FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Casa / Praf magic
Text postat de elia david


- Ai văzut mama? Ai văzut că pietrele fac minuni?

- Am văzut Mic.
Nu m-ar mira ca și îngerul să înceapă de acum să vorbească, zise ea, pe jumătate în glumă, pe jumătate în serios.

- Nu, mama, nu vorbește, că nu are baterii! grăi Mic fericit.
Dacă avea baterii, nici nu îl mai iubeam.

- Poate ar fi dat din aripi... îl încercă eu din nou, pentru a ști dacă se poate bizui pe copil în călătoria către Țara Poveștilor…

Băiatul stătu să se gândească puțin, apoi, cu multă înțelegere pentru modesta jucărie, răspunse, lipindu-și, obrazul de plușul moale și alb:

- Dar nu ar fi putut să zboare, mama, cum zboară toți îngerii adevărați, când nu-i vedem noi.
Al meu e doar un înger din povești, așa, ca mine...


***


Următoarea escală fu în compartimentul de lactate și diverse produse care semănau cu lactatele.
Mic nu avea preferințe când era grăbit sau preocupat de o jucărie nouă, așa încât mama rezolvă și cu aprovizionarea pentru drum, deși, curios lucru, toate urmau să ajungă în frigiderul de acasă.

- Mama, noi unde plecăm de aici? încercă puștiul să-și verifice intuiția.

- Noi plecăm de aici,... acasă! răspunse ea, zâmbind.

- Păi, nu plecăm... unde am visat amândoi că plecăm?

- Ba da, numai că și casa noastră face parte din poveste.
Unde crezi că vom reveni ori de câte ori va trebui să mâncăm ceva, să dormim, să ne schimbăm, să ne întâlnim cu cei pe care nu-i vom mai revedea, odată ajunși prea departe?

Mic bătu din palme.
Planul mamei era chiar mai grozav decât al lui.

Cum de nu se gândise că și căsuța lor ar avea nevoie, sau și-ar dori să poată să fie și ea din povești?



***


Praf magic
-----------


În camera lui, pentru prima oară Mic își dădu seama cât de neglijent fusese cu tot ce îl înconjura.
De la patul în care dormise, și care rămăsese nefăcut, până la cărțile și obiectele dragi… Atât de dragi încât unele dintre el nici nu mai erau de găsit.
Poate că se ascundeau, după bine pusele la punct reguli ale dezordinii, prin locuri secrete…
Ori poate că praful le acoperise cu un strat magic, ca să le protejeze de trista realitate.

În rest, nu se putea plânge: avea tot dreptul să viseze că într-o zi se va transforma, de la sine, fără niciun pic de voință, dintr-un băiețel obișnuit și adevărat într-unul pe care doar în povești l-ai mai putea găsi.

- “Începutul este mai greu”, Mic.

- Cine a spus asta? se întrebă copilul, privind în jur…

- “Eu”, veni răspunsul din aceeași direcție nebănuită…

- Cine ești tu?

- Eu sunt “Eu” și nu ai cum să mă observi…

- Dar tu nu vezi că am ochi? întrebă Mic nedumerit.

- Dar tu nu auzi că eu am urechi? i se dădu rapid o replică ce îl puse pe gânduri.

Neștiind ce să facă, Mic luă îngerul de pluș în brațe…

- Ai găsit soluția… încercă să fie ironică vocea.

- Daaa? se miră Mic, bucuros și întoarse jucăria pe toate părțile.
Dar îngerașul de pluș, în afară de faptul că se lăsă moale în mâinile lui, nu-l ajută cu nimic.

- Iartă-l, zise vocea.
El nu are nico vină că mă auzi.
Totuși, în curând îți va fi de folos.

- Cum?

- Astea sunt întrebări de copil care vrea să descopere totul singur? îl necăji din nou glasul nu se știe cui.

- Dar vreau să înțeleg și eu ceva din ce vorbim acum! se plânse el, pe bună dreptate.

- O să înțelegi când o să mă asculți…

- Dar nu ești mama…

- Și nici n-o să fiu…

- Și atunci?

- Și atunci gândește-te puțin și la tine…

- Dar eu mă gândesc la mine mereu…

- Mă bucur.
Înseamnă că ne cunoaștem.

- Nu te cred.

- Ba să mă crezi, că de aceea sunt aici…
Ce-ai vrea, să mă transform într-un greier?

În clipa aceea, cu îngerul de pluș în brațe, Mic înțelese că în viața lui, care începea să semene tot mai mult cu o poveste, se mai întâmplase o minune: Zâna lui Pinnochio îi dădu și lui, chiar dacă nevăzută, o “conștiință”.

Nu știa la ce o să-i folosească, dar era bucuros că o poate auzi și că, de acum înainte, nu o să mai fie singur atunci când o să fie singur.

Și dacă o să vrea să arate cuiva cum și-a strâns patul, cum și-a făcut lecțiile, ce jucărie nouă are, sau ce pietre în formă de inimă a mai găsit, o s-o cheme pe “conștiința” asta… Care o să se bucure, sau nu…
Și cu care nu prea te joci…




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE