FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
jocuri patriotice
Text postat de Gheorghe Rechesan
Ojibwe-reservation, pe malurile lacului Mish-ih-Gah-Muh, orele 8 a.m. Vremea e cețoasă cu răbufniri de crivăț și ninge opintit cu fulgi rari, cenușii.
Într-un wigwam tradițional din piele de bison polivinil-genuin, un ins mătăhălos, roșcovan, îmbrăcat în blugi indigo, tricou portocaliu cu dungi roșii, bleu, gri și cu ochelari de soare demodați ascunzîndu-i fizionomia, învîrte butoanele unui walky-talky demodat.

„ helău, jenule, ești pe recepție? Aici AMFORA. ovăr!
În cutiuța neagră bîzîie o voce cam tremurată:
„heeelău-helău. Aici genoveva, tu ești răspopitule? ovăr.”
„ roger, mă. Ai recepționat?”ovăr”
„ care roger?aici ZAIBĂR, repet... repet, nume de cod Z-A-B-Â-I-R...na, că iar am tastat greșit....ovăr?
„ nu te prosti nene, că nu-i vreme de șagă, pe dâmbovița e inundație, repet.inundație mare, cod galben spre portocaliu...ovăr!”
„vremea? În Frisco e cald, numa’ bine de ieșit la promenadă sau la o bere...inundație? nici pomeneală, valurile nu-s prea violente, unii fac sărfing. ovăr!”
„ ce faci, nene, nu pricepi.ovăr și de la capăt.”
„cum ce fac? Iaca tachinez și io o văduvioară de șaptișpe anișori, romîncuță de-a noastă...”
„ nene, ți-am zis, potolește-te, că ăia de acasă te umflă de pedofil. roger?”
„roger mur...dacă n-am găsit una de treișpatru, am luat doă de șaptișpe. ovăr.”
„ roger.stai un pic, am încă un apel.ovăr.”

În cutiuța neagră se aud bocănituri și pîrîituri.

„ helău-helău, aici Amfora, Dalto, tu ești? Lasă drac’ jos sculele de cioplit, că nu te aud bine! ovăr!”
„roger, le-am pus jos, Amforo. Ce mai e nou pe la tine?”
„ fii antenă, situația prezintă umflături.vine un tsunami pe dunăre. ovăr.”
„roger, mă. Pregătim pontonu’? punem șalupa la apă?”
„ la semnalul om la apă. Conectează-te pe radio.românia-internațional.repet. radio-românia. Cînd se difuzează romanța, repet, romanța...acționăm! roger?”
„ ce melodie, Amforo? aici Zaibăr...ce faci Vali, bine-sănătos? Sărut-mînușițele doamnei.ovăr!”
„ Zaibăr, concentrează-te. Deschide tranzistoru...”pe lîngă plopii fără soț / adesea am trecut / mă cunoșteau gagii toți / tu nu mai cunoscut...”
„ ce faci, răspopitule te-ai lăsat de molifte ai trecut pe romanțe? Iote am compus și io un catren, asculți?

nu-s eu chipeș ca și paris
nu mă plimb în iaht pe sena
da’ matroaze’ ți zic deschis
ți-aș vota-o pe elena!

Eiii, îți plăcu, o dau la gazetă? Sau pică guvernu, ce zici?
„ nnnnțțț...abține-te pînă joi. ovăr.”
"care joi, Amforo?"
" Joi, după Miercurea-Ciuc. ovăr, mă!"
„ovăr-ovăr, da’ noi ce facem?”
„desant nene, ca-n golfu’ porcilor, îți amintești?”
„ Amforo, Zaibăre, io nu prind decît radio romantic. Ce romanță se dă acolo? ovăr!”
„ roger, mă. Mi se rupe de romens, îmi repugnă situația...urlă ăia jos ăla, da’ ce pun în loc.ovăr?”
„roger, milogii dracului, stau cu mîna-ntinsă la stat se plîng că mor de foame , da’ numa’ io cînd am fost în capitală numărai cinci masserati, două ferrari și-un buick..niciun ford, nici chrysler...păi nu-i corect, mă, că-s parteneri strategici.ovăr.”
„roger, Dalto. Așa-i. Te contactează omu nost de acolo.vezi că răspunde la indicativul: radu cel urît, cod zî-e-ics-e. Repet...”
„nu mai repeta, îl știu.am băut o bere cu el. Are urechi mari și traduce. Nu mi-a inspirat încredere deloc.”
„ dacă traduce e bine, se poartă.altu’ n-avem în amplasament.fii atent : îți cere un foc, tu îl întrebi A FI SAU A NU FI...ai reținut?ovăr.”
„roger.n-ar fi mai simplu ca-n filmu’ ăla: arțar-extremă-demență? ovăr.”
„aiasta-i nedumerirea.ovăr?”
„ce-i Zaibăre, de ce te interpui? ovăr.”
„nu io, mîndruța de lîngă mine. E basarabeancă și ele așa traduc: a hi, or n-a hi, mare-i nedumerirea...ovăr.”
„roger. Zaibăre, lasă-i pe ruși. Nu ne băgăm cu kîgîbî-u, e prea periculos.ăștia ne iau scutu’ și vin pînă pe malurile Potomacului cu el. Roger?”
„roger, băi, roger.să fiți pregătiți. Nu luați cu voi decît strictu’ necesar: o pereche de izmene, șosete de schimb și un dicționar romîno-român, să ne înțelegem cu ei ca frații. ovăr.”
„roger.putem lua două perechi de izmene, că nu se știe?!”
„ nu știu, tre' să întreb la departamentu' de stat...ovăr, mă, că acu’ m-așteaptă nevastă-mea cu lunchul. Dacă n-apar la timp se supără și mă trece iar pe regim hipocaloric.supă de noduri.”
„roger, mă. Numa’ ceva să-ntreb, Amforo. La Biukărest e iarnă? Să-mi iau și căciula de astrahan,fularu de mohair, mănușile?”
„ e noapte, nea jenule, ia-ți o lanternă, capitala e prost iluminată.ovăr.”
„ovăr, mă. Poftă-bună!”
„ poftă-bună și ție, Dalto.te aștept în iunie, la un barbecu. ovăr.gheim ovăr!”

(Repostare din 2012)
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  e o chestie care mi-a rămas din armată, în dec.89 s-a dat, cică, indicativul „radu cel frumos!”  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2019-02-04 10:53:46
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  radu cel urît, deci :)
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-02-03 21:59:16
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE