FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Filantropii (2)
Text postat de Gheorghe Rechesan
Cei doi, Ioan Paigros, coropcarul de ouă și Mișu Poteraș, mare filantrop liber profesionist, stau la o masă, pe terasa unei berării.
MIȘU POTERAȘ: Ce dorești să bei, bade? Comand o navetă de bere Timișoreana sau niște peturi de Ursus?
ION PAIGROS: Ptiu, drace! Nu pun io gura pă pișvaser făcut la Tamașvera dă țîgănime, or dintr-ăla bozgoresc stors dîn orzoaică străineză! Cere cîrciumarului o steclă de rachiu „ ochii lui Dobrin”, că-i beutură curată, din poamă de-a noastră!
Apare o chelneriță slută, cu obrazul plin de bube care le trîntește dinainte o sticlă de un litru cu o etichetă înfățișînd două prune unite-ntr-o codiță.
MIȘU POTERAȘ (turnînd în pahare): Să bem, domle, pentru înflorirea talentului și-a nației române!
ION PAIGROS (dînd dușcă cinzeaca): Dă, Doamne...vorba vine, că io-s ateu din moși-strămoși!
MIȘU POTERAȘ: Nu-i rea, deloc, țuica asta! Pe cuvîntul meu de filantrop că te unge la beregată și te-ncălzește la lingurică!
ION PAIGROS: Așșș, da dă unde!Nici că se compară cu rachiul pă care-l pritocesc io dîn borhot de sfeclă cu o vadră de corcodușe zborșite la fiecare bute! Tre să-ți dau să guști, că-i mai ceva ca laptele dă cuc migrator. Tăt sicretu e să torni la urmă, cînd să gată hierberea, o mînă-două de găinaț de la o curcă chioară, altfel n-are damf și tărie! Bei o litră și te visezi baronu Teleormanului...dar ce zic eu Teleorman, direct la Viana ajungi fără aeroplanuri!
MIȘU POTERAȘ: Domnu Nelu, îs silit să recunosc că un gospodar ca matale mai rar am întîlnit! Și-am întîlnit destui de la colectivizare încoace, că-s de meserie... era unii care să sclifosea cînd îi băgam în dubă și îi mîngîiam cu pulanu pe spinare, alții se țineau țanțoși pînă-i băgam cu botu-n fum de ardei iute...atunci se muiau ca cînepa pusă la topit și semnau instant cererea de-nscriere în c.a.p.!
ION PAIGROS: A fost bune ceapeurile...e drept că ne-a luat pămîntu rămas din moși-strămoși, pe de o parte...pe de alta, puteai șterpeli în voie dă pă tarlale, dă pîn hambare, că doară era avutu tutulor, la comun cum ar veni!
MIȘU POTERAȘ (turnînd încă un rînd): Și mișcarea artistică mergea bine...aveam în Cîntarea României mii de rapsozi populari, formații de dansuri, toate cele...care acum au dispărut sub presiunea capitalismului!
ION PAIGROS (dînd dușcă două pahare, unul după altul): Da, capitalizmu e lucru dracului...cine l-a inventat s-a gîndit numai la burdihanu lui!
MIȘU POTERAȘ: N-avem încotro, bade, tre să ne adaptăm vremurilor grele pe care le trăim! Uite cazul meu: m-au pus în retragere cu juma de normă, că cică mai am pînă la pensie doi ani...și-atunci, ce era să fac? S-alerg bagabonții prin tufe, în Cișmigiu? M-apucai de filantropii. Nici nu știi cît de dificil este să sapi după talente să-ți torni sufletul topit în cultivarea acestor copile minunate! Cel mai tare și mai tare mă doare că nu pot să prevăd ce ne rezervă viitorul!
ION PAIGROS (rîgîind): Era la mine-n sat o babă smolită, una Corcodușa, dădea-n bobi, scurma viitorul în bălegar, te-asculta cu ghiocu, știa tăte vrăjelile și sclifoselile.. dacă vrei te duc să-ți descînte, poate rupe și vrăji cu argint-viu...Io nu cred în boscoane, dară feticilor tele le poate fi cu folos!
MIȘU POTERAȘ: Am o idee măreață și numai matale m-ai putea înțelege! (sughite și bea un pahar ras): Uite care-i planu, îl coc de un an-un an jumate dar n-am găsit sponsori și-ar mai trebui clocită ideea de bază!
ION PAIGROS: Îți dau două cloști bune și două duzini de ouă...pînă-n primăvară te chivernisești!
MIȘU POTERAȘ: Nu, bade, că nu pricep la găinării! Eu vorbeam de un ansamblu măreț, unul complex, adică muzical, poetic, artistic, care să conducă la îngemănarea și alinierea astrelor mele tinere. Am nevoie de un vis măreț, mai ceva decît scălîmbăielile unora care cîntă-n microfoane!
ION PAIGROS: Pri...cep...hîc! mata vrei să înviezi mișcarea dă, pardon, masă! Lăutari, țîgani care să zdrăngănească din dible!
MIȘU POTERAȘ: Ce ai zice, mneata să facem o filantropie împreună? Uite cum văd eu lucrurile: organizăm o defilare mai ceva decît pe Sambadromul de la Rio! În rîndu-ntîi vor defila găinile dumitale, vreo zece puicuțe, toate albe și curate în penaj; după ele, cîteva fetițe neprihănite, tinerele, pînă-n șase ani, ca niște îngerași, tot în straie albe! După puicuțe aliniem niște curci și rațe, mîndre și grase în tîrtiță, iar în rînd cu ele cîteva codane pînă-n doișpe ani care să dănțuie bine pe ritmuri autohtone!
ION PAIGROS: Îți merge mintea, pilan...hîc, dropule!
MIȘU POTERAȘ: Auzi, dar cu penele găinilor și-a curcilor ce faci după ce le-ai jumulit?
ION PAIGROS: Cum ce fac? Le-ndes în perne, fac pilote din ele, că doar nu-s negustor dă piei dă cloșcă!
MIȘU POTERAȘ: Evrika! Nu mi le dai mie să le fac fetelor niște costume mișto, adaptate tematic?
ION PAIGROS: Ce să mai perzi vremea cu cusătoresele! Le dezbraci pe gagici la chiele, le ungi cu dohot or păcură și le tăvălești oleacă pîn pene...să vezi ce coștumație brazilească or s-aibe!
MIȘU POTERAȘ: Pe cuvîntul meu, bade, de fost milițian, că ești genial! Cu muzica cum facem?
ION PAIGROS: Simplu, fără țîgănime...numai marșuri ostășești și melodii pă versuri naționale!
MIȘU POTERAȘ: Perfect! Vorbesc eu cu plutonul de pompieri voluntari din Bragadiru că au fanfară!
ION PAIGROS (ridicînd paharul cîntă tare și fals): Noi sîntem rumâni, noi sîntem rumâni, n-avem aere-n plămîni, lumea tătă cînd ne vede, În vîrtute ni să-ncrede, nu slujim capitalizmu, construim iar socializmu!
MIȘU POTERAȘ (îi ține isonul cu o voce dogită): Republică măreață vatră, călită-n foc de pirostrii, înfloritor maidan al păcii, Republică în veci să fii!
ION PAIGROS: Gata cu cîntatu, să trecem la treabă! Unde-i latrina că mă-njunghie la bășica udului?
MIȘU POTERAȘ: Și pe mine la mațe...cred că de la prune mi se trage, oi fi alergic la poame albastre!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  pristandel „desalcoolizatule”, în peisajul europeic ești fics miezul din gogoașă... și-n plus te repeți tîmp, ca o placă de gramafon uzată!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-06 17:44:08
         
 
  alter memento:

 photo crucii_zpsdgfwi1mt.jpg

faci spume, agrămăticule?
:))))))))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-06 15:38:14
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  măi, șobo-gaborelule, eu cred că tu ești membru de onoare la Alcoolici Anonimi!numai un „desalcoolizat” poate fi atent de zelos cînd vine vorba de un taifas lîngă un păhărel de băutură fină!mă apucă mila de tine și realizez la ce caznă te-am pus amintind de Jitvei. Cine știe și cîte sticle goale ar trebui să vinzi ca să-ți permiți un deț de ginars la hanul lui Manuc!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-06 14:35:43
         
 
  memento...

 photo dov_zpsvffayrko.jpg
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-06 14:10:53
         
 
  în regulă, rămâi să băltești în autosuficiența ta! consecința e străvezie, vei scrie toată viața ca un agramat fruntaș!

măcar nu mai cere de băut în piața publică, tot ar fi ceva...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-06 14:09:06
         
 
  ce să studiez, că ești ghiveci la borcan, poterașule?! aaa, că tragi la măsea pe ascuns, asta era evident, și te visezi ăl mai matol epigramist?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-06 13:56:08
         
 
  așa, paloma blanca, studiază-mi pagina bine, poate mai înveți și tu câte ceva!
:)))))))))))))))))

mai cu un I, mai cu doi I...
sper că te vei descurca!
:)))))))))))))))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-06 13:19:16
         
 
  dar uite, domle, ce potriveală! gaborașul a. miai,ni se confesează în pagina de profil(da, taman el care vede paiul din ochiul altuia și nu observă bîrna din ochiul lui):

mă mândresc și eu nițel
că-s de muze răsfățat,
fiind chel (gen cincinat)
și bețiv (ca păstorel)!


Nivel Acces: 100
Pseudonim: ratatouille

Pfff! o fi de la Alcoolicii Anonimi,gorobetele de curcan, suge pe-ascuns și sughite cînd îi vede pe alții că trag un țoi!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-06 12:39:49
         
 
  nu, Stroe, eu semnez întotdeauna cu numele din buletin, nu ca tine,„supt” pseudonim de aurolac!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-05 23:51:49
         
 
  da, corect!
și nu uita să semnezi sub un pseudonim asemănător celui de ION PAIGROS: anume GHEO BRAZGROS.
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 15:43:18
         
 
  Stroe, ai vizionat cumva, între două încrucișări de litere în care ești as, filmul lui Porumboiu, Polițist, adjectiv? Cred că am să mă consult cu Cristi și am să m-apuc să scriu scenariul pt. o continuare cu titlul "Polițist invectiv!"  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-05 15:31:38
         
 
  *nu care cumva...
să fie și pe înțelesul tău!

se vor crucii (sic!) până și polițiștii de tine!

iar când te vei adresa comandantului, să-i zici așa: băi, gabore!
să vezi apoi iubire de aproape!
:))))))))))))))))))))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 15:26:03
         
 
  bine faci, dar fii atent ca nu ccre cumva să te rețină un pic, la bulău, până te trezeșei! acolo sunt oameni serioși, nu consumatori de forță, ca unele mușculițe dramaturgice bețive...

 photo dov_zpsvffayrko.jpg

iar turnătoria fă-o pe gaura gurii, nu în scris, că te faci de baftă și în fața scriitorilor de procese-verbale și mor colegii de râs!

 photo crucii_zpsdgfwi1mt.jpg
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 15:22:39
         
 
  Stroe, am să trec în după-amiaza asta pe la locul tău de muncă, poate mă întîlnesc și cu chestorul sau cine o fi mai mare în grad pe-acolo; am să-i înmînez așazisul autodenunț să vedem ce măsuri dispune; pe lîngă asta i-aș mai oferi și niscai documente interesante privind activitatea ta în particoler, după ce ți-ai scos țoalele de polițist! pe de altă parte n-aș vrea cumva să-ți pierzi slujba, pensia din cauza demascărilor pe care le-ai făcut pe europeea!

p.s. ești chiar atît de credul să-ți imaginez că m-aș pune la masă cu o jagardea ca tine?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-05 10:39:20
         
 
  suferi, bețivanule autodeclarat?
lasă, ustură un pic și trece!...

ps. bine că mănânc litere, tu mănânci altceva!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 10:21:30
         
 
  Măi cocostârc de tamașvera, ia fă tu una cimilitură - că văz că te dai la glumețuri den asta, de târgoveț de iarmaroc - fă tu una, zic, cu taica loazăroiu, cum făcea el trafic de bricege la Aiud, contra raport favorabil, după ce-i punea la popreală pe dizidenți! Că bâzdâgănii din astea care-ți fierb ție în țeastă poate face orice prost, cu condei din peană de vultur tuciuriu. Ai tupeu?  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-04-05 09:44:03
         
 
  nu faci decât să minți, Stroe!
vezi că mănînci litere, mitomanule!
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-05 09:37:31
         
 
  nu fac altceva deât să te citez, recheșan!
tu scrii așa, nu eu!
tu ceri de băut, în mod public, nu eu!

ce ar mai fi (sau fii???? :))) de zis????
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 09:32:41
         
 
  cer iertare, recheșan, din neatenție ți-am atribuit ceea ce nu ai spus. tu, de fapt, ai spus așa...

 photo crucii_zpsdgfwi1mt.jpg
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 09:30:52
         
 
  gaborel, o dai cotită pe lîngă prun ți-am pus o întrebare simplă: ai mărturii, probe, că eu aș fi alcoolic? răspunde cu DA sau NU!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-05 09:25:00
         
 
  recheșan, știi de ce nu ai tu noroc pe lume?

dintr-un motiv simplu: mie îmi place să vorbesc bazându-mă nu pe impresii, păreri sau umori (așa cum faci tu), ci pe propriile-ți spovedanii (vezi poza de mai jos) și agramatisme (vezi forma "citii" pentru persoana a III-a, cu un I redundant) pe care le așterni tu, singur-singurel, aici, cu mânuța ta, fără te forța nimeni.

vrei dovada? uite-o! am subliniat cu roșu exact ceea ce e de interes, pentru a putea să înțelegi și tu propriile-ți autodenunțuri.

prin urmare, rămâne cum zici tu, nu eu! ceri de băut pe la colțuri!

e autodenunțul tău, paloma blanca, eu nu am inventat nimic, așa cum faci tu în legătură cu careurile, minorele și alte probleme de rebus de care ești totalmente străin (pentru a putea dezlega așa ceva, trebuie, totuși, un minim de iq)...

 photo dov_zpsvffayrko.jpg
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-05 09:22:26
         
 
  ești mai transparent, măi, Stroie, decît o sticlă în care a fost pălincă după ce-a trecut pe la gurița unui tablagiu veteran! Păi, cum să găsești tu c-ar fi izbutit un textuleț în care încasezi șuturi virtuale în dosu-ți filandropic? ar fi o cnotradicție existențială de tot rîsu, dacă nu o minciunea sfruntată! hai, că mi-ai atins ținta cu încă un ofticat!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 22:09:04
         
 
  la vulcanizare cu tine, faraoane, că fâsâi prin toate orificiile! mult zgomot pentru nimic! la ce te-ai mai mai apucat să scrii și rateul ăsta?

ps. nu mă mai apuc să-ți număr agramatismele, degeaba ți le semnalez, că văd că nu pricepi nimic și scrii parcă din ce în ce mai prost...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-04-04 21:02:38
         
 
  MMI, milițenii și ceapiștii pripășiți pe saitul evropicii îți vor fi de-a pururea recunpscători, vor intra în panteonul literaturii universale!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-04-04 19:47:28
         
 
  stelutza virtuala,stima!  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-04-04 15:31:49
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE