FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
~Fii tu pașii mei~
Text postat de Furdui Ioana
Este frumos chiar și atunci când pășești doar în vise,
și chiar și atunci când dansezi doar dormind.
Mai greu e să speri la minuni nepermise
De cînd m-am născut mă mișc... nepășind!

Pășesc!...adevărat! dacă mă iei de mână,
și zâmbesc cu condiția, să zâmbești și tu
Oare mi-ai dărui o viață împreună,
și mi-ai ierta păcatul...că merg cu sufletul?

Hai să facem altfel: fii tu pașii mei!
și fii tu persoana ce mă plimbă în lume,
fii fericit pentru că...
în sfârșit...
Pășesc și eu prin tine!

Un mesaj pentru toate persoanele cu handicap fizic:

„nu contează cum mergi...atâta timp cât ai curajul să mergi mai departe!”
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  M-am tinut in general departe de aceste discutii, dar acum o sa-mi permit sa spun cateva cuvinte.

Postarea aceasta impresioneaza prin final si orice om e sensibil la o tragedie a unui seaman. Daca aceasta ar fi fost singura postare a autoarei nu cred ca s-ar fi iscat multe discutii.

Problema incepe din momentul in care un autor care primeste un comentariu nefavorabil insista in a posta IMEDIAT alte texte. E ca si cand acest autor nu posteaza decat pentru a se expune, si nu pentru a-si incerca posibilitatile literare. Fiind un atelier, daca se primesc comentarii negative din partea unor utilizatori cu talent, asta l-ar putea face, pe un om care doreste sa invetze, sa se gandeasca, sa exerseze, sa se amelioreze si sa vina din nou, dupa o vreme, cu o noua incercare.

Nu spun ca pentru un nou venit e placut sa fie luat peste picior, dimpotriva, e chiar neplacut, dar nici nu cred ca aest nou venit trebuie musai sa insiste in a posta imediat materiale care vor provoca din nou un val de ironii....

Toti am fost incepatori. Pe mine m-ar onora ca "greii" site-ului sa-mi dea sfaturi si m-as gandi de zece ori inainte de a posta noul text, ca nu cumva sa repet greselile comise.

Insfarsit, in incheiere, nu pot sa nu-mi exprim inca odata dezacordul cu cei care persevereaza in a posta inchizand posibilitetea de comentarii. Cei care posteaza intr-un atelier, dupa parerea mea, trebuie sa-si asume riscul comentariilor, altfel postarea este un simplu monolog si sensul de atelier isi pierde valoarea.

VPL.
 
Postat de catre Veronica Pavel la data de 2008-06-21 15:25:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  E păcat să nu se țină cont și de faptul că fiind atâția oameni cu cap nu e vorba și de educație. Principala calitate a unui scriitor, pe lângă minte și talent-creație, ar trebui să fie sufletul pentru oameni. Nu venim aici ca la iarmaroc să ne expunem marfa. E atelier literar. Ar trebui măcar să li se permită noilor veniți să evolueze, dacă tot nu ajută nimeni și apoi să fie criticați mai dur dacă nu e bine ce scriu. Binele acesta cine îl hotărăște? Personal, nu cred că voi doi. Spor la scris și mult bine tuturor.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2008-06-21 14:04:16
         
 
  Haideți să n-o mai dăm atâta în teorii ale conspirație și filozofii rupte-n coate.
Unu plus unu este egal cu doi.
Nu puteți acuza pe cineva că-i place poezia altcuiva, gusturile nu se discută. Preferați să scriem fantezii erotice cu Shakira, Madona, Tina Tyler etc?
 
Postat de catre Danuz Daniel la data de 2008-06-21 10:30:50
         
 
  Dragilor,
Faceți următorul exercițiu de ipotetică, dacă mai puteți. Presupuneți că nu știți autorul textului și că va trebui să-l judecați. Ce ați spune? Eu cred că nu ați mai fi atît de îngăduitori.
Pe de altă parte, dacă autoarea ar fi avut forța de a-și ridica durerea personală la rang de poemă, adică de lucru bine făcut, atunci nu ar fi fost nimic de zis.
Căline, a scrie cu sufletul, nu-i suficient, din păcate. Mai trebuie să scrii și cu știință și talent.
Mariana, cine ți-a spus că acesta-i un sait de educație?
Concluzie: poezia este slabă! Chiar dacă, prin revers, compasiunea pentru autoare sinceră... Atunci, hai să permitem tuturor organizațiilor de gen să vină aici cu fel și fel de producții scrise "din suflet" și să transformăm acest veșnic atelier literar, din păcate, în întruniri caritabile.
Dar noi despre ce discutăm aici?
Cred că multe neînțelegeri de pe acest sait vin din faptul că se săvîrșește această repetabilă eroare: confuzia dintre performanță și bătaia tovărășească pe umăr. Poeți sensibili ne putem permite a fi în viața de toate zilele, dar în acest spațiu, nu. Aici se judecă reușita, nu intenția.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-06-21 00:52:00
         
 
  n-ai înțeles nimic, Mariana
dar nu e vina mea
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-06-21 00:02:05
         
 
  Nu meriți să-ți răspund, dar pentru că insiști să-ți etalezi super... si super..., precum în cazul corbilor albi și alte cazuri, află că merg de obicei pe jos și încă mă țin bine la cei 1,68 ai mei înălțime, iar sus, oricât de sus, nu mi-e frică. Punct final discuțiilor cu tine. O noapte liniștită și mult bine.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2008-06-20 22:54:46
         
 
  încă ceva, Mariana: ai putea jura că n-ai votat și dintr-un pic de ură? fie, nu ură, hai să-i zicem ciudă
ești sigură că a întreține iluzii e tratamentul cel mai bun pentru sufletele rănite?
știi cum e atunci când cazi de foarte sus?
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-06-20 21:42:02
         
 
  Căline, intervenția ta e de bun simț, și mă obligă să răspund detaliat, ceva mai târziu

Mariana Călugăru, varianta ta e chiar mai slabă, pentru că ucide singura calitate a originalului, inocența...
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-06-20 21:22:57
         
 
  'credeți-mă', Ioana. Sănătate multă și mult bine mereu.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2008-06-20 19:38:58
         
 
  E frumos
chiar și atunci când pășești doar în vise,
și atunci
când dansezi doar dormind.

E mai greu
să speri la minuni nepermise
De când m-am născut
mă mișc... nepășind!

Pășesc!...adevărat, dacă mă iei de mână,
și zâmbesc
dacă zâmbești și tu

Mi-ai dărui o viață împreună,
și mi-ai ierta păcatul...
că merg... cu sufletul?

Să facem altfel:
fii tu pașii mei!
și fii persoana ce mă plimbă
în lume,
fii fericit pentru că...
în sfârșit...

Pășesc și eu
prin tine!

Am modificat puțin textul. Am votat textul inițial pentru că am încredere că mâine va avea acea formă frumoasă care să mulțumească în primul rând sufletul tău.
Nu sunt deloc de acord cu metodele bărbătești dure de educație mai ales aici. Omului trebuie să-i spui cu răbdare când greșește și cum e bine ce a greșit. În zadar arunci vorbe grele sau alte lovituri. Nu ajută cu nimic. Un bun dascăl e bine pregătit și psihic pentru educație. Dacă nu ai răbdare sau nu știi să ajuți, mai bine taci. Acestea fiind spuse, o seara buna tuturor, sănătate, gânduri bune și spor la scris.
 
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2008-06-20 19:36:55
         
 
  Și eu am votat cu tot sufletul și știu eu de ce. Mi-a plăcut.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2008-06-20 19:13:05
         
 
  Cred că există o anumită lamură a simțirii umane care preferă o poezie mai stângace, dar scrisă cu suflet, decât deșartelor închipuiri de talent zdrobitor, care se vrea afirmat sus și tare, fără motiv real, dar cu orice preț. Cu alte cuvinte, un flaut plăpând chiar dacă ușor falsează, e preferabil unei trompete de tablă țipând.

În cazul de față o mai atentă construcție a strofei a treia o poate "acorda" la primele două. Nu cred că stângăciile ajung a fi chiar în număr de 9, dar chiar și așa, orice părere, chiar și a lui Radu Ștefănescu poate că ar fi prins bine spiritului a ceea ce înseamnă europeea, și exprimată adecvat ar fi făcut să tacă și "cohortele de aplaudaci".

"Fii tu pașii mei" e un titlu bine ales și invită la lectură întrucât exprimă sensibil o curioasă dorință pe care o înțelegi pe deplin abia prin precizarea/notă din final, care astfel, e binevenită, nu este în plus, și poate nici ca subtitlu nu ar fi avut același efect. Aș preciza doar, că poate versul ultim din prima strofă n-ar trebui să alunece spre persoana I, ci să rămână în acel modest neutru al primelor trei, lăsând doar strofa a doua să se rostească altfel.

Primele două strofe(menținând corecția amintită) sunt bine construite și aduc a Radu Gyr ori Aron Cotruș, mai ales subtilitatea ideii din versul 8.

Cu această a doua strofă se pășește deja pe un tărâm tragic, al unei dorințe aproape deznădăjduite, pe care autoarea riscă mult prin a o dezvălui, dar ea aceasta face: își așează sufletul pe o tavă pe care o întinde cititorului.

De fapt e un fel de rugăciune care ia o minunată formă, o rugăminte plină de speranță și candoare: lasă-mă să "pășesc și eu prin tine"! Nu trebuie să vă opriți și să ascultați, nu vă obligă nimeni, dar poate că în unii dintre noi reverberează la această rugă izbită de pereți. Ioana dovedește că "merge" mai departe. Poate că alții vor contesta pura poeticitate, dar nu pot nega faptul că este, totuși, în sine, un act artistic.
 
Postat de catre Calin Samarghitan la data de 2008-06-20 19:04:38
         
 
  D-le Stefanescu aveti dreptate! Dramele personale nu au legatura cu poezia, dar anumite drame te pot forta sa "te ingropi" in ceva, sa prinzi curaj pentru a cere ceva de la viata asta, pentru a le putea semnaliza unora ca, si noi facem parte din societate!

Persoanele cu deficiente fizice nu se deosebesc cu nimic fata de ceilalti, dimpotriva...

E adevarat! si eu fac parte din categoria persoanelor cu handicap si crede-ti ma ca nu cer prin textele mele compasiunea nimanui! daca merit o apreciere, foarte bine, daca merit critici la fel! sunt dispusa sa invat! nu m-am crezut, nu ma cred, si nu ma voi crede niciodata un "talent literar!"

Insa ce uita fiecare om e urmatorul lucru:
Dintr-o persoana cu handicap ca sa ajungi din nou ca ceilalti cere sacrificiu si poate ani de ambitie, insa dintr-o persoana normala ca sa ajungi persoana cu handicap poate dura o secunda!
 
Postat de catre Furdui Ioana la data de 2008-06-20 18:06:54
         
 
  Căline, trebuia să te cheme ''Samaritean''. Dramele personale nu au nici o legătură cu talentul poetic, iar cu Vasilica Ilie nici atât.
Aș putea da 9 exemple de stângacii care compromit definitiv acest text, dacă n-aș ști că-mi răcesc gura de pomană în fața cohortelor de aplaudaci care vor sări ca arși. Și am cam obosit.
Ioana, toată compasiunea mea.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-06-20 17:06:00
         
 
  Bun text ce-și găsește deplina explicație abia în final, moment în care te-ntorci pentru a-l citi altfel. Cred că nu întâmplător l-am citit pe fondul muzical al "Missei Solemnis - Kyrie Eleison", inspirat postată de Vasilica Ilie în altă parte.  
Postat de catre Calin Samarghitan la data de 2008-06-20 15:15:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE