FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Ora de dirigenție
Text postat de Radu Stefanescu
Seară. Ora de dirigenție. În ultima pauză, Dorel s-a bătut cu Ionel. Pe jos zac caiete rupte, ghiozdane, pungi de chipsuri, o păpușă voodoo, o pisică moartă, prezervative.

Diriginta (intrând): Bună dimineața, copii!

Copiii (în cor): Sărumâna, doamna!

Diriginta (privind în jur): What the f... (își ia seama). Ce mama dreaq... (își mai ia seama o dată, rușinată). Dar ce oare se întâmplă în această incintă, copii?

Elevul de serviciu: S-au caftit, doamna.

Diriginta: S-au ce???

Elevul de serviciu: Vreau să spun s-au bătut, s-au luptat.

Diriginta: Adică a avut loc o polemică, s-au luptat pentru o idee?

Elevul de serviciu: Cum ziceți dvs.

Diriginta: Cine?

Elevul de serviciu (cu un gest vag): Ei.

Dorel: Nu e adevărat, doamna. Ne-am jucat frumos!

Elevul de serviciu (sictirit): Dorel mănâncă castane, doamna.

Diriginta (atentă): Castane, zici? De ce dezinformezi, elev de serviciu? Nu văd coji de castane pe jos.

Elevul de serviciu: Adică minte, doamna.

Dorel (brusc): Ionel m-a făcut prost!

Ionel (în șoaptă): După oră te-ndoi, pârâciosule. Apoi, tare: El a început, doamna, m-a făcut diliu! Și haita n-a zis nimic!

Diriginta: Biliu??? Adică?

Ionel: Sonat!

Diriginta: Soneat?

Elevul de serviciu (îi suflă): Dement, boule.

Ionel: Dement!

Diriginta: Dorele, nu cumva o fi o replică, din topor, este adevărat, la chestia aceea cu psihiatrul? Și aceea tot din topor?

Dorel: Eu am dat replici regulamentare, croșeu la ficat, doamna. El mi-a dat borșu pe nas!

Diriginta (vădit încurcată): Să lăsăm, am înțeles. În absența mea, a avut loc o polemică. Dar vedeți voi, copii, schimbul de idei nu trebuie să depășească nivelul pamfletului, radiografia satirică, nu trebuie să capete tușe suburbane. Pe de altă parte, în evaluarea conflictului, nu trebuie să cădem în cealaltă extremă, ignorând, nu-i așa, contextul argumentativ și finețea stilistică. În fond, nu orice replică e invectivă, dacă a fost dată în legitimă apărare. Pe de altă parte, scriptura vă învață că nu aveți voie să răspundeți cu aceeași monedă atunci când sunteți atacați. Rezultă că nu contează cine a început, dar nici nu e cu totul lipsit de însemnătate. Sper că ați înțeles. Totul se plătește. Semnalați-mi derapajul, și voi interveni rapid. Dar fără să vă pârâți între voi, nu e frumos. Pe de cealaltă parte, nefiind tot timpul cu voi, descurcați-vă cum puteți. Am atâtea pe cap. Ionel, Dorel, veți sta în picioare până la sfârșitul orei. Am zis.

Ionel și Dorel se ridică în picioare, aruncându-și priviri ucigașe. Elevul de serviciu butonează un telefon. Telefonul sună.

Elevul de serviciu: S-a sunat, doamna.

Diriginta: Bună dimineața, copii!

Copiii (în cor): Sărumâna, doamna!

Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  vot.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-23 11:23:45
         
 
  Ce glumă inteligentă! Am râs!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-21 22:08:46
         
 
  da,te-ai definit corect,esti un fâs.  
Postat de catre MARELE MAESTRU INTERGALACTIC la data de 2019-02-21 19:16:20
         
 
  Fâs!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-02-21 14:50:25
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE