FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Cerșind în curtea Europei
Text postat de Cristi Iordache
Am căutat și exploatat resursele proprii, încercând să trăiesc decent, departe de sprijinul jenant al statului. Nu mi-am agățat niciodată pancarde în piept, scandând pe treptele instituțiilor. După ani de agricultură clasică, am început să-mi modernizez activitatea cu utilaje performante, ba chiar, după ce m-am axat pe dendro-floricultură, am înființat o firmă, căci tocmai devenisem cetățean european. Din veniturile generate de afacerea mea, o parte, urma de-acum alte căi, aveam mai multe obligații, devenisem contribuabil la dezvoltarea înfloritoare a țării.
Surprinzător, cu toate că din punctul de vedere al producției și productivității eram pe o curbă ascendentă, nivelul de trai al familiei mele scăzuse îngrijorător. Singura soluție era extinderea afacerii și, cum se tot mediatizau diverse programe naționale și europene, rambursabile și nerambursabile, pentru fermieri și IMM-uri, am hotărât să încerc accesarea unuia. Proiectul meu era modest, așa am fost învățat; „să mă întind cât ține plapuma” și doream o finanțare rambursabilă, că nu am acceptat niciodat㠄pomana”.
Am contactat o echipă de consultanță care m-a părăsit după o lună, pe motiv că nu putea lucra decât cu cel mult zece produse (eu aveam treizeci), așa că grație tehnologiei electronice, m-am apucat de studiat contabilitate, norme, ordonanțe și legi, pentru a-mi realiza singur proiectul.
La vizita reprezentanților instituției bancare, cam lungă ce-i drept (interogatoriu mai ceva ca la DNA), după ce le-am spus și „laptele supt de la mama”, mi-au lăsat un opis cu documentele necesare. N-am pierdut nicio clipă. Noaptea ciorne, ziua „excel”, mail-uri, telefoane; după o lună proiectul era curat ca lacrima, complet, admis și avizat de comisia juridică. În șapte-opt zile urma să ridic banii. Eram extaziat de reușită, dar bucuria n-a durat.
A urmat un calvar de două luni în care zilnic: „trimiteți adeverința x”, „extrasul y”, „copii după z” și-n tot acest timp, fiind susținut financiar de rude și prieteni, am epuizat pe rând toate sursele, ba chiar acum, risc să pierd unii amici, căci datoriile se mai și rambursează, iar eu, atins de flagelul birocrației în cel mai umilitor mod cu putință, nu-mi pot onora promisiunile. Așadar, cum în agricultură trebuie să fii pregatit la momentul optim startului, cultura de primăvară este ratată și cu ea, tot anul 2008. Un an în care, mă întreb speriat, din ce-mi va supraviețui familia, cum voi achita datoriile (câteva sute de milioane) oamenilor care m-au susținut, cum și când ne vom redresa?
Planurile, firma, proiectele le voi trimite guvernului pentru reciclare, pentru a scoate din ele legi, norme și taxe, altele noi, mai mari și mai „frumoase”, iar eu, după aceast㠄ruletă rusească”, mă-ntorc torturat de sistem, în urmă cu zece ani, încercând să o iau de la capăt. Fără nici un fel de victimizare, ieri am căutat prin casă monezi de cinci mii și am cumpărat câte ceva; erau aruncate la întâmplare, în perioada dinaintea accesării programelor de dezvoltare recomandate de guvernanți.
Slavă ție, Românie!
Bine te-am găsit, Europa!

Cristi Iordache
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Elena,intentia mea a fost de a etala o stare de fapt.
Impreuna cu voi am transformat-o intr-o dezbatere (asa cum spunea Kosta Vianu), ideea ta si gandurile voastre pozitive au facut, dupa cum vezi mai jos , sa primesc, dupa trei luni de distres, un telefon in care m-anuntau sa ma prezint vineri la ora 10, sa ridic un avans. Chiar daca nu voi crea un rai anul asta, cel putin voi salva cele cateva zeci de mii de plante care le am acum si sufera de frig.
Orhidee pentru tine!
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-13 17:48:43
         
 
  Iulia, m-am intalnit cu linxul in 1988, pe Senin(un munte), ne-am privit reciproc, pana cand s-a intors si a plecat.
.........
Din fericire azi la ora 11, am primit un raspuns semifavorabil; imi vor acorda o transa vineri si peste 6 luni se va relua operatiunea de finantare propriu-zisa, poate cum spui si tu, una nerambursabila.
Multumesc frumos pentru implicare!
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-13 17:38:56
         
 
  pana la urma:)) am facut bine ca am instelat textul tau, draga Cris, uite aici opinii si solidaritate colegiala, imi creste inima sa vad atata frumusete ! florile, bietele, de-ar sti ele cu ce efort le rasplatesti gingasia. ti-ar aprinde, pana si ele, un cer de stele, daramite, eu, care nu sunt floare, la naiba:).

colegial salut si urare de mai bine, in numele florilor

maimuta de matase :)
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-13 12:34:04
         
 
 
""Eram extaziat de reușită"" ...-- in proiecte trebuie sa fii mereu linx la panda, ca si in afaceri...
""A urmat un calvar de două luni în care zilnic: „trimiteți adeverința x”, „extrasul y”, „copii după z” -- Cum s-a rupt firul aici ? bancile ? nu-l poti innoda ? Stiu ca birocratia e dublata la noi de mare marlanie, dar chiar nu se mai poate face nimic ?
Proiectele in educatie sunt mult mai ""mici"" , dar eu am contactat Europe Direct si s-a miscat ceva.
Si finantarea nerambursabila, cred ca e o greseala s-o refuzi, de fapt contribuim cu totii la ea...
...si la final, ooof !
 
Postat de catre iulia ralia la data de 2008-02-13 12:18:58
         
 
  interesant, imi place Socaciu...
si-apoi , s-au calificat atunci, nu?
multumesc frumos
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-13 10:46:43
         
 
  ...singur impotriva tuturor...

sau

http://www.youtube.com/watch?v=qqZ2jzTUq5k
 
Postat de catre Amelia Cojocaru la data de 2008-02-13 10:40:29
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  scz
finantare rambursabila
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-13 07:27:35
         
 
  Kosta Vianu,
da, crud, dar adevarat, tot ce-ai scris mai jos.
Privind agricultura, stiu destule jocuri de culise, caci sunt implicat profund de vreo doi ani (urmaresc actiunile MADR) si citesc dincolo de ce vor ei sa vedem.
Offtopic vorbind, nu pot lasa plantele, nu ma vad facand altceva, decat flori si gradini....mereu,
nu ca as fi 'nostalgic'( cum spuneai si tu), ci pentru ca nu ma pricep atat de bine, la nimic altceva.
Cacealmaua exista, in ceea ce ne priveste si trebuie data pe fata.
Nu ma imbat; de-aia n-am vrut 'nerambursabile', stiam ca nu sunt deputat de A;#* ca sa iau xsute de mii de euro, vroiam o extindere decenta, absolut necesara si atentie, finantare rambursabile! Multumesc pentru participarea obiectiva (spre deosebire de mine) la dezbatere.

 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-13 07:25:58
         
 
  Carmen,
este o insemnare, un articol, scheletul unei povestioare;
realitatea este mult mai dura...
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-13 06:54:13
         
 
  Chiar daca unii pot avea dubii de incadrare a textului intr-un anumit gen literar, problema dezbatuta de tine eu as numi-o dezbatere sociala cu vadite accente literare. Sau, de ce nu, un articol de jurnal scris la persoana intaia, cum nu se mai scriu astazi. Problema e alta si anume cea a adevarului exprimat aici, care e unul crunt. Cacialmaua numita UE (eu am pentru ea un cuvant mai dur, cu o litera mai lung, iar in spatele blocului am auzit chiar sintagma "botulism", pe care nu vreau s-o traduc)nu este altceva decat un comunism deghizat, dar unul ridicat la scara continentala, deci infinit mai periculos. Efectele fortarii se vor vedea in nenorocirile care vor veni. Raman la parerea ca alipirea fortata a statelor europene intr-o constructie fortata de gen socio-economico-juridic nu poate avea sorti de izbanda, fiind un fel de turn Babel, din cele pe care Doamne-Doamne le darama cu iuteala si manie ca pe niste chestii nefiresti. A se vedea pentru asta textul biblic.Durerea mare este ca in acest mecanism infernal sunt zdrobite oasele care chiar trudesc, deoarece pentru lenesi, pentru turistii infractionali, pentru curve si pesti, gramada e benefica. Iar fondurile, stimate naiv, nu sunt pentru catei, nu te mai imbata cu apa rece, pe de o parte exista birocratie tampita de sorginte europeana, iar pe de alta, organismele de tampon romanesti, o interfata corupta, cu functionari care au ajuns acolo rasplatindu-li-se cine stie ce merite de partid, deci pusi pe capatuiala sigura, in cei maximum patru ani cat dureaza fiecare gasca de partid. Cine te-a pus? In ideea ca textul e sincer, te sfatuiesc sa lasi dracului agricultura romaneasca, pentru distrugerea careia se lucreaza de sus cu ordine venite hat de departe, si gaseste-ti o slujba undeva, din care sa-ti poti hrani copiii. Asta e realitatea, crede-ma. Chiar daca imi pare rau de mor. Si nici macar nostalgic nu sunt, cum m-ar putea crede unii. K  
Postat de catre sters sters la data de 2008-02-13 06:45:19
         
 
  Pe mine m-a "atins" textul...pentru multi, foarte multi, chiar asa stau lucrurile...si stiu bine ce spun...  
Postat de catre Carmen Anghelina la data de 2008-02-13 06:01:20
         
 
  ...Era doar o curiozitate.

Toate bune!
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-12 23:40:46
         
 
  ...Aha. Mulțumesc!  
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-12 23:39:30
         
 
  nu stiu la ce te referi.....
este o insemnare
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-12 23:37:49
         
 
  ...Cristi, permite-mi o-ntrebare, te rog! În ce gen literar ai încadra acest text?


A.A.A
 
Postat de catre Adrian A. Agheorghesei la data de 2008-02-12 23:34:48
         
 
  :))))
Elena,
ma faci sa rad
nici pe departe...
greata, scarba, altceva ;)
imi pare rau ca ai interpretat asa!
ma gandesc ca va trebui sa-l retrag, dar imi place steluta:))))
 
Postat de catre Cristi Iordache la data de 2008-02-12 23:27:57
         
 
  cris... imi pare rau, greutatile te-au disperat. iti sunt alaturi, nu stiu cum sa fac, sa te pot ajuta ! aprind o stea, poate altii, vazand, vin cu vreo idee.

elena toma
 
Postat de catre ambigua departare la data de 2008-02-12 23:21:15
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE