FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
arbitraj. miza - curatarea site-ului
Text postat de Corneliu Traian Atanasiu
cu referire la problemele de aici :

http://www.europeea.ro/atelierliterar/index.php?afiseaza_articol_nelogat=21971

Exact ieri vroiam să dau pe un alt site literar ideea la care s-a gândit și domnul Peia. Asta trebuie de făcut, pt a avea un spațiu virtual de calitate : să concepi un sistem prin care omul să fie obligat să își asume identitatea. In spațiul virtual la care m-am referit, o tipă cu ,,nume,, de comedioară romantică nu îl mai lăsa pe un tip care are un volum scos, postează cu numele lui, e cunoscut, a făcut ceva până acum, etc. Și m-am gândit : de ce să se permită acest amestec grețos de persoane, personalități și anonimi la limita patologicului ? Cui servește ? Nici măcar numărului crescut de click-uri, fiindcă, până la urmă, site-ul parazitat de prea multe non-valori ajunge un cerc închis, de nivel cultural scăzut, o simplă mahala cu pretenții pseudo-literare.

Eu, dacă mi-aș face un site și nu aș urmări să câștig bani din el, cum e cazul acestuia, care nici măcar nu e înscris în trafic.ro and stuff, aș proceda așa : când vrei să te înscrii pe site, îmi trimiți pe mail copie de pe buletin, numele tău real, tot. Și, la cerere, să poți publica sub pseudonim DE OM, dar să știi mereu că nu poți sări calul fără să îți fie dată în vileag identitatea (cât timp îți vezi de literatură rămâi anonim, dar dacă te apucă puseuri belicoase / caterincoase și te iei ba de unul, ba de altul să îți asumi consecințele). Nu să își permită un oarecare să jignească, la nesfârșit, sau să strice imaginea unui scriitor, a unui om care chiar face ceva.

Domnule Corbu, ați văzut care a fost reacția mea la ce se întâmplă aici : am atras atenția, în câteva rânduri, că nu e ok și m-am cărat, între timp am scos o carte, mulțumesc editurii Vinea pt încredere și omului de cultură Nicolae Tzone, aici intru extrem de rar, iar acum chiar cred că e important să spun aceste lucruri, poate intențiile dumneavoastră bune nu se mai opresc în modalitățile discutabile de acțiune, de până acum.

Mai bine faceți curațenie, schimbați regulamentul, țineți oamenii de valoare care își asumă identitatea. Până una alta, iată că Ioan Peia e scârbit, Ionuț Caragea e scârbit, eu m-am cărat și cu ce rămâneți în schimb ? Cu un pseudonim care nu va fi niciodată nimic în literatura română, și care, în afară de un umor plafonat și dubios, nu are nimic ?

Nu vă supărați, e doar o supoziție : am bănuiala că dumnevoastră sunteți, în realitate, Ecsintescu și reușiți, astfel, să vă împliniți fațeta ludic-agresivă pe care v-o simt. Altfel nu se explică.

Îmi cer scuze dacă greșesc în supoziția mea, numai bine tuturor și atenție ce oameni pierdeți și scârbiți și mai ales pt cine și ce !




Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
 
Sper că nu ai convenit cu nimeni că ăsta e un site de profil boem. Literarul, spre norocul nostru, nu se rezumă la boem, iar boemul, cum se pare că recunoști și tu, nu este neapărat vulgar. Încerc să fiu logic, deși cum vorbesc de boemă cad invariabil în sofism, nu?

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-03-18 21:27:31
         
 
 
Era vorba de "cenzura bunului simț" de care a amintit Magda. În fond, cel puțin în ce te privește pe tine, eu cred că n-are rost să mi te adresezi cu "maestre". Eu îl percep ca o ironie pe care nu e onest să o faci discutînd despre un text, o idee, o opinie. Cu puțin efort poți evita asemenea derapaje care sînt sterile sau iritante.

Cît privește cuvintele "micuțo", "nepoate" - să mai amintesc și altele? - ele sînt ticuri care pot avea tot felul de semnificații. Prima și cea mai puțin incriminantă este evidenta lipsă de respect. Familiaritatea neserioasă. Trebuie să recunosc că Ioana Barac a spus foarte bine: miștocăreală.

Ce legătura are asta cu literatura de care amintești, cu boema pe care o iubești?

Riscul expunerii există și cînd ieși pe stradă, oricine te poate agresa într-un anume fel. Nici în stradă nu agreez faptul că cineva mă oprește și-mi spune grobian: "Șefu..."

Mă bucur că vorbim civilizat. S-ar putea să ajungem și la unele puncte de vedere comune.

Ieșirile în stradă sînt totdeauna dubioase oriunde în lume. Nu pot servi ca exemplul pentru partea bună a lucrurilor.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-03-18 21:20:14
         
 
  Este de fapt un mod de a-l îndesa, de a-l înghesui, de a-i viola intimitatea cu giumbușlucuri ieftine și ironii grosiere care se permit doar între cei care se cunosc de mult și și-au verificat gustul pentru astfel de prestații.
....
consider ca daca iti postezi textele pe un site de profil exista intrinsec si riscul expunerii, altfel spus cel putin intr-un anume sens devenim persoane publice si astfel face parte din cotidian faptul ca uneori suntem criticati sau pamfletati.
Ceea ce nu este rau. Daca insa acest lucru ni se pare frustrant putem alege solitudinea manastirilor sau intimitatea anonimatului. JD Salinger spre exemplu a renuntat sa publice si s-a claustrat la o margine de padure. Insa din cand in cand la o editura obscura au aparut rand pe rand manuscrisele Seymour o prezentare si Dulgheri ridicati grinda acoperisului...asadar nu a rezistat ca opera scrisa de el sa stea prea departe de luminile rampei.....
,,n occident, sociologii susțin că există o zonă de intimitate, un spațiu aferent fiecărei persoane care o înconjoară protector ca o firească extensie a trupului său. Apropierea la o distanță mai mică, intrarea în spațiul privat al persoanei este deja o violare a intimității sale. E ca și cum te-ai băga cu de-a sila în sufletul lui." mi se pare un sofism ptr ca doar in cazul infractiunilor exista o astfel de delimitare a spatiului in rest sa privim manifestarile din Franta si mai ales din Spania unde mii de tineri ,, civilizati" sunt pe strazi manifestand prin chefuri monstroase impotriva legii care interzice consumul de alcool in public si spatiile publice altele decat barurile si restaurantele. Asadar maestre occidentul este boem pana la depravare.....intr-un anume si propriu sens civilizator...
 
Postat de catre ecsintescu virtual la data de 2006-03-18 20:48:14
         
 
  Când eviți modul de exprimare protocolar, pentru a crea un climat mai cald într-o comunicare, dacă nu există cenzura bunului simț riști să imprimi nu o notă mai alertă, mai despovărată așa cum este de dorit, ci o notă grosieră în disonanță cu intenția inițială și ajungi să regreți ceea ce tu ai inițiat, ajungând la un rezultat eronat care îți agresează intimitatea.  
Postat de catre Magdalena Dale la data de 2006-03-18 19:30:50
         
 
 
Renunțând la „dumneavoastră”
„Tu” va zice fiecare!
Alex Popescu

Tutuirea nu-i frustrare.
Cînd nu e ca-n Ferentari,
Nu te tragi cu fiecare
De șiret sau brăcinari.

 
Postat de catre Corneliu Traian Atanasiu la data de 2006-03-18 18:02:18
         
 
  Două păreri :

„M-ar interesa însă și părerea voastră”

Când ai scris „părerea voastră”
Ai răspuns la întrebare
Renunțând la „dumneavoastră”
„Tu” va zice fiecare!



Să nu mai fie frustrare
Nick-ul luat de fiecare
Să conțină din parcare
Titlul pentru adresare
 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2006-03-18 09:45:04
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE