FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Andrei Petre
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  ...viitoare... sau atemporala  
Postat de catre Malin Stan la data de 2006-04-01 08:22:05
         
 
  este o adevarata deschidere (spre universal) si cred ca,dupa cum s-a desfasurat eseul, continuarea lui se lega foarte bine de viata vuiitoare: escatologie pe care o si sugereaza subtil  
Postat de catre Malin Stan la data de 2006-04-01 08:21:24
         
 
  fericirea precum concept se pliaza pe tine ca o manusa; se vede a-i rupt o parte din viata ta si ai trasnformat-o in moment de inspiratie: mare lucru! si foarte greu de realizat; este un adevarat echilibru intre vita fericita si consumul de fericire din eseu completandu-se una pe alta.  
Postat de catre Malin Stan la data de 2006-04-01 08:18:56
         
 
  Epictet – filozof grec, reprezentant al stoicismului târziu; sclav eliberat. Etica lui Epictet recomandă salvgardarea libertății spiritului prin renunțarea la bunurile exterioare (bogăție, glorie etc.). Concepțiile lui au fost expuse de discipolul său Arrianus în „Convorbiri” și în renumitul „Manual al lui Epictet” („Encheridion”), deoarece el nu a lăsat nimic scris.
Aceste informații sunt luate din „Mic dicționar filozofic” – Editura Politică 1969

 
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-03-30 15:00:53
         
 
  Va multumesc pentru vizita si pentru parerea pertinenta... Tin insa sa mentionez ca ma refer in acest text la istoricul Herodot...

Am folosit in realizarea acestui eseu textele:


1. Epictet - Manualul
2. Herodot - Istorii Cartea I

Va mai astept in pagina mea

Cu stima

Fluerasu Petre
 
Postat de catre Andrei Petre la data de 2006-03-29 19:16:01
         
 
 
Andrei, ceea ce scrii este pertinent și dovedește că ai citit și ai pătruns lucrurile, dar te hazardezi cu un titlu aiuristic: Epictet vs Herodot (problema fericirii umane).

Toată lumea știe că Herodot a fost un mare istoric grec. Herodot-ul tău și al lui Epictet este un personaj imaginar. Era suficient să cauți la referate pe net și dădeai de o scurtă istorie a filosofiei antice a lui Vlăduțescu unde găseai chiar din capul locului:

"1. Școala Epicuriană
Întemeiată de filosoful Epicur, originar din Samus; interesat de filosofie vine la Atena unde va deschide propria școală filosofică: “Grădina lui Epicur”. Concepția filosofică a lui Epicur este exprimată sub forma de scrisori: “Scris către Herodot”, “Scris către Minicem”.

Multe scrieri filosofice au fost concepute ca scrisori către persoane închipuite. Scriind așa induci confuzii inutile.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-03-29 08:10:38
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE