FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Tablou cu un ogar
Text postat de Gheorghe Rechesan
TABLOU CU UN OGAR

Pe la orele prînzului, soarele de iulie sclipea alb și dogoritor pe cerul imaculat, animat de scame de norișori. Georgescu și Filipescu, așezați pe terasa unei cofetării beau limonadă cu gheață.
„ Pe canicula asta ar merge o bere!” spuse Georgescu.
„ Nu pot să mai beau bere, icni Filipescu, am ulcer duodenal!”
„ Berea nu-i contraindicată la ulcer, cumnatu-miu are pietre la fiere și tot bea bere!”
„ Ești un ignorant, crezi că le știi pe toate!” gemu Filipescu strîmbîndu-se de la acreala limonadei.
„ Ba tu ești un prostănac fiindcă bei limonadă, care-i acidă și-ți face rău, în loc să bei bere care-i bazică și are un efect benefic asupra aparatului digestiv!”
În dreptul terasei apăru o doamnă în floarea vîrstei ținînd în lesă un ogar. Femeia purta o rochie ușoară, de vară, din organdi alb cu flori mari, negre. Sub borul pălăriei cu boruri mari din pai, obrazul ei catifelat ca petalele unei roze queen mary, lucea de transpirație.
„ Ce femeie frumoasă, oftă Georgescu, așa, din profil, seamănă ca două picături de apă cu portretul acela al lui Renoir, cum îi zice...Tînără fată cu un buchet de trandafiri!”
„ Da de unde, mie îmi amintește mai degrabă de un tablou pictat de Manet, portretul Victorinei Meurant!”
„ Și cîinele e superb, rar vezi un exemplar atît de frumos de ogar afgan!” oftă Georgescu.
„ Nu e afgan, afganii au blana mai lungă, e un barzoi!” îl contrazise Filipescu.
Femeia auzind ce spuneau cei doi își întoarse capul. Genele ei lungi și arcuite fluturară ușor, iar buzele cărnoase și perfect conturate schițară un surîs vag disprețuitor.
„ Nu vă pricepeți deloc la cîini, domnilor... Cîinele meu este un ogar persan saluki, antrenat să vîneze gazele și antilope! Știu ce spun fiindcă l-am primit cadou de la un emir din Quatar!”
Georgescu și Filipescu amuțiră, cu ochii ațintiți spre coapsele și sînii ei care se întrezăreau ațîțător prin materialul diafan al rochiei. Femeia trecu cu pași sprinteni, fiindcă ogarul smucea nerăbdător de lesă, fără să aștepte vreun răspuns.
„ Quatarul ăla e-n Persia?” întrebă Georgescu după ce silueta femeii se topi în depărtare pîlpîind ca flacără magică sub razele orbitoare.
„ Dă-l dracu de Quatar, hai să bem o bere!” mormăi Filipescu.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Stelutza,evident.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-03-15 15:36:14
         
 
  na, că și la textul de goodbye și-a zăvorât comentariile. femeia rămâne cea mai mare enigmă, asta-i clar. în fine, a plecat, asta e, timpul o să vindece toate rănile.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-15 12:50:58
         
 
  am aprins, frate, am remușcări, am avut și-o presimțire, i-am zis un la mulți ani de 8 martie, dar deja se rupsese ceva în sufletul domniței, că nu mi-a răspuns.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-15 12:47:30
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  mulțam, Fane! văd ca ai aprins o steluță memento mori sub epistola de bun-rămas a poetesei MM.Damn,dude! un alt suflet feminin, gingaș pînă la autoextincție, răpus de indiferența editorială!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-15 12:11:35
         
 
  m-am răzgândit, stea.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-15 11:40:09
         
 
  vot la toate 3, asta fiind the best, în imagistică, în chestii, știi tu.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-03-15 11:39:41
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE