FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Virtualii - cap.II
Text postat de Stan Papusa
Mangalia este superbă la începutul iernii. Cei care văd marea doar vara nu știu aerul acela sărat și răcoros din noiembrie, nu văd sobrietatea gri a plajelor inundate de păsări care se luptă pe câte-un stârv de delfin. În astfel de momente înțelegi marea, nu atunci când cearșafurile puse unul lângă altul formează un uriaș costum de clovn. Nu e ca în zilele toride, când manelele răsună pe tot litoralul și miroase a mici și pizza. Într-un bloc aflat la numai câteva minute de țărm, Nefericescu Spirtual se bucura de ultimele momente petrecute alături de iubita sa. IBG, pe numele adevărat Illona Bâzdâc Gore, făcea mari eforturi pentru aceste întâlniri tot mai rare. De la o vreme începuse să se gândească asupra relației lor și lucrurile păreau tot mai complicate. Totul începuse cu câteva luni în urmă, când flirtase pe messenger cu Spirtual. Aerul de învingător pe care îl afișa el permanent, virilitatea cu care scria orice, mobilitatea gândirii și simțul limbii române deosebit de tăios, toate pe fondul unui umor întotdeauna agresiv formau un coctail interesant pentru o femeie încă tânără. Dar și o sumă de simptome, niște apărări străvezii pentru orice ochi experimentat. Spirtual fugea de ceva, dădea cu pumnul pentru a împinge pericolul și nu pentru a-i cauza ceva. IBG era cunoscută în cercul ei drept "mama răniților". Nu exista campanie umanitară de care să audă și să nu se lege să ajute, se implica în toate fleacurile dubioase cu acea puritate care te face să te întrebi ce neîmpliniri se ascund în sufletul acestui om care fuge de sine, trăindu-și viața prin alții.
"Nimeni nu poate iubi ca tine, Illona, atât de crud și de pur deodată" îi spusese Mihai pe patul de moarte, în urmă cu câțiva ani, în acel spital de provincie, după peste doi ani de suferințe grele. Pe Mihai îl cunoscuse în facultate și fusese o dragoste urnită cu greu. Exact opusul iubirii la prima vedere. Se tatonaseră îndelung, contratimpii păreau regula după care bătea ceasul lor interior. Când ea simțea că e pregătită, el începea să dea înapoi, pentru a reveni după o perioadă, mai palid și parcă mai înalt, în holul blocului ei din Dorobanți, pentru a o conduce la cursuri. Urmase un doliu atât de lung încât hainele negre îi pătrunseseră în trup, învelindu-i fiecare organ. După o vreme încercase câteva relații, toate începute la o cafea și sfârșite câteva zile mai târziu în același fel: cu o partidă de sex în "blocul GEPA", cum îi spuneau cei din zona Dorobanți-Perla și cu promisiunea "ne sunăm". La un moment dat Illona se surprinsese că frământă în creier șabloanele tuturor nefericitelor și abuzatelor sentimental: bărbații sunt niște porci, nu vor decât să ți-o tragă. Și apoi, câți bărbați de peste 35 de ani sunt singuri și în regulă? Ori curvari, ori bețivi, ori violenți și geloși până la patologie. Ori toate deodată. "Sunt aproape o Elena Cârstea", se ironiza Illona uneori.
Relația cu Spirtual dezgropase din ea acea Illonă de care fugea mereu: mămoasa, tandra și supusa, cu acel spirit de sacrificiu dus aproape de masochism, femeia care se simte vinovată pentru tot și care trebuie să sufere enorm ca să fie fericită cât de cât. Spirtual plângea des. În genunchi, cu capul pe genunchii ei plini și albi plângea ca un copil, de fiecare dată când gemetele mamei lui se auzeau din camera alăturată. Ea stătea la pat de câțiva ani, un stupid accident de mașină o adusese într-un stadiu de suferință pe care nu-l merită nimeni. La colțul blocului, aproape de centrul de pâine, era o trecere de pietoni. O începătoare oprise, ea începuse să traverseze, pe banda a doua venea un bmw cu viteză, ea se dădu înapoi, tocmai când începătoarea pornise în trombă. Simplu și predestinat. Spritual plângea pe genunchii Illonei, care îi lua capul în mâini și după câteva minute îl conducea între pulpele ei fierbinți. Totul se termina într-o baie de sunete ușoare care înfloreau prin ziduri peste trupurile celor trei locuitori ai casei. Apoi, de fiecare dată, Spirtual era parcă prins de turbare, în loc să se relaxeze se arunca la calculator și începea să scrie ca un robot tot felul de texte, se implica în certuri interminabile pe site-ul Evropeea sau creiona o nouă strategie pentru oamenii pentru care lucra. Spirtual intră în bucătărie, luă ibricul cu cafea, făcut mai devreme de Illona, își turnă o ceașcă și se așeză cu coatele pe marginea geamului. Țărmul mării se acoperise iarăși de pescăruși, păsările atât de îndrăgite de turiștii naivi care nu cunosc natura agresivă a păsărilor. Pescărușul gunoier, pescărușul care se împerechează pe stârvul belenelor eșuate, pescărușul aproape om. Sorbi din cafea și printr-o simplă asociere de idei ajunse la Corbescu. Se întrebă ce îl face pe acest intelectual veritabil să se complacă patronând o cloacă literară ca site-ul Evropeea. Un loc unde câțiva scriitori autentici se amestecă fetid cu niște persoane fără nume, fără curajul susținerii propriului verb. Ca și el, de altminteri. Spirtual realiza de multe ori că frica e cea care îl face să fie agresiv, și nu altceva. "Ei nu știu ce trăiesc eu, ei nu au habar cum trebuie să împușc fiecare bănuț pentru a-mi hrăni mama. Mă crede cineva tâmpit să cad în fund la balivernele lui Oprescu?". Illona îl cuprinse cu brațele și părul ei îi gâdilă ceafa.
- M-ai speriat!
- Ce-ar fi să-l lași în pace? Merită atâta timp pierdut?
Iar începea discuția de care îi era silă. Îi mai spusese de multe ori că cearta cu Beia îl energizează, îi dă forță pentru întreaga zi, că pur și simplu îl inspiră.
- Las' că nu moare bătrânul chitaroz din asta.
Illona renuță și își aprinse un Winston.
- Dă-mi și mie una, spuse Spirtual.
Trase un fum în piept și îl ținu până la sufocare. Îl dădu afară cât putu de încet, într-o extraordinară probă de voință. Încerca să expire cu atât mai lent, cu cât tot corpul urla după aer. Un instinct al morții care pe Illona o speria de fiecare dată. Apoi dădu cu mâna prin fum ca și cum ar fi încercat să scrie ceva. Iisus scrisese pe nisip niște cuvinte pe care nu le știe nimeni. El scria în fum, în virtual, și îl parodia pe Dumnezeu. În episoadele lui pline de bravadă îl punea pe Dumnezeu să se masturbeze, ca să nu o facă el. Îi arăta pumnul Creatorului, spunând tuturor, indirect: iată ce puternic sunt, nici de Dumnezeu nu mă tem, nu are rost să vă puneți cu mine. Illona știa că aceste episoade marcau începuturile căderilor lui periodice în alcoolism. Erau primele gesturi ale neputinței din care ea era datoare să-l scoată.
Departe, la sute de kilometri, cineva agita cu mâna stângă un cuțit prin fumul altei țigări, creând o haină albăstruie pentru un trup imaginat îndelung.

de Stan Păpușa

~va urma~


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Multumesc. Problema este ca nu sunt convins ca e bine pentru mine ce fac, fiindca incerc sa lucrez in paralel si la un roman care chiar vreau sa iasa ok, un roman pe care sa il public. Aici am inceput ca o joaca si ca un exercitiu, mai mult. Si trebuie sa o recunosc deschis ca nici feed-beack-ul nu a fost pe masura asteptarilor. Poate daca erau comentarii serioase mai multe si mai implicate si cu miza culturala era altceva. Ma mai gandesc daca are rost sa merg mai departe.

cu pretuire,
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-11-14 06:13:17
         
 
  sper sa-l continui si sa-l termini. nu uita ca, daca vrei sa-l si vinzi la un numar mai mare de cca 40 de perosane (cate se perinda, de regula, pe europeea), va trebui sa ai persoanaje exceptionale in situatii obisnuite sau personaje obisnuite in situatii exceptionale. pentru persoanje obisnuite in situatii obisnuite iti trebuie stiinta, nu numai condei. am pus o stea. inspiratie, in continuare!

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-11-14 00:37:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  D-le Păpușa,
Asta e elena toma, n-ai ce-i face!Ori de cîte ori apare un text ce nu e pe placul ei "își revarsă umorile"!E tactica preferată a celor ce n-au nimic a spune.
P.S.Încă o dată scuze pentru "raitingul" inoportun!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 15:47:10
         
 
  încerc să-mi imaginez,
cum ar dansa în realitate
personajele incriminate

http://www.youtube.com/watch?v=JUPSYZ7PzuU
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-13 15:16:17
         
 
  P.S.Domnule Stan Păpușa cred că trebuie să repostezi pagina că iar s-a lățit XXL colega toma cu off topycul!
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 14:41:14

Nu am facut niciodata asta si sper nici sa nu fac. Fiecare sa isi asume stricarea propriei imagini. Fiecare sa se defineasca asa cum stie. Eu incerc sa fac ceva. Daca pentru unii nu conteaza, nu au decat sa dea ce sunt ei in stare sa dea.

 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-11-13 14:49:20
         
 
  scuip-o ?, păi, dear ! unde te trezești tu aici ?
crezi că toți scuipăm, ca tine ?

coșer... be met !:))
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-13 14:48:50
         
 
  Iar ți-a intrat în gură lipie coșer!Scuip-o și vorbește să pricepem toți; credeam că este o regulă elementară de bun simț să nu vorbești cu o persoană într-o limbă pe care nu o cunoaște!
P.S.Domnule Stan Păpușa cred că trebuie să repostezi pagina că iar s-a lățit XXL colega toma cu off topycul!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 14:41:14
         
 
  rechesan...șeket, motek șeli ! ata lo beseder, behlal !  
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-13 14:22:10
         
 
  Polemică? Te suprapreciezi:polemica e o înfruntare de idei, nu bîrfe și mojicie!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 14:08:55
         
 
  Doamna Elena Toma:
nu vi se pare bine scris romanul? Eu imi dau toata silinta.
Primesc sugestii cu placere de la oamenii care stiu proza adevarata.

[vor interfera si alte planuri, trecutul va veni peste noi ca buldozerul, maiorul Reche Jan va reveni in prim-planul vietilor noastre, Corbescu, Beia...dar sa lasam acum]

toate bune!
Cu respect,
 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-11-13 13:59:42
         
 
  rechesan... hobitul meu drag !
iar ai dreptate, cand cineva-ti arunca adevarul peste ochi, pentru tine adevarul inseamna zoaie, cred si eu !

nu mai raspunde, polemica aceasta este alt nonsens, aceleasi cuvinte, pentru mine, o pata repetabila pe albastrul atelierului:)))
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-13 13:59:26
         
 
  Unde îți păstrezi principiile alea, în intimitatea cubului, că aici pe șesul bleu, doar zoaie ne-ai arătat!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 13:44:22
         
 
  rechesan... adevarul supara, si eu stiu asta !
dar, ma rog... principiile ne diferentiaza !
ia o pauza ! e mai bine, mai scrie un ANUNT, etc.. o sceneta... la astea esti As!
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-13 13:32:03
         
 
  P.P.S.Da' tu Lenuțo, de ce ești pe europeea? Înafară de reclama aceea gratuită la revista-ți excepțională, n-ai postat în ultimele 6 luni decît injurii!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 13:03:01
         
 
  Atunci cînd primești astfel de comentarii,
pricepi reacția lui Peia, dar e inevitabil din partea unora care au drept lecturi de căpătîi 1001 de nopți și romanul citat!
P.S.Lenuzto mamaie, comentarii pe text sau aut!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 12:59:32
         
 
  vaaaaiiii... ce talent, ce subiect incitant.
editurile se vor bate, care să te publice prima.
cartea va ajunge scenariu de film, vaaai... ce succes îți prevăd !

brava Stan, nu degeaba ești Păpușă, pe bune !
țara arde și baba se piaptănă, mare creație, ecoliteratură, n-ai găsit alți fraieri care să-ți elogieze capodopera și veniși să te inspiri din albastrul europeean.

cine se aseamănă se adună- pun pariu, nici tu, nici rechesan, nu veți reuși să publicați ceva în afara atelierelor literare, de ce să n-o spunem pe aia dreaptă ? cine dreaq, credeți voi, va avea răbdare să citească inepțiile voastre ?

numai de caterincă sunteți buni, halal.

cumpărați-vă ISBN, dar nu vă veți înghesui să dați banii pe propriile măgării.

Stane, te credeam om cu capul pe umeri, văd că ești " Călărețul fără cap ", ai citit cartea, da ?
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-11-13 12:48:32
         
 
  imi cer scuze pentru micile erori interente unui roman scris online.

erata: in loc de: "Cei care văd marea doar vara nu știu aerul acela sărat și răcoros din noiembrie, nu văd sobrietatea" a se citi
"Cei care văd marea doar vara nu știu aerul acela sărat și răcoros din noiembrie, nu cunosc sobrietatea.

si mai era o chestie dar nu o mai gasesc.

cu impartirea pe capitole, se poate face la final. Pana acum, cele doua sunt apropiate ca nr de semne. Treba de redactor.

multumesc

 
Postat de catre Stan Papusa la data de 2008-11-13 11:14:05
         
 
  Biografii inventate, dar cu o introspecție fină, adecvată, atît de potrivită încît frizează realul!
Bine scris, mai reușit decît precedentul; o singură obiecție tehnică:domn'profesor lungimea celor 2 fragmente nu corespunde unor capitole consistente la tipar!
P.S.Vot...
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2008-11-13 11:08:36
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE