FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Aurel Ganea
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Aurel-G,

as veni eu la festivaluri de poezie, insa sunt aici pe insula din Atlantic...cu toate asteniile si deficientele lingvistice,


"M-am gândit apoi s-o iau prin învăluire. Cum se cheamă fructul acela care seamănă cu piersica și căruia i se mănâncă doar sâmburele?"

desi ai oferit detalii, nu mi-am putut aminti nici eu...de aceea spun...

consideratii, goia
 
Postat de catre nula nada la data de 2006-09-06 17:46:02
         
 
  Felicitari! Are forta faptului trait. Transferul de senzatii mi se pare foarte reusit. Atmosfera creata prin analiza comparata roman/ francez are savoare si realism. Lipsa floricelelor si a altor farafastacuri mareste credibilitatea si focalizeaza mesajul spre un dramatism care loveste din plin cititorul. Subiectul e grozav si dincolo de faptul in sine se desface intr-o multime de urmari profunde, in simboluri majore. Nu poti fi invidiat pentru ce traiesti dar meriti sa fii aplaudat pentru aceasta reusita. E vie si asta mi se pare nemaipomenit. La mai multe!  
Postat de catre George L. Dumitru la data de 2006-09-06 14:03:16
         
 
  Aurel-G,

un text implinit, acoperind dualitatea suflet-intelect...si hai ca mi s-a ridicat tensiunea pana inspre final...ma gandeam lecturand ,daca nici in final nu o sa-ti amintesti, o sa explodez...migdal d-le, asta e!! sunt usurata...indiferent (de) ce se spune sau se considera, transformarile, confuziile si momentele de impas, real le simte doar cel in situatie, cel care intr-adevar traieste departe de limba lui materna...si mai ales sa nu uitam, schimbarile afecteaza individual, prin fiecare, altfel se filtreaza, fiecare altfel asimilam sau suntem asimilati...migdal!!, mai, mai!!

mi-a placut textul, aceeasi scriere limpede, curgatoare, virila,

merci, cumva m-am regasit (mai ales in starile de tensiune!!)

aprecieri, goia
 
Postat de catre nula nada la data de 2006-09-06 12:18:58
         
 
  Corneliu, mulțumesc pentru sfat. Titlul îl scrisesem corect, cu "â", dar l-am postat după boala serverului. De-ale IT-ului!
Am o traistă de fonturi românești, fiindcă la Hodaia de Negoț și Fușăraie unde lucrez fac, printre multe altele, și pe scriitorul; din Hodaie nu poate să iasă vreun cuvințel care să nu fie gândit și scris de mine. Scriu mult și tastatura mea este, vorba ta, "restless". Am și o tastatură în franceză, dar până o instalez, fiindcă domnul computador este cam năzuros, uit naibii textul. Așa că fac literele franțuzești din Alt plus patru cifre. Trebuie din când în când să răspund la scrisori francofone, să redactez contracte și alte hârțoage în franceză.
Domnul academician Drăgănescu, tăticul unei tâmpenii autentice românești numită teoria informateriei, pe când era prezident de Academie, ne-a băgat pe gâtul limbii "â"-ul, de nu mai știe bietul român alfabetizat ce să facă și scrie "Elțân" (ce-o fi avut ăsta cu latinitatea?, ori "sânt". N-am ce face, trebuie să respectăm normele, sunt multe publicații care nu acceptă decât ortografia ordonată de la București.
În fine, părerea mea este că latinitatea românei este o problemă deschisă. Demonstrarea latinismului limbii noastre a fost necesară "Școlii Ardelene", dar acum "cui prodest?"
Au și francezii cam aceeași dambla - accentul circumflex pus pe o vocală pentru a suplini o consoană dispărută din originalul latin. "Fenêtre" versus lat. "fenestra". Asta complică și mai mult o limbă pe care francezii sunt primii care nu știu s-o scrie. La examenele scrise se scad puncte bune pentru greșelile de ortografie, chiar dacă ești străin. Bine, au și de unde, că la ei notarea se face până la 20. Franceza este limba cea mai risipitoare din lume, prea multe litere pentru un cuvânt. Mai ceva decât engleza. Se consumă tonerul degeaba! Dar Academia Franceză veghează!
Multe tâmpenii am preluat noi de la francezi! De-un par egzamplu, la ei, ca și la noi, nu se poate, în genere, instituție publică în care să nu apară musai "național". Eu aștept cu drag înființarea unei posibile "Asociații naționale(sic!) a vidanjorilor". Dixit.
 
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-09-06 09:41:50
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
 
Aurel, Maria are dreptate poți găsi toate caracterele românești chiar dacă n-ai instalat un program pentru limba română în meniul Insert/Symbol. Nu e greu să cotectezi dacă vrei.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-05 13:49:21
         
 
  Domnule Ganea,
M-a fermecat textul acesta. Initial m-am speriat de cat trebuie sa citesc, dar dupa primele randuri am parcurs totul cu usurinta. Citeam si ma vindecam, parca mi se ungea corpul cu limba romana, aceea “mult dulce si frumoasa”. Scriind despre francezi, despre cuvintele lor, simteam ca sunt roman si ma incarcam de aceasta responsabilitate.
Ce frumos ati scris despre limba romana! Stilul dv este un stil clasic, curat si inaltator. Atat de multe probleme ne framanta zilnic si mi-e rusine ca am strigat pana acum doar despre saracie si exploatare. Exista, iata, framantari care ating si nefericesc fiinta umana.. Intrebarea esentiala : “ ce ma fac eu daca incep sa-mi uit limba?” este de zile mari.

Prozele dv sunt experimente literare de la care ar trebui (poate) sa invatam. Sa invatam cum se impletesc inocenta, umilinta, curajul, migala, poezia si mai cate pentru a exploda din loc in loc in spectacol fie lingvistic, metaforic, fie meditatie, intrebare sau raspuns.
Ma bucur ca greii literaturii au iesit la “bataie” cu firesc si ofera lucrari create doar din placerea de a scrie, lucrari simple, nechinuite, ne-disperate pentru a fi recunoscute de cineva anume. Creatii care reflecta adevarul si viata.
Cu drag,
Nicolae
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2006-09-04 22:49:07
         
 
  P.S. Poți corecta titlul? Dar și ultimul paragraf. Am introdus, fără e.
Cu prietenie, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-09-04 22:11:46
         
 
  După ce am citit, nu am mai avut cuvinte să scriu. Acum, mi-am revenit.

Ce bine e să poți vorbi cu mama!...

Voi căuta să citesc și alte texte. Sper, la fel de interesante și emoționante.

Cu prietenie, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-09-04 22:08:31
         
 
  Vă mulțumesc tuturor. Am trecut prin experiența asta cruntă. Nu am știut să scriu tot ce am simțit. Să vă ferească Dumnezeu să fiți la învățat în țară străină și să vă uitați vreun cuvând din lima de acasă! Grea pedeapsă. Mulțumiri încă o dată.  
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-09-04 15:23:44
         
 
  Excelent text. Realismul lui și motivația sunt tot atâtea motive de încântare. Mi-aduc aminte, cam prin nouăzeciși..., a fost un scandal la TVR2. Protagoniștii emisiunii din acea zi erau:
directorul RomTelecom, directorul SRI de atunci (Virgil Măgureanu), un mediator și un amic de-al nostru, noi îi spuneam Rață. Așa-l știau toți. Francezii făcuseră cu câteva zile înainte un mare tam-tam mediatic despre români, c-am fi niște țărani inculți, scursori. La o zi după, ploua cu reclamații făcute de francezi la forurile internaționale. Motivul? tocmai se dezbătea în emisiune: îl enervaseră (și) pe Rață :)). Când i-a fost pusă întrebarea mediatorului de către directorul RomTelecom:
"- E adevărat că băiatul asta, dacă vrea, poate da în câteva minute rețeaua RomTelecom peste cap?", cameramanul neglijent, precipitându-se să-l aducă în prim-plan pe mediator, a survolat peste Măgureanu, care tacit, tocmai făcea din cap semn că "DA".
Rață, (Mr.DuckMan), era numărul șapte pe internet, în top-ul hackerilor. Intrigat ca român de ce afirmaseră francezii, tacticos, le stinsese lumina în cam o treime din Toulouse, exact cu o zi mai devreme :)))).
Absolut autentic, poate fi verificat în arhiva TVR2.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2006-09-04 11:44:09
         
 
 
Un text frumos, sincer, emotionant... Mi-a facut mare placere sa-l citesc.


 
Postat de catre elia david la data de 2006-09-04 09:16:42
         
 
 
Este cum nu se poate mai binevenită mărturisirea ta. Dureroasă, dar atît salutară. Un sfîrșit neașteptat și totuși de un firesc absolut: mireasma reamintitoare sosind pe fir ca madlena lui Proust înmuiată în prima frază dulce venită de-acasă. Poate folositoare și celor ce nu-și mai află patria în limba lor, în care doar călătoresc ca navetiștii beți într-un compartiment de clasa a treia pe care-l devalizează voios.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-04 08:49:39
         
 
  Erată: \ = â.  
Postat de catre Aurel Ganea la data de 2006-09-04 08:11:29
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE