FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Adrian Ilie
Am luat intr-o zi un arbore cotit de la un motor stricat si, aducandul-l acasa i l-am aratat pestelui pe care il aveam in acvariu.
-Stii ce este asta ? intrebai eu
-Nu stiu, raspunse pestele.
-Un arbore cotit.
-Ce este acela un arbore cotit ? intreba pestele
-Un copac indoit, glumi eu.
-Ce este un copac indoit ?
-Lasa… descrie-mi ceea ce vezi tu aici, ii cerui eu pestelui.
-Pai.. este ceva alb cu negru care are intrucatva forma plantei pe care o am in casa mea despre care tu mi-a spus ca se numeste « valisneria spiralis »
-Hm, altceva mai poti spune despre acest arbore cotit ?
-Pai..mai stiu doar ca se numeste « arbore cotit » raspunse pestele
-Hai ca ti-l bag in acvariu ca sa-l poti pipai. Poate ca vei putea spune mai multe despre el.
Am bagat usurel arborele cotit in acvariu ca sa nu lovesc geamurile, si, cu delicatete l-am lasat pe nisipul de pe fund. Pestele se apropie de el si il atinse usor cu botul. Apoi, se impinse un pic mai tare in el. Arborele cotit nu se clinti.
-Ei bine ? intrebai eu nerabdator. Acuma ce mai poti spune despre el ?
-Pai… este greu, nu pot sa-l misc. Nu este o fiinta vie. Este facut din ceva ce nu am mai vazut pana acuma.
-Altceva ?
-Pai altceva… in locurile acelea mai rotunde si lucioase, este si mai alunecos.
-Altceva ?
-Pai…atat. Ce altceva ?
-Bine, bine, spusei eu. Uite cum facem. Voi lasa timp de o saptamana arborele cotit in casa aceasta a ta. Dupa aceea imi vei spune ce alte pareri ai despre acest obiect. Bine ?
-Bine, raspunse pestele.
Dupa o saptamana, dis de dimineata intrebai pestele :
-Ei bine, ce mai ai de spus in privinta acestui obiect ?
- Pai…incepu pestele, pot spune ca distantele dintre bratele negre care sustin cercurile albe sunt egale. Cercurile albe si lucioase sunt egale ca marime, la fel si bratele negre care le sustin.imi pot face cuib intre cele doua brate daca asez pe ele cateva bucati de plante uscate.
-Altceva ?
-De cand l-ai bagat in acvariu parca apa are alt gust. Nu imi place acest gust. As prefera sa scoti acest arbore cotit din casa mea.
-La ce crezi ca poate folosi acest obiect ?
-Pai nu prea cred ca poate fi folositor raspunse pestele parca nedumerit de intrebarea mea. Imi strica apa, ocupa spatiu in casa mea, nu are tocmai un aspect placut.
-crezi ca nu iti foloseste la nimic? Continuai eu.
-Pai…la nimic.
-Te-ai gandit bine ?
-Da. M-am gandit bine. L-am vazut, atins, mirosit, am incercat chiar sa-l si gust, ti-am spus, mi-as putea face un cuib intre bratele lui insa prefer totusi sa o fac in alta parte.
-Timp de o saptamana cat ai stat cu el nu te-ai gandit ca poate iti foloseste la ceva ?
-Nu are la ce sa-mi foloseasca raspunse convins pestele. Este un obiect total inutil poate chiar daunator. Nu stiu, poate ca tie iti foloseste la ceva. Mie nu.
-Totusi, datorita acestui obiect existi tu.
-Cum asa ? intreba surprins pestele.
-Pai hai sa-ti spun ceva. Tu esti un peste care s-a nascut intr-un acvariu. Locul acesta mare in care tu existi se numeste acvariu. Tu esti rezultatul unei incrucisari intre doua specii de pesti care, in mod natural nu s-ar fi putut incrucisa.
-Cum adica in mod natural ?
-Pai…in mod natural. Stramosii tai traiau in lacuri in zona tropicelor. Ei se incrucisau doar cu cei din specia lor.
-Lacuri? Zona tropicelor?
-Lacurile sunt un fel de acvarii mult mai mari in care voi, pestii, nu depindeti de oameni.
-Adica nu vine nimeni asemeni tie care sa le aduca de mancare de cateva ori pe zi ?
-Exact.
-Vine hrana…singura ?
-Hm, se poate spune si asa. Cateodata se gaseste hrana, cateodata nu… dar oricum noi vorbeam despre arborele cotit. Ei bine, aceasta piesa este partea componenta a unui motor.
-Motor ?
-Da. Motorul este o parte componenta a unei masini.
-Masini ?
-Da.
-Si ce legatura are motorul si masina cu mine ?
-Masina este un obiect mai mare care transporta diferite obiecte sau fiinte. Masina are nevoie de motor pentru a se putea deplasa. Deci, stramosii tai au fost transportati aici cu o masina. Tot cu o masina iti aduce si mancarea pe care ti-o dau. Tot o masina transporta si combustibilul necesar centralei electrice care furnizeaza lumina si caldura din acvariu in care traiesti.
-Deci viata mea depinde de…masina ?
-Da.
-Masina care se poate deplasa datorita acestui arbore cotit ?
-Da.
-Deci viata mea depinde de acest arbore cotit.
-Da. Se poate spune astfel.
-De ce te-as crede ? tu mi-ai aratat doar un obiect ciudat, iar restul pot fi scorneli menite a ma face sa cred ceea ce nu exista. Tot ce stiu eu este ca inot si respir in ceva numit apa, trebuie sa mananc, mancare pe care mi-o dai tu, dedesubtul meu este nisip din care cresc tot felul de plante de diferite culori. Dincolo de locul in care sunt eu, dincolo de peretele numit geam, mai vad niste forme pe care tu le numesti masa, pat, dulap, covor, tablouri, etc. La aceste forme nu pot ajunge deoarece acolo nu exista apa, iar eu nu ma pot deplasa si supravietui afara din apa. Te mai vad si pe tine. Arata-mi masina, arata-mi tropicele, arata-mi centralele electrice.
-Si daca ti le arat ma vei crede ?
-Poate ca te voi crede. Insa doar atunci cand voi vedea ca ele fac ceea ce mi-ai spus.
-Daca iti arat poze ?
-Pozele sunt ca si cuvintele.
-Deci nu ma crezi ?
-Nu. Cum te-as putea crede ? Imi spui tot felul de povesti fantastice.
-Fantastice ?
-Da
-Pai…inca nu ti-am zis nimic despre quasari rosti eu zambind. Si pana la urma stii ce ? de ce mi-ar pasa mie daca stii tu toate astea sau nu ?
-Exact, aproba pestele. La ce imi foloseste sa stiu tot ceea ce imi spui ? Oricum sunt scorneli.
-Eu am preferat sa-ti spun toate astea totusi. Daca ti-as fi aratat doar arborele cotit si ti-as fi spus ca existenta ta se datoreaza intr-o oarecare masura acestui obiect nu m-ai fi crezut chiar deloc. Chiar daca te-ai fi gandit toata viata la asta tot nu ti-ai fi dat seama de ce viata ta ar depinde intrucatva de acest obiect. Nu ai cum. Nu ai cum sa-ti dai seama nici macar din ce este facut si cum este facut.
-Oricum nici acuma nu te cred.
-Da, nici acuma nu ma crezi. Oare de ce m-ai fi crezut daca doar ti-as fi spus ca exista acest arbore cotit fara sa ti-l arat?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  De ce sa mai fac eu trimiterea daca ti-ai dat seama si singur? :)  
Postat de catre Adrian Ilie la data de 2005-07-27 23:09:51
         
 
  daca aveai un final soc textul era de remarcat, otrimitere la dumnezeu, ceva...  
Postat de catre nicolae tudor la data de 2005-07-27 23:05:32
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE