FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
O analiză extra/literară
Text postat de ioan peia


Zic să mai ne dixtrăm o țâră cu poeziili incomensurabilului poiet, că nici America nu-l coprinde, zis Olariu Sorinel, care se vinde-n draci. El, că pe kartea lui o cumpără doar rudele și paparudele, când au motive urgente de exprimare gastroenterică.

Deci, să luăm prima strofocare lunguiață a poezicii, numită ”Eu sunt un lup spânzurat”!!!

eu sunt un lup spânzurat
de propriul urlet
sălbatică liturghie
a codrului arzând interior
amiază de întuneric
schimonoseală
de înger martir
în ziua a
șasesuteșaizecișișasea
din sinaxarul playboy
creștino-islamo-budisto-mozaic

Săăărrracu animal, cine l-o fi spânzurat?

Trei ipoteze:

1. Capra cu trei iezi care – deși povestea nu menționează, aducem noi
precizarea – după ce l-a scos din groapa în care căzuse, ca prostu, l-a spânzurat, de limbă, într-un copac.

2. Vânătorul din ”Scufița roșie”, care, după ce i-a tras un glonț în cap, la fel, l-a aninat de-o creangă, cu o mândrețe de funie, fix de aceeași limbă.

3. Un cioban, care simțindu-l în preajma oilor, a exclamat: ”Uiii, lupu la stâna”!, înhățați-l dulăi și aduceți-l încoa, să-l agăț în cinghel și să-l jupoi de piele și de caracter, să fie exemplu pentru seminția lui.
Și urla lupu și urla, ”spânzurat de propriul urlet”, în timp ce gâjâia o ”liturghie” popească (fusese instruit la școala de popi cu trese) și schimonosea vorbe neînțelese, cu ”codrii” care ”ardeau interior” în, țineți-vă bine!, ” amiaza de întuneric”! Era și metaforist lupu, te pui cu lirica lupească?! Da'... întunerecu de amiază nu era mai sugestiv, mă gândesc?
Anșa. Și ce era lupu, în ”sinaxarul” plai cu boi, fix și taman în ziua 666? Păi se credea un mare și sfințit don juan, din calendarul sfertodox – adică, ditamai plaiboiu, confecționat din tot felul de amestecături de lighioane, un ”mozaic” de ADNuri , o ”schimonoseală” de ”îngeri martiri” (cum o fi aia?, de sfinți martiri, parcă am mai auzit, dar de îngerei sacrificați pe altarul pleiboismului, nici că... ete na, cum să nu, în poezica, de notorietate mondeală, a lupului solarist, să iezistă!)

Mai la vale, cătinel, să nu spăriem muza lupului!...

sunt un lup circumcis
cu ascuțimea sunetului
din schelălăitul meu oligofrenic
actor cu șapte măști
repetate una după alta
până la infinit
corcitură împuțită
de ying și yang
înger subteran având tatuate
două aripi de cer albastru
pe vârful
ascuțit
al cocoașei

Pfuuu, bieeeetuu lup! Deci, după ce fu atârnat în ștreang, îl mai și circumiseră (în fapt, l-au cliteroctomiat, că lupu era elgetebist!) cu un bisturiu modern, tată, cu ultrasunete, căz doară suntem în era modern globalistă, nu mai ciumpăvim cu briciu la cariciu!
Și uite că ajunse în faza agonică, odată deposedat de mândria prepuțească, tumnai ce a-nceput să ”schelălăie oligofrenic”! Știam noi că e ceva-n neregulă cu exemplarul, dar l-am lăsat să se divulge singurel. Păi cum altfel, când începe să delireze, în ritm grohaic (printre strămoși a avut și crescători de porci), ca o ”corcitură împuțită” (normal, mozaic de reșapați!), cu ”șapte măști, cu ”yingi și yangi”, cu îngereți echipați cu aripi albastre (și ochi azurii, desigur!), și, finalmente, cu o ”cocoașă ascuțită” (că și dacă era cocoș, tot un drac!). Talmeș-balmeș, ca la nașu, ce mai! Varzule. Bietu lup, trebă că multă suferință mentală îl chinuie neîntrerupt. Prost-mortem, că e mai valoros!

Dar să... purcedem mai departe!...

eu sunt un lup singuratic
un dobitoc pe cale de dispariție
o fiară
nebună
nebună
nebună
care se scaldă noaptea
în râul rece al morții
apoi își usucă urletul
și rânjește
la Lună

Partea aiasta ne-a încântat! Apar toate caracteristicile fundamentale ale lupului cel liric: ”un dobitoc pe cale de dispariție/o fiară” turbată, care o ia razna, înot, prin Akeronu nebuniei, urlă la lună (de fapt, latră fără rost!), ca să-și ”usuce” vocalizele aiurite, pe care le vinde fraierilor care au citit la viața lor ”cățeluș cu păru creț” - varianta prescurtată, să nu li se-ncurce mințile - ăst poiet e fără preț, d-aia-l și cadorisim cu parai, că ne dixtrează dihai”!

Și-am încălecat pe-o șa și prăpăditu-m-am de râs, așa!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Tu și ciracii tăi trădători vă bateți joc de românia, cotarlelor!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 21:45:01
         
 
  In plus, a-ti bate joc de Biserica Neamului tau mi se pare o lipsa de patriotism si o tradare de tara, vorba lui nenea Avicola, cel pe care-l tragi de clopote. Pe mine nu ai sa ma vezi niciodata ca vorbesc de rau Biserica Nationala si Neamul Romanesc.

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:46:43
         
 
  Buhai, pedofilache, ala e un popa oarecare de la voi din BOR, eu ti-am spus ca am alta religie. Te oftici ca peia?  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:43:03
         
 
  zici că nu e adevărat... uite-l pe popârstocea la cârciumă! dar el nu bea, noooooooooo! doar bere fără alcool! și țuică de electrod...

 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 18:33:23
         
 
  Maestre Johnny,i-ai facut din vorbe pe cei doi tovarasi care seamana izbitor cu mosuletii aia vesnic nemultumiti si ridicoli din "The Muppets Show"! :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 18:31:56
         
 
  :))))))))))))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 18:26:59
         
 
  In plus, e din ion pribeagu.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:24:07
         
 
  Rebusila, tu si asa nu intelegi nimic si poezie ca e pentru oameni mari. Vezi-ti de fetitele de gradi cu muci la nas.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:20:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Cred că nu e nimic de comentat, nu fac alteva decât să lucrez cu materialul clientului...
:)))))))
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 18:19:55
         
 
  Sonete*  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:17:33
         
 
  Nene Agricultura, cand Marele Maestru International posteaza pe aici sonte e bine sa ai la tine caietelul de notite.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:13:05
         
 
  Maestre, faza cu Grivei e mortala!

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:10:45
         
 
  :))))))))))))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 18:10:38
         
 
  Adrian buhai, nici nu iti dai seama cat esti de penibil la faza cu alcoolul. Pe pagina mea de FB daca vezi o poza sau doua din 10.000 in care apare un pahar de sampanie sau o bere fara alcool. In schimb, la tine toate pozele sunt cu fetite sub 10 ani, pedofilache.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 18:09:23
         
 
  Maestre Johnny, l-ai terminat psihic si pe nea ham ham!

https://www.youtube.com/watch?v=ceWhcY0cHDI
 
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 18:00:36
         
 
  :)))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 17:58:00
         
 
  Adrian buhai, pedofilache, te oftici?

In SUA niciun bar nu e deschis la ora asta. Te crezi la crama la Bragadiru pe unde iti faci veacul, betivule?

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 17:49:52
         
 
  și ieși, deaq, mai repede de sub masă, că vin chelnerii să te dea afară în brânci! se mai îmbată lumea prin localuri, dar du, de unde vii, vii deja beat, matrafoxat cu țuică de electrod, aici reglând doar acordul fin...

bețivan ordinar și abject, te mai adăpi, pe deasupra, și din pribeagu!
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 17:36:48
         
 
  Pe nenea Avicola il vor aduce la spital cu mascatii. In camasa de forta. Pedofilache de adrian buhai se va camufla printre ei. Desi nu poarta zici ca e mascat la ce mecla de ora inchiderii poseda.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 17:25:08
         
 
  n-auzi,boss,nu-l primeste ca intra cu macanitoarele dupa el,plus ca schelalaie si bietul chihuahua cand ii trage gainaru' cate o cizma de tractorist in mufarina! :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 17:14:31
         
 
  :))))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 17:11:21
         
 
  Nene Avicola, inainte de a face analize literare ar fi bine sa ti le faci pe cele medicale.

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 17:07:47
         
 
  Bă orfanule dă tată și dă minte, make dilimake, tu nu vezi că nu ești în stare să scoți din tofleac decât pârțâieli de maidan? Pekinezule, fugi la tăticul tău de pe centură, să-ți dea biberonu-n gură!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 16:49:55
         
 
  Dar ce o fi ”analiza”, în acccepțiunea hermenăucă a matale? Un fel de a scărmăna lâna, cu mănuși chirurgicale?  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 16:47:15
         
 
  Nu ai ambâț, doamna, de nu ne dixtrezi cu o analiză den aia, ”sofistificată”, de-a matale, să-nvățăm și noi cum se bate apa-n piuă, de cu seară până-n ziuă!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 16:45:55
         
 
  Titlul corect ar fi ”O extraliterară”! ”Analiză” este prezumțios spus. Asta nu înseamnă că aș susține textul. Care are multe neîmpliniri.

PS. ”Extraliterara” se înscrie în MOI. Metoda Onomatopeic Interjecționistă. Cu ajutorul căreia orice text poate fi dus în derizoriu. De la Kant la Rimbaud, de la Homer la Nichita Stănescu.
 
Postat de catre Elena Stefan la data de 2019-03-25 16:41:06
         
 
  Maestre Johnny,un fleac,l-ai ciuruit pe Cap de duda! :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 16:37:23
         
 
  :))))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 16:34:35
         
 
  peroratiile aberante ale unui sisilache obsedat nu intereseaza pe nimeni,nea Crevedia!  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 16:34:11
         
 
  Zice lumea ca de cate ori isi chama peja chihuahua pe la el, puii care ies din oua incep sa latre. :)  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 16:32:15
         
 
  Nene Agricultura, a UK doua luni aveai 10 gaini, acum ai 15. Ba, da prolific mai esti! Incearca si tu cu o fumee.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 16:30:41
         
 
  asa cum am intuit,gainarevici si-a chemat chihuahua :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 16:30:00
         
 
  :))))))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 16:22:54
         
 
  PS: ce dreak sa citesti la un inmultitor de bibilici?  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 16:12:50
         
 
  Dar asta e poezie?

Catelus ca parul chel
Furrra rate la bordel.

(Orice asemanare cu ioan peia, adrian mihai si ion pribeagu, zis isac lazarovici e intamplatoare)

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 16:11:31
         
 
  Bine, trebuia să fac o precizare necesară: nu orice versificație e poezie.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 16:06:30
         
 
  Sculărene, bă, nu ai reușit să citești corect, dar nu e surprinzător. La capacitatea ta intelectuală, comparativ cu tine, și găinile mele se pot pretinde savante.
Deci analiza e extra-literară, adică în afara uneia conforme cu canonul. Și asta, pentru că și tu ești complet pe dinafară cu ceea ce crezi că scrii, amețind cuvintele, săracele de ele. Pentru lămurirea ta: versificația nu e poezie, ci o specie de vorbe aranjate din condei. Adică joc de scrablle. Poezia adevărată are cu totul alte principii de elaborare, cu totul altă sferă de cuprindere a existenței umane. Ca dovadă că, pentru tine, este inabordabilă. Îți apuci urechile, când vâri și tu căpceanu în teritoriul ei privilegiat, altcum, complet necunoscut, pentru tine.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 16:04:07
         
 
  Ioane, trei stele fără discuție!

Eu mă întreb cam ce grosime trebuie să aibă pingeaua obrazului celui tăvălit prin catran și fulgi pentru a mai avea tupeul de a scoate capul din coteț!

Ei bine, uite că scoate! Ceea ce înseamnă că grosimea e de cel puțin un lat de palmă...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 15:51:25
         
 
  Maestre Johnny (virgulă) esti genial! :)
Postat de catre FURNICUTZ TIMIDU la data de 2019-03-25 13:22:45

furnicutza tot furnică,
la trup mare, la cap mică...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 15:45:01
         
 
  da, furnica-i tot furnică,
la trup mare, la cap mică
(din lirica populară)
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 15:44:04
         
 
  Furnicuta tot furnica,
Pedofilu' se oftica!
 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 15:41:04
         
 
  @Marele Maestru Furnicutz: ai avut dreptate, pechinezul agricultorului peia a si venit sa latre.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 15:40:08
         
 
  Maestre Johnny (virgulă) esti genial! :)
Postat de catre FURNICUTZ TIMIDU la data de 2019-03-25 13:22:45

furnicutza tot furnică,
la trup mare, la cap mică...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-25 15:35:04
         
 
  sigur va veni curand,cu un rebus in dinti, unicul chihuahua politist,gata sa amusineze la ordin ciorapii stapanului ! :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 13:55:47
         
 
  Lasa ca vine pedofilache cu o galeata de apa rece in care s-a imbaiat o virgina de trei anishori si i-o toarna in cap castravetelui cotcodacitor sa isi revina.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 13:33:59
         
 
  fosila mai are putin si face apoplexie! :)))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 13:23:46
         
 
  Maestre Johnny esti genial! :)  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 13:22:45
         
 
  :))))))))))))))  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-25 13:21:48
         
 
  Agricultura, deci unde sunt linkurile in care eu am denigrat poporul meu? Nu si al tau ca tu esti bulgaroi cu ceafa groasa, crescator de gaini si de castraveti. Cu care si semeni la fix. Esti un castravete care cotcodaceste.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 13:08:10
         
 
  Nea Avicola, nici nu ma mira ca nu ai inteles nimic din poem. Lumea se vede altfel din cotetul de gaini.  
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 13:04:52
         
 
  Nu, tăticu, a fost alta. Dar nici măcar ce-ai bălmăjit, poețică, nu știi.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-03-25 13:00:24
         
 
  Nea Agricultura, de cand orice crescator de bibilici se pricepe la critica literara? Oricum, asta ai mai spus-o. Si tot fara succes. Sau, ma rog, cu succes la alti habarnisti ca tine.

 
Postat de catre Euro peea la data de 2019-03-25 12:58:40
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE