FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Peisaj
Text postat de Gheorghe Rechesan
PEISAJ

O învălmășeală de brazi negri
și de raze de lună fumegînde.
Aici zace afundată coliba
și nu e nici un semn de viață,
pînă ce roua dimineții murmură
și un bătrîn deschide,
cu mîna tremurătoare,
fereastra, eliberînd o bufniță.
Și în depărtare
noua casă fumegă,
pe colțul cearșafului întins la uscat
fîlfîie un fluture,
în mijlocul unei păduri în agonie
unde putreziciunea citește
cu ochelari de sevă
protocolul cariilor din scoarță.
Vară cu ploi aurii
sau cu un nor răzleț de furtună
deasupra unui cîine care latră.
Sămînța tropăie în pămînt.
Voci agitate, chipuri
zboară pe firele de telefon
cu aripi pipernicite și iuți
peste mlaștinile kilometrice.
Casa așezată pe un ostrov al rîului
își clocește temeliile.
Fum perpetuu. Ard
hîrtiile secrete ale pădurii.
Ploaia dă tîrcoale pe cer.
Lumina șerpuiește pe rîu.
Pe povîrniș alte case veghează
boii albi ai cascadei.
O toamnă cu ceata de grauri
care ține zorile în șah.
Oamenii se mișcă rigid
în teatrul de lumină al lămpilor.
Lăsați-i să-și simtă în liniște
aripile ascunse
și energia lui Dumnezeu
învăluită în întuneric.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Măi cioropel (sper că nu sări cu feleștocul cenzurică, așa cum ai mai sărit, vezi că și el îmi pocește numele),
Să înțeleg că, față de mine, care sunt un ”biet scăpătat cu idei puține, fixe și expirate”, tu, prin izbitor contrast valoric, ești un ditamai omu dă cultură, dupe arătură (că sunt și specii din astea!), cu idei gârlă, valoroase, perene, veșnic valabile.
În schimb, eu, dac㠔judec și aleg cu propriile-mi criterii și preferințe, bașca experiență de lectură”, și ”procedez selectiv”, nu am voie, înseamnă că ceea ce rămâne în afara selecției este ”automat urîît, devalorizat sau dăunător!”
Ei da, și, după logica-ți impecabilă, tu, care ai ”doar repere și autori preferați” (care-o fi deosebirea, vizavi de mine?), automat declari valoros chiar și ceea ce nu cunoști!
Brava, bă oame de cultură, îmi placi, ești imparțial ca alogenii care pupă-n bumbăreață tot ceea ce să iezistă, căz doară așa e mumos, diplomatic, beneficient, căci nu știi pe ce cracă haterizezi în zborul tău cosmopolit piste continente.

PS: nu te pronunțași în legătură cu testele de mai jos. Ți-e teamă c-o iei în mufă? Pe ăla cu

KEI MEN RAN KEI
KIU MAN MAN KEI
JITSU GHETSU KO KWA
TAN FUKU TAN KAI

nu ai cum să nu-l știi, căz doară este dat pe net. Ce e drept, tradus în turcă, cred, dar cel de-al doilea, cel de-al doilea cum îți place?
A?
Că tare mi-s curios!
Hai, dă-te rotungior, culturnicule, nu te/-ascunde dupe boscheței, că, altfel, ești vânjos tare când latri a turbare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-13 12:21:31
         
 
  peicone, ce ar mai fi de comentat? aidoma ucenicului tău, care sări să-l muște de buci pe Bukowski, tu ai sărit la jugulara lui Tranströmer ca turbatu! ai mușcat-o nu fiindcă eu aș fi pus un rămășag ci fiindcă ești un biet scăpătat cu idei puține, fixe și expirate!Nu nu am idoli, nu mă dau în vînt nici după Bukowski, nici după Tranströmer, am doar repere și autori preferați; ceea ce nu poți tu pricepe este faptul că nu tot ceea ce nu-ți convine devine automat urîît, devalorizat sau dăunător!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-13 10:55:12
         
 
  Dar p-asta o știi?

Odată ce a fost un șoc
a lăsat în urmă o coadă lungă și strălucitoare de cometă.
El ne păstrează înăuntru. Face imagini TV în zăpadă.
Se fixează în picături reci pe firele de telefon.

Se poate merge încet pe schiuri în soarele de iarnă
prin peria în care se frâng câteva frunze.
Ele se aseamănă cu paginile rupte de pe agendele telefonice vechi.
Nume înghițite de frig.

Este încă frumos să auzi bătăile inimii
dar adesea umbra pare mai reală decât trupul.
Samuraiul pare nesemnificativ
alături de armura lui cu baloane de dragon negru.

atârna
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-13 09:06:45
         
 
  Mă doare-n ștoi de Tranströmer al tău, premiat de-ai lui. Cică "deoarece, prin intermediul imaginilor sale condensate, translucide, ne inlesneste accesul proaspat la realitate".
Ntz, ntz, ntz, ce adânc e spus!...

De parcă ăștia care dau premiile alea ar fi cine știe ce mari scule de bascule, pricepuți nevoie mare, și nu ar premia și pe ochi frumoși sau din motive politice. Cum ar fi ăla al lui Herta miulăreasa! Știu că voi aveți idoli, v-ați închina și la un rahat, numai să aibă etichetă cu ștaif. Eu judec și aleg cu propriile-mi criterii și preferințe. Bașca experineță de lectură. Procedez selectiv. Super-selectiv, nu mănânc ciorbă de potroace.

Totuși, de la nenea ăsta mi-a plăcut povestea cu protocoalele. Până și el a aflat de secureii de pe aici, cu protocoalele lor!

”în mijlocul unei păduri în agonie
unde putreziciunea citește
cu ochelari de sevă
protocolul cariilor din scoarță.”

Sugestiv foarte!
Dar dacă de tipul ăsta a auzit doar dracu și tu, de cel, ale cărui versuri le evocai mai jos, au auzit mulți, foarte mulți. E notoriu. E clasic. E universal. S-a făcut tare mult caz de el. Dar văd că habar nu ai cine este autorul, priceputule colportor.
Uite, îți mai completez câteva versuri, poate-poate te prinzi. Dacă nu, hă, hăăă, ești un papagal porumbac!

Nori se adună în jurul deschizăturii geamului.
Apă întinsă; gâștele se aliniază toamna.
Ciori (aoleu! - n.m.) croncănesc peste felinarele pescarilor.
O lumină se mișcă în zare spre nord;
unde băiețandrii ridică pietrele căutând raci.
În 1700 a venit Tsing la aceste lacuri din dealuri.
O lumină se mișcă în zare spre sud.

KEI MEN RAN KEI
KIU MAN MAN KEI
JITSU GHETSU KO KWA
TAN FUKU TAN KAI

Ia, să te văz...
Fraiere, te-au speriat așa de tare acele vorbe, că nu ai avut mnăcar curiozitatea să cauți pe net. Ai crezut că fac caterincă. Nu, ele chiar există.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-13 09:03:45
         
 
  afurisitul de „alogen” a luat premiul Nobel pt.literatură, probabil că acesta e motivul; e bineștiut că părerile inatacabile în materie de literatură ale celebrului calemgiu giurgiuvean fac leprele alea din Academia suedeză!să se pitească umilite în țărînă !  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-13 00:58:27
         
 
  sunt mîhnit, lui badea Peia nu-i place Tranströmer!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-13 00:52:04
         
 
  În afara faptului că mimași o traducere de doi sfanți a lui bukowski, al tău, mai vii și cu fel de fel de cimilituri, culese dracu știe de pe unde? Dar ceva ieșit din tărtăcuța ta, ozn-ule, în afara cimiliturilor tale scremute, nu ai? Că să colportezi fel și fel de texte, culese de pe cine știe unde, cu titlul de teste pentru examen, nu e mare isparavă.
Și ca să vezi că e așa cum spun, ia să vedem, tu știi, mă cultule, cui aparțin aste versuri?

KEI MEN RAN KEI
KIU MAN MAN KEI
JITSU GHETSU KO KWA
TAN FUKU TAN KAI
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-12 20:28:56
         
 
  ing.poteraș-șef e precaut! și-a rupt proteza în derrieru lui Bukowski și-acum tace mîlc!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-12 15:27:12
         
 
  he, he, o s-o caute oamenii pe net, n-o vor găsi și tare, tare se vor mâhni... sau, cine știe, o vor găsi și vor spune vax albina, colegul peia scrie mai bine.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-04-12 14:50:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE