FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Sa ma ai tot timpul in palme
Text postat de Label Black
Toamna lui 2006. Intuneric devreme si ploaie de seara. Strazile pline de mazga tineau companie intr-un delir personal, nascut in abisul depresiilor puternice. Imi amintesc… plecasem de la universitate mai devreme, exact pentru o plimbare nocturna. Era o dorinta acuta, o nevoie de stropi, de lumina magazinelor inchise. Cu cateva clipe inainte il vazusem intaia ora in viata mea pe Pruteanu si… pentru o secunda… m-am intristat. M-am regasit intr-o lume in care, o spun cu tot sufletul si acum, n-as fi vrut sa fiu.
O luasem pe jos, pe sub luminile inaltelor blocuri, mergand incet spre Tabacarie, aproape de Zodiac, barul in care majoritatea colegilor mei isi citea poeziile. M-am asezat la masa lor cu sentimentul unei placute regasiri, ca si cand fiul risipitor se intorsese acasa. Era si ea acolo, intr-un colt de lume, retras, intr-un ventricul din inima Constantei, rupt de cotidian si de grijile supravietuirii intr-o astfel de viata. Era Rebeca Duman, modelul perfect de poet feminin, cu un slims in mana, cu buclele ei mari si crete, cu ochii negri ca noaptea, cu pardesiul ei lung, asezat pe spatarul scaunului. Seminarista principala. Nu intelesesem pana atunci cum ceva atat de fragil poate gazdui atata inspiratia. Scrierile ei ma fascinau. Miscau, in adevaratul sens al cuvantului, toate celulele corpului meu. Era Rebeca Duman, in dreapta mea si pur si simplu nu-mi venea sa cred ca am posibilitatea sa o vad atat de aproape de mine. Cand picioarele noastre s-au atins intamplator, am fost tare curios daca si ea a simtit acelasi sentiment ca si mine, pentru ca pur si simplu, eu m-am simtit mangaiat. Nu m-am miscat nici o secunda. Mi-am lasat piciorul sa traiasca, sa respire parfumul pielii ei. Intodeauna am considerat pielea drept principala sursa de erotism a omenirii, asa ca m-am intrebat din ce cauza piciorul ei a ramas la fel de intepenit ca al meu, in aceeasi atingere termo-dinamica, pentru ca, indeosebi, cand cineva te atinge, simti. Desigur, daca ea, Rebeca Duman era atat de aprinsa de discutia de la masa, pe cat parea ca este, acest lucru ar fi putut sa fie nesemnificativ. Practic, nu si-a dat seama. Creierul nu i-a receptionat nici o particula straina pe toata suprafata tegumentului ei.
Era o alee retrasa. Parcul Tabacarie era al nostru. Acolo, pe o movila, Rebeca Duman mi-a dat jos paltonul, in timp ce recita nu stiu ce sonet tembel de-al lui Shakespeare. O noapte alba. Rebeca Duman, seminarista noastra principala, statea sub mine. Pentru ea, parcul devenise mai tanar, la fel ca zvacnirea pe care o lasa in urma fiecare impingere a membrului meu. Sufletul batran, asa cum se autointitula, incepuse sa planga pe movila care-i poarta, astazi, numele. Era crucificata si intelegea atat de bine lucrul asta incat spatele imi devenise un adevarat altar al unghiilor. Se nasteau zgarieturi de lungimi infinite, in timp ce altele mureau in bezna covarsitoare a parcului. Palmele mi se mulau peste obrajii roz in care se putea vedea oglindita imaginea intregii lumi. A raiului. Rebeca Duman ma transforma intr-un seminarist. In acele secunde am inteles modul in care isi procura inspiratia si… involuntar m-am gandit la cati seminaristi exista in extra-arhipelagul Tomis-Constanta. Am explodat in interiorul ei, cantitativ acompaniat de o muzica a sferelor pe care o naste fiecare Off.
Cateva luni de zile am citit, privilegiat, lucrari semnate R.D, nepublicate nicaieri. Dupa alte cateva luni, lumea universitatii ma contacta, apeland un suav : “Seminaristule”…
…………………………….
Ma intreb, acum, unde a disparut Rebeca Duman. Pe ce movila si-a lasat buclele, manuscrisele, pardesiul. In care cutie de Coca-Cola sau sticla de B.L. si-a adapostit destinul, pentru ca nimeni nu mai stie nimic despre ea. Nici macar despre ideile ei, despre poemele ei. Singurele lucruri ramase cunoscute sunt hartiile tiparite si semnate cu numele ei, pe un perete din Zodiac si aceasta carte : “Numele trandafirului – Umberto Eco”, din care citesc chiar acum : “ Sa ma ai tot timpul in palme – A ta, Rebeca”.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Al Trep - limba romana nu este matematica. In astfel de cazuri se foloseste formularea : Majoritatea colegilor mei este formata din baieti.
Ceea ce ai spus tu este ilogic!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 15:05:35
         
 
 
Label, dezbaterea privind acordul predicatului mi se pare interesantă.

Există în matematică o metodă de demonstrație, numită "metoda reducerii la absurd", pe care încerc s-o aplic propoziției "majoritatea colegilor mei isi citea poeziile", prin operarea unei schimbări, care nu alterează datele problemei.

Iată: să presupunem că ești student la politehnică și faci afirmația "majoritatea colegilor mei este băiat" (nu spun "de sex masculin", pentru că atunci n-aș demonstra nimic). Cum ți se pare?
 
Postat de catre Al Trep la data de 2009-02-22 14:57:16
         
 
  :) amuzament de moment!  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 14:48:32
         
 
  am inteles. :)
toti mai avem de invatat.
Postat de catre Adriana Giurca

concepție
subînțeleasă,
excepție...
m. preoteasă!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2009-02-22 14:43:08
         
 
  am inteles. :)
toti mai avem de invatat.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 14:37:48
         
 
  Stai linistita, Adriana. Nu e nici o amenintare.

Radu imi semnalase aceasta sintagma ca fiind o greseala si o propusese pentru corectare. Eu nu stiam ca se accepta si a doua varianta, trebuie sa recunosc. De fapt, limba asta se schimba in fiecare zi, asa ca.. nu ma mai mira nimic!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 14:27:52
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  daca nu ai vrut sa ma impresionezi cu un cliseu, si nu te pot banui de asa ceva, nu-mi ramane decat sa o iau ca pe o amenintare

careia o sa-i raspund asa:


"Curajul nu inseamna absenta fricii, ci puterea de a merge mai departe in ciuda ei ..."

zic altii


ps. E corect cum ai facut tu acordul. Numai ca tocmai din cauza ca suna aiurea SE RECOMANDA cealalta varianta. Tu alegi, dar nu ti se poate reprosa ca ai gresit.
parerea mea.
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 14:09:53
         
 
  Baby este expertul meu, domnule Cristescu. V-am spus si in e-mailul in care va rugasem sa-mi mariti nivelul```  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 14:07:23
         
 
  Babygrammar?  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-02-22 14:04:39
         
 
  E adevarat ca suna ca dracu, dar asta e limba romana. O sa ascult si ceea ce o sa-mi spuna Baby, cu privire la acest subiect.

Adriana, dupa ras vine plans! Zic unii... :))
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 14:02:47
         
 
  exact, domnule Cristescu. :)
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 13:58:43
         
 
  Adriana a explicat foarte corect. Ambele variante sunt acceptate. Însă acordul cu subiectul logic este de preferat. Pentru că altfel, ca să parafrazez un fost prim ministru, pare că sună ca dracu.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-02-22 13:56:21
         
 
  Sa ma insel atat de tare, Domnule Cristescu?  
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 13:53:57
         
 
  de altfel, nici nu lamureste. :)  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 13:53:27
         
 
  Adriana Giurca

Un binevenit remember. Spus civilizat, neofensatoriu, nu irascibilizează.

Bravo.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-02-22 13:50:32
         
 
  buna analiza Adriana.

dar cand zic : Marea parte a colegilor mei, cum o fac? precum spui? - Marea parte a colegilor mei isi citesc poeziile? - ma intreb si eu...

Seminaristul```
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 13:49:52
         
 
  "Subiectul logic este conceptul la care se referă în fapt o propoziție, spre deosebire de subiectul gramatical care este substantivul sau construcția substantivală la care se referă o propoziție. Cel mai des întâlnit caz de distincție practică dintre cele două este folosirea majorității ca subiect gramatical. De exemplu:

Majoritatea articolelor de pe Wikipedia au fost editate de cel puțin două ori.

În acest caz, subiectul gramatical este "majoritatea", iar subiectul logic este "majoritatea articolelor". Predicatul propoziției se acordă cu subiectul logic, plural în acest caz, nu cu cel gramatical, singular, cum poate părea la o analiză gramaticală superficială.

Trebuie menționat că din punct de vedere strict gramatical și acordul cu singularul este corect în acest caz, iar construcția este acceptată în limba română; cu toate acestea, acordul cu subiectul logic este preferat."


http://ro.wikipedia.org/wiki/Subiect_logic
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 13:44:02
         
 
  Radu - e bine cum am spus eu :)

Adriana, de fiecare data cand il citesc, observ ca pot face un joc frumos de cuvinte. Daca ar fi totul asa de usor de la inceput...

Eu am postat o schema. Un schelet. Pe el se poate lucra foarte mult.
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 13:28:31
         
 
  Pentru ca - rusine sa-mi fie : nu stiu cum!

Merge si asa - imi place - prima varianta : Recita tembel, nu stiu......

 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 13:25:59
         
 
  "Shakespeare"- am pus o litera in plus  
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 13:25:07
         
 
  "mi-a dat jos paltonul, in timp ce recita nu stiu ce sonet tembel de-al lui Shakespeare"
as spune ca autorul a vrut sa sugereze o nemultumire , poate chiar furie fata de ceva care, oricat ar fi fost de sublim in alte circumstante , devenea neplacut pentru ca i-o rapea

sau poate chiar sa sublinieze naivitatea varstei seminaristului care inca nu il poate aprecia la justa valoare pe Shackespeare


"Strazile pline de mazga" puteai face un joc de cuvinte frumos aici- "strazile mazgalite"
 
Postat de catre . Fiinta la data de 2009-02-22 13:23:22
         
 
  ar fi utile diacriticile, da

in legatura cu "majoritatea colegilor mei isi citea poeziile", regulile privind acordul subiectului multiplu cu predicatul prevad altceva, dar daca esti convins de contrariul, nu insist...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-22 13:23:08
         
 
  "recita tembel, nu știu ce sonet de-al lui Shakespeare"

"recita nu stiu ce sonet tembel de-al lui Shakespeare" Ar merge și așa dar la altă secțiune.

De ce nu folosești diacritice?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2009-02-22 13:19:25
         
 
  Radu .. exista - l-am pus la prezent, desi ai dreptate - trebuia un imperfect!
majoritatea colegilor mei isi citea poeziile - este foarte, dar foarte corect! - fac acordul cu " majoritatea" - nu vad greseala - arata-mi-o.
inspiratia - o sa o corectez - a fost din taste - sorry..
Ultima - a cerut-o textul. Nu o pot modifica. E ceva special. Desigur-sonetele lui Shakespeara nu au cum sa fie tembele - stai linistit!
 
Postat de catre Label Black la data de 2009-02-22 13:16:14
         
 
  corecteaza "seminaristi exista", "majoritatea colegilor mei isi citea poeziile", "poate gazdui atata inspiratia" si desigur "recita nu stiu ce sonet tembel de-al lui Shakespeare", pe urma, mai vorbim.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2009-02-22 13:10:43
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE