FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Să ne dixtrăm cu Sorinel Olariu...
Text postat de ioan peia


...incomensurabil poet enternășnel, de care au auzit toate rudele și paparudele, dinspre triunghiu lu bermudele!


Sunt oameni care se nasc o dată la un secol. Normal! Că doar nu s-or naște de două ori, decât dacă-s metempsihotici. Sau, mai mult, psihotici, mă rog! Unul dintre acești adevărați coloși ai umanității este maaaariliii, inegalaaabilul, piramidaaaaluuul Sorineeeel Olariu – pohet, prozator, orator (de laborator!), istoric, popă ratat și bășcălău în patru rime, zise tâmpigramă (regina absolută a scremerii universale)
Ei, și cum oricărui om mare, musai tre să i se ia (nu să dea el, că asta implică un tip de generozitate voluntară, ceea ce nu e cazul!) un interview, iete că se lăsă!
Renumita publicațiune, de rezonanță planetar㠔Corentu Enterneșnăl”, făcu asta, iar marili om de spirit se slobozi în interviu' fără să clipească. De înțeles: în numele pur al artei, omul face sacrificii! Da, și abia acum ne luminarăm de ce ar fi posibil ca Sorinel, băiet de mare talent și de popă, se putea naște de doo ori pe secol: bicoz, așa cum îl numesc deontologii de la Corentu, e spirit RE/nascentist!

Ei bine, spicuim și noi din fulminantele mărturisiri sorinolariene, ca să ne crească în pepturi mândria de a fi români. Unii dintre noi, foarte nomazi. Sau migratori, cum se mai zice.

Dar cu ce să-ncepem? Păi eu zic să începem în forță: cu un par egzamplu scurt, de poezie supra (sau infra?... mă rog, pe-acolo!...) realistă, avându-l, drept remarcabil producător, pe acest fără de seamăn scormonitor al sufletului omenesc. Și anume:

era într-o zi de marți cu degete
galbene ca de ceară cu
cețuri vâscoase devorând orașul și oamenii în
casa scărilor vaginul tău trosnea inimitabil pe ritmuri
vechi de hip-hop

Aci ne cam blocarăm nițel, da' ne revenirăm ceva mai încolo, constatând cât de profffound se rostea pohetu, în sâmțirile sale metaforicești…
Acu, ce să zicem?...
C㠔moartea” o avea ”degete galbene de ceară”, e posibil, căz doar metem-psihoticii pot avea astfel de viziuni.
Mai departe: că decorul poate fi apăsat de ”cețuri vâscoase” care digeră oameni, iarăși, mai treacă-meargă.
Dar ne-am oprit brusc, în loc, pradă unor sfâșietoate nedumeriri metafizice. Ba, poate, chiar fizice. Mai izact, de pe zona banală a fizicii mecanice!...
Căci fie și folosind logica aristotelică a terțiului exclus și a silogismului inclus, ne-a fost imposibil să pricepem cum vine aia: un ”vagin” care, atenție! ”TRRROOSSSNEȘTE”, bre, ce ești nebun?!!! Și când trosnea? Când făcea așea: hip-hop, hip-hop!...
Cum să fie, țe să fie?
E, iezistă, totuși o iesplicațiune (știe pohetu ce spune!): vaginul era de GONFLABILĂ și fusese neuns de mult.

În fine, să ieșim din paradigmă și intrăm în substanța sacrosanctă a interview-ului…

Ce mărturisește honorabilul și distinsul, relativ la genetica personală?

”Bunicii și străbunicii mei au fost agricultori și crescători de animale, chiar și în perioada colectivizării.”

Situație în care se explică motivul pentru care Sorinel sâmțește nevoia irepresibilă de a-i califica pe alții – lucrători modești ai pământului din curte și crescători amatori de galinacee – ”găinari”. Asta în semn de respect pentru dialogul fructuos dintre găinari și porcari. Căci, printre animalele crescute de onorabilii strămoși ai excelenței sale lirice, se aflau, desigur, și suinele. Apoi, având în comun și meseria de agricultori, cestiunea implică dublă referință, ca de la țăran la agricultor. Sau vițăvercea.

Ce mai zice intervievatul?
”Am și o soră, Aida, absolventă a Politehnicii din Timișoara, Facultatea de Mecanică, Secția TCM, care este stabilită în SUA și lucrează la General Motors în Engineering, la brandul Cadillac.”

Acu, sincer vorbind, am rămas cam în derută! Păi, dupe mărturisirile marelui pohet, taman el lucrează prin firma aia de renume. Iată:

”Aici, în America, mi-am schimbat profilul și lucrez pentru Departamentul de marketing al unei companii de telecomunicații.”

Deci cum devine de se-ntâmplă, totuși?!!! Facultățili alea pe care se lăudă că le apsolvi, fuseră, pe rând: TCM și popia. La TCM intrau toți fraierii, că erau locuri căcălău, nu se-nghesuia nimeni la strungărie și tinichigerie, așa că repetenții la științe exacte se cam înghesuiau p-acolo, să aivă și ei față dă telectuali rezolvați. La popie (și, mai ales, din aia cu petlițe!), tot așa, intrau ăia care nu aveau loc pe nicări. Adică, ăi săraci cu duhu, trăgeau la Sf. Duh cu ochi albaștri!

Dupe cum iar mărturisește:

”Nu mi-au prea plăcut științele exacte, iar faptul că am absolvit Politehnica din Timișoara s-a datorat tatălui meu. A fost visul lui să își vadă băiatul inginer.”

Și popă, desigur, căz doară și tăticu cocheta cu sfinții.
Ce căută deci la… Telecomunicații, băietu? Probabil telecomunica cu sfinții de la service! Nu, nu auto! Iar, la GM, și-a urmat surioara, care i-a pus o vorbă bună, căci postul de cărător de hârtie higienică era liber! Pe când FBI-știi, mde, erau mai puțin influenți p-acolo!

Încă o zicere solariană:
”Mama mi-a spus că și tatăl meu a scris poezii în tinerețe, iar ea cânta melodii de muzică populară. Probabil că îi moștenesc.”

Nu știm ce poezii a scris seniorul, dar, judecând după glumițele lirice ale fiului, nu prea le avea. Mai degrab s-o fi moștenit pe mamița Marița. Doar că băietul a ”cântat” pe altă… voce!

Ooo, dar să trecem pe domeniu. Deci avem o adevărată revelație spirituală! Odată ajuns în Americi, au tăbărâtără editurili pe pohet, cu solicitările lor sufocante, căci așa talent era de domeniul fantasticului. Păi, judecați și dv., iubiți cetitori, ditamai ”anterneșnăl laibrări ăv poietri” l-o premiat, tăticu – Tulait, Doamne! – cu onoranta "Twilight Musings”, cocoțându-l în fruntea a cca 100 de poeți americani notorii, care s-au îmbrâncit la coadă, să-i fie alături, îndărăptulea! Deja sâmțim cum ni se cutremură străfundurile patriotice prin venule și capilare, de mândrie! În sfârșit, i-am întrecut și noi pe americani! Dar în ce stil!...

Păi și zice:

”În limba engleză am scris și scriu extrem de puțin, destul însă pentru a fi premiat și publicat de International Library of Poetry din SUA în volumul "Twilight Musings". Acolo mi s-au alocat primele pagini, urmând după mine vreo 100 de poeți americani.”

Ce e drept, ce urmă, ne cam dezumflă, căci:

”Scriindu-mi cărțile în limba română, nu am apelat la nici o editură americană până acum, ci doar la editurile din țară sau la propria editură din Michigan. ”

Ce ne făcuși, poete? Cum ai tipărit în țară, știm. Pe bănuții proprii, la o editură de cartier.
În plus, îți mai tipăriși pe la propria-ți editură! Glorioasă treabă, fir-ar!
Ntz, ceva-ceva din mândria națională ni s-a cam tuflit! E, na, ne mulțumim și noi cu ce-a rămas!...

Dar însă totuși, politicieni de anvergură și cu legionari zdraveni în famelie fiindu noi – carele, se știe, vrut-au să facă o țeară ca ”soarele sfânt pe cer” (de-aci și popia itinerantă!) – ne iesprimăm și în legătură cu istoria națională. Nu, nu americană, ci asta, a noastră, mai de mâna a treia, de p-acilea!
Ce zice pohetu despre comunism – nenorocirea nenorocirii țării rumânești:

”Cu toate acestea, comunismul de la noi a avut și câteva părți bune, ce-i drept puține: învățământul superior gratuit, pe bază de examen de admitere, concedii ieftine prin sindicat și tabere pentru elevi și studenți, mai puține familii destrămate, criminalitate și delincvență juvenilă reduse etc.”

Nu se poaaaa!... Frate, asta-i înaltă trădare a idealurilor haștagiste, un hatâr făcut oribilei orânduiri de tristă amintire! Nici nu mai avem puterea să continuăm, ne sâmțim lezați profound în spiritul nostru anticommunist! Trebuie musai săpunit bine pohetu, să-și reconsidere opiniile complet eronate. Ăsta-i rodul otrăvit al nostalgiei după oribila orânduire.

Ei, și, urmându-și el vocațiunea critică, de esență socială, marili renascentist emite o judecată de valoare absolută, impecabilă, când este întrebat de ce a ajuns țărișoara, pe care a părăsit-o, din dragoste profundă, așa de rău:

”Singurii vinovați suntem însă noi, românii. Nu cred în conspirațiile iudeo-masonice, nu cred că de vină sunt americanii ori rușii pentru neputințele noastre, ci numai noi. Nimeni nu ne-a ținut cu forța acasă, în fața televizorului, să ne uităm la telenovele atunci când s-au votat președintele, componența parlamentului sau europarlamentabilii… pardon, europarlamentarii! ”

Asta ce-i adevărat!... Nu trebuia să stăm liștiniți în fața televiziilor manipulatoare, ci să ne luăm hamul și praștia, ca, din aceeași dragoste fierbinte de meleagurili străbunești, porcare & legionare, s-o tundem piste mări și țări. Astfel că, prin egzamplu personel, după ce vom emigra toți, reveni-vom, când și când, în periplu sentimental, să vedem pe unde dracului om fi jucat țurca și lapte-gros, întrucât, în noua configurațiune UE-istă, nu mai auzim decât vorbe nămțăști, franțuzăști, spaniolești și ce s-o mai găsi pi continent. Că româneasca a decedat de moarte grea, odată deveniti continentali. Ce zicem noi: astrali!

Eeeiii, dar nu putem încheia, fără să dăm o raită și prin gândirea filosoficească a inegalabilului...

”După mine, comunismul este încă o utopie. Oamenii nu se nasc egali și nu vor fi niciodată egali, decât dacă îi clonăm pe bandă rulantă și îi spălăm pe toți pe creier. Unii sunt mai deștepți, mai puternici, mai temerari, mai inventivi, mai harnici. Alții sunt mai gură-cască, mai fricoși, mai comozi, mai leneși. E o ipocrizie să spui că toți sunt egali și că toți trebuie să aibă la fel. Unii vor mai mult de la viață, alții nu vor nimic.”

Aci adevăr grăit-a. Păi ce? Leul este egal cu căpreoara? Nu. Atunci ce să facă leu'? Să-și facă scrupule moral-vegetariene? Moare, dracului, dă foame, ca prostu, citind din clasicii iluminiști și umanitariști!
Lupu (”circumcis”!!) este egal cu oaia? Nooo. Deci lupu la stână, să-și umple mațu, frățică, că nu e post ortodox pe zona zoo!
Și tot așa? Ce? Olariu poate fi pus pe același picior de egalitate cu ”pegra mahalalelor”, cu ”edentații” lu liikeanu? Da' de unde! Dă-i dreacu, iartă-ne Doamne, că suntem și suflete miloase, de popi instruiți la Băneasa, în pădurea cu alune, unde nu e ce se spune! Ce sugerați? Că e vorba de mania grandorii? Las-o, bre,-n fasole, că boierii e boieri și oierii e oieri! Piară neputincioșii și neaveniții.
Seamănă a discurs nazist, cumva! Ei, și voi acuma!...

Domnilor, deci, ambăsădoru României în lume, și anume Sooorineeel Ooolariii-olariuuuu, este mai mare, în spiritus și talentus, dăcât kilimanjaru, și mai bun cântăreț ca canaru!
Cinste lui, cinste lui, cinste emigrantului, mare iubitor de țară, în vorbe și în… ciorbe!
Asta-i concluziunea cea corectă.

PS:
”Personal, pot spune că în timpul armatei făcute la Sighișoara, pe baza faptului că proveneam dintr-o familie de legionari și eram fiu de preot s-a încercat intimidarea și racolarea mea de către CI-istul unității care mă amenința că o să am viața lui Berilă dacă nu îmi torn colegii. După a doua întâlnire de la el din birou s-a prins că își pierde vremea de pomană cu mine și m-a lăsat în pace. Ce-i drept, nici nu am văzut decât o singură permisie timp de nouă luni cât am făcut armata la T.R.” (Olariu, într-un interviul, la Corentu anterneșnăl!)”

Hă, hă, hăhăăă!...
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Atunci o manea? Ca e mai pe intelesul tau.

PS: cine pe cine a tradat?

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-28 13:20:22
         
 
  Bagă-ți-o undeva! De traducători/trădători nu am nevoie.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-28 13:15:33
         
 
  https://m.youtube.com/watch?v=Yre8Lpd7FVY

Ia de-aici o traducere facuta de mine. Inspirationala. Sa te inspire in viata, ca poate nu esti chiar atat de expirat cum pari.
 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-28 12:43:54
         
 
  Păi da, că, de români, te-a durut în fund!
Nu-ți place Giuliano? Normal, cum să le plac㠔rezistenților” de ăla care i-a dat în gât!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-28 12:04:37
         
 
  Hahaha, Giuliano pronunță BICOZ exact ca tine, Pelișor! :)



 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-28 01:36:44
         
 
  Acuma chiar te oftici sau te prefaci? Credeam că o să mă cerți pentru vreo virgulă sau pentru accentul meu sicilian. Studenții ăștia italieni erau din nord, de-abia m-am înțeles cu ei.
Iar în engleză aveam un accent irlandez care se auzea de la o poștă. Deh, Olariu = O'Larry! ;)

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-28 01:33:29
         
 
  De atâta slobozeală pe tine, miroși al dracului!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-28 01:27:52
         
 
  Pellea, fă și aici o analiză pe text. Mărturisesc că am trollat ca gigollo italian.

PS: Absolut toți copiii ăștia s-au perfecționat în meseria lor și sunt astăzi oameni realizați în România și în Italia. Chiar săptămâna trecută m-am întâlnit cu unul dintre ei, cu băiatul italian, care băiat are acum 45 de ani și conduce un muzeu din Udine.



 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-28 01:16:57
         
 
  Tremuricea, uică rimează cu bibilică doar în vidul dintre tâmplele tale.

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-28 01:10:57
         
 
  Tot jigniri invoci uică,
Caracterul ăsta-ți este
N-ai nimic în bibilică
Ești ca spânul din poveste !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-03-27 20:11:09
         
 
  Si nu mai folosi cuvantul bicoz. Tot taran ramai si cu el in gura.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 16:26:07
         
 
  Nene Agricultura, un taran prost de la Giurgiu nu poate sa imi dea mie lectii. Eventual gainilor lui. Daca il asculta vreuna.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 16:25:15
         
 
  Stimate domnule abuzator de gaini peia, vezi ca dl Cristescu a stabilit data de 31 martie pentru a o lua de la capat. Asa ca daca nu bagi 5 flotari in fata mea o sa iti dau cateva tone de stiuleti prin mecla aia de avorton pana atunci.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 16:23:52
         
 
  Altcum, manelele tale nici măcar nu mă determină să casc. Bicoz, adorm instant, înainte de a le citi măcar titlul.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-27 14:19:49
         
 
  Agramatule, se spune: singura poezie
dintre cele ale mele, eventual. Asta, dacă nu e vorba de eternele manele de-ale tele. Altfel, e cum spui tu. Fii afurisită, greblă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-27 14:17:55
         
 
  Domnule TamBuricea, lasa-ne! Asta e sait de oameni mari.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 13:11:17
         
 
  Singura poezie de a mea pe care dl peia ar putea face critica este "Oul sau gaina" post acum cateva zile.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 13:10:18
         
 
  Nu te fac eu, sculă, ceea ce deja ești. Doar observ.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-27 10:10:59
         
 
  Ca fost popă, nea uică,
Orice meserie-i bună
De la nobil la opincă
Primeai colivă în mână !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-03-27 07:44:17
         
 
  Acuma cu tot respectul pentru părul lu matale alb sau lipsă, domnule peia, dar de ce m-ar interesa pe mine părerile despre poezie ale unui crescător de găini? Mâine-poimâine o să avem pe aici și interpretări ale crescătorilor de viermi de mătase, ale țapinarilor sau ale conductorilor de tren.
Unde o să ajungem?

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 03:56:56
         
 
  Domnuț peia, ăștia v-au pus microfoane în cuibarele de găini, pe onoarea mea! Acuma pot să vă spun, dacp tot m-ați scos la pensie. ;)

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 01:53:50
         
 
  Și apropo de luatul în meclă. Așa se vede de acolo de la nivelul cotețului de găini. Realitatea însă e alta. Cel care o ia zilnic în meclă e cel care crește găini pentru a supraviețui. Asta în vreme ce altul construiește mași. Găini - mașini, asta e diferența dintre noi doi. Două lumi diferite.
Tu într-o lume a sărăcieie și a lipsei de speranță, eu într-o lume a realizărilor profesionale fără margini.

Am uitat să vă întreb domnule ioan peia: vă ofticați?

:)

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 01:05:42
         
 
  Dumneavoastră, domnule ioan peia, când faceți pe cineva prost nu vă este puțin jenă de proprietarul acestui site care îl vrea curat? De ce îi murdăriți omului site-ul? Doar fiindca sunteți invidios pe cei realizați în viață care nu mai au nevoie să crescă gpini pentru a supraviețui? Asta e, unii contruiesc mașini, alții cresc găini!



 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 01:02:24
         
 
  Joci prost! Ai luat-o-n meclă și te faci că ploo, prin by-pass-uri de tot rahatul, sculă.
Tu, în sine-ți ești o fudulie, mă. Atât. Nici măcar doo. Una, și în legătură directă, indisolubilă cu prostia suverană. Bucură-te, ești perceput ca atare de către oricine are un grad de minte la purtător, măcar. Măcar dacă ai fi fost doar infantil. Erai nevinovat. Dar așa, cu ditamai coronița de prost calificat pe creștet, ești absolut monumental!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-27 00:38:13
         
 
  boli*
 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 00:04:34
         
 
  Fuduliile? Nu mulțumesc, lăsați-le la locul lor, nu vă mai amăgiți, domnule peia.

Apropo, ce vă mai fac găinile, au mai crescut? Dara ia mică, pestriță, pe care o racolase la un momnt dat Mossadul?

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 00:04:07
         
 
  Sincer, domnule peia, eu nu am așa niște bune motive ca dvs să îmi pun funia de gât. Uite, tocmai mi-ați destructurat rețeaua de spionaj și am ieșit bucuros la pensie. Vă salut de pe o plajă din Hawaii.

PS: Să dezinfectați întâi funia că mai știți ce voli circulă. Și să o ungeți bine cu săpun. Baftă!

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-27 00:02:34
         
 
  În orice caz, sculă, ești expresia perfectă a zicalei românești, cu prostia și fudulia!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-26 23:54:52
         
 
  Bă, spre ciuda ta, aștept să te văd pe tine-n ștreang, atârnat cu capu-n jos, ca Mussolini!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-26 23:52:04
         
 
  Păi atunci de ce nu vă puneți funia de gât?

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-26 23:48:06
         
 
  Sculă!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-26 23:30:33
         
 
  Aculă, poate că, într-un fel, ai dreptatea: mă oftic că exită asemenea javre pe lume!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-26 23:30:17
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Stimate domnule peia, vă ofticați? :)

Stimat domnule Buricea, ați spus ceva sau doar v-a clănțănit proteza? :)



 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-26 23:11:28
         
 
  Deosebită viziune a inginerului popa uica.
Adevarat, la TCM mergeau cei mai slabi absolventi de liceu.
Și popă și hoț, cu două in fund nu poti. Dar iată că excepția întărește regula !
 
Postat de catre Mihail Buricea la data de 2019-03-26 21:34:42
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE