FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
tremurătoare
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


Un haiku pe zi dă prilejul doritorilor să-și încerce puterile exersînd completarea unui vers lipsă dintr-un haiku selectat.

La o săptămînă distanță, este divulgat versul lipsă și sînt evaluate completările făcute în comentarii. Astăzi a fost comentat poemul de vinerea trecută .


*



Primul vers este:


Tremurătoare

într-un spin de salcîm –

aripa libelulei


Vasile Spinei (Stîlpi de felinar)


(doina b.) Franjurată-n vânt,
(doina b.) Tot spectru solar...
(doina b.) Un mic evantai.....

(Anonim) Ravasul uitat
(
Carmen) Zbor îngeresc frînt,
(Karla) Amarnic se zbate

Firescului freamăt al unei aripi firave și delicate i se adaugă frisonul traumei. Gradarea este ingenios etajată: este anunțată întîi vibrația pură, apoi pricina vătămătoare și abia în final ființa fragilă aflată în suferință. Tremurul e cumulard – devine emoție, palpit.


Doina este prea decorativă: (doina b.) Franjurată-n vânt, (doina b.) Tot spectru solar..., (doina b.) Un mic evantai..., delicatețe fără spasm. Karla numai frison: (Karla) Amarnic se zbate. Carmen prea explicativă: (Carmen) Zbor îngeresc frînt.


Doar Anonimul găsește o soluție poate la fel de bună ca a originalului: (Anonim) Ravasul uitat – într-adevăr răvașul se zbate ca o aripă de libelulă sau, invers, aripa libelulei este un răvaș răvășitor pentru cei ce mai știu să citească mesajele fără de cuvinte. (Sigur că am făcut un rabat faptului că tremurătoare ar trebui înlocuit cu tremurător. Dar intenția merită.)




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Ciurti, tu nu poți trăi fără să te vezi în oglnidă. Iat-o:

Photobucket


Cel mai trist lucru din lume este măscăriciul cabotin. Cel care, știindu-se lipsit de talent, afectat și înfumurat, se dă în spectacol neîncetat și fără pic de rușine.

Figurant submediocru, obișnuit cu succesele ușoare și ieftine, colindînd site-urile de provincie și producîndu-se în cîrciumi de mahalala suspectă, el reiterează neobosit aceleași mijloace facile, fumate, de un prost gust țipător.

Nici huiduielile, nici ouăle clocite și roșiile putrede zdrobite peste fardul lui strident nu-l descurajează. Rezistă cu un eroism de paiață pălmuită copios din convingerea confuză că publicul îl adoră și îi deschide pretutindeni, nonstop cluburi doldora de fani în delir.

În spectacolul recent, la colțul străzii, jucînd rolul unui cocoș jumulit, cabotinul, uitînd că din cloaca lui nu pot ieși asemenea produse, își expune pe post de ouă căcărezele poleite. Și asta cu obișnuitele fiorituri de papagal în călduri.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-05-03 07:46:00
         
 
  mai... ca pe toate le stii
era evident, ma pun cu blondele!
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2009-05-03 01:41:14
         
 
 

îndeamna la ura de rasa

Cunoscînd apetitul lui Ciurti pentru democrație, cred că mai curînd a fost vorba de o dezavuare a tiraniei. El a contrapus cunoscuta blîndețe a regelui dac (prezervată și în cromozomii săi) cruzimii lui Rasputin pe care l-a văzut, cu perspicacitate, după modelul vestitului țar, drept Putin cel Groaznic = Răs-Putin.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-05-02 17:23:41
         
 
 
Recunosc, am o genă literară cu apetit marcat pentru literatura rusă care-i cam trage-n țeapă și-i pune-n insectar pe cei de extracție plebeiană cu vocația democrației revanșarde. Și îmi cam întorc nasul, dezgustat, de la patriotardul care face spumițe la gură. Dar a pune în antiteză pe Decebal cu Rasputin mi se pare o adorabilă gugumănie. Și un fel ad-hoc de a face literatură umoristică spontană (fără să vrei). Demnă de ferma animalelor.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-05-02 10:56:24
         
 
  Corbule, Maria ta:

iti reamintesc ce zice undeva Emanuel Cristescu:

"Nu vor fi validate textele agramate evident, cu continut obscen, textele cu caracter de atac la persoana, textele injurioase sau care încalca legislatia internationala si interna, de exemplu: cele care îndeamna la ura de rasa, care discrimineaza categorii de cetateni, categorii etnice, tari, etc."

zice un pic mai jos Tavi Ciurtin:

"da, sunt un descendent de-a lui Decebal nu ca dvs un descendent de-a lui Rasputin!!!"

pe langa sutele de tampenii pe care le debiteaza amicul Tavi in fiecare zi - inainte de eliberatoarea ciorba de potroace - alaturi de magnetica Preoteasa si degraba varsatorul de autobiografii Buricea - pe langa zecile de texte care prin simpla lor prezenta pe pagina principala iti insulta privirea, sigur, aceasta elucubratie va trece neobservata, asa ca intreb (ma tem, mai mult retoric):

la cate cornere se bate un'spe metri, domnule Corbu?


PELUZA NORD.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-05-02 10:30:51
         
 
 
Recdivezi. Ce-ai zice de o encefalogramă? Îți cam filează lămpile. Mai șterge sticla. Sau golește-o măcar pe toată.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-05-02 09:46:07
         
 
  AVE CORNELUS, ai dormit bine? sau te-a jenat cravata tricolora...

nu intram sa-ti raspund daca nu vedeam ca ai dreptate

Zamolxe...
da, sunt un descendent de-a lui Decebal nu ca dvs un descendent de-a lui Rasputin!!!

asta e singura diferenta intre noi.
... restul e cancan!




 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2009-05-02 09:22:22
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Ave Quirtinus. Cînd ieși totuși pe picioare din Buricramă, trîntește-te undeva la umbră și prinde un somnuleț dulce. Nu te forța, rămîi în tovărășia căpeteniilor și a preoteselor care-o slujesc pe Euterpe în bîlbîxolană scriind cu zeamă de bozie pe suprafața velină a fungidelor.

Cît privește umorul, nu recuzita abundentă (din epoca pe care încă o iubești) contează, ci picul acela de condimente dozate cu talentul pe care Zamolxe ți l-a prohibit.

Adună-ți cohorta și paște fericit!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2009-05-02 08:19:02
         
 
  Maestre cta... efortul acesta chinezesc este de-o vreme mult prea neinteresant. este un fel de-a forta pe cineva sa citeasca pe Marx si acolitii lui. sunt vremuri cand nici mamaliga nu mai raspunde la chemarea dulcineii Sanda Marin... ssi nici nu mai explodeaza, te rog fa o pauza sau gaseste-ti o gradinita unde... sunt ochi, urechi si basmalute virgine...
toata expunerea ta, dragul meu, e ca un apel nominal, la sedinta de partid din epoca care te-a consacrat, unde... erau ochi, urechi si basmalute tricolore...virgine!

tremurator...

un unu mai muncitoresc iti doresc tovarase...
t.
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2009-05-02 03:49:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE