FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Colegul meu de bancă
Text postat de Florentin Sorescu
Colegul meu de bancă are o fotografie pe care o ține ascunsă în buzunar. Când și când o scoate de-acolo și se uită la ea pe furiș Sunt sigură că în poza aia este mama lui. Doamna ne-a spus că a văzut-o când a fost omorâtă chiar de tatăl său atunci când el avea doar câțiva anișori, dar că de atunci nu a uitat absolut nimic. Până acum nu a vrut să-i dea nimănui poza să se uite la ea. Cu toții suntem curioși s-o vedem și ne gândim că mama lui trebuie să fi fost foarte frumoasă. Când se uită la ea fața i se luminează la fel ca atunci când soarele intră pe fereastră și clasa noastră, din murdărică cum e, începe să strălucească. Îl cheamă Ciprian, dar noi îi spunem Cipi.
Uneori trag cu coada ochiului să văd ce mai face și de fiecare dată mi se pare foarte întunecat. Eu am rămas orfană de mamă tot când eram mică, doar că mama mea nu a murit, ci a plecat. De aceea eu nu țin ascunsă nicio poză cu ea.
Doamna ne-a spus că un copil care și-a văzut mama moartă e mai rău decât ai sta singur-singurel într-un întreg orfelinat.
Ciprian a fost dat afară de la mai multe școli pentru că se ia tot timpul la bătaie. Eu sunt sigură că pentru mama lui se luptă. Se pregătește să se întâlnească cu tatăl său atunci când acesta va ieși de la pușcărie. De aceea s-a înscris și la lupte. El o iubește cel mai mult pe doamna noastră. Odată i-a adus un buchet de crini atât de mari că nici nu se mai vedea de ei. Pentru moment chiar am crezut că sunt colegă de bancă cu niște crini. Când a dat cu ochii de el în clasă, doamna a zâmbit atât de frumos că părea a fi și ea tot un crin. Ea este singura căreia i-a dat voie să se uite pe poza lui.
Într-o zi s-a luat la bătaie cu Alex pentru că Alex l-a înjurat de mamă, iar ăsta e cel mai rău lucru pe care i-l poți face lui Ciprian. Doamna a sărit imediat între ei și i-a despărțit. "De ce ai făcut asta, Alex?" l-a întrebat ea. "Pentru că și el m-a înjurat, i-a răspuns Alex.. Mi-a spus că sunt un amărât de la orfelinat pe la care nu vine nimeni.". "Foarte urât din partea lui", i-a răspuns atunci doamna, dar tu de ce i-ai răspuns, altceva nu găseai de făcut? Știi bine cât de mult îl doare când spui ceva de mama lui.". "Și pe mine mă doare, doamnă, tot atât de mult când mi se zice că pe la mine nu vine nimeni, a răspuns Alex, ba poate și mai rău. E mult mai ușor să suporți știind că părinții nu vin pe la tine pentru că sunt morți, decât să știi că sunt vii și nu vor să te vadă". Atunci doamna a părut puțin descumpănită și nu a mai zis nimic. Pentru o clipă mi-a apărut în fața ochilor mama, dar imediat a și dispărut.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE