FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
poveste săsească
Text postat de Gheorghe Rechesan
A fost un dat, zwischen den Karpaten, ein grosse dukat, mult frumoz und bogat. Diese dukat numit Șaptenburg fost comandat de burgmeister barbat, Klaus Maibrei (auf rumänisch:„ Claudius Mamaliga”). Într-un bun zi, conzilier mers și căutat la palat sechs case ridicat și găsit burgmeister in gradina unde așezat unter einem apfel. Acolo, el schön spiel jucat, Newton experienze, und așteptat die apfel în cap picat.
„ Herr Burgmeister, kollosal katastrofen întîmplat, spus conzilier, in Șaptenburg, mult șoarec und șobolanen venit, grîu, petrol, holz ronțăit, grosse nenorociri la țara nostru pătimit!”
„ Kein problem, dat la ei chemikalen, schnell otrăvit!”
„ Nicht chemikalen, herr Burgmeister, alles abgelaufen!”
„ So, Mäuse capcanen construit!”
„Canci meister-mäuse-capcanen, alles bules emigrat, in Europa arbeit!”
Mult ingrijorat, burgmeister Klaus telefon dat la ein kolleg, Franz Timmermans, burgmeister in Hameln(cine nu știut poveste de la șobolani conduși cu muzik de ein flötist in apa și tot înecat?) și spus așa:
„ Franz kamaraden, la tine rugat ein problem: șobolanen invasion avut in Șaptensburg, bitte ein capel meister und flötist trimis schnell, schöne musik făcut, șobolanen Dâmbovitza-river kaput!”
„ Liebe Klaus, spus Timmermans, șobolanen, mäuse und hamster din Deliorman venit, kein muzik placut, Beethoven, Bach, Brahms unmusikalisch, afoni la ei este!”
„ Mein Gott, la mine pierdut, welche Art von Strategie făcut? Demisien dat, din dukat plecat?”
Timmermans ein minut gîndit, dann spus:
„ Nein, nein, nein...schnell la tine chemat eine grosse basketbalisten, Codrutz-procuroren... eins, zwei, drei, und un caruț mit putregai, pentru hamster grosse dosaren der Korruption confecționat!”
Burgmeister Klaus mult bucurat, Codrutz-procuroren chemat, dosaren schnell confecționat, aber șobolanen reacționat.
„ Wir sind curat, geld nu furat, petroleum nu beut, grîu nu mîncat, spus haupt-hamster-chef. Es ist ein komplot, eine grosse politichen machinationen, nach Bruxelles plîngere facut, die rasse șobolanen, mause und der hamster trebuit prin lege amnistie protejat, geschützt protejat!”
Vier, fünf, sechs, burgmeister Klaus mîncat alte keks, stomak la el deranjat, la Bruxelles plecat, țara la șobolanen lăsat...und Ich saß auf einem Sattel, eu pe un șa încălecat, poveste săsesc jetzt terminat... La revedere und ein caruț cu bere!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  bade Viene, așa-i viața, iubim pe cine, cum și unde ne place! acu, ce să mai zic, așteptam din partea lu matale un articolaș, o poezică, ceva pișcător despre dracnea pă făraș, așa pt reciprocitate și obiectivitate...ori mă-nșel? „Hamster uber alles!?”  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-01 16:43:46
         
 
  Nicht zgăpat. Deiorman spun alles! Bitte credem la mine.

Dar eu luat eine gute parte din ghesichte! Ferstee me? Sau mai pe teutonește Verstehst du mich?

Mult placut la mine "confecționat".
nämlich manipulierten adica falsificaren.


 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2019-03-01 15:09:36
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  Bună ideea, miștoacă realizarea, deși scriitura e oleacă greoaie, mai ales pentru cineva care nu găvărește teurona de baltă! Vot, dle Recheșan, că, la câte stele e pă cer...  
Postat de catre adrian mihai la data de 2019-03-01 14:49:00
         
 
  Nene rechespane, te facusi de material cu opiniunile matalutza politice! Tu chiar nu vezi de unde ne vine raul? Uite, ca premiu: cine-o indragit streinii, manca-i-ar inima cainii. Poporul acesta nu greseste decat printr-o prea mare ingaduintza fatza de venetici.
 
Postat de catre sters sters la data de 2019-03-01 14:47:24
         
 
  Heil Hamster...un so vaiter!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-01 14:45:31
         
 
  fur kopf, daca preferat! Und dache dos deranjat la el.  
Postat de catre sters sters la data de 2019-03-01 14:45:12
         
 
  Keine andere konclusionen, aber eins: grosse hashtag liberalen scremut, und ein kleine, kleine maus fackut! Snell zum lazaret gee, fur injectionen la caputz!  
Postat de catre sters sters la data de 2019-03-01 14:43:49
         
 
  p.s.am o rugăminte, comunicați-o, vă rog, superiorului dvoastră ierarhic(pe linie de partid-platformă, etc.):să șteargă distincțiile lucitoare, cele 3* sunt excesive pt o snoavă, fie ea și săsească!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-01 13:40:57
         
 
  domnule Alex, am fugara impresie că v-a scăpat morala poveștii! nu dosarele-s baiul ci hamsterul și putregaiul!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-03-01 13:37:51
         
 
  Mult dosaren der Korruption confecționat. Mult pre gut! Das dise Kodrupzen, Korupzen und so vater und so fort est bun decoraționen fur gute konfecționen. Wanderful arbait! Său tatuc mindru sind! Bas es ku seu tatuk!

Das problem pentru ele estem gute dosaren mit mita, liegendes Zeugnis, abuzen in arbait.Es gibt viele Beweise care dovedeșten dise situațion.

Steluțe pentru text domnule Recheșan!
 
Postat de catre Alex Popescu la data de 2019-03-01 13:33:30
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE