FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Camera de zi
Text postat de gheorghe Sarbu
Dintre toate felurile de exprimare, strivirea cu tăcere este la îndemâna oricui.

O anumită perioadă de vreme: deceniu, secol, mileniu sau oricare alta, poate fi asemănată cu un apartament proprietate, de unde rezultă că, expresia “ așa au fost vremurile” nu se susține, deoarece, perioada, indiferent de întinderea ei, este locuită.
Oamenii, spus exact, sunt cei care dau ținută vremii, care dau semnificație vremii, care dau caracter vremii.
Cum însă, cîtă vreme Omul nu se poate stăpâni pe El Insuși?
Simplu: să excludă din viața vremii paliativul; cloaca nu are loc în nici un registru.
Din chiar acest moment, dacă se începe predarea lecției, care este respectul față de om, individ către individ, în egală măsură eu către mine, eu către celălalt, vom reuși să oprim deprecierea, căreia cumulul este supus cu o tenacitate demnă de o noimă mai puțin dioptrică. Nu este necesar decât să aplicăm necesarul în funcție de necesar; adică, să statuăm sistemul de valori educațional, sistemul de valori sanitar, sistemul de valori edilitar, și neapărat în ordinea aceasta, fără a face rabat de la probitate. Nimic nu este mai simplu de obținut decât bunul nume ( … ) fără de care perpetuarea vremii va suferi mutații de nesurmontat. Nu există problemă de ținută morală, care, pentru a căpăta oficiu, trebuie târâtă în fața unei instanțe de judecată. Nu există instanță, cu atât mai puțin astrală, care să așeze adevărul cu capul pe butuc ( … ) cum nu există, și nici nu poate exista existența, fără motivația ei de căpătâi: omul.
Lucrând la deprecierea reprezentării omului, lucrăm pe fond la alterarea existenței.
Moartea nu este lucrare de om.
Viața este lucrare de om.
Atunci, de ce depunem atât de nemăsurabile eforturi întru “ autodesființare “ ( ? ) – elemente confluente sunt de găsit la: Socrate, H.Maier, H.-R. Patapievici …
Trezirea este cu atât mai urgentă, cu cât cei doi corifei aldinici: teoria Cuvier și teoria Malthus se află în ecuație acamic㠖 abecedar: inundațiile din acest an, surpările de teren din acest an, tornadele în plină ascensiune regională din acest an, prăbușirea avioanelor de călători din acest an, deraierea forțată a trenurilor subterane și de suprafață din acest an, uciderea fratelui Roger, similar și nu întâmplător cu mielul biblic.
Urmând zarul, după cum cade zarul, și de aici în față, vom ucide flora …
Urmând zarul, după cum cade zarul, și de aici în față, vom ucide fauna …
Urmând zarul, după cum cade zarul, și de aici în față, vom ucide oxigenul …
Dacă nu ne vârâm sub calotă, astăzi, convingerea că, trebuie să săvârșim în este lucru elongatic, mâine ne vom trezi în ipostaza de particule sterile.
Am zis cele de mai sus, stimulat de ideea că, dacă omului de astăzi îi este indiferent omul de mâine, naturii mari, in atare proces, nu-i rămâne decât alternativa, și singura: din caldă să devină rece, din cooperantă să devină inflexibilă, din vie să devină amorfă; ceea ce, dacă omul nu va mai face abatere de regulă de la atributul său, poate fi amânat pe termen nelimitat – scopul, dacă nu este calibrat după alonja menirii, aduce în este numai răpciuga.

Cu matricolă, liber este Spiritul; doar cât nu este dependent de libertate.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Iata un text care ascunde si adevar, dar si durerea celui care scrie. Poate ca tema ar merita dezbatuta, drept care am luminat cararea.

Felicitari,

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-07-12 15:15:00
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE