FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Efectul de seră
Text postat de Gheorghe Rechesan
EFECTUL DE SERĂ
Interiorul unui complex spa luxos: pardoseală din marmură, draperii din pluș vișiniu, decorațiuni poleite, o atmosferă de baie turcească combinată cu cea dintr-un bordel levantin. Un ins scundac și chelios cu patru negi mari, buboșați și împurpurați pe obraz, coboară treptele spre un bazin cu apă termală. În bazin se lăfăie un sexagenar viguros, cărunt și distins, înconjurat de cinci băieșițe goale care chicotesc și îl masează cu uleiuri parfumate.
BUBOȘEL BOATĂ (strîngînd un cearșaf în jurul taliei):
− Vai di mini șî di mini, ce pacoste pi capu mieu!
POPESCU-HAREM ( cu jovialitate):
− Ce faci, domle, de ce te vaiți? Nu cumva te-a doborît lupta cu justiția?
BUBOȘEL BOATĂ (intrînd încet în apa fierbinte):
− Aracan di mini, domnu președinte, m-a doborît rău di tăt...mă dor chicioarele șî tăti oscioarele, dar mai avan mă dor șelele!
POPESCU-HAREM:
− Să te maseze una din huriile astea, că-s tare pricepute, au degetele vrăjite, îți iau durerea cu mîna, parol d’honeur că-s de excepție!
BUBOȘEL BOATĂ:
− Durerea ce mă-ncearcă, n-are vindecare cu leacuri dintr-astea, muierești...mă doari dosu, domn președinte, că se zvonește c-aș fi demis! Pe mini, carele n-a precupețit nicio sforțare, că doar mă știți cît sunt di harnic șî di gospodar, să fac ordine pintre pravilele legislative!
POPESCU-HAREM (încruntîndu-se):
− Cine să te demită, Buboșele? Dumneata ești un campion al jurisdicției, un profesionist adevărat în încîlcitul ițelor, o adevărată tufă de Veneția printre juriști!
BUBOȘEL BOATĂ (frecîndu-și negii):
− Că bini zîceți...macar că-n Veneția nu cresc tufănele, pisti tăt îi numa o apă-ntinsă ș-un păpuriș, ca-n bălțîle Bahluiului...da’ oaminii-s răi, domn președinte, ș-am auzît zvonuri că guviernu nu mă mai vre!
POPESCU-HAREM:
− E-n regulă, musiu...voi analiza, vom negocia, nu te teme, și vom rezolva acest diferend în mod elegant, fără complicații!

Ușa saunei se deschide și intră un individ arogant, bine hrănit, drapat într-un cearșaf alb, cu alură de imperator roman, contrazisă de musteața mare, căruntă de sub nas. Îl însoțește o matroană blondă, corpolentă, machiată excesiv și înțolită într-un costum de baie vetust, brodat cu motive populare.

VIUȚ NICUȘOR GRADNEA (frecîndu-și mustața cu un prosop):
− Ce faceți, băieți, vă muiați bătăturile?
DIORICA VĂNCILĂ (muindu-și cu precauție un picior în apa fierbinte):
− Cu bătăturile, domnu președinte, nu e de glumit...eu, pe vremea cînd eram europarlamentară în Brucsel, am avut numeroase empedimente de acest gen, mai ales din cauza bătăturilor de fese, care mi-au cauzat frecvente probleme de șezut, probleme pe care, așa cum știți...
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Taci din gură, Diorica, că nu interesează pe nimenea problemele tale de șezut...ce, crezi că te-am pus în fruntea guvernului ca să ții conferințe despre buci?
POPESCU-HAREM:
− Salve, Viuț ! Ce-ți face logodnica? E o bombonică de fată, pe cuvîntul meu că dacă nu eram însurat trebuia s-o ții departe de mine, parol!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Băi, Căline, asta e cea mai mică grijă a mea...În momentul de față trebuie să dăm guvernul la remaniat!
POPESCU-HAREM:
− Să-l dăm, ce ne costă...mai cîrpim un minister, mai tăiem o mînecă de buget, mai demitem doi secretari de stat... ( scotocind în slip): am și eu o listă cu revendicări personale, sper că n-a intrat la apă!
BUBOȘEL BOATĂ:
− Domnule președinte, eu, în calitatea me di apărător al legilor zîc c-ar fi ghini să chibzuim olecuță la tătă prișina aiasta...că zoru nu-i prielnic cînd să lasă cu zarvă!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Ciocu mic, Buboșele, că tu ești cap de listă...notează, Diorico, azi îl radem pe toarșu Boată!
DIORICA VĂNCILĂ:
− Am notat, șefu...cum îl radem, cu lama, cu briciul sau îi facem o delapidare inghinală totală?
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Cu guma, Diorico, mamă, îl ștergi din lista miniștrilor!
POPESCU-HAREM:
− Te rog să notezi că eu mă opun...să se consemneze, așa de formă, că mă opun formal!
BUBOȘEL BOATĂ:
− Una ca aiasta nu să poati, domnu Gradnea..taman pi mini, care m-am opintit dîn răsputeri să fac ordine pîntre legi...am asudat șî m-a trecut tăti apile, mutînd codurili, îs greli codurili alea, domn președinte, să știți că-s tari greli c-au scoarțăli dîn mucava șî chiele di bour!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− N-ai asudat destul, Buboșele! Și, mai ales, nu ai asudat ordonanțele alea de urgență pe care ți-am ordonat să le asuzi!
BUBOȘEL BOATĂ:
− M-am străduit, domn președinte, cît am putut, dîn rasputeri, că trebile cu pravilele îs încurcate rău...c-am trudit, di dimneața pînă-n fapt di sară, pintru domnia-ta, pintru țeară și popor, așa să-mi ajute ăl di Sus!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Bă, voi n-ați priceput nimic...io vreau ca țara asta, pă care o conduc, să fie ca o seră...și-n sera asta să se cultive numa și numa ce vrea mușchii mei!Vreau să crească nuci de cocos și banane, nuci de cocos și banane or să crească mai a dracului ca-n Brazilia... Pentru asta tre să asudați toți, la unison, să vă treacă apele de atîta efort!
POPESCU-HAREM:
− Ești cool, Viuț, am prins trendu, tare mișto, însă e necesar să avem grijă de oamenii noștri loiali...domnul Boată, aici de față, ar fi unul dintre ei!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Lasă, bre, gargara! Buboșel nu mai corespunde, ce dracu, n-ai priceput?
DIORICA VĂNCILĂ:
− Nu mai corespunde și gata...avem și alți oameni valoroși în partid, tovarăși experimentați care pot să preieie justiția!
BUBOȘEL BOATĂ (se aruncă în genunchi la picioarele lui Gradnea):
− Nu mă faceți di rușîni, domnu președinte, lăsați-mă să încîlcesc mai departe ițele cum îi mai ghini, mă giuruiesc pi roba și pi onoarea me di giude că veți fi mulțămit...Mă prind, ca de-amu nainte să vă fac tăti plăcerili, ș-alea legiuite, ș-alea nelegiuite!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Hai, gata! Dă cearșafu ăla și ieși din baie, Buboșele! Ce, vrei să te bat la dos cu prosopul ud, nu pricepi cu vorba bună?
BUBOȘEL BOATĂ (întinzîndu-i prosopul):
− Aracan di mini, ce napastă mă-nciarcă...va rîdi di mini tăt Pașcaniu,cum să m-arăt pîn lumi cu rușînea la videre! Cu ce-am greșit, pacatele miele?
POPESCU-HAREM:
− Efectul de seră, monșer, asta-i situația...unora le priește mediul ăsta, alții se ofilesc și intră la apă...eu, de cînd conduc senatul, am văzut multe! Uite, eu, de pildă, după o vacanță la Ibiza m-am îngrășat trei kilograme, iar cînd am revenit la spa (mîngîind maseuzele) le-am dat jos imediat!
DIORICA VĂNCILĂ:
− Domnu președinte Gradnea, acuma, dacă l-am demis pe toarșu, ar fi emperios necesar să reflectorizăm repede cu cine îl înlocuim, că nu poate rămîne ministerul pustiu ca un sat fără cîini!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Mare scofală...vezi și tu, că doar avem destui juriști făcuți la apelul bocancilor în partid!
DIORICA VĂNCILĂ:
− Toarșu Priculicea, de exemplu, ar corespunde din punct de vedere profesional?
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Îl știu, e cadru de nădejde...ce-a fost în civilie?
POPESCU-HAREM:
− Lăcătuș-mecanic la Utilaj greu!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA:
− Perfect...dacă rezistă la umezeală, aburi, condiții de saună, îl punem în capul justiției!
POPESCU-HAREM:
− Se va opune neamțu, îl știm cu toții cît e de chițibușar!
VIUȚ NICUȘOR GRADNEA (rîzînd):
− Mă, Căline, degeaba ai avut, tu, atîtea neveste, că tot un fraier ai rămas!Mă faci să rîd...dar ce, îl întreabă cineva? Să stea dracu în saunele lui, alea șase, c-altfel îi facem dușuri scoțiene în plenul parlamentului!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  scrie versuri bramburicea,
cum se screme pitulicea
și-o să intre-n manuale,
c-o omletă de coji goale!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-21 01:34:50
         
 
  Se credea un dramaturg
De înscris în mari anale
Dar în fapt e agramaturg
Cu greșeli gramaticale !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-04-20 15:49:26
         
 
  gaborașule, eu n-am pretins că aș fi dramaturg, e presupunerea ta de ins cu ifose și aroganță de criticu lu pește prăjit; ești, într-adevăr, un fraier cu cașchetă fiindcă îți imaginezi altceva decît faptul clar și simplu că fac mișto de tine și de toți susținătorii regimului...dar ți-o fi foame, că e ora prînzului, poate îl mai muști încă o dată pe Bukowski de buci...incultegramistule!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-20 15:16:27
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  eu cred că reciproca e valabilă, nu enunțul tău direct. și anume zic că faptul că mâzgălești niște schițe costelive și scremute nu te face dramaturg!

din contră, greșelile jenante cu care defilezi țanțoș pe aici, prin europeea, ți-au lipit, ireversibil, pe frunte, precum suta de lei la lăutari, statutul de agramaturg...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-20 14:32:15
         
 
  er.* enunțuri

oricum ți se potrivește și denunțuri avînd în vedere că pe ștatu dă plată erai ciripitor-răspîndac!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-20 14:01:11
         
 
  pristandache, faptul că ai învățat să răsfoiești dex online nu-ți conferă automat calitatea de critic literar!rămîi la integrame și denunțuri lexicale, e singura modalitate să atragi atenția cuiva.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-20 13:55:01
         
 
  e pe răspunderea ta, agramaturgule! abia mai învățai și tu câte ceva citind observațiile mele...
:))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-20 11:47:44
         
 
  er.pardoseala  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-20 10:05:11
         
 
  polițaiule, tre să-ți dau dreptate și să înlocuiesc dușumeaua cu pardoseaua!în rest, aprecierilor tale li se aplică același principiu!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-20 10:01:34
         
 
  ce minte strîmtă ai, nea Buricea!Încape în ea doar principiul drag comuniștilor:„cine nu e cu noi e împotriva noastră!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-20 10:00:06
         
 
  EFECTUL DE SERĂ
Interiorul unui complex spa luxos: dușumele din marmură...
Text postat de Gheorghe Rechesan
DUȘUMEÁ, dușumele, s. f. Pardoseală de scânduri (a unei încăperi). – Din tc. döșeme.
sursa: DEX '09 (2009)

aici m-am oprit cu lectura.
mi-a fost de ajuns...
mulțumesc, gheorghe!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-20 09:01:29
         
 
  O schiță jalnică, se vede că ești de-al lui orban, cu cât te plătesc acești politruci de doi bani ?  
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-04-19 22:11:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE