FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Dan Norea
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Emil, multumesc pentru idei !
Dar nu ma lua cu dumneavoastra, aici suntem egali.
Chestia cu lebada mi-e clara :) Singura nedumerire e cu cioara. Adica am umblat cu cioara vopsita ? Sau... Cosbuc era cioara !?


 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-07-19 20:15:15
         
 
  In curs de aparitie:
-Calinescu structura integrame
-Sudoku a aparut defapt la romani
-Macedonski a scris "Poema haiku-rilor"
-Bacovia scria bancuri cu Bula

Am ramas uimit cand am vazut demonstratia dumneavoastra si cum am vazut ca puteti face cu adevarat din cioara, lebada v-am propus noi teme... :)
Cu stima,
Ialin
 
Postat de catre nicaieri nimeni la data de 2006-07-19 19:45:00
         
 
  ...sînt unii care nu știu de glumă și iau totul de bun. Ar fi putut să te creadă serios, cum n-aș vrea să mă creadă nimeni nici pe mine.
(Corneliu)

Acum cateva zile ii raspundeam unui coleg. Ramane valabil.
În privința seriozității, cred că sunt în asentimentul tuturor umoriștilor de pe site când declar “Noi suntem serioși și când glumim. In cazul nostru opusul seriozității nu este gluma, ci bătaia de joc. Și o facem foarte rar. Dar să te ferească Dumnezeu de bătaia de joc a unui umorist.”

Corneliu, in mod evident, cele de mai sus nu se refera la tine. Stiu ca, asemenea tuturor persoanelor cu simtul umorului dezvoltat, nu esti ranchiunos. Si ma bucur ca ai reactionat tot cu o gluma.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-07-19 11:05:52
         
 
 
Dane, și intervenția mea este tot o glumă, mai englezească, cu alura de banc sec. Mă bucur că m-ai corectat, știam eu c-am lipsit la lecția aia.

Nu ți-am luat-o ncicum în nume de rău. Am făcut un mic retuș pentru că, știi și tu, sînt unii care nu știu de glumă și iau totul de bun. Ar fi putut să te creadă serios, cum n-aș vrea să mă creadă nimeni nici pe mine.



 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-19 09:45:10
         
 
  Corneliu, judecând lucrurile în mare, m-ai prins ! Așa e, era o glumiță ! Unde nu ai dreptate:
- N-am avut nicio intenție de a trișa, încă din start gluma e evidentă, din moment ce am făcut paralelismul cu "Eminescu - primul epigramist".
- N-am susținut că poezia niponă îl are părinte pe Coșbuc (eu țineam minte Hordou, nu Hordău), ci numai că el a fost primul haiku-ist din țară. Așa că nu știu unde e protocronismul.
- Zilele trecute nu eu l-am declarat autor pe Eminescu, ci altcineva. Nu contează cine.
- Declarația finală (o încercare de a promova genul haiku pe căi un pic neortodoxe) este sinceră.

Mă bucură două lucruri:
- faptul că ai depus eforturi pentru a demonstra un lucru care mie (nespecialist) mi se părea evident
- fraza "Chestiunile formale sînt abil folosite de Dan, ca și referințele la categoriile estetice ale haiku-ului". Să fii declarat de către C. T. Atanasiu abil în privința referințelor la categoriile estetice ale haiku-ului - e ceva !

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-07-18 21:32:40
         
 
  O perspectiva interesanta... totusi, nu cred ca versurile pot fi extrase din poezie - ele reprezinta ceva doar in contextul intregului poem...

oricum, interesant de citit...

felicitari

petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-07-18 21:32:28
         
 
 
Epigramiștii sînt niște pișicheri. Nu trebuie în nici un caz crezuți pe cuvînt. Demersul lui Dan este din categoria protocronistă. Conform acestor adevărați și desăvîrșiți români verzi, buricul pămîntului se află pe Caraiman și Big-Bangul civilizației s-a petrecut în vremuri imemoriale pe teritoriul viitoarei Dacii, de unde aceasta s-a răspînit în toată lumea.

Extinzînd această generoasă certitudine, Dan atestă faptul că poezia niponă își are obîrșia în zona Năsăud, mai precis în satul Hordău (cine n-a lipsit la lecția asta mă poate corecta). Părintele ei este George Coșbuc (deși aceleași versuri se pare că le-a declarat mai zilele trecute ale neîntrecutului Eminescu).

Pentru că îmi asum rolul lui Toma necredinciosul, va trebui să demontez farsa. Și nu-mi va fi greu deloc:

- versurile sînt evident discursive și nu descriptive, nu prezintă de fapt ceva ce se întîmplă în prezent,

- ele presupun folosind un verb la condițional (nu la prezent indicativ sau la gerunziu), fac o supoziție și vorbesc de o posibilă consecință,

- personifică codrul și emit un fel de sentință a suveranității și indiferenței sale perene, neatinsă de faptele insignifiante ale omul,

- nu ne pun pe noi în fața evenimentului sugestiv, ci îl interpretează vădit și tendențios.

Chestiunile formale sînt abil folosite de Dan, ca și referințele la categoriile estetice ale haiku-ului. Într-adevăr, sofismul poate demonstra orice.

Dar nu faptul că versurile (originale) n-ar avea rimă:

„Din codru rupi o rămurea,
Ce-i pasă codrului de ea!”

Și nici că nu le-ar fi prelucrat ca să ne ducă cu preșul.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-07-18 20:55:26
         
 
  Dan, îmi pare rău că toate discuțiile despre haiku s-au iscat tocmai acum când eu sunt într-o acută criză de timp și din această cauză nu pot participa așa cum îmi doresc!
Am intrat în primul rând ca să-ți mulțumesc pentru demersul tău!
Am spus și o repet cu obstinație, nu îmi permit să dau sfaturi, încerc doar să-mi spun părerea și să împărtășesc din ceea ce am acumulat sub formă de notițe în urma lecturilor pe care le-a făcut. Am citit cartea poetului Florin Vasiliu "Poemul haiku în România" , carte care urmărește istoria adaptării poemului haiku la noi în țară. Am scris un articol pe marginea acestei cărți. Îl găsești la mine în pagină. Poetul Florin Vasiliu este cel care a înființat "Societatea română de Haiku". În cartea sa, menționată mai sus, consideră că Vasile Alecsandri încă din anul 1861 a cunoscut poemul haiku. Cartea nu mai este la mine și nu mi-am notat dacă dă și exemple în acest sens. De asemenea îl citează și pe Macedonski cu cele 10 rondeluri despre Japonia publicate postum și definite de Tudor Vianu drept mici obiecte de artă fină. În sfârși, dacă te interesează vei găsi amănunte în articolul scris de mine. În cartea sa Florin Vasiliu urmărește fenomenul literar haiku de la început până la înscrierea lui ca gen în lucrarea "O istorie a literaturii române" scrisă de profesorul Ion Rotaru și publicată în anul 2000 de Editura Niculescu - București.
Îți mulțumesc încă o dată pentru demersul tău!

 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-07-18 17:42:34
         
 
  Dan, uite așa din pagină în pagină învăț și eu câte ceva. "Încetul cu încetul se face oțetul"
Sper să-mi permiți să navighez printre textele tale.
 
Postat de catre Dan Constantin la data de 2006-07-18 17:13:14
         
 
  Mă voi informa, dar nu promit să răspund astăzi.
Pânî atunci, apreciez faptul că te intersează haiku-ul, în general, chiar dacă te simți ca peștele în apă atunci când scrii epigrame. Chiar citesc cu plăcere ce scrii.
Am să revin, Maria
 
Postat de catre Maria Tirenescu la data de 2006-07-18 15:19:20
         
 
  Fii serios, draga. E adevarat ca nu pot sa ma privesc decat de sus in jos, dar asta nu inseamna ca sunt inalta.:)

 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-18 14:15:00
         
 
  EliaDa, nu cred că am structura sufletească cea mai potrivită pentru haiku. Tehnica o pot asimila rapid, dar știi foarte bine că e cel mai puțin important.
În schimb cred că am șanse ceva mai bune cu senryu. Numai că trebuie un pic de studiu teoretic și de citit clasicii.
Și risc în final să fiu privit de sus de către haiku-iști, așa cum sunt priviți epigramiștii de către poeți: producători de glumițe.

 
Postat de catre Dan Norea la data de 2006-07-18 14:10:06
         
 
  Darga Dan, mie mi-a placut. M-ai convins ca poti oricand sa te apuci de scris haiku. Astept.

 
Postat de catre elia david la data de 2006-07-18 13:56:34
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE