FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
PROPRIETATEA
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu


Hai să pornim de la propriu-zis. Asta înseamnă că pînă atunci am bătut cîmpii și că, de fapt, la drept vorbind, trebuie altfel spus, cu alte cuvinte – proprii situației sau lucrurilor despre care am tot vorbit impropriu. Propriu-zis pune degetul pe rană, surprinde proprietatea faptului discutat. Spune, cu cuvintele potrivite, evitînd eufemismul sau vorbirea împiedicată exact despre ce e vorba: asta-i buba.

Propriu vorbește despre o trăsătură, o caracteristică care dă individualitatea, particularitatea, unicitatea unei entități. Care o deosebește de altele pentru a nu intra în confuzie cu ele. La limită, cînd lucrurile sînt extrem de asemănătoare, propriu le este doar numele arbitrar ales și pus ca o etichetă pe ele.

Un anume lucru, ca să rămînă ceea ce este, are ceva propriu, o proprietate caracteristică și inalienabilă care-i dă specificitatea și îl face indicat, potrivit, bun pentru ceva. Cînd își pierde acea proprietate, se degradează pînă la a deveni altceva deja impropriu pentru ceea ce fusese destinat. Fără să-și piardă proprietatea, un lucru poate fi folosit aiurea de către ageamii, ignoranți sau ființe care nu-i pricep rostul. Care doar maimuțăresc o funcție al cărui rost n-au cum să-l priceapă.

A avea proprietatea cuvintelor înseamnă a putea vorbi sau scrie conform înțelesului lor adevărat, propriu și nu doar a le dibui de fiecare dată, bălmăjind și îngămînd fraze fără noimă.

Toate cele de mai sus nu se potrivesc deloc cu ideea de proprietate în sensul de stăpînire deplină și abuzivă asupra unui lucru. Valoarea multor lucruri este dată doar de funcționalitatea lor, de valoarea lor de întrebuințare manifestată în act. Proprietatea care ruginește pentru că nu e folosită, pentru că folosul ei este interzis celor care ar putea s-o pună în valoare, care este degradată pentru că e prost administrată este doar o asuprire sadică a lucrurilor. Există în aceste cazuri un conflict între cele două înțelesuri: proprietatea în sens economic împiedică lucrurile să-și manifeste proprietatea în sens ontologic.

În regimul proprietății asemenea situații sînt reglementate uneori prin punerea proprietății sub administrarea unui "consiliu de tutelă".


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Scuze (deci exist) că revin cu un comm, sper să nu dau în damblaua unui cunoscut editor care face cîte 7 la rînd, dar am dat de un mic fragment instigator:

"este interesant altceva. se vede clar ca ecsintescu va place (iata ca ma adresez lui cristescu si ma refer la ecsintescu; deci, pastrez conventia). toti vad asta. de ce nu recunoasteti ca aveti o slabiciune pentru acest tanar? este interzis de vreo lege? va obliga cineva sa aveti aceleasi sentimente si aprecieri pentru toti membrii siteului? nu uitati ca europeea va apartine. puteti sa o inchideti maine sau sa schimbati cum doriti cursul evenimentelor. nu cred ca e nevoie sa va spun eu asta. o stiti."

Rugămintea mea, în ton cu cele de mai sus, este aceea de a vă relaxa, cenzura morală vă crispează oarecum, nu mai faceți eforturi inutile, urîți-ne pe față, cinstit, ca un proprietar adevărat. Curat. Murdar.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-12 09:16:56
         
 
 
Eu m-am culcat, hai să zicem, la vreme. Nu prea mai am insomnii de pe vremea cînd eram tînăr și neliniștit.

Doamna PR se exprimă astfel cu privire la celălalt gen: "latratorii siteului (muieretul masculin cu balele intinse pe piept de atata efort elucubristic de a-si exorciza deseurile, intr-un cuvant ''neputinciosii'')" - zău că ar merita un post onorific la ghișeul cu pricina.

Știu că sînteți un vajnic apărător al drepturilor omului și că, într-o anume ocazie, cînd s-a încălcat constituția, fiind terfeliltă femeia, ați luat o măsură exemplară. De data asta, într-adevăr, a fost vorba doar de familia și soția dv. Mă bucur că n-ați luat în seama acest incident banal. Sînteți și veți rămîne pentru noi o pildă luminoasă de conduită etică.

Nu-mi rămîne decît să vă rog să mă scuzați că exist. Îmi cer scuze, deci exist.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-12 08:43:44
         
 
  păi de cînd poate ioana barac să facă asta? să scoată și să bage texte? e , cumva, editoare, că nu am prea văzut-o la gazeta de perete. sau, cum bănuiam noi, manevra totul din umbră...
am serioase îndoieli că textul pe care-l va prezenta dlui Corbu nu a fost trunchiat.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-12 01:18:37
         
 
  corneliu, eu am scos textul la care faci referire. ai ceva sa-mi reprosezi? acum il trimit domnului cristescu. mi s-a parut slab. putea fi cu mult mai dur. de aceea nu mi-a placut.

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-04-12 01:13:37
         
 
  Acum se încearcă a se drege borșul. Păcat că nu apare textul cu pricina, ca să vadă și dl. Corbu pe cine încălzește la sîn!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-12 01:12:08
         
 
  domnule cristescu, ma bucur ca, cerandu-va scuze, ati salvat cumva spiritul europeea. ati fost la un pas sa faceti exact ce blamati la latratorii siteului (muieretul masculin cu balele intinse pe piept de atata efort elucubristic de a-si exorciza deseurile, intr-un cuvant ''neputinciosii'') si anume sa aduceti in prim-plan, cu bombastice efecte moralizatoare, anecdoticul din text si nu valoarea lui literara. nimeni nu spune ca aici este prezentata o realitate. poate fi fictiune pura. intr-unul din capitolele din cartea noastra este prezentata o crima oribila, un fel de snuff movie. asta nu inseamna ca autorii au comis-o, nu?!

este interesant altceva. se vede clar ca ecsintescu va place (iata ca ma adresez lui cristescu si ma refer la ecsintescu; deci, pastrez conventia). toti vad asta. de ce nu recunoasteti ca aveti o slabiciune pentru acest tanar? este interzis de vreo lege? va obliga cineva sa aveti aceleasi sentimente si aprecieri pentru toti membrii siteului? nu uitati ca europeea va apartine. puteti sa o inchideti maine sau sa schimbati cum doriti cursul evenimentelor. nu cred ca e nevoie sa va spun eu asta. o stiti.

traian nu va mai comenta o perioada de timp pe europeea, asa ca voi primi eu scuzele in numele lui. sau, de ce nu, pana la urma...?! o sa va scrie el.

...
 
Postat de catre I BG la data de 2008-04-12 01:08:12
         
 
  CTA,

Informează-mă. Dă-mi detalii.
Eu am vazut textul și am dat un răspusns.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-12 01:01:22
         
 
  E ce să-i faci, așa se-ntîmplă deseori: știe tot saitul, dar nu știe apropitarul!  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-12 00:57:27
         
 
 
Domnule Corbu, informați-vă în prealabil, era un text care vi se adresa direct, cu majuscule, de ce vă grăbiți să polemizați cu mine fără să întreabați și pe alții.

Ca de obicei, cereți mieros scuze unuia care v-a terfelit. Hai să zicem că nu știți. Eu închid ochii. Dar dacă o să vedeți textul cu pricina și comentariile, o să aflați și ce-i cu PROPRIETARUL.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-12 00:53:29
         
 
  Și ca o dovadă de imparțialitate în plus, "Cinurile Evropeei" dispărură subit. Vighileți arhidiaconii cînd sunt amenințați la scăderea porției de ștevie.  
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-12 00:48:29
         
 
  http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=26467

Corneliu,

Imprudența ta mă surprinde. Eu acum am văzut textul. Nu l-a șters nimeni. Îl vezi și tu la adresa de mai sus. Am văzut. A depășit limita. Însă vezi că eu am fost primul care am intrat în domeniul nepermis. Poate scuzabil, dar nepermis. Nu este treaba mea relația lui ecsintescu virtual cu fiul său. A fost o intervenție emoțională pentru care mi-am prezentat scuze. Tu, mereu, asemeni puștiului năzdrăvan, invoci coada pisicii. Măcar aici, unde poate fi controlat puteai fi corect. Ai totuși o explicație pentru care cu dovadă peremptorie AI MINȚIT?
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-12 00:43:24
         
 
  Vai, vai! Cum se fac ei că nu pricep! Sau poate chiar nu pricep, mai știi? Degeaba au pus mînă de la mînă - ca niște băieți deștepți ce se cred - că tot la nivel de hermeneutică de cartier au rămas!
Simplă chestie de solidaritate tribală.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2008-04-12 00:35:52
         
 
 
"O zi ca oricare alta.."

Sigur că mă refer la o zi ca oricare alta, dar nu la textul cu acest titlu. O zi ca oricare alta în care ecsintescu, insomniac dragul de el, a polemizat la sînge cu dv., ajungînd să vă deplîngă consoarta care, știa el bine, are de suferit. Textul, conform nivelului, s-a lăfăit toată ziua pe site, pe seară, cînd a auzit pașii stăpînului, l-a scos iute. Editorii nici nu s-au prins.

Să nu vă supărați, știți doar ce poznaș e micuțul!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-12 00:35:12
         
 
  Andrei Florian,

Dacă iițiativa ta este asemenea europeei, adică non comercială, onestă, dezinteresată și în spiritul valorilor românești și europene, ești invitatul meu.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-12 00:16:04
         
 
  Corneliu,

"Textului ăla insomniac n-ați fost în stare să-i dați nici o replică. Era cumva elogios?)"

Dacă te referi la "O zi ca oricare alta.." acum l-am văzut și tocmai i-am răspuns. Acum am ajuns să am un pic de timp "liber". Un fel de a spune.

CTA, tu ai vocația destructurării. Eu am vocația construcției. Și poate a visului și utopiei. Este mai greu pentru tine să înțelegi. Pentru tine "vindicativul" este, se pare, starea de a fi. Oricum, te aștept la mine să discutăm "face to face"
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-12 00:13:43
         
 
  Domnule CTA, rolul Dvs, s-a incheiat. Este suficient ca mi-ati oferit aceasta nesperata ocazie ca sa-mi promovez productia. Daca dorti sa dormiti in aceasta seara nu aveti decat sa va stergeti textul, gest pe care l-as saluta.  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-12 00:13:18
         
 
 
Este un simplu atac al neputinței împotriva valorii.

Hermeneuții pricep! Tot ce e prezumat defavorabil lor e lipsit de sens. Ei își "macină", ca să fiu în ton cu semantica MMHP, apa de ploaie.

Semănați tot mai mult cu cel de tristă faimă: declarații, laudă de sine și aluzii deplasate. Cine se adună și se pupă prea des începe să arate așijderea.

Pritoceală agreabilă!

(Textului ăla insomniac n-ați fost în stare să-i dați nici o replică. Era cumva elogios?)

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-12 00:03:18
         
 
  Domnule Cristescu, profit de prezenta dumneavoastra virtuala si va cer permisiunea sa-mi promovez emisiunea de televiziune al carei producator sunt, si drept urmare, am dreptul sa o promovez pe orice cai gasesc de cuviinta. Emisiunea se numeste Forta-Presa si este difuzata de Luni pana Joi dupa emisiunea Nasului. Va multumesc frumos ca ma tolerati!  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-11 23:54:02
         
 
  Domnul CTA, aruncând piatra, nu face altceva decât să-și descrie umorile care îl macină. Îi mulțumesc de grijă. Textul beneficiază de prezumția postării în Hyde Park-ul literar europeeic. Aceasta, deoarece "utopia" Europeea nu presupune niciun prealabil atestat psihiatric.
Nu mai căutați sensuri. Este un simplu atac al neputinței împotriva valorii. Europeea tolerează astfel de manifestări. Și le compătimește.

 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2008-04-11 23:42:36
         
 
  Cer parerea Dlui Bordas, care se dovedeste a fi cunoscator al spetei in cauza !  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-11 23:35:12
         
 
  Mai, Andrei Florian, cred ca ai nevoie de tutela consiliului, mai degraba.
Consiliul format din cele multiple personalitati ale mele se va intruni sa stabileasca "legalitatea" actului tau de a profita atat de cunostintele dlui Atanasiu in a scrie eseuri cat si de bunatatea dlui Cristescu de a te lasa sa activezi pe acest site.

Pentru banii europeni va trebui consultata direct Uniunea.

Revin cu un raspuns.

 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-04-11 23:31:04
         
 
  Ca sa fiu sincer, linkurile mele nu au legatura cu textul. Am vazut potentialul acestui text si m-am gandit cum as putea sa profit de proprietatea dlui Corneliu fara sa demonstrez contrariul teoriei sale fara obiect. Anume, in cazul de fata, in subsolul acestui text, proprietatea dlui Atanasiu, am facut reclama unei productii de televiziune al carei producator sunt. Anume, fac reclama in subsolul textului Dlui Atanasiu, postat pe site-ul Dlui Cristescu, pe bani europeni, in folos propriu. Conform regulamentului am acest drept, ca orice alt user. Considerati ca am nevoie de un consiliu de tutela ?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-11 22:59:19
         
 
  Nu inteleg de ce va irita asa de tare o explicatie documentata si la obiect. Multora semantica le suna ca o injuratura. Pentru multi gramatica e o munca silnica pe viata. Dumneavoastra tinerii chiar nu stiti ca lucrurile trebuie facute dupa un anume tipic, nu "la plesneala", nici "dupa ureche" nici "la...". Gestul domnului Atanasiu era necesar. Multe lucruri si cuvinte sunt improprii pe acest site. Nu voi inceta nici o clipa sa dau cu tifla suficientei si ignorantei crase care pentru unii a devenit un fel de "a doua natura". Multumesc Maestre. K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-04-11 22:46:15
         
 
  Eu as prefera ca lumina sa vina direct de la tine, daca tot postezi anumite linkuri fara legatura cu scriitura de fata.
Di de ce ar trebui eu sa-ti explic tie ce legatura are textul Dlui Atanasiu cu proprietatea? In primul rand titlul. In al doilea rand, crezi ca l-am citit?



 
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-04-11 22:44:52
         
 
  Lumina vine de la rasarit. As putea sa te intreb si eu la randu-mi ce legatura are textul Dlui Corneliu cu proprietatea?  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-11 22:39:21
         
 
  Andrei Florian, am vizionat linkurile dar nu vad care e legatura dintre ceea ce ai postat tu si textul initial. Ma poti lumina, te rog?  
Postat de catre Sabina Datcu la data de 2008-04-11 22:33:19
         
 
  http://www.youtube.com/watch?v=EQjXNAAMaqg  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-11 21:23:18
         
 
  http://www.youtube.com/watch?v=8dKKa41F3Fc  
Postat de catre Andrei Florian la data de 2008-04-11 20:57:45
         
 
 
E ciudat (deși în ton cu ceea ce insinuezi) că pleci de la o ipoteză alarmistă. Am pus în ghilimele "consiliu de tutelă". Gîndește-te doar că orice fundație, ca să fie credibilă, nu este la discreția celui ce donează fondurile, că orice SA are un consiliu de administrație și că site-urile literare serioase sînt conduse tot cam așa. Proprietarul are bunul simț să se estompeze și să delege administrarea unora cu adevărat competenți.

Și asta dintr-un fel de respect sacru pentru valoarea funcțională a proprietății care nu se confundă cu bunul plac al proprietarilor.

Credeam că ai învățat că literatura este doar o ficțiune chiar dacă verosimilul este adesea mai presus de realitate.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2008-04-11 19:48:36
         
 
  Corneliu, limitează temele eseurilor la domenii pe care le stăpînești. Altfel, iese un soi de hai să ne dăm cu părerea despre.

Dreptul nu e chior, chiar dacă justiția e legată la ochi. Are normele lui. Interpretabile, uneori, dar numai pînă la o limită.



 
Postat de catre Liviu S. Bordas la data de 2008-04-11 18:04:39
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE