FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Cristian Fara



Iar m-am enervat, dar sigur numai eu sunt de vinã… ºi aveam niºte reguli precise, sãnãtoase: Niciodatã nu citeºti comentariile! Niciodatã nu faci comentarii ! Niciodatã nu citeºti textele numelor sonore de pe site ! Niciodatã nu citeºti textele cu mai mult de 2 comentarii, mai ales dacã comenteazã vreun „nume important” ! Totdeauna rãspunzi cu „mulþumesc maestre, voi corecta”! Totdeauna treci cu „ne-simþire” mai departe… E atât de simplu si eu nu reuºesc nici-o-da-tã… Dar am încercat, hm, sã mã gândesc pe câte pagini? Pãi sã le numãr… poezie.ro, poezii.ro, timpul, noduri si semne, club literar, europeea.ro….ãããã… suflete.ro, ah mi-am mai amintit o regulã: publicã numai pe „pagina personalã”(asta da, regula de aur, pe „… .com/cristianfara” respect chiar toate regulile =))… ).
Dar titlul acestei pagini de jurnal ar trebui sã fie „Ne-simþire” of, sunã prea comercial ( ºi mai era o regulã cu sã nu citesc textele cu titlu comercial). Sigur, o falsã paginã de jurnal pentru ca deºi e personalã nu mi-aº putea ascunde mie însumi intenþia de a o publica tocmai pe Atelier Literar. Hm, Atelier Literar… am trecut mai devreme pe acolo, în locul unde, în general, se scrie „cine este, ce vrea ºi pentru cine” nu e decât un anunþ expirat de aproape o lunã… ce i-ar rãmâne de fãcut cititorului? Simplu, dacã are timp citeºte câteva texte sau doamne fereºte câteva comentarii… dacã nu are timp citeºte doar lista de nume, dacã a mai intrat pe paginile de poezie ar putea exclama: ah, Liviu Nanu – cenzor pe poezie.ro, membru al Clubului Literaaaar; Luminiþa Suse – la fel editor pe poezie.ro; Alex Porc – Club Literar, poezie.ro; Dana Stãnescu, Camelia Petre, Lory Cristea, Sorin Despot – poezie.ro ºi astea sunt doar numele pe care le recunosc eu… Sã nu uit cã am plecat de la încercarea de a descoperii „europeea”… nuuu, ideea listei cu nume de autori nu mã ajutã, dimpotrivã, mã lasã cu o întrebare în plus: ce aºteaptã distinºii membrii de la europeea… ( retoricã întrebarea… e doar o paginã de jurnal). Într-o discuþie particularã, încãlcând regulile desigur ºi comentând o poezie am primit un rãspuns de genul: „ eh, chiar iþi place acea poezie a mea? Dar Eu (era cu E mare se simþea asta) o consider slãbuþã de asta am si puso pe europeea ºtiiii…”, nu, nu ºtiam dar am aplicat cealaltã regula cu „…mulþumesc maestre…” ºi am trecut mai departe.
Atunci nu i-ar rãmâne „cititorului” decât varianta cu cititul unor texte, sigur din lipsã de timp la întâmplare…”Ca sa vezi cât de mult te iubesc…” SAVA Andrei – Poezie… hmmm… „Iar tu încã mai fãceai parte din dimineþile mele” îmi place versul ( e din alta poezie, era ºi un link cu parcurgerea cronologica a textelor), ce aº putea comenta? E bine, e foarte bine, sã mai întâlneºti câte un tânãr îndrãgostit… ( rãu ar fi fost dacã… se îmbãta în fiecare searã din „dragoste”, dacã se droga din acelaºi motiv sau altul, dacã îºi þinea prietena sau soþia în palme ºi pumni, dacã pentru „iubitã” jefuia, ucidea… ). Din fericire Andrei scrie versuri pe net, într-un „Atelier Literar”, adicã nu pagina Uniunii Scriitorilor din România… nici a cine ºtie cãrei Universitãþi de Litere ori doamne fereºte a Academiei Române sau nu!!! Nu!? Nu am dreptate, uite mã ºi contrazice un comentariu al scriitorului Alex Porc: „E pur si simplu textul unui individ care, vorba aia, n-a mai "prins de mult timp o fetita", si crede ca a sosit timpul. Pãrerea mea e clara: asta nu numai ca nu e poezie, nu e nici mãcar literatura!!!” (Da ce e aici sentimente.ro, suflete.ro… pãi pe europeea e cel putin un membru al USR ºtiu io, poate mai mulþi… Doar în parantezã sã spun cã am primit câteva comentarii identice pe Club Literar, ca sã ajungã europeea la nivelul lor, înalt desigur, mai e un pas: toþi autorii care nu spun „sãrumâna” sã fie ºterºi!). Acum evident cã nici eu nu pot sã comentez un comentariu spunând: „ai auzit Andrei, hai sã mergem amândoi pe sentimente.ro” nu de alta dar ºtiu câþiva care s-ar grãbi sã ne ºi rãspundã: Hai, duceþi-vã!!! Mai bine tac… Oricum nimeni n-a rezolvat încã problema asta pe cele câteva pagini web pe care le rãsfoiesc eu. Sigur într-un atelier literar s-ar putea explica autorului ce ar putea face ca textul/textele sã fie literaturã… dar revenind la încercarea de a afla ce este europeea ºi cu acest exemplu în faþã mai exclud ºi varianta atelierului literar.
Sã mai citesc câteva texte? Sã mai vãd ce mai simt oamenii? Cã de aici am plecat, de la simþire ºi ne-simþire, de la a publica sau a nu publica, ori de la orgoliul de a-þi trece sau nu numele într-o listã… sfârºind cu aceeaºi nelãmurire: ce e de fapt europeea pentru alþii? Prea multe întrebãri retorice pentru o singurã paginã de jurnal…
Mai deschid o datã prima paginã, oh, am patru accesãri! Eu am intrat o datã, cine o mai fi intrat de trei ori?
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  *dar  
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2005-06-18 14:16:51
         
 
  "da/nu/nu-mi pas" repetitiv "da/nu/nu-mi pas"
ca ntr-un dans ameitor al ntrebrilor fr rspuns,
suntem att de prini n vrtejul tririlor noastre
c uitm s ne mai citim visele,
uitm s zmbim soarelui n fiecare diminea,
uitm s admirm luna i s-o salutm
n fiecare sear fericit,
cnd a fost cel mai de curnd
asemenea fulger globular
n viaa mea de om de rnd:
foarte cuminte i deci prea nvechit
pentru "contemporanii" notri,
"da/nu/nu-mi pas" repetitiv "da/nu/nu-mi pas"
ca ntr-un dans al durerii,
ca i cum am fi prini ntr-o pnz de pianjen,
ne aruncm refrenul pe un petec de hrtie,

poate cineva l va citi i va urla,
va rde cu gura pn la urechi
c n sfrit a gsit soluia nemuririi:
"da/nu/nu-mi pas" repetitiv "da/nu/nu-mi pas"
ca un cntec inventat de roboi
va lovi tmplele i visul poetului,
tmple preazvcnitoare,
vise preavise
de mori vii care schimb lumea cu un vers!

***Prietene, vd c poemul sta se las postat aici! Nu fi suprat, se mai schimb roata, fiecre secund ne poate duce foarte sus dr i... foarte jos! Te-am citit cu atenie i te nteleg!
 
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2005-06-18 14:15:05
         
 
  Scrisesem foarte mult si vad ca enter pur si simplu mi+a mancat tot mesajul!...  
Postat de catre Marinela Preoteasa la data de 2005-06-18 12:24:01
         
 
  Tu nu ai inteles ca pe europeea esti liber, liber de tot? Nimeni nu citeste din intamplare, (sau citeste, nu-mi pasa!), discutiile sunt de culise sau deschise, un nume e un nume sau mai mult, nimic nu e absurd, nebunesc ori ridicol (sau e, nu-mi pasa!)? Daca-ti face placere sa scrii, scrie. La fel, daca vrei sa comentezi, comenteaza, nu te cenzureaza nimeni, daca vrei sa stai -stai, daca vrei sa pleci-pleci...daca vrei sa revii-revii... E libertate. Si am mai spus ca aici nu esti singur, imi place sa cred asta.
Raspunsul la chestionarul tau : da, nu, nu-mi pasa.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2005-06-18 09:22:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  of... jur c bomba era aici... eu doar am amorsato dar nu e cazul s glumim, nu-i aa? Pentru c se vede c eu n-am o capacitate suficient de sintez poate m ajut cineva

1. e bine ca textele catalogate ca ncercri literare de unul ori mai muli europeeni s fie comentate mai amplu din pv literar?
-da
-nu
-nu-mi pas

2. e bine ca textele catalogate ca ncercri literare de unul ori mai muli europeeni s fie comentate si din pv emoional ( in spatele lor se afla un om care a ales ca mod de exprimare verusul )?
-da
-nu
-nu-mi pas

3. n cazul postrii ncercrilor literare e bine pt imaginea siteului ca acestea s fie comentate, mai mult dect opereeeele pentru care ne felicitm sau ne njurm reciproc?
-da
-nu
-nu-mi pas
4. este util ca un grup s i declare identitatea mai mult dect spaiu virtual gratuit?
-da
-nu
-nu-mi pas
5. se poate definii calitatea unui Atelier literar mai mult dect frumos, intim, de amploare?
-da
-nu
-nu-mi pas
6. folosirea sau lipsa numelui/nickului ntr-o list, exemplu, dintr-un text/comentariu ne ntunec privirea?
-da
-nu
-nu-mi pas
7. faptul c publicm pe mai multe siteuri, mpiedic declararea apartenenei la un anume grup?
-da
-nu
-nu-mi pas
8. este absurd, nebunesc, ori ridicol ca de ex eu s spun c public pe poezie.ro de 4-5 ani am ID ul 107 am fost publicat in doua antologii poezie.ro i totui nc nelmurit de ce este europeea mi-ar face placere sa public aici, pe europeea.ro?
-da
-nu
-nu-mi pas
9. este mai util o discuie public despre ce vrem ori cine suntem n locul unor conversaii de culise?
-da
-nu
-nu-mi pas
10.pagina de jurnal si comentariile mele au prut un atac la europeea?
-da
-nu
-nu-mi pas
11.este matur s amenini cu retragerea, mai mult dect un gest de orgoliu?
-da
-nu
-nu-mi pas
12.dac nu ar fi comentat nimeni un text(ca acesta) ar fi trecut cu uurin neobservat la capitolul jurnal si cu cei trei cititori intrai din greeal?
-da
-nu
-nu-mi pas
13. credei ca treisprezece e un numr cu ghinion?
-da
-nu
-nu-mi pas

 
Postat de catre Cristian Fara la data de 2005-06-18 01:36:24
         
 
  Nivelul zero si tot ce este mai jos nu e ceva pueril, ci ditamai zidul care blocheaza sensul interzis. E invers aerului, il simti cand il ai. Deocamdata libertatea de exprimare se duce la nivele suportabile, deci nu este o problema daca spui cuvantul... potrivit. Problema este cand spui ce nu convine celor care au o putere cat de mica. Buzoianule, ai incercat sa ai o parere impotriva unuia cu putere?
La un comentariu pertinent in care un condei a definit-o ca nula, Ella a amenintat ca o sa vada el, si intr-adevar, comentariul cu pricina a disparut, lucru imposibil tehnic, la comentarii neexistand optiunea "sterge".

iata ultima ei poezie pentru care a primit o stea, dupa parerea mea o poezie de... paie!

Nostalgiile

nostalgia nu are pliuri
falduri nici alte broderii
se poart
nu doarme dect
ntre dou fruni
una mai umbrit
alta aproape alb

se tivete cu rotocoale
n dantele negre
la marginea balansoarelor albe
alinnd poate ntristarea
cu cel mai apus zmbet
schiat
ntr-o doar

plria i-o nclin
nspre ochiul stng
ce lacrim
nchide viaa
fr parfumul de soc
lsat n diminei
capricioase

Incerc doar sa inteleg motivele pentru care unii pleaca. Zabet, cum a dat de dracu, si-a luat talpasita. Sa mai spun de altii? Cui foloseste?
Va anunt ca voi face o pauza lunga. Atata doar, ma rog la Dumnezeu sa imi ajute sa fac intr-o luna-doua un eseu bun lui Liviu Nanu. Sper sa va regasesc pe toti cu bine.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2005-06-17 22:29:14
         
 
  Sunt aproape 2 ani de cand ma aflu pe europeea si este singurul site literar, din cele 4 pe care mai postez. Imi da o dulce senzatie de 'acasa', chiar si in conditiile in care timpul meu liber este foarte limitat in perioada asta si abia mai apuc sa citesc cate ceva.

In rest, nu cred ca are rost sa continuam aceasta polemica, sa facem paralele intre europeea si agonia.ro sau alte site-uri literare, sa invocam 'nume' care evolueaza in aceste 'comunitati' si sa ne dam cu parerea fara sa cunoastem prea bine cum stau lucrurile de fapt. Subscriu la afirmatiile lui Sorin in ceea ce o priveste pe Daniela Luca. Si eu o cunosc, vorbim destul de des, desi am fost foarte sceptica privind 'popularitatea' ei la inceput. Probabil are motivele ei pentru care nu a ramas pe site.

Exista sansa ca europeea.ro/atelierliterar sa se transforme in ceva si mai frumos, exista sansa ca acest site sa capete amploare. Pentru aceasta e nevoie atat de idei, participanti, comentarii, dar mai ales de COMUNICARE, de incercarea de a evita posibilele conflicte, e nevoie sa ne pastram ochiul critic deschis dar si sa luam in considerare punctele de vedere ale celorlalti desi nu concorda cu ale noastre. De asemenea, cred ca trebuie evitata lansarea in afirmatii hazardate (fara sa exemplific, am observat cateva exemple). Pentru simplul fapt ca site-ul militeaza pentru dreptul la libertate de exprimare, asta nu inseamna ca trebuie sa abuzam de acest drept!

In concluzie, polemici vor exista intotdeauna, indiferent de 'locul' in care sunt lansate. Problema nu este DE CE POLEMIZAM, astfel de interventii pot fi utile, aflandu-se uneori la baza progresului, ci MODUL IN CARE POLEMIZAM.

peta.
 
Postat de catre l;'l da la data de 2005-06-17 14:34:59
         
 
 
aflu acum ca, desi am "aparut" pe situl asta de 2 zile, nu sunt un nume nou... asta ma bucura, cred... (?!)... aflu, de asemenea, ca "intensele" polemici pe care le-am tot intalnit pe alte situri de poezie sunt iscate si aici... asta nu poate decat sa ma intristeze. cred! (?)

stop!!!

mai intai si mai intai trebuie sa va spun ca imi place acest "Atelier Literar"... 1. e, intr-adevar, mai retras, mai linistit, mai putin populat (intim, daca vreti) decat altele de acest tip... 2. ma incanta ideea libertatii de exprimare, fara a ma lega pueril de mirajul inexistentei nivelului zero... in alte parti iti iei pumni in crestet si daca scrii intr-un comentariu "tigan", "evreu" (altfel decat in contextul "cat de mult au suferit evreii"- nu ca as contesta eu asta!!!), "cacat" (vezi comentariul lui Nicolae Tudor- buzoian de-al meu, am inteles... si cu calitati deosebite in a suci un picut din incheietura condeiul), etc.

da! e un sit bine legat!!! are "doar" mici scapari (reparabile insa).

asa... revenind la descoperirile mele... cum spuneam?! aaa.. da! descopar ca ma cunoaste lumeaaa... ba mai mult, ca am si reusit sa mananc painea de la gura altora... bravo Sorine!!! nici nu te dezmeticisi bine ca deja te arata cineva cu degetul mai mult sau mai putin bine intentionat... mai mult sau mai putin contextual... mai mult sau mai putin degeaba... "ceilali 10 s-au nghesuit toi pe poeziile lui Sorin" ... si ce sa le faca, dom'le, conasu' Sorin? si care era relevanta faptului astuia in contextul paginii tale de "jurnal" ? adica lasa... pun si io intrebari retorice ca e trendy...

buuuun! trecem mai departe, ca de buba cea mai purulenta am reusit sa trec tarash-grabish. Nu pot sa realizez inca de ce e nevoie de o astfel de polemica... eu sincer nu vad care e problema... e o chestiune de bun simt a nu intra cu bocancii in sufletelul "plapand" si "fragil" al incepatorului sau al incepatoarei... e de asemenea o chestiune de bun simt sa accepti faptul ca, la un moment dat, cineva va contrazice pe altcineva si nu vad de unde vine nevoia de a regasi un titlu (pseudo-)protocolar care sa stipuleze asta.

asaaaa... ce ar mai fi???... da! Chestiunea privitoare la nivelul de acces in site!!! Domnilor... e o discutie penibila... nu vreau sa merg la regulamentul sitului si sa dau copy/paste de acolo... se explica extraordinar de clar care sunt conditiile de obtinere a nivelurilor si rolurile "imputernicitilor"... eu nu vad care e problema...

ar mai fi ceva! Mi-e insa sincer teama sa deschid subiectul pentru ca este, cu adevarat, unul periculos... risc, totusi, spunand ca am avut ocazia sa o cunosc pe Ela. Va inselati amarnic, domnule Nicolae Tudor... si chiar daca nu v-ati insela, desi sunteti liber sa faceti orice tip de afirmatie, este nepoliticos ce ati facut dumneavoastra.
"Daniela Luca a plecat fiindca avea nevoie de o scena banala unde prostul gust este aplaudat, nu voia sa evolueze, voia sa fie vedeta pe ce avea. Si este o vedeta de... paie. "
De aici se deduce ca Ela ar "propovadui" elemente de prost gust... lucrarile ei sunt departe de a fi de prost gust, domnilor... departe!!! o astfel de afirmatie trebuie argumentata serios pentru ca altfel poate fi interpretata ca si injuratura

cer scuze daca am deranjat pe cineva... de asemenea, sper sa cititi comentariul acesta, in ciuda faptului ca Sorin DespoT se scrie cu S si D mare...

cu respect, DeSpOt.
 
Postat de catre sorin despoT la data de 2005-06-17 08:37:43
         
 
  da, da ,da am intrat pe europeea tocmai pentru ca am gasit pe prima pagina art. 19 din Declaratia universala a drepturilor omului iubesc asta... sigur voiam sa spun... ca eu cred ca i-ar sta bine acolo pe prima pagina... asa cum le-ar sta bine si celorlalte cuvinte scrise de tine, pentru ca aici sub bietul meu jurnal in doua zile vor intra "sub linie" si nu le va citi nime'.

nu era un "proces de intentie"... ideea jurnalului a comentariilor era tocmai de a nu trece nepasator mai departe respectand "acele reguli", sau altele.... stiu ca tonul meu deranjaza intotdeauna... de altfel sunt insuportabil in general... uite, nimeni nu vrea sa intre in polemica cu mine:(((((

e si un nevinovat "nu"... nu ii poti spune cuiva: "mai, asta..., daca vrei sa ne cunosti tre sa studiezi, sa citesti... sa intelegi.." Pentru ca e domnia sa "cititorul" asurzit de manele, orbit de animatii in flash... citeste intre doua conversatii pe "privat"... putem spune "e treaba lui, noi facem literatura nuuu o sa ne apucam acum sa ii invatam pe oameni sa citeasca"? - adica am ajuns exact de unde am plecat, iertare.....

 
Postat de catre Cristian Fara la data de 2005-06-16 23:27:14
         
 
  Daca dai un clik pe "Nu am cont" gasesti textul "Atelier Literar este un spatiu virtual gratuit pus la dispozitia creatorilor si iubitorilor de literatura. Atelierul este online, interactiv si necenzurat n spiritul art. 19 din Declaratia universala a drepturilor omului: Orice om are dreptul la libertatea opiniilor si exprimarii; acest drept include libertatea de a avea opinii fara fara imixtiune din afara, precum si libertatea de a cauta, de a primi si de a raspndi informatii si idei prin orice mijloace si independent de frontierele de stat.
- De altfel Constitutia Romniei prevede la art. 30 urmatoarele:
(1) Libertatea de exprimare a gndurilor, a opiniilor sau a credintelor si libertatea creatiilor de orice fel, prin viu grai, prin scris, prin imagini, prin sunete sau prin alte mijloace de comunicare in public, sunt inviolabile.
(2) Cenzura de orice fel este interzisa."

N-as vrea sa intru intr-o polemica insa si tu ca si multi altii aveti aceaste principii: "Niciodat nu citeti comentariile! Niciodat nu faci comentarii ! Niciodat nu citeti textele numelor sonore de pe site ! Niciodat nu citeti textele cu mai mult de 2 comentarii, mai ales dac comenteaz vreun nume important !"
Eu va propun tuturor, cititi, comentati ca sa fiti cititi si comentati.

Mi-ai facut un nemeritat proces de intentie. Eu ti-am spus cu sinceritate cum s-a nascut "www. europeea" In rest este loc sub soare pentru toata lumea si personal sunt impotriva "gregaritatilor" de orice fel inclusiv gregaritatile de tip elitist.

Daca te vei uita le sectiunea "linkuri" de pe "Europeea" vei gasi "Site interactiv de poezie si nu numai" Clikeaza din curiozitate. Si vezi ce se va afisa. Si suntem deschisi. Orice site literar recomanzi va fi inscris la sectiune linkuri. Te informez ca in trei randuri "europeea" a fost inscrisa in linkurile de pe "poezie.ro" si tot de atatea ori a fost stearsa!!!

Nu ai observat poate. Aici exista un real exercitiu democratic.
Vezi poate si linkul: "http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=417"

Daca vei citi postarile mele vei constata ca acestea au avut aproape exclusiv caracter administrativ. Textele mele sunt publicate sub pseudonim pentru a beneficia de acelasi tratament ca si ale tale sau ale altora.

Ca sa afli ce este "europeea" trebuie ceva efort. Este o sare de spirit liber. Nimeni nu va putea intelege "europeea" citind doua trei texte. Punct. (Asta ca sa te "parodiez") Insa ca principiu metodologic: pentru a intelege un fenomen, un lucru, un principiu, etc. trebuie analiza complexa si contextuala. Si, de ce nu, intrebari care te pot lamuri. Daca mai ai indoieli, nedumeriri, etc. nu ezita. Pe "europeea" ser poate spune "orice" cu exceptia vulgaritatilor. Insit ca membrii "europeea" sa foloseasca un limbaj elevat. Nu exclusiv insa preponderent. Si sa creeze si sa comenteze performant.

Si haideti cu totii sa o facem cunoscuta si altora.

Va multumesc si va doresc tuturor cat mai multe creatii instelate.
Ne gandim la un sistem mai performant de "evaluare" a textelor.

Cei care doriti ridicarea nivelului solicitati. Cu exceptia, inca pentru vreo saptamana a DAP (pentru care am primit reclamatii ca si-a sters de cateva ori textele avand comentarii!!!) cred ca veti primi nivele corespunzatoare.
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2005-06-16 22:48:34
         
 
  Opps, iar am clcat pe bec mi-a venit un rspuns tocmai de la nivelu 1000, eu, nainte de a m pierde n alte idei s ncep prin a spune c poate trebuia s fiu mult mai concis:

un text literar poate fi njurat, aplaudat sau trecut cu vederea, unii chiar i-au fcut o meserie din asta, i spun critici Dar, dar o ncercare literar este necesar, obligatoriu, fortuit i nu-mai-tiu-cum s fie comentat cu mai mare atenie poate dect opera scriitorului X pentru c unii poate chiar cred c Atelier Literar nseamn atelier literar (in the family) i pe de o parte calitatea unui atelier nu st n operele clasicilor expuse n copie sau original pe prei, ci n ceea ce se construiete acolo, pe de alt parte aceste comentarii ntr-o oarecare msur rezolva i problema impresiei cititorului care ca n exemplul din jurnal ar ncerca s afle ce e europeea (de exemplu) citind unul-dou texte la ntmplare.(punct)

i acum divagaii: m gndesc la piramide, din vrful lor privelitea trebuie sa fie altfel, lucrurile se vd mai mici, unele dac sunt mai ndeprtate chiar nu se vd deloc dar mi nchipui ca e i foarte stresant s priveti mereu n jos :) Dar sa las ceea ce gndesc eu si s rspund comentariilor: hm, a fost ocant s gsii o pagin de poezie da, sunt convins c exista spirite att de pure, de angelice, nct nici nu pot s i nchipuie asemenea cum s le spun? Ah da, entiti care ceeenzureaz brrr groasnic. Ah, dar s ne linitim nu mai exist, acum sunt doar editori, nite ngeri care ar fi fcut ca dac un text asemntor ar fi aprut acolo acesta s dispar ca prin minune:) Ce mai Dac m gndesc bine i revin la una din temele atinse n aceast pagin de jurnal: nici nu mai exist pagina aceea, dar ce, mai exist o alt pagin de poezie!?! Cam asta era una din idei, exist sigur c atunci cnd suntem pe poezie.ro, pardon n comunitatea poezie nici nu ne uitm n stnga ori dreapta, doamne ferete s pomenim de europeea.ro ori poezii.ro ori club sunt chiar jenante, vai, cu totul altceva e dac suntem pe club ori pe europeea.ro (mica familie) ceeee! ncuiaii ia de pe poezie, cenzorii este strigtor la cer. i ce propun? Eu? Nimic nu m-am considerat niciodat n edin ori n concurs, e adevrat c nu mi plac emfaturile indiferent din care parte a baricadei vin, declamative ori nu, tot aa cum nu mi plac declaraiile petiiile i cererile, nu mi place sistemul dar asta nu nseamn c trebuie s se opreasc cineva din construcie pentru jurnalul unui aventurier n virtual apropo de reguli, n-am gsit nc o pagin pe a crui antet s scrie cu litere mari : Aici avei dreptul de a contrazice i de a fi contrazis! Dac aflai, rog, dai-mi de veste

Nicolae n primul rnd tu eti cenzor? Pardon, pardon editor? n fine ai acces, deci te rog frumos s mi crui privirile de metafora din prima fraz cu care am avut onoarea ca domnia ta s mi se adreseze, aceasta mic rugminte ndrznesc s-o adresez fiindc n respectivul context prepoziia i ar putea lsa impresia c eu folosesc astfel de metafore Altfel ca s ne jucm cu sinceritile inutile: sigur, asta e secretul ataezi de trei ori cte un cuvnt de genul suburban i gata, poc-poc am disprut ca prin farmec ( nu uita s salvezi comentariile, se vor pierde).

Altfel vezi, apreciez deseori punctul tu de vedere tocmai pentru c e att de diferit de cum vd eu lucrurile. Spre exemplu doamna/domnioara Moscu i comentariile din a cror motiv mi-am retras versurile de pe europeea m surprinde s aflu c s-a retras nu tiu ce ai fcut voi, cnd am plecat eu, dnsa era nc aici Poate c nu mai exist comentariile mele, totui dac i mai aminteti nu m-am adresat nceptorului, nu era un comentariu pe form- literar; nuuu m adresam unui matur, era un comentariu pe subiect- naional (!), la peste 30 de ani nu mai eti un copil care se joac de-a iubirea de ar ( care ntr-un anume context poate fi att de diferit de dorul de ar). A fi putut fi acuzat pentru comentariile adresate lui Lory pe aceeai tem, ea nu este un nceptor n poezie doar n via.
ndrznesc sa spun c ai neles greit dac consideri necesar s mi subliniezi de cine anume s nu zic nimic pentru c n acelai exerciiu de libertate uite totui pot s spun c cine se aseamn se adun ntr-un club sau n altul vai ce ru sunt. Ai dreptate, nu mai zic nimic pe tema asta.
Sfresc doar prin a explica c pentru mine noiunea de buna coabitare nu implic declaraii emfatice, mbriri, pupturi i nici jurminte de credin nseamn n primul rnd respect i n al doilea rnd nelegere Iar tu Nicolae spui c Aici se afla adevrul., adic acolo la tine dar oricum rezolvm mai nti problema cu respectul i mai apoi cea cu nelegerea.
Dac a tii pi tiu Nicolae, cine altul mi-ar acorda mie stelue asear, mai curnd azi noapte, de exemplu erau pe europeea dup cum am dedus eu 10 12 cititori tiu asta pentru a deschiznd prima pagin am numrat accesrile, cum ai aprut tu ( am dedus dintr-un comentariu) hop mi-a venit si mie un cititor ( ceilali 10 s-au nghesuit toi pe poeziile lui Sorin ). Ct despre logic dac ai ti c eu tiu c tu eti singurul care mi acord stelue i cu toate astea n-a veni la tine s te rspltesc nu-i aa c nu mi-ai mai pune stelue?:)

i se va spune ce trebuie la momentul potrivit. Sper ca de bine oricum expresia asta aproape mistic, sincer m face sa tac. Nu nainte de a v mulumii nc o dat pentru comentarii.
 
Postat de catre Cristian Fara la data de 2005-06-16 21:02:48
         
 
  Cristian, puteai sa spui si despre mine ca sunt un cacat , fiindca , iti spun un secret , nu greseai. Ma lupt sa nu mai ma simt asa.
Imi place Europeea pentru ca nu exista nivelul zero, deci poti sa spui absolut ce vrei. Fiindca am putut chiar sa ma joc ( de ex. am acordat stea textului "fata fara nume" tocmai pentru a o enerva pe Elena , ca replica ei sa fie si mai spectaculoasa- Elena, nu mai puteam tine secretul asta, asta e!), am putut sa-i spun Luminitei Suse pana m-am racorit, chiar absurd fiind, fiindca in alta parte n-am putut). De Liviu Nanu cred ca n-avem voie sa zicem nimic, pentru ca scrie profesionist. Tu, Cristian, ai venit- cu o duritate care m-a speriat- si te-ai legat de Moscu, ai facut-o sa nu mai activeze, nici nu-ti dai seama ce rau ai facut, fiindca in incepatori nu se da cu parul, da-i in cei care au carti publicate.
Europeea este un sit liber, aici putem face un exercitiu de libertate. Daniela Luca a plecat fiindca avea nevoie de o scena banala unde prostul gust este aplaudat, nu vroia sa evolueze, vroia sa fie vedeta pe ce avea. Si este o vedeta de... paie. Ca si altii. Cand vor simti nevoia sa afle cine sunt cu adevarat , aici vor veni. Si numai ea. Aici se afla adevarul. Chiar eu pregatesc un adevar pentru... cineva.
Apoi... faptul ca aici voturile se dau in secret si stelutele. Ce-ai zice daca ai sti ca numai eu ti le-am acordat? Nu-i asa ca as fi mai destept? Si n-ai veni si tu la mine sa ma rasplatesti astfel? Fii sincer! Iata inca o calitate a sitului. Si aici exista interactivitate, cel putin un ochi nu lasa sa se produca nedreptati Il numesc pe domnul Ion Corbu care este un PROFESIONIST al literaraturii, deci ne conduce un om priceput, nu un cioflingar. Asta s-o tii minte. Al doilea cititor al tau a fost Ion Corbu (de fapt, primul). Si sa-ti mai pun un secret. Daca un text de-al meu are un singur cititor, sunt fericit, fiindca stiu ca m-a citit cine vroiam, si prefer un cititor bun decat 1000 de accesari. Daca va fi ceva de spus, stiu ca mi se va spune. Asa si tie. Compune linistit mai departe, fericit de acel un cititor, si nu vei fi singur niciodata. Ti se va spune ce trebuie la momentul potrivit.
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2005-06-16 09:54:21
         
 
  Socant a fost, pentru mine, sa gasesc acum vreo trei ani, pe un site de poezie, operand la modul explicit, niste entitati denumite cenzori care isi luau extrem de in serios rolul .(vor mai fi existand? Isi vor mai fi exercitand acest rol?). Am mai intalnit si o restrictie: fara politica. Si am facut o constatare: proprietarii ori administratorii sitului, cu porniri narcisiste, si comportament dictatorial, iubeau flatarea si nu suportau opinii contrare. Pe de alta parte Perpessicius, de exemplu, nu ar fi putut publica pe acel site. Cateva incercari de a atrage atentia asupra acestor aberatii dintre care aceea cu cenzorii mi s-a parut o culme, m-au convins ca nu se poate face nimic. Si m-am gandit: sunt cateva mii de useri, dintre care multi sunt tineri. Acestia accepta existenta si manifestarile cenzorilor se familiarizeaza cu acestea astfel incat , insidios, poate subtil, una dintre cele mai mari grozavii ale umanitatii cenzura se LEGITIMEAZA. Oribil. Un tip sui generis de mancurtizare. Acesta a fost momentul de revolta in urma caruia s-a nascut Europeea. Proiectul este mai complex si generos, insa nu este realizat informatic la parametrii doriti. Poate in viitor. Oricum a reprezentat si reprezinta o alternativa necenzurata, pentru iubitorii literaturii de a se putea exprima liber, cu numele propriu sau cu pseudonim, in orice domeniu, respectand minime reguli de existenta sociala. Si sper ca toti membrii sunt multumiti. Sigur suntem o comunitate mica, exista o diversitate valorica insa deja sunt creatori care sunt adevarate personalitati Si nu-i putin lucru. Europeea nu este de tip industrios. Europeea este o comunitatea prietenoasa, multi membri si-au facut un obicei de a-i accesa zilnic paginile, se comenteaza pertinent si la obiect. Sigur sunt multe de facut. Sigur sunt multe neimpliniri. Poate daca ne-am organiza mai bine am avea rezultate mai bune. Insa niciodata nu-i prea tarziu.  
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2005-06-16 08:25:08
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE