FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Probabil că trebuia să accentuez nuanța de aciditate și să spun caustice, așa e - unele comentarii nu apreciază obiectul artei, ci îl desființează în mod jalnic. O zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-09-24 09:24:30
         
 
 
Mariana, mulțumesc pentru intervențiile tale bine intenționate. Poate putem să glumim și să fim și polticoși dacă ne mai strunim reflexele. Ceea ce supără nu este atît un text acidulat sau chiar acid, ci unul ca o găleată cu zoaie și lături zvîrlită pe fereastră. Și năravul de a te repezi la un text ca să te răzbuni pe un autor. Mulțumesc lui Dumnezeu că nu pot face asta.

Nicolae, am luat notă de observațiile tale. Le voi studia atent. Faptul că ți-ai retras toate textele pentru a le corecta îmi impune.
 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 22:32:44
         
 
 
Paiele pe care le-ai molfăit mai jos le-ai scos picotind din salteaua pe care-ai sforăit la lecția de fizică. E un talent și ăsta: să plicitsești timpul. Te pomenești c-ai mai moțăit și la alte cursuri!? Stenahorie curată. Auzi? Umorul nu e vocația ta, dă-o pe injurii. Nu te mai chinui. Fii măcar cinstit.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 19:11:04
         
 
  Și iată cum Perseus nu se poate uita la teribila Meduză, din cauză că-l transformă în praf, după un experiment gândit făcut cu două coji de nucă și o pietricică. Nu poți ghici dacă pietricica e sub una din coji, pentru că dacă lumina ar atinge-o, ar transforma-o în praf. Deci, nu ai cum să vezi dacă e sau nu. Dacă ar fi o bombă de mare putere, ar exploda imediat. Deci, poți spune că nu e sub una dintre coji. Sub care, în mod sigur, nu, fără să riști să pierzi jocul. La ce bun atâta ceartă? Adevărul e plin de învățăminte pentru toată lumea. Când îi faci rău, omul se apără. Nu prea mai crede nimeni în întoarcerea celuilalt obraz. Dați mâna și recunoașteți că nu e cazul să facem atâta risipă de spațiu pentru insulte la insulte la insulte. Critica va fi cât va fi arta, cum am mai spus. Dacă nici în secolul XXI, omul nu poate renunța la stilul brutal, de maidan, în exprimarea unei păreri despre un obiect de artă, la ce bun atâta deranj? Mergem înainte, fiecare cu stilul său, cu exprimarea sa, cu mintea sa. Copiii noștri vor proceda la fel, și ai lor, și..., și la începutul mileniului următor, criticul acid va înțelege, poate, în sfârșit, că nu acesta e modul în care se apreciază o activitate de orice natură sau nu va mai înțelege nimic. Ca scriitori, vom fi mereu ținta criticilor, vom tremura în adâncul nostru pentru fiecare cuvânt scris, ne vom bucura atunci când vom fi apreciați, ne vom întrista când vom fi aspru criticați, dar obiectiv, vom dori întotdeauna să fi putut mai mult, atât cât vom avea energia fizică și psihică necesare unei astfel de munci deosebit de plăcute, dar istovitoare. Iertare pentru cuvântul prea lung. O seară fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-09-23 18:32:55
         
 
  deci avea dreptate freud :))
apoi nene corneliu,
existenta mea poate fi ignorata deoarece nu ar avea consecinte fizice asupra incertitudinii tale in ceea
ce ma priveste...

sa iti gasesc o definitie ? uite
enache ionut - un hibrid susținut de respingerea intre doi frustrati datorat principiului de netraire.

apoi, stiti ce sunteti voi? [tu si partenerul tau ecsi] ..

sunteti rezultatul unei ciocniri a particulei cu antiparticula sa, un fenomen ireversibil si astfel anihilarea ar deveni mai rapida decat producerea ciocnirii
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-09-23 18:03:15
         
 
 
Dacă faci aluzie la tine, tu nu ești o stare de fapt, ci de coșmar. Iar ca vîrstă ești doar un hibrid, un prichindel senil din fașă. Schimonosit ca un pricolici cocîrjat de propria-i înfumurare.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 17:22:12
         
 
  "în orice caz, nu am devenit superstițios și nici măcar credul. Numai că, atunci cînd te-ai aplecat toată viața ta pentru a evita coliziunea dureroasă cu faptele, îți rămîne și la bătrînețe o spinare curbată care se
apleacă în fața noilor stări de fapt."

e doar un citat
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-09-23 14:56:35
         
 
  Am mai scris o dată, Internetul se joacă de-a hazardul. Am citit cu atenție textul și comentarile. Vorbele mele, joaca de-a cuvintele, a ajuns proverbială. Evident, nu asta am vrut să spun în acel răspuns, dar dacă aș fi primit un comentariu ca cel postat de distinsul coleg Simonei, sigur aș fi vorbit serios. Și mai spuneam că suntem cele mai bizare creaturi raționale - ne anulăm din orice context. Sper să ajungem măcar în acest fragment de spațiu virtual să ne comportăm ca și când nu ne-ar mai sta cineva în fiecare clipă cu coatele pe umeri. Politețea se poate învăța, dacă n-a fost inclusă în educație la timpul potrivit. Sunt de acord cu gluma, atât timp cât nu iese din limitele bunului-simț. Și eu glumesc. Așa mi-e firea. Una e însă a glumi și alta a arunca lături pe munca unui om. Ce să mai spun? Multă inspirație și putere de muncă. Loc e pentru toată lumea sub soare. O zi fericită.  
Postat de catre Mariana Fulger la data de 2006-09-23 13:05:14
         
 
 
Eleonora, Tavi, sînteți oameni de nădejde. Și cu capul pe umeri. Lucrarea, nu știu cît de ecologică, poate mai degrabă simplă plivire, s-ar rezuma la stîrpirea buruienilor. E o treabă veche, de cultivator care își protejează cultura și e de dinainte de orice ecologie.

Pe mine cînd citesc măgăriile lui enache m-apucă plînsul, nu de milă, ci de silă. Dar ce să-i faci, geniile needucate și poeții deșucheați...

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 12:55:53
         
 
  Eu,care nu am scoala prea multa, corectez ("taxez")acest text scris de cineva cu pretentii, cu speranta aducerii cu picioarele pe pamant a acestuia. Sa nu se mai dea mare, nimeni nu e perfect. O vorba romaneasca spune: “Rade ciob de oala sparta”
Literatura se face oriunde, cititori sunt in toate paturile sociale. Sa se lase creatorii sa scrie liber.


Defectele textului:

1) FOLOSIREA INCORECTA A PARANTEZELOR:
“Nu contează dacă argoul respectiv are sau nu valoare în textele (pe care le dă drept literatură), extinderea lui “

“singurul potrivit în orice împrejurări (și, astfel doar, și garant al resuscitării literaturii moleșite).”

“unul din stîlpii (nu cafenelei ci) bodegii literare.”

2. NESTIINTA FOLOSIRII VIRGULEI:

“mai precis te dovedești incapabil să ieși din rutina textelor “

“Dar de unde nu-i, nici Dumnezeu nu cere.”

“Căci a adopta limbajul specific fiecărei activități este una din regulile jocului și nu poți juca un joc serios cu un ageamiu “

“ci crede că sau mai curînd vrea să ne impună”

3. INCOERENTA:

“(Rezumat: comentariile e bine să fie scrise altfel decît îți scrii textele literare…”

“vrei să atragi pe cei de aflați acolo într-o banală altercație “

“Incarcarea frazei- cuvantul “caci” (tic verbal) este pus in plus:

“Orice activitate are un limbaj al ei și impune folosirea sa chiar și numai parodică, căci, altfel te remarci imediat doar ca un intrus “

4. LIMBAJ VULGAR:

Stindardul pe care îl agită făloși este virilitatea de sub brîu fără să înțeleagă că literatura se scrie cu un alt organ care se maturizează mai greu, mai tîrziu și numai dacă pretendentul are grijă să-l cultive. Să pună miza pe el. Nu au răbdarea necesară ca testicolele lor spirituale să coboare în scrot


5.CACOFONIE:

“numai parodică, căci”
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2006-09-23 12:38:03
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  si eu sunt de acord octavian cu o mica precizare sa eradicam si produsele raului prin prisma cititorului de literatura ecologica din d.p.d.v gramatical, ce zici?
despre restul, pe picior de pace sau verba volent, scripta manent sa citez pe Monica Jucan
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-09-23 11:27:44
         
 
  Am înțeles dela Domnul Cristescu că acest site vrea să fie unul ecologic din punct de vedere literar deci sunt de acord cu Domnul Atanasiu de-a eradica răul și produsele răului...  
Postat de catre Octavian Sergiu Ciurtin la data de 2006-09-23 10:58:52
         
 
 
Ialin, dragule, vezi acum unde e țîcneala?

Enache, stelele și votul sînt în stilul capriciilor tale juvenile. Jucîndu-te cu ele s-ar putea ca să nu ți se mai permită să abuzezi de ele după cum îți dictează bîzdîcul. Cît privește caracterizarea, văd că ești destul de lucid cînd nu ești în transă mînioasă:

"lumea stie deja ce jigodie si pramatie nenorocita sunt"

Sînt în asentimentul tău și al lumii care te recunoaște. Chestia e că faci prea mul zgomot. Pentru nimic.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 10:37:26
         
 
  Emil, nu este vorba de un conflict între persoane, este vorba de un conflict de principii DE VIAȚĂ , DE RESPECT. Aici nu este maidan și indiferent ce talent ai avea, totuși avem nevoie în aceeași măsură de PRINCIPII și mă mir că nu ai înțeles acest lucru.

cu respect
eleos
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2006-09-23 10:33:56
         
 
  eu sunt de acord cu autorul de aceea mi se pare o analiza comportamentala inedita si bine facuta, de ce sa fim rai, cateva paralele reusite mai ales cea cu fracturarea mea in versuri, mi-a placut cum a reusit sa extraga din comentariile mele exact ce doream sa las sa se inteleaga, exact ce il framanta pe eu-l poetic [ca si receptor, cazul de fata fiind cornliu], si astfel a reusit sa creeze un climat corespunzator nevastuicii duhorius sau cum ii zice. ca, vorba aia, eu scriu pe site texte
in care sa atac oameni si sa imi mangai obrazul de ce om cumsecade si la locul meu sunt.
in fine, sincer, sincer corneliu, cred ca faci toate aceste demersuri [ma refer la directa ta implicare in tot ce inseamna scandal] fiindca tu chiar nu ai altceva de facut, situatie in care incerc sa te inteleg si iti dau dreptate. de asemeni, daca tot ne-am adunat aici, iti recomand dusuri reci si ceai de macese, eu nu am nimic de impartit cu tine imi esti indiferent deci nu te mai chinui sa imi evidentiezi trasaturile negative
chiar si in poezie, fiindca deja lumea stie deja ce jigodie si pramatie nenorocita sunt.

motiv pentru care am acordat acestui text 3 stele si un vot.
sa ne auzim sanatosi
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-09-23 10:28:39
         
 
  Domnule Atanasiu, eu n-am avut de-a face cu ei(in sensul ca nu au postat astfel de comentarii la textele mele), nu vreau sa am si oricum, de curand am fost "bagat printre ei" numai fiind ironic. Probabil frecventam un tip diferit de texte... e tot ce am de spus, va rog, no doresc sa revin pentru ca ar deveni chat.
 
Postat de catre nicaieri nimeni la data de 2006-09-23 10:27:25
         
 
 
Scuze pentru repetarea comentariului.

Ialin, e vorba de gust. Unii agreează polemica, alții umorul, ceilalți anume probleme de stilistică. Textul meu nu continuă conflictul, ci încearcă să-l situeze pe alte baze. Și poate să determine pe cei responsabili să ceară un regulament serios în ce privește măgăriile. Încearcă și tu ca, neamestecîndu-te în conflict, să spui ceva pertinent despre comentatorii insalubri.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 10:22:49
         
 
 
Ai dat deja. În dambla. Versurile sînt fracturate chiar fără a fi fracturiste. De ce nu citești întîi. Nu mă intereseană poezia ta. Susțin doar că vrei să scrii în stil de versuri fracturate altceva.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 10:17:26
         
 
  NU vreau sa ma amestec in acest conflict, vreau doar sa spun ca mi se pare incredibil ca un text care continua voalat un conflict intre doua persoane, text care nu are de-a face cu literatura(fabula, schita... ceva prin care se puteau face trimiteri mai subtile), sa aiba trei stele si un vot(si asta numai pana acum)...
Ialin
 
Postat de catre nicaieri nimeni la data de 2006-09-23 10:16:00
         
 
  bine ai dreptate asa este sa fie eu ma duc in oras sa beau o cafea iti sugerez si tie,
sanatate corneliu sa ne auzim de bine
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-09-23 10:07:24
         
 
  Cu tot respectul, pentru o lumină împotriva răsturnării scării valorice.

votez

eleos
 
Postat de catre Raluca Oprita la data de 2006-09-23 10:01:33
         
 
 
Ai dat deja. În dambla. Versurile sînt fracturate chiar fără a fi fracturiste. De ce nu citești întîi. Nu mă intereseană poezia ta. Susțin doar că vrei să scrii în stil de versuri fracturate altceva.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-23 09:54:21
         
 
  bai, ca sa accentuez respectul pe care il am pentru tine, bai troglodytes nu te mai fecaliza atat pe tine si nu mai posta in victima vrei sa iti planga cineva de mila? eu personal o fac.
paralela cu poezia nu pica in scrot nu inteleg, ma vezi pe mine ca scriu vulgar sau ma rog, ce anume vezi tu in textele mele daca faci aceasta paralela poezia mea - comentariile mele - nesimtirea ta.

apoi, vreau iar sa inteleg aceasta afirmatie "el trebuie scris în fraze oneste și nu fracturat aiurea ca în versurile pe care le comite atît de lejer"
CARE TEXTE FRACTURATE PANA NU DAU IN DAMBLA !!!!!!!?????????
 
Postat de catre Rotaru Alexandra la data de 2006-09-23 09:50:18
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE