FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Esență de iasomie / Îngerul de pluș
Text postat de elia david
Esență de iasomie
-----------------


În magazinul uriaș, cu multe uși de sticlă, oglinzi, culoare și scări, Mic fu nevoit să se agațe de mâna mamei sale, ca să nu se rătăcească.
Avea așa o emoție că pătrunseră adânc într-un labirint, încât parcă își auzea inima în megafonul folosit de o doamnă pentru a chema înapoi, la intrare, pe cineva care nu avea, ce bine, nici numele, și mai ales nici prenumele lui...

- Mama, jucăriile sunt sus, dacă urcăm și noi pe scara “pliant㔅 începu el cu o aluzie, la care ea răspunse privind în direcția unui raion cu parfumuri...

Copilul fu nevoit să se gândească la rostul acelor sticluțe…
De care se apropie încet, încet, până când aproape fu gata să spargă una.
Dar faptul că nu o sparse, deși se simțea de parcă ar fi comis deja “greșeala”, îl ajută să înțeleagă:

Aveau nevoie de un parfum... ca să nu se piardă unul de altul!

- Mama, acum poți să nici nu mă mai ții de mână, spuse Mic, devenit foarte curajos, datorită esenței pure, de iasomie.
Poți să mă lași să mă duc singur sus, la jucării.

Însă mama iar nu îl auzi, fiindcă era gălăgie în magazin…
Iar el, un copil, nu avea o voce mare cât a unui cor de oameni; care se tot căutau unii pe alții printre standurile rămase, din fericire, pe loc.

“Mai bine mă gândesc la ce jucărie o să-mi placă...” se încurajă Mic în sinea lui, dacă văzu că nimeni nu îi dă nicio atenție.
”Și ce jucărie o să-mi placă, pe aceea o s-o iau”
“Și o s-o fac foarte fericită, când o să-i spun că o duc în Țara Poveștilor”
“Dar, nu mai urcăm odată...”

- Mama, uite încă o scar㠓pliantă”!

- Rulantă, vrei să zici, Mic!

- Da, rulantă! se corectă copilul, căruia, dintr-o dată, îi deveni foarte clar de ce au stat atât de mult la parter.
Importanța unui cuvânt poate fi, uneori, covârșitoare.



***



Îngerul de pluș
---------------


- Uite, Mic, câte jucării... nu se putu abține mama băiatului mut de umire.
Ai la dispoziție o jumătate de oră, ca să te hotărăști, continuă ea, ochind alte rafturi, pline de cărți.

- Bine.
Să știi că nu o să vreau o jucărie prea mare, își aduse el aminte, în ciuda nerăbdării, de promisunea făcută.

- Am încredere în tine! mai zise cea căreia i-ar fi plăcut să-i cumpere fiului său, de exemplu, îngerul alb și pufos, pe care îl observă între o gorilă și-un crocodil.
Însă alegerea trebuia să fie a lui.
Așa cum a ei era, făr㠓doar” și făr㠓poate”, obligația de a i-o respecta.

“Ce jucarie o să-mi placă, pe aceea o s-o iau” își repeta copilul în gând, privind în ochii făpturilor de pluș, de parcă s-ar fi așteptat să găsească în ei acea fărâmă de magie și viață, capabilă să-l ajute să nu greșească în alegerea lui.

Dintre toate, parcă doar în ochii îngerului pâlpâia ceva...
Nu era sigur dacă nu cumva nu sunt niște beculețe.
De aceea, nu se grăbi să-l strângă în brațe și să verifice cât de bine se simt împreună.

Lucrul acesta îl făcu o fetiță, care nu ezită să-l apuce de aripi, să-l scuture puțin și să-l arunce în cărucior.

Un nod amar se așeză atunci în gâtul lui Mic.
Ca să împiedice lacrimile să se scurgă pe dinăuntru, fiindcă un băiat nu avea voie să plângă.
Mai ales nu trebuia să plângă pentru un îngeraș.
Pentru un robot, poate.
Sau pentru o mașină de curse.
Dar pentru...

Lucrul acesta i-ar fi adus o reputație proastă în fața colegilor.
Deși numai la ei nu se gândea acum, văzând cum fetița se îndepărtează cu căruciorul, în care mai aruncase vreo câteva păpuși, un puzzle, șiraguri de mărgele și... nu mai conta.

Fiindcă Mic se așeză în fața ei, fără să poată să scoată o vorbă.

Fetița îl privi ca pe o ciudățenie a naturii și dădu să-l ocolească.

Dar el, neștiind ce să facă, mai mult din disperare, începu să scotocească neîndemânatic prin buzunarul de la genunchiul drept al pantalonului.
Buzunarul în care ținea ceva...
Și la care, doar pentru ochii rugători iviți de sub muntele de jucării scumpe, ar fi putut renunța.

- Ce e asta? întrebă fetița.

- Este..., se bâlbâi băiatul...

- E frumoasă, zise ea, pipăind pietricica albă, în formă de inimă.

- Da, fiindcă e o inimă mică, de copil de dinozaur...

- Uite, îți dau și eu ție ceva, zise fata.

Și îi întinse jucăria pe care el nici măcar nu îndrăznise s-o ceară.







Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE