FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MINISTERUL PROTECȚIEI RURALE
Text postat de Cristi Iordache
Ministerul Protecției Rurale


Românul are o vorbă: „fă-ți vara sanie și iarna căruță”!
În ultimii ani, în gospodăria M.A.D.R., fie iarnă, fie vară nu se fac nici sănii, nici căruțe.
De curtea lor, depind bieți fermieri ce practică agricultura de subzistență și în folosul cărora nu s-au elaborat proiecte concrete de aproape cinci luni de zile.

La nivel de minister s-a negociat practica adaosului de zahăr în vin, s-a vizitat o expoziție la Berlin și s-au actualizat aspecte privind Politica Comună de Pescuit. Vineri, 29 februarie 2008, a avut loc întâlnirea dintre oficialii ministerului si reprezentanții patronatelor din agricultură si industria alimentară, unde ministrul Agriculturii, Dacian Cioloș, a prezentat poziția României față de comunicarea Comisiei Europene privind controlul de sănătate al Politicii Agricole Comune.
Utile toate, nimic de zis, dar mă întreb unde se află interesul țăranului în acest context, întrucât măsurile privesc asociațiile de producători, marile societăți, companiile și nicidecum problemele micilor fermieri, care nu au fost deloc puține în anul ce a trecut. Au fost uitate cu desăvârșire furtunile, seceta, inundațiile și impactul acestora asupra agriculturii de subzistență.
Destinul lor, celor care nu protestează la porțile Guvernului pentru a li se oferi mai mult, în ciuda faptului că sunt marginalizații intereselor naționale, este în derivă.
Chiar dacă în titulatura Ministerului Agriculturii este nominalizată și Dezvoltarea Rurală, există un conflict de interese între sectoarele acestei instituții, prea multe dealtfel, ce face imposibilă achitarea onorabilă a sarcinilor ce-i revin. Nu poți băga în același sac lupul, capra și varza.
Viața satului românesc, este în cădere liberă de aproape douăzeci de ani și dacă nu se înființează un organism al Protecției Rurale, care să-l sprijine nemijlocit, vom asista în doi-trei ani la un dezastru de proporții inimaginabile.

Țăranii sunt tăcuți, dar mulți și puternici.
Nu vor accepta nostalgia trecutului, vizitând Muzeul Satului sau Muzeul Țăranului Român!

12.03.2008

Cristi Iordache
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23932
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE