FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Rodica Elena Lupu
Spaþiul ºi timpul îi aparþin lui, poetului, singura fiinþã cãreia îi este dat sã tune ºi sã ºopteascã, având în el, ca ºi natura, bubuitul norilor ºi freamãtul frunzei.
Cine spune poet spune istoric ºi filozof în acelaºi timp. Acest spirit care viseazã este o melodie care ne încântã urechea ºi trãieºte într-o razã de soare.
Daniel Renon se bucurã de mari disponibilitãþi în domeniul puterilor intelectuale, având aceeaºi caracteristicã deschidere spre toate punctele cardinale ºi aceeaºi capacitate de a grefa orice fel de cunoºtinþe pe trunchiul unic al propriilor noastre determinãri. Cu numeroasele sale valenþe deschise, el izbuteºte combinaþii dintre cele mai interesante pe tãrâmul poeziei, în care lucreazã cu aceeaºi conºtiinþã treazã a necesitãþilor, cu graba ºi plurivalenþa caracteristicã celor din epocile hotãrâtoare...
Cel puþin în momentul apariþiei sale Daniel Renon este un caz particular în istoria poeziei?
Greu de dat un rãspuns. M-am ferit întotdeauna de asemenea generalizãri. Oricum, Daniel Renon este o apariþie explicabilã în poezie... O apariþie absolut necesarã... El nu are de primit sfaturi decât de la naturã, de la adevãr ºi de la inspiraþie. El este prezent pretutindeni în poezia sa, vine, se duce, rãtãceºte, viseazã, toate îi aparþin: cerul, pãmântul ºi norii, alcãtuiesc un tablou strãlucitor în oglinda fanteziei sale.
În sfârºit..., Daniel Renon, spirit european prin talent ºi mare dragoste de poezie... S-o spunem, prin europeanã înþelegere a poeziei, o cale de cunoaºtere, de disciplinã a gândirii, cale spre globalitate, totalitate, drept mod de existenþã intelectualã.
Adevãrata poezie, poezia completã, este armonia contrariilor. Poezia lui Daniel Renon este compusã din frumos ºi ideal. Fuziune de elemente aproape contrare pe care numai geniul le poate uni! Frumosul vrea contururi, idealul vrea infinituri.
Marea poezie este spectrul solar al gândirii omeneºti. Poezia conþine filozofie, aºa cum sufletul conþine judecatã. Daniel Renon are o viaþã sufleteascã izvorâtã din conºtiinþa sa, este adevãratul poet, cel care întruchipeazã suma ideilor timpului sãu ºi asemeni torþei ce o poatrã va lumina Viitorul.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Mulþumesc pe aceasta cale scriitoarei de prestigiu, doamnei Rodica Elena Lupu pentru întîmpinarea fãcutã în acest frumos "lobby al creaþiilor literare", cât si dl-lui Sorin Teodoriu la primirea mea în lumea " Atelierului Literar" !

Daniel Renon
 
Postat de catre Daniel Renon la data de 2006-01-18 15:06:33
         
 
  Splendid dar la intampinarea poetului Daniel Renon. Si frumoasa caracterizare a omului si creatiei lui. Ii uram cu totii multa inspiratie si sarg, caci spatiu si doritori exista.  
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2006-01-17 17:31:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE