FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
...
Text postat de Elena Stefan
Istoria se scrie insidios,
Ca o lupta intre candelabre mirosind a timp
Si spunerea avortata sub arsita.
Glontul, cum o pasare dezlantuita,
moare lent dupa ce se imbata de mirare.
Un deal, o frunza, o moarte.
Doar tu Procopius stergi din cand in cand
Praful de pe ingeri
Un fel de nuferi asfintind in amintiri...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Elena, eu nu voi face aici o analiză literară pentru că am acest defect de a citi versuri cu ochii inimii și nu cu bisturiul minții. Asta nu e, Doamne ferește, o aluzie la comentariile tale pe care le gasesc profesionale. Poate asta faci în viața de zi cu zi, eu însă am terminat matematica. Revenind... Ce surpriză să te citesc! După standardele mele, acesta este poezie adevărată.  
Postat de catre Luminita Suse la data de 2005-02-06 05:28:33
         
 
  Multumesc pentru comentariile generoase. In conceptia mea, amintirile reprezinta istorie iar istoria, de regula mincinoasa, este scrisa de invingatori. Ca adevarul sa triumfe, uneori tarziu, poate mult prea tarziu, Procopius din Cezareea exprima poate categorema de "dreptate peste timp" cu tot subiectivismul sau. Adica antidot pentru "nu sunt ce par a fi" ca fapt de istorie....

Adina, cu ochiul tau format ai surprins "cerebralitatea" textului de care nu ma dezic. Evident ca nu se pune problema supararii. Ma bucur ca ai citit si ai tresarit la textul meu, din pacate, imperfect ca orice text. Dar tu intelegi ca nu ne sunt de ajuns cuvintele, ba dimpotriva, unii spun ca ne-au fost date ca sa putem ascunde ce gandim. Asa ca, in fapt, ceea ce facem multi dintre noi, este sa incercam apropierea de asimptota care ar putea fi definita si ca arta.

Nicolae este perfecta remarca ta "Spunerea avortata sub arsita, repeta istoria" Regret ca n-am fost suficient de talentata sa-l invoc artistic pe "justitiarul" intru adevar Procopius.

Dana incerc sa mai vin cu alte poezii. Dar pana atunci ma bucur sa va citesc si ma simt fericita cand citesc texte deosebite.

Ce minune si netul acesta. Intr-adevar este un privilegiu sa poti sa ai un feed back la ce trudesti tu!
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2004-09-13 21:11:26
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  In sfarsit, Elena! :)

In cazul de fata nu cred sa fie necesara imbogatirea versului. Avand in vedere ca poezia are dimensiuni mici, se impune concizia, surprinderea esentialului.

Cat despre cele doua versuri de la sfarsit, cititorul este liber sa inteleaga ce vrea. La urma urmei, poezia trebuie sa sugereze.
Eu chiar l-as reformula putin ( daca tot ne plac noua reformularile):
'Praful de pe ingeri
Nuferi asfintind in amintiri'.

Eu te astept cu mai multe poezii!
peta.
 
Postat de catre l;'l da la data de 2004-09-08 12:05:53
         
 
  Spunerea avortata sub arsita, repeta istoria. Si moare de mirare.
Trairea a moarte?
Trairea numai pentru amintiri asfintite-n candelabre?
Cuvinte- gloante trase-n vant, imbatate de mirare.si de inaltimea pe care o ating
Dezlantuiri pentru o inflorire- nufar plutitor pe amintiri
Uite frunza, uite dealu’
Uite cum s-alege prafu’
Mai, Procopius, mai...
..
 
Postat de catre nicolae tudor la data de 2004-09-08 08:23:57
         
 
  Imi place poezia cerebrala, poezia de idei. Este recomandata spre lectura cititorilor mai putin lenesi pentru ca printre sintagme, versuri strofe sau formulari exista loc de respiro, de meditatie - pentru unii, acest gen, ofera stare, altii, le ignora sau chiar sunt criptice si de nepatruns, pentru ei. Eu stiu ca exista in aceste poezii un dozaj, uneori mare de implicare a autorului, chiar cerebrale fiind, insa o implicare de alt tip a celui/celei care le scrie - stiu pentru ca au existat perioade in care am abordat si eu acest gen. Asa, si dupa introducerea aceasta, la poezie voi spune asa: e alcatuita din fragmente care vin sa constate o stare de spirit, alaturand unor relatari sau constatari (primele doua fragmente sunt chiar formulari de tip "aforism") imagini mistice, o invocatie a unui personaj legendar, poezia incheindu-se intr-o metafora si o intoarcere in timp.
Una dintre sugestii ar fi sa imbogatesti putin versul in care faci o simpla enumerare si cealalta ar fi in ceea ce priveste titlul. Stiu, este cuvantul cheie al poeziei si printr-un fel de sugerare fina a "zadarniciei" te intorci la amintire ca si concept, insa as vrea un titlu ales in maniera in care iti incepi discursul - cu alte cuvinte mai concis, un cuvant articulat sau o sintagma care sa trimita contextul exact in zona pe care doresti sa o exploatezi - timpul.

(Atentie, din dorinta de concizie si suprimare a surplusului, ai comprimat putin contextul - la ultimele doua versuri cititorul se poate intreba din cauza acordului, daca "prafului" i se alatura metafora nuferilor sau "ingerilor".)

Spor la scris iti doresc, multumindu-ti pentru lectura atenta a textelor mele si in speranta ca sugestiile mele nu te vor supara.

Cu respect, Adina
 
Postat de catre Adina Ungur la data de 2004-09-07 13:51:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE