FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
OPERAȚIUNEA SCAMA
Text postat de Gheorghe Rechesan
OPERAȚIUNEA SCAMA (sau cum să dai jos un dictator)

Terasa unei berării plină cu mușterii în pofida faptului că ne aflăm în toiul iernii, iar mesele sunt acoperite de țurțuri de gheață.
NELU PĂPURĂ (septagenar, încă verde, constituție astenică, chelie frontală, nas și bărbie osoase și bine conturate) se trîntește pe un scaun. Îl salută pe cel aflat la masă, un ins rubicond, cu obrazul înroșit de alcool și ger, apoi scoate din buzunarele pufoicii un clondir cu rachiu și toarnă pe furiș în halba cu bere.
– Ce vreme, domle, numai bună de fugărit haștagii!
MIȘU BUBURICE:
– Aoleu, iară să strînsă pleava șioroșistă-n piață? Mă duc acasă, să-nchiz bine ușile, fereștile...
NELU PĂPURĂ:
– Nu, bre, nu e nicio manifestație, a fost așea, o figură dă stil...tataie-mi zîcea că pă vreme geroasă îi ăl mai bine să ieși la-mpușcat ciori și-alte zburătoare dăunătoare!
MIȘU BUBURICE:
– Bine zîcea...înțelepciunea populară nu dă greș...auzi, matale crezi că ăștia, opoziția, au șanse să cîștige cumva alegerile?
NELU PĂPURĂ (luînd o dușcă din berea botezată cu rachiu):
– Cu jagardelele, securiștii, țucălarii și trădătorii dă neam și țeară, toți mercenarii vînduți occidentului? Niciodată, nici nu încape vorba...cîtă vreme îi Liviu la putere, om de-al nostru din popor, n-au nicio șansă...de altfel, sondajele nu mint, îl dau cîștigător la sigur și la europarlamentare și la prezidențiale!
MIȘU BUBURICE:
– Așa-i, poporul oropsit simte, săracu, cine ține cu el și-i vrea binele...uite, de pildă ,comuniștii, că tot se face în zilele astea gargară pă problema asta, au avut ei și părți bune...arătura lor socială este favorabilă însămînțării ecologice de azi!
NELU PĂPURĂ:
– Nu știu cum e cu arăturile, că eu am fost angajat controlor de calitate în secția electro-bobinaj utilaje grele, însă o chestie mi-e clară: ăștia de-acu, tefeleii, telectualii și haștagii n-au, domle, nici doctrină și nici prințipuri, se dau după cum bate vîntu...
MIȘU BUBURICE:
– Da, comuniștii au avut și părți bune, nimic de zis...ăștia nici să zugrăvească blocurile ridicate pe vremea lui Ceaușescu nu-s în stare!
NELU PAPURĂ:
– Normal, derbedeilor le stă mintea numai la furăciuni...numai la rele și șmangleli le stă mintea, da-da...e drept, se fura și înainte de 89, toți furam din fabrică, ba o liță, ba o rezistență, ba un tiristor că mi-am montat sigur un radio cu lămpi alimentat cu dinamu de la bicicletă...o chestie de mare rafinament tehnic, fiindcă prindeam bulgarii fără antenă!

Pauză. Golesc amîndoi halbele și-i fac semn chelneriței să le mai aducă un rînd.
MIȘU BUBURICE:
– Totuși, nene, mie mi-e că totuși cîștigă neamțu, iară. Îl sprijină și babornița aia de Merkăloaie și tot occidentu!
NELU PAPURĂ:
– Mda, există pericolul ăsta, dar noi, oamenii de bine ai țării tre să fim uniți și să nu ne lăsăm manipulați de jagardelele și de hîrțogarii din presă! Am eu un plan, dar să nu te pună naiba să-ți umble gura că-i belea mare, se lasă cu pîrnaie grea!
MIȘU BUBURICE:
– Ce plan?
NELU PAPURĂ (îi face semn să se apropie și-i șoptește conspirativ):
–Să-l belim pe nazist, să-i luăm mau, să-i tăiem macaraua!
MIȘU BUBURICE:
– Bine-ar fi!Dar cum?
NELU PAPURĂ:
– Mi-a zis mie unu, de-acilea din sat de la noi, al cărui cumnat e sepepist la Cotroceni...dar să nu spui la nimenea!
MIȘU BUBURICE:
– Nu spun, domle, ce dracu...uite, mă jur pe carnetul meu de utecist că-s mut ca peștele congelat!
NELU PAPURĂ:
– Ăsta, sepepistul zicea că tăt norocu și tătă vlaga plăvanului stă într-o scamă pe care o are tot timpul pă haine!
MIȘU BUBURICE:
– O scamă... ce fel de scamă?
NELU PAPURĂ:
– Dracu știe ce fel...de bumbac, de lînă, sintetică, ce contează...chestia îi că de scama aia se leagă succesul lui la alegeri!
MIȘU BUBURICE:
– Nu se poate!
NELU PAPURĂ:
–Ba se poate...e dovedită treaba...și-n plus e știută de multă vreme de toți contrainformaticienii...regii persienilor, împărații austrieci, engleji și franceji, unii dictatori și tehnocrați o foloseau...și Ceaușescu avea una mică, ascunsă sub rever...i-a suflat Stănculescu scama, l-a suit în elicopter și gata, l-a lichidat complet!
MIȘU BUBURICE:
– Și mneata zici să-i luăm scama lu...
NELU PAPURĂ:
– Normal, vrei să mai cîștige înc-un mandat? Nu vezi ce se întîmplă, ce nenorociri ne pasc?
MIȘU BUBURICE:
– S-a scumpit petul de bere cu un leu cincizeci!
NELU PAPURĂ:
– Dacă nu-l lăsăm fără scamă, mălăul ne vinde de tot occidentului...vom dispărea ca nație!
MIȘU BUBURICE:
– Și cum vrei să procedezi?
NELU PAPURĂ:
– Simplu...mă-mbrac în spălătoreasă, iau ușurel sacoul de pe umeraș cînd doarme, chipurile, să-l duc la curățat și, pe-urmă, pac! iau scama cu două degete și-am terminat cu el!
MIȘU BUBURICE:
– Dară nu-i periculos, că poate îi păzesc scama zi-noapte?Or, poate are mai multe scame, din astea paranormale, cîte una la fiecare costum dă haine!
NELU PAPURĂ:
– Să stai cu mîinile-n sîn și să te uiți cum duce ticălosul țara de rîpă nu-i periculos? Tre să ne jertfim puțin, ce dracu, altfel nu va fi niciodată pace și linște-n țară!
MIȘU BUBURICE:
– Auzi, dar dacă iese operațiunea ce faci cu scama aia, i-o dai lui Liviu?
NELU PAPURĂ:
– Nuș ce să zic...ar fi o chestie...sau o țin așa, de-amintire, să le-o arăt nepoților!
MIȘU BUBURICE:
– Ai nepoți? Să-ți trăiască!
NELU PAPURĂ:
– N-am, fiindcă fiu-miu e plecat...în fine , e o chestie care nu ține de mine dar dacă aș avea...
MIȘU BUBURICE:
– Dă-mi-o mie, să le-o arăt nepoților mei...că am trei: Nicușor, Olguța și Codrin!
NELU PAPURĂ:
– Ți-o dau, de ce să nu ți-o dau...bagă și mneata, acolo, trei sute de euroi și-un pet de bucegi și-i a ta!
MIȘU BUBURICE (îi întinde palma dreaptă):
– S-a făcut...cînd îmi vine penzia șpețială, c-am fost cadru m.a.n. ți-i dau!
NELU PAPURĂ(ciocnind halbele):
– Noroc...să fie într-un ceas bun și să scăpăm definitiv țara de ticălos!
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  "mi-am montat sigur un radio cu lămpi alimentat cu dinamu de la bicicletă...o chestie de mare rafinament tehnic, fiindcă prindeam bulgarii fără antenă!"

ba prindea, cu antena de la basc. mică, antena baston.
 
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2019-01-23 19:16:33
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE