FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Maria Prochipiuc



Cer scuze tuturor celor ale cãror texte le citesc ºi trebuie sã mã abþin de a mai comenta. Nu vreau sã fiþi priviþi prin prisma ochiului meu mediocru. Uneori mediocritatea nu poate fi exprimatã ( aºa cred unii ) decât prin laude. Sunt un om stabil în ce fac ºi mai ales în ce scriu pe aceastã faþetã de hârtie numitã ecran. Pentru a nu dranja pe unii sau pe alþii cu tacerea mea voi lua cât de curând decizia finalã.

Vã mulþumesc !





Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Vã mulþumesc ! A trecut destulã vreme de când ar fi trebuit sã vã raspund, dar ºtiu cã voi mã înþelegeþi( 15.10.2004 ). Cel/cea care a încercat sã mã supunã acestui test pe care cred cã l-am trecut cu bine ( se ºtie nu mai este nevoie sã-i pronunþ numele), dar pentru a nu fi nici o confuzie sã ºtiþi cã poartã numele de MARIA.

Ina – întoarcerea mea, de fapt nici nu e vorba de o întoarcere, am fost tot timpul aici, se datoreazã ºi þie dacã nu era ziua ta…

Nicolae – Nu încerc sã te contrazic în ce ai spus, ºtiu ca nci nu crezi ceea ce ai scris, care a fost motivul pentru care ai rãbufnit îl ºtii tu foarte bine, iar eu? Da, eu doar am suferit ºi nu pot crede cã cineva care în prag de sãrbãtoare îºi întinde braþele într-o îmbrãþiºare plinã de iubire poate fi rãu ( a fost poate doar gelozia ). ªi apoi nu m-ar fi deranjat de loc dacã acest lucru l-ai fi scris la locul potrivit (poezie.ro, ce pot înþelege cã þi-ai gãsit un paravan ºi de aici îmi arunci cu vorbe, nu e drept sã ºtii), îl luam drept comentariu ºi poate mã ºi ajuta, dar aºa? ªi nu uita dragul meu, cã oricare dintre noi putem fi mediocrii sau foarte buni pe o anumitã ‘’felie’’ ºi cred cã toþi care scriu, nu scriu pentru performanþã, ci pentru faptul cã îºi gãsesc în scris liniºtea sufletului ( decât droguri ºi prostituþie, e de preferat sã fii mediocru aici) ºi dupã cum spui tu cuvintele scriese rãmân, dar sã ºtii cã ºi vorbele rãmân acolo undeva unde nu le descoperi decat tu singur, ºi care nu de puþine ori îþi macinã gândurile.[ Am fost pus si eu intr-o rama frumoasa Acum il vad si pe fratele Nicolae de La Multi Ani

Florian Silisteanu [10.Nov.04 17:34]

Dragul meu, nu esti singurul care m-a contestat, unii mi-au zis cã cosmeticizez, nu, nu aº avea eu maiestria asta, eu doar caut frumosul ( l-am cãutat în versuri care erau pline de sânge ºi urât ºi am gãsit o fârmã cât îmi era suficientã sã îmbrac acel urât ) Mã aºteptam de la tine la ceva mai mult, dar ...


George - Cred cã tu ºtii cel mai bine cât de mult au valorat cuvintele tale pentru mine, ºi-þi promisesem cã mã voi întoarce dar la momentul pe care îl voi considera eu, ºi cred cã ºtii care a fost acel moment. Comentariul tãu a fost la obiect cu toate cã nu te ºtiam ºi erai mereu ascuns undeva în umbrã ( nu te-am gãsit pe la textele mele), dar ce conteazã cel mai mult e faptul cã mi-ai înþeles durerea sufletului.

Elena – intervenþia ta aici m-a surprins ( cred cã ºtii de ce ) testamentul în orice context îl luam are aproape acelaºi înþeles, tu ai încercat sã fii subtilã, ducându-mã în contextul biblic al cuvântului, este ºi va fi un legãmânt, dar cu mine, de mine depinde dacã vreau sã mai fac ºi un alt legãmânt. Þi-am înþeles intervenþia ºi sã ºtii cã am citit dincolo de rânduri ºi cuvinte ºi mai ales dincolo de tine ºi am mai descoperit ºi pe alþii.

Sorine – nu mai era nevoie decât de atât cât ai scris la început [ Draga mea Maria ] în care þi-am simþit toatã dragostea ta pentru cuvintele mele.

Deliu – m-a surprins intervenþia ta, te ºtiam de pe poezie, atunci când am citit Edna ( cred ca e corect) ºi m-am simþit minunat. Da ºi cum spui ºi tu toate sunt trecãtoare, chiar ºi viaþa ºi moartea sunt o trecere. Tu spui bine , aici e poate bucãþica aceia de fericire a noastrã, ºi apoi mai înþeles atât de bine cã ce fac fac cu multã placere ºi pasiune ( mulþi s-au intrebat pentru ce fac , pentru onoruri ºi felicitari, Nu ) e facinant sã intri în universul cuiva ºi sã te simþi ‘’El” sã gãseºti noi semnificaþii ºi sensuri, dar cel mai palpitant este atunci când reuºeºti sã-i descifrezi misterul. De când fac aceste eseuri, scriu mai puþin eu, trebuie sa ma desprind de tot ( de multe ori sunt versuri care mi-au placut enorm ºi mã bântuie zile în ºir, ºi din aceastã cauzã scriu mai puþin, dar nu-mi pare rãu) ºi sã pot intra doar în lumea mea. Nu ºtii cât de mult au clãdit în mine cuvintele tale ( primesc si critica ºi lauda la fel, dar la obiect ) Nu a fost suparare, a fost doar o durere sã zicem trecãtoare, nu ar fi nici singura, nici ultima.

Dana – Vezi draga mea, eu primesc sfaturile, dar sã fie documentate, eu nu regret decât lucrurile rele pe care le fac, în rest...Scuzele, doar eu decid dacã le cer sau nu!

In primul rand, si asta ca sfat general, sa nu iti ceri niciodata scuze pentru ceva facut din toata inima! E ca si cand ai regreta un gest frumos, e ca si cand ai intoarce spatele unui zambet. Deci, fara scuze! Un exemplu îþi pot da: ºtii ce-a fãcut Iuda în grãdina Gheþimani? l-a sãrutat pe Hristos. Gestul nu poate fi comparat, dar aºa am simþit eu cuvintele care m-au fãcut sã scriu rândurile de mai sus. Nesiguranþa mea e doar în mine draga mea ºi din orgoliu nu o scot la suprafaþã. Desigur, din cate am reusit sa prind, Nicolae ti-a atras atentia asupra anumitor aspecte la care ar merita sa te gandesti, dar nu sa alegi drumul opus. Ma intelegi? Si cand spun drum opus, nu ma refer la posibila ta retragere. Mai mult conteaza ceea ce este in spatele acestei atitudini. Aici NU VOI COMENTA – fiindcã ºtii tu foarte bine, cã mai ales din partea lui Nicolae nu meritam acest lucru, trebuia sa vina cu exemplu, doar asta mã ajuta, unde ºi ce am greºit, în res ... ( tu mai ºtii un amãnunt de suflet din varã...)

Aceste randuri ale tale cred ca au fost postate tocmai pentru a te ajuta sa iei o decizie, pentru a vedea ultimele reacþii, cine te sprijina, cum te sprijina, cine te apreciaza, cine nu. - Draga mea aici ai greºit foarte tare. ªtiam cine ºi cum ma apreciazã sau nu, am vrut poate sã conºtientizez anumite lucruri. Nu e nimeni Dumnezeu!

 
Postat de catre Maria Prochipiuc la data de 2004-11-19 09:59:12
         
 
  Da. Nu pot sa tac.
Se vede treaba ca e o problema delicata aici. Desi in necunostinta de cauza, voi incerca sa spun cateva cuvinte.

In primul rand, si asta ca sfat general, sa nu iti ceri niciodata scuze pentru ceva facut din toata inima! E ca si cand ai regreta un gest frumos, e ca si cand ai intoarce spatele unui zambet. Deci, fara scuze!

Spui ca 'trebuie' sa te abtii sa comentezi!! Si cu cata convingere pe deasupra! E radicala aceasta atitudine! Te-ai intors suta la suta impotriva ta, impotriva a ceea ce faceai mai inainte cu atata patima, ceea ce mie imi spune ca esti foarte nesigura cu privire la atributele talentului tau in momentul de fata. Desigur, din cate am reusit sa prind, Nicolae ti-a atras atentia asupra anumitor aspecte la care ar merita sa te gandesti, dar nu sa alegi drumul opus. Ma intelegi? Si cand spun drum opus, nu ma refer la posibila ta retragere. Mai mult conteaza ceea ce este in spatele acestei atitudini.

Mai departe. Ochiul tau 'mediocru' zici tu. Eu as zice mai curand ochiul tau atent, patrunzator. In plus, nu cred ca esti in masura sa te cataloghezi drept medioca. NIMENI nu este in masura! E un concept mult prea general, de altfel..

Aceste randuri ale tale cred ca au fost postate tocmai pentru a te ajuta sa iei o decizie, pentru a vedea ultimele reactii, cine te sprijina, cum te sprijina, cine te apreciaza, cine nu. Pozitia mea cred ca o stii si nu am sa stau acum sa enumar toate calitatile tale si nici nu te voi ruga sa ramai! La urma urmei, ce drept am eu sa fac lucrul acesta? Daca tu simti intr-adevar nevoia sa te retragi pentru o perioada, atunci iti recomand din toata inima sa o faci! Linistea poate fi un medicament extraordinar! Eu nu pot sa iti spun decat ca iti voi simti lipsa!

Sper sa fie bine!
peta.
 
Postat de catre l;'l da la data de 2004-10-20 13:49:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Draga Maria,

iti inteleg perfect supararea, sper ca acesta sa fie doar un moment trecator si sa revii. Viata e scurta si adeseori, urata. Daca si aici, pe acest taram, in aceasta lume paralela a literaturii pe internet ne vom abtine sa facem ceea ce ne place, sa avem bucatica noastra de fericire, atunci, unde sa o mai cautam? - e o intrebare, mai mult retorica, dar e bine sa te gandesti si tu la ea, petnru ca se vede de la o posta ca ceea ce faci, iti face o deosebita placere sa traiesti alaturi de autorii pe care ii citesti, textele lor, mai mult chiar, sa le daruiesti aprecierile tale. E un lucru rar. Pentru asta, ai toata admiratia mea! Si sunt convinsa ca nu numai a mea, ci sunt multi autori, pe care cuvintele tale i-au facut fericiti. Tu aduci bucurie, faci un lucru bun, nu vad absolut nimic negativ in ceea ce faci, in plus consumi timp, energie, investesti suflet, fara sa astepti nimic - asta e un lucru extraordinar, avem cu totii ochi sa vedem si banuiesc ca un astfel de om, ca tine, trebuie sa fie si foarte sensibil, insa nu in sensul rau al cuvantului - dovada sta in declaratia pe care o faci aici. Culmea, tocmai cand te admiram pentru ca inca mai ai resurse si energie sa faci bine, autorilor pe care ii citesti! Dar sensibilitatea aceasta, trebuie sa fie puternica! De aceea, de multe ori se intampla in subiectivismul nostru (ca oameni suntem pana la urma) sa gresim si sa-i pedepsim tot pe cei care sunt buni cu noi. Stai putin si judeca drept! Daca renunti, nu faci altceva decat sa dai apa la moara, celorlalti, cei care spun ca tu scrii lucruri mediocre (unde sunt ei, ca eu nu-i vad?) iar daca ramai tu, cea care esti, ai ocazia sa ii bucuri pe cei carora le face placere sa primeasca gandurile tale. Ce alegi? Ce te face pe tine mai fericita? Nici nu are rost sa ne intrebam, pentru ca stim raspunsul. E o suparare trecatoare, care sper sa nu te bantuie foarte mult si sa alegi ceea ce este cel mai bine, pentru tine, in primul rand si pentru ceilalti. Am convingerea ca vei stii ce sa alegi. Din pacate nu pot sa mai stau, ca ti-as povesti mai multe, m-am logat special pentru a-ti spune doua vorbe.


Cu respect. Deliu Stejan


P. S. Nu vad nicaieri conflictul, cel putin, nu e la vedere.
 
Postat de catre Deliu Stejan la data de 2004-10-18 20:34:03
         
 
  Draga mea Maria,

Nu trebuie nici sa te retragi, nici sa taci. Nu tu. Nicolae a pus subliniat frumos: 'tu ai har sa incurajezi...'

Repet si eu, ai har, Maria si e pacat ca parerea cuiva sa te fi determinat sa renunti. Nu-i corect. Mai ales pentru noi ceilalti, care avem nevoie de-un sfat de-al tau.

Cu drag,
st
 
Postat de catre Sorin Teodoriu la data de 2004-10-18 10:07:01
         
 
  Erata: "primun" se va citi "primum"
"sensulmodern" se va cti "snsul modern"
Aceste greseli s-au facut exclusiv din vina mea.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2004-10-18 06:07:26
         
 
  Sa intelegem "un fel de testament" in sensul biblic adica "legamant" ? Sau nou legamant cu Europeea ? Daca da ar fi frumos.
Maria, eu am inteles textele si interventiile tale dedicate spiritului, in sensul aproape medical al cuvantului adica "primun non nocere" iar "mediocritatea" de care faci vorbire in sensul "aurea mediocritas" adicã, potrivit marelui poet latin Horatius,“aurita cale de mijloc”.
Sigur o lume de genii ar fi obositoare insa un cuvant frumos poate aduce multa bucurie oamenilor normali care cred ca ne pretindem a fi. Asta nu inseamna sa incurajam nonvaloarea ci sa incercam sa depistam valoarea ca rezultanta a opiniilor individuale ale membrilor sitului. Care, cel putin pana acum, pare a fi democratic. Tu ce crezi ?
Va veni vremea sa fim si foarte exigenti, si chiar suntem. Si tacerea poate fi o atitudine ! Dupa cum am observat deja dintre membrii atelirului au inceput sa fie publicati si in revista. Si am aflat ca urmeaza si altii. Insa trebuie rabdare si ...confirmare.
"Aneantizarea" ca user al Europeii cred ca ar fi cea mai proasta solutie pe care ai putea sa o adopti. Totusi in sensul drepturilor fundamentale ale omului tu decizi.
In rest "condeiul tau", in sensulmodern de "tastatura" este necesar si bine venit. Dar a propos, ce sau cine te-a suparat ? Si de ce ?
In plus tocmai voiam sa te rog sa ne inveti si pe noi sa postam imagini. Spune-ne cum faci ?
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2004-10-18 06:04:02
         
 
  Maria, subscriu la ce zice Ina.
Parerea ta conteaza la fel de mult ca al oricariu membru de aici, poate chiar mai mult pentru unii (aici ma includ si pe mine).

Siteu-l asta, fiind un atelier, exact asta isi propune, discutii libere asupra textelor. Nu e nimeni privit ca fiind un critic profesionist ci mai ales ca fiind un om normal, amator de literatura care isi poate emite parerea mediocra sau nu. Sunt texte care atator oameni au placut, carti mari din literatura universala pe care altii pur si simplu nu le-au digerat. Si invers. Nu cred ca se pune aici problema unei mediocritati ci, mai degraba a gustului. Fiecare cu gustul sau.

Maria, nu renunta la comentarii.

Georrge
 
Postat de catre George (Dumitru) Corbeanu la data de 2004-10-15 16:52:06
         
 
  Nu inseamna ca esti mediocru daca te complaci intre niste limite mediocre.
Condeiul tau este valoros. Mediocrii sunt cei pe care i-ai laudat. Timpul va arata daca ai gresit sau nu.
Peste 100 de ani, cand va citi cineva urmatoarea ta fraza, va ramane descumpanit, fiindca de Silisteanu n-a auzit nimeni si nici nu se va auzi:

“Sã stãm deci la tafas ca între prieteni cu versul celui pe care vreau sã vi-l prezint: doooooooooooooooooooooomnuuuuuuuuuuuuuuuul Florian Siliºteanu !!!”

Cuvintele scrise raman, nu-s ca vorbele. Nu zice nimeni sa nu faci o bucurie omului de ziua lui, sa se simta si el bine, de! Dar… nici chiar asa. Este demonstrat stiintific, Romania nu are atatea genii cate ne-ai prezentat tu.
Nu spun sa taci, este nevoie sa se puna lupa pe niste valori, ajuta chiar la incurajare, tu ai har sa incurajezi, te rog numai sa discerni mai mult.
Cu drag,
Nicolae
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2004-10-15 16:01:46
         
 
  Maria, cine sa te fi suparat atat de rau? Intotdeauna m-am bucurat gasind gandul tau bun.
Nu lua decizii cand esti suparata. Eu am facut asta si pot sa-ti spun ca nu au fost tocmai bune. Asteapta sa mai cearna timpul.
Sa nu pleci!
 
Postat de catre Ina Cirlan la data de 2004-10-15 14:23:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE