FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Scurtă recenzie a cărții MICA STEA PORTOCALIE
Text postat de Victoria Bujoreanu
Scurtă recenzie a cărții

MICA STEA PORTOCALIE
de Fănica Rarinca

Romanul se desfășoară pe două planuri: lumea reală cu toate hibele ei și cea fantezistă în care doi copii, micșorați fără voie, încearcă să de adapteze și să se descurce.
Personajul principal este un copil, Stelian Soare, ce devine în urma unui eveniment nefericit Mica Stea Portocalie ce capătă puteri la care nu se aștepta și pe care învață încet-încet să le controleze. Dacă băiatul se trezește echipat cu o pereche de role cu ajutorul cărora se poate deplasa cu o viteză nebănuită, sora lui, Luminița, este înzestrată cu abilitatea de a zbura.
O carte pentru copii și adulți cu tehnici de autocontrol și dezvoltare personală în care se cultivă sentimente pozitive între părinți și copii dar și respectul pentru mediu. Un roman ce îmbină genul fantesy, în care cei doi copii micșorați trec prin diverse peripeții, cu realitatea unor evenimente cotidiene cum ar fi ignoranța anumitor reprezentanți ai poliției.
„ – Ce accident? Unde? Când?
- În urmă cu două zile!
- Și de ce vii să anunți tocmai acum? (…)
- Păi chiar dumneavoastră v-ați ocupat de caz!”

În desfășurarea evenimentelor, deseori, realitatea și fantezia se îmbină. Mica Stea Portocalie se implică de fiecare dată, intervenind cu puterile pe care le are, pentru a ține partea celui oprimat. Amintesc doar fenomenul de bullying la stoparea căruia eroul principal antrenează și natura.
„ – Ajutați-mă să-i despart! strigă la copacii din jur.
- Noi nu ne amestecăm în treburile oamenilor și în conflictele lor!
- Dar nu ei sunt cei care vă rup crengile, vă jupoaie de frunze și aruncă în voi cu pietre?
- Cred că ai dreptate, răspunse unul dintre arbori.
În clipa imediat următoare, două castane acoperite de membrana țepoasă, aterizară în capul celor doi atacatori.”

Cum toate plantele și animalele prind glas este inevitabilă existența unei zâne. Aceasta îl ajută pe Stelian să-și controleze furia apărută din cauza situației neprevăzute în care se afla. Băiatul învață, cu timpul, să stăpânească electricitatea pe care o căpătase odată cu micșorarea și care, în mâinile sale, fie are puterea de a arde fie capătă valențe vindecătoare. Puterea curentului electric este în funcție de predispoziția eroului principal iar acesta face eforturi pentru a-și domina sentimentele în încercarea de a face doar bine.
„Deodată, colegul lui fu scuturat de un fior electric, dar era de bine. Brusc durerile îl lăsară.
(…)
Nu-l mai dureau picioarele, nici coastele. Doar niște mici vânătăi mai avea în dreptul oaselor care fuseseră rupte.”

Partea psihologică a cărții transpare în lumea reală unde oamenii se feresc să spună lucrurilor pe nume respectând preceptul din manualul de psihiatrie ce reliefează că „Numai nebunii spun ce au de gând să facă!”
„ - Mama lui a fost internată la spitalul de nebuni, fiindcă l-a văzut micșorat de un panou electric. Îți dai seama ce-o să zică lumea și despre tine? Că ai luat bătaie până ți-ai pierdut mințile!”

În ultima parte a primului volum este conturat și personajul malefic care se pare că dirijase dispariția copiilor dar nu-și închipuise că aceștia vor căpăta puteri nebănuite.
Finalul cărții prezintă încercările celor doi frați micșorați de a-și dezvinovăți mama acuzată pe nedrept de dispariția lor.

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE