FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Poponeață de cal
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
"mars d-aici potaie!... ca nu sunt stalp... :))
Andrei Ghejan


(Orice asemănare cu persoane și situații cunoscute este întîmplătoare, nedorită și dezavuată de autor. Bancul de la care a plecat circulă de multă vreme și nu dorește decît să amuze. Mai rar, poate însă și corija.)


Într-o noapte, X, un tînăr veleitar literar, a visat că are poponeață de cal. S-a trezit speriat și, dîndu-și pantalonii jos, întors cu spatele către oglinda mare din hol și îndoit bine din șale, s-a uitat printre picioare. Așa era.

N-a mai putut să adoarmă din nou muncit de fel și fel de gînduri. Ieșind pe stradă, mergea stingher, cînd cu ochii-n pămînt, cînd uitîndu-se pe furiș dacă nu cumva trecătorii au ghicit ce transformare s-a petrecut în nădragii lui. La prima oră a fost prezent cu bonul numărul unu la doctorul de familie.

- Doctore, am visat că am poponeață de cal.
- Și?
- Și așa e.

După examinare, doctorul i-a spus că e un caz de specialitate și i-a dat trimitere la veterinar.

La veterinar, dialogul a fost puțin mai lung:

- Am venit la dv. pentru că am poponeață de cal.
- În regulă, a spus doctorul și a început să completeze un formular.
- Îmi dați o rețetă, credeți că se poate face ceva? – a întrebat plin de speranță pacientul.
- Nu, nu, doar dacă visați din nou o metamorfoză inversă.
- Și atunci ce scrieți acolo?
- Îți dau o dovadă că, într-adevăr, ai poponeață de cal și poți face treaba mare pe stradă, din mers.
- Dar, știți, eu sînt o persoană cu preocupări literare și...
- Nu-ți face probleme, știi doar că am intrat în Europeea, acum poți folosi acest permis, se respectă unicitatea inalienabilă a fiecărui user.

(Pentru că încă n-am poponeață de cal și știu că trebuie să rămîn în limita DEX-ului, prezint dovezile din cel online:

- CUR, cururi, s.n. (Pop.) Șezut, popou. – Lat. culus.
Sursa: DEX '98 | Trimisă de cata, 17 Nov 2003 |

- CĂCÁ, cac, vb. I. Intranz. (câteodată și tranz.) și refl. A defeca (2). (meglenorom., macedorom. cac, istrorom. cčc; < lat. cacāre (Pușcariu); cf. it. cacare, prov., sp., port., cat. cagar, fr. chier; din rom. sunt deriv. bg. (po)kakam (= căca) și ngr. kakarándza (= excrement))
Sursa: DER | Trimisă de tavi, 19 Dec 2004

Dacă editorii vor considera că încalc totuși regulamentul, voi înlocui cuvintele jenante cu eufemisme ca poponeață și treaba mare. Am avut grijă să nu apară în prima pagină cuvîntul din popor.)




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  'nu mor caii...' cand vrea CTA...

g.

 
Postat de catre nula nada la data de 2008-04-11 01:59:01
         
 
  sa stii ca nu sunt gay ,,poponeata'' e un apelativ chiar pedofil..sper ca nu Viagra...stii mata...
Vreau sa ne-mpacam
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-04-11 01:26:47
         
 
  ooo nea Cornele,
De ce ai insomni. mni na cam uitat cu-m se scrie. ii.
chair misto asta cu milioanele.
ce mai faci?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-04-11 01:25:12
         
 
 
Măi, poponeață, de ce nu stai mata-n budoar să faci mumos la doamna?

Photobucket


Mai vrei ceva milioane?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-11 01:21:23
         
 
  asta apropos de cai
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-04-11 01:11:08
         
 
  nea cornele, nu prea am inteles eu nimic.. dar iti dau un vot.
pentru ca esti prietenul meu.
Domnule Cristescu,
Moarte, Viol, Iraq, Palestina, romanul mort de foame in Polonia...mi-e jena sa pronunt cuvintele acestea. Sunt chiar vulgare. Si sunt in dex.
Lofoseghedbe apare in Cel mai iubit dintre pamanteni..
ce ne facem?
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2008-04-11 01:10:48
         
 
  se facea ca-n dimineata
puse saua peste cal
dar vazu ca poponeata
e ecvestra, magistral...
atunci se lua de-un gand
ce se-ntampla-n parodie?
cercetand pana la fund
el afla ca-i perfidie...

"Scuze celor ce mă întreabă de ce. Și un răspuns: voi scrie doar astfel de lucruri pînă cînd măgarii cu poponeață de om nu vor mai lovi cu copita încălțată în cizmă. Dar în numele patriotismului local."
cta
 
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2008-04-10 21:08:37
         
 
  Mă dau bătut...
Dar să știți, tocmai v-ați contrazis:
măgărușul ăla de sticlă, transparent, este extrem de frumos și nu pare deloc încăpățânat. Mai bine mai așezăm niște căluți lângă și o punem de-un șah.
Ar fi grozav.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-04-10 14:35:23
         
 
 
Domnule Corbu, eu nu mă jenez să deschid împreună cu cei de care amintiți DEX-ul la toate paginile lui, vreți să-l interziceți pe acest site sau vreți doar să mă trageți de coadă? Vreți să revoluționați ecologic și limba. Succes.

Cît privește cuvintele care nu fac parte din DEX, căutați dv. în vasta colecție de intervenții și o să le găsiți de zeci de ori ca atare, nu aluziv, nu în ghilimele. E adevărat că, așa cum vă știe toată lumea, aveți și o alternativă pe care o folosiți amnezic doar cînd cealaltă nu face față.

Graur recomanda fără rezerve, scuzați, cur, dar în fața dumneavoastră, care știu că aveți poponeața subțire, voi folosi eufemismul.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-10 14:32:19
         
 
 
Scuze celor ce mă întreabă de ce. Și un răspuns: voi scrie doar astfel de lucruri pînă cînd măgarii cu poponeață de om nu vor mai lovi cu copita încălțată în cizmă. Dar în numele patriotismului local.

Photobucket


După aia, dacă nu mă va da afară patronul pînă atunci, nu voi mai scrie deloc.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-10 14:19:48
         
 
  Maestre,
subscriu la ce a spus dl Liviu Bordas:
risipă mare. Vin și întreb: de ce?
Textele dvs pot fi o încântare. Ștergeți cu buretele, orice ar fi fost, ieșiți din "boicotul" fără istorie, arătați valoarea. Va fi un câștig pentru toată lumea.
Nu pot să nu vă spun un banc cu tâlc:
Un puști mergea pe stradă ținut de tac-su de mână. La un moment dat, o mașină cu număr străin a oprit lângă un polițist. Șoferul:
- parlare italiana?
- ...(?)
- be speack english?
- ... (?)
- gavarit paruski (?) €habar n-am cum se scrie€
- ... (?)
În sfârșit, a demarat în trombă, aiurea.
Tatăl:
- Ai văzut bă țâcă, ce de limbi știa nenea ăla?
Puștiul:
- Și la ce i-a folosit?
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2008-04-10 14:04:45
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Niciodată nu am făcut o astfel referire. Eu am făcut trimitere la bunul simț iar ca procedură pentru determinarea coeficientului de promiscuitate, vulgaritate textuală am spus în nenumărate rânduri: înainte de a da enter vedeți dacă puteți rosti acele cuvinte în fața prietenului, prietenei, mamei, tatălui, soțului soției copiilor, profesorilor, elevilor studențior, fără să aveți un sentiment de jenă, de rușine, fără să roșiți. Dacă răspunsul sincer este "nu" nu dați enter. Dacă răspunsul este da, nu înseamnă că nu faceți probail, literatură. Înseamnă doar că acea literatură nu poate fi postată aici. Fără nici un fel de conotație asupra calității mediului propriu al domniilor voastr.

Noi sau unii dintre noi, în deplină cunoștință de cauză, liberi de orice fel de constrângere convenim că pe acest site să nu folosim cuvinte vulgare. Să păstrăm acest site ca pe o oază de puritate a limbajului. Nu de alta dar panvulgarismul, pornografia, excrementalismul, exhibiționismul, mizerabilismul, nimicnicismul, promiscuitatea, etc. au devenit sufocante.

Fără a promova pudibonderia credem că pe lângă GÂNDIRE, care, nu este chiar 100% sigur că ne diferențiază de animale, PUDOAREA sigur este o caracteristică exclusiv umană.

PS. Corneliu, la mintea ta și posibilitățile tale esistice, alt subiect de reflecție nu ai mai găsit? Semeni, mă repet, cu băiețelul inteligent, care chinuia pisica și care, amenințat de mamă că-i va face lui ce-i face el pisicii, adică, o tragi de urechi, te trag și eu de urechi, o tragi de păr, te trag și eu de păr, dai în ea, dau și eu în tine. Ei bine ineligentul copil pune mamei inocenta întrebare: dar dacă o trag de coadă?

Sper să renunți la paragrafele de dicționar absolut inutile. Ușoară ironizare a pudibonderiei poate rămâne.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-10 11:44:40
         
 
 
Mulțumesc pentru îngăduință. Am făcut îmbunătățirile solicitate. Sună grozav, nici nu m-aș fi gîndit.

Definițiile nu sînt deloc inutile, domnul Corbu a făcut mereu referire la cuvinte care nu sînt în DEX, dar totdeauna se găsesc ființe mai catolice ca dînsul.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-10 11:09:03
         
 
  Domnule Atanasiu,

explicatiile preluate din DEX online sunt inutile.

Puteti trece la inlocuirea cuvintelor respective. Succes!
 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-04-10 10:13:29
         
 
  Dacă editorii vor considera că încalc totuși regulamentul, voi înlocui cuvintele jenante cu eufemisme ca poponeață și treaba mare. Am avut grijă să nu apară în prima pagină cuvîntul din popor.)
Corneliu Traian Atanasiu

Părerea mea e că poți înlocui tot textul. Pierderea ar fi insignifiantă.

Biciul ăsta n-are cum să pocnească. Poți mai mult.

Ușor jenat,

Liviu Bordaș


 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-10 09:49:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE