FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
MILIȚIENE!
Text postat de Gheorghe Rechesan
MILIȚIENE!

Ce fălos și țanțos, erai tu, milițiene, aidoma unui curcan care se învîrte prin poiată! Strîns în uniforma albăstrie nou-nouță, încătărămat, cu turul nădragilor umflat și cu cascheta pe-o ureche, icoană vie a apărătorilor ordinii și orînduirii socialiste mai potrivită nici că s-ar fi putut zugrăvi! Spaima chivuțelor care vindeau brebenei la colțul străzii erai, bișnițarii te ocoleau de la o poștă, puștii încremeneau cu mingea la picior văzîndu-te cum te preumblai agale pe străzi cu o mînă în pozonar și cu cealaltă învîrtind „pulanul” din cauciuc. Trecea „sectoristul” , spaima cartierului!
Cînd ai ieșit din școala de gradați erai ogîrjit și slab ca un țîr. După numai un an în slujbă, te-ai rotunjit în fălci și ți-a crescut burdihanul de nu te mai încăpeau țoalele albăstrii. Ai pus osînză, milițiene, și te-ai umflat din vlaga altora, ca o căpușă, adaptîndu-te la sistem, că doar nu era să rămîi de fraier, în urma altor milițieni. În timpul rondului îți făceai provizii colindînd halele de carne, piețele și ușile din dos ale restaurantelor și ale bodegilor. Toți îți dădeau peșcheș ca să nu aibe probleme cu „ legea”. Ici un sac de cartofi, dincolo un calup de telemea, o damigeană cu tulburel sau o găină grasă, de toate pentru pofta ta nemăsurată.
Ai avansat repede în funcție fiindcă erai isteț și aveai protecție făcînd superiorilor parte din prada ta. Nu te-ai oprit aici, cum era să te oprești, cînd pretențiile au crescut. În vremea cînd nu se găseau de niciunele, tu aveai de toate și nu numai de-ale gurii ci și tot ce trebuie prin casă, de la covoare, televizor color, mobilă scumpă și țoale pentru nevastă și copii pînă la dacie nou-nouță cîștigată pe carnete de c.e.c.
Anul fatidic 89 te-a prins cu trei table poleite pe epoleți. Ca să nu intri în dispozitiv, conform ordinelor, te-ai învîrtit cu un certificat medical. I-ai dat unui medic două sute de lei și el te-a scos icteric. Adevărul e că erai galben de frică, gîfîiai și nădușeai ca un cal beteag de tignafes. Ai stat o vreme pitit la țară, în casa unuia căruia i-ai botezat copilul. Aveai din ce trăi, că doar ai adunat destul, așa cum adună hîrciogul în fălci grăunțele de bob mașcat cînd vine iarna.Iarna a trecut și tu te-ai înființat din nou la secție, că noii tovarăși din comenduire aveau mare lipsă de „ profesioniști”. Acum le zicea polițiști, dar mai bine de jumătate din efectiv era încropit tot din milițienii împușcatului. Numai țoala s-a mai schimbat, pe ici pe colo, la tivuri și pe la nasturi.
Unul ca tine nu putea rămîne în bîrlog, erau vremuri noi și trebuia să-ți scoți pîrleala. Firește că-l regretai pe „plumbuitul” de la zidul Târgoviștei. Pe vremea lui șterpeleai din toate, fără să te muncești, acum trebuia să asuzi pentru salariu, să alergi, să prinzi infractorul, ori tu erai un bulgăre de seu înfipt pe două picioare și nici cărți prea multe, înafară de „ Cei trei muschetari” și „Vicontele de Barcelona”, nu ai citit la viața ta. Aveai, însă, inteligența fiarei înghesuite de căpăi într-o viroagă și, cît ai zice pește, te-ai „ recalificat.”
De data asta te-ai învîrtit cu o patalama șapirografiată care dovedea, chipurile, cum că ai fi absolvent al unui universități fantomatice și-ai trecut de la „operativ” la „ tehnic!” Pe cine credeai că poți păcăli, milițiene? Erai tot ăla dinainte, care vămuia tejghetarii, tarabagii și cîrciumarii din obor, însă te-ai specializat. Montai dispozitive, făceai înregistrări, umblai cu ureche pe fir ascultînd ca sobolul din vizuină cum crește iarba și șantajai pe cine apucai. Nu lucrai scump și te fereai să jupoi oile, lup în blană de oaie fiind, te mulțumeai să le tunzi scurt, de o mie-două de euroi. Mînă-n mînă cu oamenii legii puneai de-un flagrant-două-nouă și-apoi îl puneai pe nenorocit la plată ca să faci pierdute probele din dosar. Dacă nu era rost de corupți și corupători, te mulțumeai și cu un divorț. Pentru un flagrant sub plapumă încasai de două ori, și de la amanți și de la încornorați.
În doi ani ți-ai făcut vilă în satul natal. Vilă am zis? Conac, cum nici boier Bibescu n-avea, cu cinșpe camere, scări de marmură, trei băi și piscină. E monumentul tău realizărilor tale de parcă ai fi putut mînca cu două guri și te-ai fi slobozit pe trei găoaze. Oare cît mai poți hali, milițiene? Nu ți-e teamă că vei plesni într-o bună zi?Sau crezi că ești nemuritor? Am auzit că vrei să intri în parlament, alături de alți milițieni. Loc mai potrivit pentru specia ta nici că s-ar fi putut găsi!

N.A. Acest text este un pamflet, fără nicio legătură cu persoane reale, trecute, prezente, viitoare.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  cine se autocitează
și minore tot visează?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-10 21:47:54
         
 
  Cine-n mod solemn se jură
Că nu bea o picătură,
Dar se face, zilnic, criță?
GHIȚĂ!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-10 21:45:23
         
 
  se crede exact ceea ce e,un rebusist cu ciocu' mare :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-10 21:42:38
         
 
  milițache agramat, un pic de respect pt. valori, bagă de seamă că scrii, mai mereu, arghezi fără majusculă!ce, te crezi Barițiu, ofticatule!?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-10 21:39:49
         
 
  gheo brazgos, l-ai dovedit pe arghezi!
ce "baroane"?
uite aicișa proză adevărată....

ps. văd că a sesizat și radu fierea care ți se scurge pe la colțurile gurii.
:))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-10 21:33:49
         
 
  te-ai ofticat degeaba, pristandache, nu e pe bune, pricepi? un pamflet e un pamflet, nu tre să plîngi în fața oglinzii din baie dacă te regăsești în el!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-10 21:32:43
         
 
  permite-ți, jughiule!
tusea și junghiul!
doi agramați...
:))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-10 21:30:39
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  intre un militian tortionar, care face pe justiarul virgulelor si un prozator de varf, imi permit sa-l votez pe al doilea...  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-10 21:19:45
         
 
  nu e scris la mînie, Fane, e scris să se oftice un ipistat că nu mai are stele de haur pă epoleți...sau or fi fost din tablă de alamă, ciordite de la zlătari în timpul raidurilor tematice?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-10 21:15:47
         
 
  Gheorghe, nu te necăji, deși scris în stil cam gazetăresc, pamfletul e ok. Steluță pentru fond, vot pentru formă, că ai niște greșeli. Se vede că e scris la mânie...  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-04-10 21:14:06
         
 
  iar face valuri la mal militzache :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-10 21:13:06
         
 
  nu țip, râd de neputința ta, fraiere!
vezi că te deduși de tuci...
:))))))))))))))))))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-10 21:10:48
         
 
  poate că n-are, dar îmi place cum țipi de usturime, gaborașule!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-10 21:08:26
         
 
  greo brazgros, zmângăleala ta zborșită, având nuanțe verzui, de fiere, nu valorează nici cât pulanul unui milițian!

Cin’ se crede literat
Dar, de fapt, e-un agramat
Și-un dușman pentru peniță?
GHIȚĂ!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-10 21:07:16
         
 
  Un pamflet corect,pe barosaneala, cum ne place noua!Stelutza virtuala!  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-10 20:44:58
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE