FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Fluid
Text postat de Raluca Oprita

Photobucket





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Radu, îți respect părerea pentru este de bun simț.
Este cam dificil să rezonezi cu fiecare text în aceeași măsură și cu siguranță că nu există texte „universal valabile”.Fiecare are o anumită înclinație, o anumită structur㠖 nu suntem „universali”.
Ai luat ca exemplu de pleonasm „luciu metalic” – pentru mine simbolizează o stare de greutate, ostilă, o dificultate, spre deosebire de un „luciu sticlos”, transparent, de detașare.
„Timpul apelor”, este acela al transcenderii, esențial devenirii noastre, dar nu te opt îndemna la meditație cu astfel de expresii învechite.

Îmi cer scuze, primul com. pe care ți l-am adresat era mai detailat, dar pentru că nu s-a înregistrat și un mai am timpul necesar m-am limitat doar la atât.

cu același drag - Ralu
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2008-06-16 21:57:04
         
 
  ce-avem aici? o parte descriptiva, complet inutila (avand in vedere ca e vorba de un text inserat intr-un imagine, care se stie, are o forta de evocare net superioara, apropos, e o moda acum sa atasezi chiar linkuri audio - in general de pe youtube - marturisesc, nu le deschid niciodata, dar imaginii nu ma pot impotrivi, ma izbeste), utilizand 2 metafore, una usor tautologica (luciu metalic), alta uzata (cerc de foc); nimic sugerat, nici o constructie contextuala vizibila, dar, ma rog, poate ca sunt eu miop; urmeaza un enunt: sclipiri fluide inca se mai smulg - ''fluide'' mi se pare aici singurul epitet de bun simt pe care il poti agata de ''sclipiri'', dar cum in poezie bunul simt comun n-a dus niciodata prea departe, fluidele sclipiri nu fac altceva decat sa repete suparator, zic eu, curgerea din ''timpul apelor'', si nimic mai mult, mai ales ca miscarea e contrazisa vizual de natura, prin definitie statica, a imaginii; si de ce ''inca''? si oare unde altundeva decat intr-o lume a luminilor pot cauta spatiu vital reflexele apelor? fara sa fie de nivel VI (vasilica ilie), departe de mine gandul asta, poemul mi se pare totusi supraevaluat de catre galantul meu antevorbitor Calin Samarghitan, in comentariul de mai jos, altfel, foarte bine construit, aproape seducator.
Raluca, sa nu ma urasti prea tare, in general imi place cum scrii.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2008-06-16 19:53:48
         
 
  o.k.  
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2008-06-16 19:09:23
         
 
  ...I'm flying!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-06-16 19:05:07
         
 
  Îngeraș ești mulțumit?

Hai România!


p.s. să îți pun și un prosop?

drag - Ralu
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2008-06-16 18:57:31
         
 
  ...Acu', dacă tot te-ai apucat și vrei să fii mărinimoasă pân' la capăt, ar trebui să afișezi pe undeva și numele celui căruia i-aparține minunata fotografie. Nu de alta, dar uite îți așa aflu și eu un al doilea talent - cel de fotograf - sau tot așa eviți neplăcerile unui eventual scandal provocat de realul autor.

...Tam-tam!


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-06-16 18:39:20
         
 
  Sărut-mâna - Sâru' mâna, firește.  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-06-16 18:32:54
         
 
  ...Sărut-mâna, Raluca. Superb oranjul de pe fundal! Mi-amintește de Olanda pe care tre' s-o stoarcem mâine seară.

...Hai, România!

 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-06-16 18:29:19
         
 
  Adrain, să nu mai spui că sunt răutăcioasă, am postat textul pe "uscat"...


pupici
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2008-06-16 18:13:21
         
 
  Călin, mulțumesc mult pentru felul în care te-ai oprit asupra textului. Mulțumesc pentru vot și atitudine!


Adrian, mă mir că nu de-ai descurcat cu textul... dar dacă știi să înoți... mai cantă-l... succes! (e rece?)


cu același drag - Ralu
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2008-06-16 17:37:56
         
 
  asemßnßtor = asemănător  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-06-16 16:26:58
         
 
  ...Foarte reușit poem. Dacă scrisul ar fi puțin mai mult asemßnßtor cu apa... puțin mai mult, mai mult... așa... cât să nu se vadă deloc, ar fi un poem extraordinar.

A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-06-16 16:26:19
         
 
  "impropriere", desigur.  
Postat de catre Calin Samarghitan la data de 2008-06-16 15:02:27
         
 
  Să asemuiești sclipirile mării cu un "luciu metalic" ține doar de sensibilitatea poetică a Ralucăi. Iar să privești sferele sensurilor dimprejur, ține de poiesis, adică de procedeul disocierii din ceea ce se vede, a ceea ce se înțelege. Astfel soarele devine un "temător cerc de foc", subtilă impropiere a unei calități neașteptate. Probabil deoarece reflexele lui tremură-n apă, devenind "fluide sclipiri". Iată cum primele patru versuri reușesc să aștearnă-n cuvânt, aidoma unei tăblițe de lut prea-antice, vibrarea sonoră a unei simțiri parcă de dincolo de timp.

Imagine și cuvânt, poemul vizual de mai sus tinde a se integra în acea "sferă a luminilor", pe care o enunță în final, adică a sensurilor care parcă "se smulg" de Aici spre spațiul pe care tot ele îl construiesc Dincolo. Interesant cum cele două planuri se prezintă poetic asemeni unei "sfere", adică având o aceeași identitate, aidoma unei proceduri de mixare, de fluidizare, de lichefiere (din nou trimitere spre "luciul metalic") a două entități aparte, aparent disjuncte. Așa văd explicându-se supratitlul "fluid", într-un "timp al apelor", adică al sensurilor revelate.

E un micropoem al unui spațiu distinct, vorbind despre tangenta realității.

vot deplin

 
Postat de catre Calin Samarghitan la data de 2008-06-16 15:01:20
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE