem la putere? (ironic) dacã nu v-aþi orientat cum trebuie ºi n-aþi trecut de partea noastrã, ce sã vã fac?
Al doilea: auzi ce-I trece prin minte. Noi sã facem o coaliþie cu voi, cu trãdãtorii? Niciodatã. ( patetic) Mai bine murim decât sã ne aliem cu partidul vostru, partidul corupþiilor, partidul îmbuibaþiilor, partidul parveniþiilor.
Al treilea. Aºa e, la fel gândesc ºi eu. Huo puterii!
Al patrulea (ironic) Mai bine facemo coaliþie cu bozgorii ( râde) pe care voi îi înjuraþi pe ascuns dar pe faþã îi pupaþi…
Al cincilea ( completându-l) ºi vã joacã pe degete cum vor ei.
Al ºaselea. Culmea e cã le ºi satisfaceþi orice pretenþie pentru a obþine ºi votul lor. Nu m-ar mira dacã le-aþi oferi ardealul pe tavã. Aþi face-o cu seninãtate, dacã n-am fi noi care sã vã oprim.. Las cã vã ºtiu eu. Ruºine sã vã fie. Huo!
Niþã (apãrându-ºi colegul) Domnilor, stimaþi colegi… Potoliþi-vã. Nu-I cinstit sã râdem de colegii noºtri minoritari. Sunt ºi ei oameni, fideli idealurilor ºi doctrinei lor, loiali coaliþiei…
Al doilea: Huo! V-aþi aliat cu ei. Trãdatorilor. Ruºine ( se iscã o zarvã generalã. La difuzor se anunþã intrarea la ºedinþele camerelor. Opozanþii se potolesc cu greu ºi se îndrepatã spre ieºire, huiduind. Când ajunge în pragul uºii, opozantul al doilea, care e liderul celor din opoziþie, îi spune lui Niþã: Faceþi þara de râs. (ies din cadru)
Niþã ºi Ghiþã (singuri. Se aºeazã nervoºi cer câte o bere ºi aºteaptã încruntaþi ºi tãcuþi, pânã când ospãtarul le-o aduce, dupã care acesta îi lasã)
Ghiþã (cãtre Niþã) dar bine, mãi frate! Nu se poate lucra deloc în condiþiile astea de balamuc. E inadmisibil…
Niþã: mie-mi spui? Mare belea e ºi opoziþia asta. Aia nu, aia nu. Suciþi mai sunt. Ce naiba vor? Au fost ºi ei la putere ºi n-au fãcut nimic pentru þarã, numai au jefuit-o. s-au îmbuibat ca porcii de pe spinarea cetãþenilor. Acum fiind noi la putere, încercãm sã reparãm ce-au stricat ei. Sã scoatem þara din afundãtutã, din sãrãcie. ªi ei ne bagã sula ân coaste. Ne acuzã cã suntem trãdãtori pentru cã facem alianþe cu minoritãþile. De parcã ei n-au fãcut… ªi apoi, când au fost ei la guvernare, ne-au lãsat nouã o moºtenire dezastruoasã. Acum reparã dacã mai poþi… mari secãturi sunt. Vor sã vinã iar la putere ca sã fure iar þara… ( bea nervos din bere)
Ghiþã: bine zici. Insã, vezi tu, ãºtia din opoziþie latrã mai tare decât am fãcut-o noi.
Niþã (dispreþuitor) Sã latre pânã or crãpa. Nu-mi pasã. Noi sã o ducem bine, restul nu mai conteazã. Mai bine sã ne vedem de afacerile noastre. ªtii vorba aia “câinii latrã caravana trece”…
Ghiþã ( calmându-se) m-am sãturat de bestiile astea anarhiste. Sã nu mai vorbim despre stârpiturile din opoziþie. Hai mai bine sã discutãm altceva. (afabil) despre amanta ta. Cum e, i-ai pus-o?
Niþã ( abãtut) n-am mai ajuns la Tamara. Am trecut întâi pe acasã iar nevasta mi-a fãcut un circ monstruos. A aflat de aventura aia a mea cu grecoaica. Bineînþeles cã am negat totul. Mi-era sã nu afle de relaþia mea cu Tamara. Nu m-a crezut nici în ruptul capului cã n-am avut nici o aventurã cu grecoaica ºi m-a tot sâcâit la cap spunând cã nu mã crede numai dacã-i cumpãr o limuzinã de lux ca a soþiei tale. Ce zici de asta?
Ghiþã: ºi tu ce i-ai zis?
Niþã: Ce sã-i fi spus? Ca sã scap de istericalele ei am acceptat. Problema e de unde fac rost de bani?
Ghiþã (fãcând ochii mari) Niþã, dragã! Tu nu ai bani?
Niþã ( cu gândul în altã parte) desigur cã am bani. Conturile mele în valutã sunt intacte.dar nu mã ating la aceºti bani. Îi pãstrez pentru cãlãtoriile mele cu Tamara. Prin toatã lumea. Vrea sã viziteze Egiptul... ªi-am sã-i satisfac toate capriciile.ºi sã fac tot felul de nebunii cu ea ( zâmbeºte)
Ghiþã: ºi atunci cum faci cu nevastã-ta, îi mai cumperi limuzina?
Niþã: N-am încotro. I-am promis. Voi face tot la fel cum am fãcut ºi pânã acum. I-au credit de vreo 100.000 dolari de la o bancã ºi returnez banii la paºtele cailor (râde)
Ghiþã: Aºa fac ºi eu. ( filosofeazã) De aia-i bancã sã ofere credite omenilor cu putere ºi cu influenþã în structurile statului – oameni cu credibilitate, aºa ca noi – dacã banca vrea sã-ºi contine activitatea º isã ne crediteze bine, dacã nu avem no iac de cojocul ei. Falimentul o paºte. ªi dacã falimenteazã înseamnã cã nu era o bancã solidã. ( râde)
Niþã: Exact. La asta m-am gândit ºi eu. ( se ridicã) Te las. Ne vedem sâmbãtã la ziua neveste-mi, da?
Ghiþã: sâmbãtã, desigur. (cu subînþeles) dacã mã trezesc la timp. ªtii cât de drãgãstoasã e Felicia. Sãruta-i-aº coapsele ei, cã mult mã fericeºte ( râde)
Niþã: da ºtiu, mi-ai mai spus. Mã duc acum la bancã sã scot creditul acela. (iese, însoþit de Ghiþã)

Scena 3.
(În casa lui Niþã. Petrecere mare, voie bunã. Invitaþi puini. Ghiþã cu soþia lui, trei colegi de partid cu cei doi parlamentari. În centrul scenei stã Florica. Radioasã, numai zâmbet. Steluþa,merge la Florica, o trage deoparte spunându-i): ei vezi,þi-am zis eu cã þine figura. Acum ai ºi tu o limuzinã de lux. S-o stãpâneºti sãnãtoasã. ( o pupã)
Florica: a fost greu dar am reuºit. (merge apoi la o masã aflatã în stânga scenei ºi ia un pahar de ºampanie. Instinctiv, ºi ceilalþi invitaþi fac la fel. Ciocnesc ºi solicitã sã vadã marele cadou. Limuzina. Florica îi conduce triumfãtoare, printr-o uºã interioarã, în garaj, unde, alãturi de mercedesul soþului ei, se aflã ºi proaspãta limuzinã de lux., împodobitã cu fundiþã roºie. Toþi cei de faþã exclamã admirativ: ce frumoasã e…! κi fac poze lângã maºinã, în timp ce Florica merge lângã soþul ei, ºi-l sãrutã dulce) Mulþumesc, dragule. E foarte frumoasã! ( apoi aparte) e mult mai frumoasã decât rabla Steluþei.
Niþã ( jovial) Mã bucur cã-þi place. Am dat pe ea o groazã de bani!
Florica: ªtiu, dragule., dar pentru tine nu e o problemã, doar eºti parlamentar.
Toþi încep sã cânte “ Mulþi ani trãiascã!” în timp ce cortina se lasã.

Sfârºit
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  voi aranja, separat, tot textul ,pentru a fi mai usor de citit. Actul 1, integral si actul 2, integral. Dupa care va rog sa va dati cu parerea  
Postat de catre BOGDAN GROZA la data de 2006-01-20 18:18:21
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE