FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Romanian ghetto
Text postat de Simona Dobrescu
Duminică… M-am trezit, ca de obicei, în ritmuri de manele, care-mi intră pe fereastră cu o voioșie ce ar scula și morții... Nu mă duc la biserică, pentru că trebuie să fac dezinsecție urgentă. De câte ori se mută cineva din bloc, toți carcalacii din apartamentul respectiv iau calea pribegiei către alte apartamente, în căutarea unui El Dorado al mizeriei, unde să se stabilească definitiv și să-și perpetueze seminția. Ieri s-au mutat vecinii de la trei, așa că m-am trezit peste noapte cu domiciliul invadat de un batalion de insecte maronii... Parcă-i văd: încolonați, cu copii și bătrâni, cu desagile-n spinare; și în fruntea lor starostele, adulmecând teritoriul nou și căutând urme care să-l conducă spre paradisul visat... La mine însă n-au nicio șansă, pentru că între timp am învățat strategii eficiente de luptă și de apărare a teritoriului: „Pe-aici nu se trece!”... Pun apă la încălzit ca să mă spăl, pentru că n-avem apă caldă de o săptămână (deh, revizia anuală...) și mă grăbesc să adun rufele din balcon, înainte ca vecinul de deasupra să mi le afume cu grătarul... În baie mă întâmpină un miros sufocant de tutun amestecat cu umezeală. Vecinul de dedesubt... Stă cu maică-sa, care nu-i dă voie să fumeze decât în baie... și tot fumul urcă la mine, pe lângă țevi... S-au oprit manelele... ce bine... am ceva de lucru și mă grăbesc să mă bucur de liniște, acuma cât e, că pe urmă nu se știe... Au ieșit copiii pe alee, la joacă... Avem un parc la o sută de metri de bloc, dar nimeni din cartier nu duce copiii acolo... E mai simplu să-i lase în stradă; iar mamele și bunicile stau adunate ciorchine la intrarea în bloc și bârfesc. Se aud două mașini trecând.... A, nu trec... vin din sensuri opuse; s-au oprit una în fața celeilalte iar șoferii se înjură prin geamurile deschise. N-au loc să treaca amândoi, pentru că aleea e foarte îngustă; și niciunul nu vrea să dea înapoi... Vecinele au întrerupt bârfa, se uită la ei și râd. E și asta o distracție... Până să se încheie gâlceava șoferilor, mi-a pierit cheful de lucru... Mai bine încerc să citesc ceva... A ieșit Carolina, o babă din blocul de vis-a-vis, și zbiară la copii... N-am auzit în viața mea o femeie bătrână să înjure în halul ăsta... „ușa cortului” e puțin spus... Încerc s-o înțeleg... vrea și ea puțină liniște... Cineva i-a strigat să se mute la locul cu verdeață, dacă vrea liniște... hm... glumeți vecini... O dubiță apare din capul aleii... E mașina Poliției, chemată de Carolina.... e a patra oară în săptămâna asta... Vin, se uită și pleacă... Nici nu cred că ar putea să facă altceva... Un copil urlă din toți rărunchii... Un maidanez, dintre cei pripășiți de vecinii „cumsecade”, l-a apucat din senin de turul pantalonilor... L-a întărâtat, desigur, că altminteri, câinele e blând; azi încă nu mușcase pe nimeni... Din casa scării îmi intră pe sub ușă miros de pește prăjit, care mai întâi fusese supus cu simț de răspundere unei împuțiri serioase. Alături, vecinul care s-a îmbătat (ca de obicei) îi adresează nevestei niște „binecuvântări” pe care nu pot să le reproduc. Acuma, cineva ascultă house... De ce și-or fi închipuind unii că muzica lor trebuie s-o audă tot cartierul?... Melodia asta compusă din trei note, pe un ritm exasperant de repetitiv, aproape că mi-a spălat creierii... De data asta m-am supărat... Mi-am pus și eu să ascult Beethoven – „Marșul Funebru”... E duminică după-amiază; m-am așezat pe pat, cu mâinile pe piept și mă gândesc la cât de minunată e viața... Welcome to Romania!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Pentru Andrei Ghejan, Valeriu Cercel, Corneliu Traian Atanasiu

Știu că nu sunt originală; pe tema asta poate să scrie orice român care a locuit vreodată într-un cartier muncitoresc sau într-un cămin studențesc... Eu imi consider tabletele ca pe un exercițiu al penei – nu al penelului, cum zicea o „clasica” in viata :)... Va multumesc tuturor pentru trecere si pentru ca mi-ati lasat cate un semn...

Cu recunostinta,
Simona
 
Postat de catre Simona Dobrescu la data de 2006-09-04 10:14:55
         
 
 
Viața pulsează, restless, freamătă, colcăie. Un loc care aduce a atmosferă sudică din vechile filme neo-realiste italiene. Oricum, o sursă inepuizabilă de inspirație. Duminica nu se petrece acolo, ia-ți zi liberă!

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-09-04 09:06:57
         
 
  M-ai facut pentru cateva momente sa ma simt acasa. De manele nu stiu, caci pe vremea mea nu erau, dar viata intr-un apartament la bloc ai descris-o foarte bine. Eu am fost anul acesta in tara (in Bucuresti) si dupa 27 de ani parca nimic nu se schimbase. Manelele si maidanezii erau ceva nou, dar viata la bloc, aceeasi.
Numai bine, Valeriu
 
Postat de catre Valeriu Cercel la data de 2006-09-04 02:57:32
         
 
  Descriptivul, folosit cu talent și pretext de a arăta adâncimea unui "dark side", dar nu a lunii, ci a anilor de descompunere prin "mumificarea" mentalității degenerative, privită ca efect. Dezinteresul pentru cultură și civilizație, într-un sarcofag îngropat în sărăcie și prost administrat de mai marii "cimitirului". O oglindă atent surprinsă, suficient de bine condensată, lasând cititorului privilegiul de a sesiza cauza.
Cu drag,
 
Postat de catre Andrei Ghejan la data de 2006-09-04 01:08:33
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE