FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
operație pe cord deschis
Text postat de Florentin Sorescu
Operație pe cord deschis

Să vedeți tărășenie, fraților, că m-au apucat nostalgiile. Și-mi zic, ia hai tu o țâră prin locurile prin care ai copilărit. Adică la Spitalul de Chirurgie Plastică și Reparatorie, se-nțelege. Ce mai, a fost frumos. M-am plimbat ca un ou printr-o găleată, am revăzut locurile în care m-au disecat adânc. Prea multe nu păreau schimbate, afară de lift. Parcă arată altfel acum, mult mai modern. Dar oamenii, aceiași, chiar dacă cei tineri au luat locul celorlalți. S-a schimbat ambalajul, dar au rămas metehnele.
Mă vede o asistentă că fotografiez coridoarele, uși, scări, cărucioare, tristeți și bureți.
- Dumneavoastră - zice - ați venit la cineva în vizită?
- Niet! îi răspund. Am venit mânat de nostalgii. Știți, eu aici am copilărit.
- Sigur nu vreți să vă operați? mă întreabă ea.
- Parcă îmi vine așa o poftă, dar îmi lipsește determinarea.
- Și atunci de ce faceți poze aici? continuă ea pe un ton înțepat.
- Ca să le pun pe rană! îi răspund. Pardon, în ramă.
- Stați să vorbesc cu domnu‘ doctor! zice ea nemulțumită. Și vine domnu‘ doctor, unul tinerel. Reîncepe același dialog, fix la fel:
- Ați venit la cineva în vizită? mă întreabă el.
- Nu! îi răspund.
- Și nici nu vă operați?
- Caregoric nu! îi răspund, ca să mai schimb discursul.
- Păcat, mare păcat, îmi răspunde el oftând. După care: Știți câ nu aveți voie să fotografiați, nu? Este INFRACȚIUNE. Noi suntem obiectiv strategic, adică ai SRI-ului. Pregătim pacienții pentru misiuni secrete în spațiu.
- Oți fi, îi răspund, dar eu am fost internat aici. Mai tot timpul am fost internat... Cam de pe la 5 ani până când pe la 18 .
- Atunci de ce n-ați rămas aici? mă întreabă el mirat. Ați fi putut deveni pacientul nostru veșnic.
- Pe undeva am și rămas! îi răspund. Altfel ce aș mai căuta pe-aici? Dar văd că nu sunt prea bine primit.
- Da, zice el, dar acum păreți un om normal, iar asta deranjează. Ar trebui să abordați altfel problema.
- Cum? îl întreb.
- Bunăoară, ați putea prin a începe să ne rugați frumos să vă mai facem o operație. Asta s-ar putea să ne mai apropie puțin. Nici nu știți ce instrumente chirurgicale deosebite avem.
- Ar fi o onoare pentru mine, îi răspund, dar mai am și alte treburi de făcut. Am venit aici doar mânat de nostalgii. De-aia m-am și apucat să fotografiez, să mă mai uit la poze când mă apucă dorul.
- Atunci de ce nu vă duceți la Numărul 9, zice el... Știți la ce spital mă refer, nu? Ăia vă lasă să faceți ce doriți. Asta când nu vă pun în cămașa de forță...
- Păi cu Numărul 9 am început! îi răspund. Ei m-au trimis aici. Cică de la spitalul ăsta mi s-au tras toate ponoasele. Adică bolile sufletești. Știți dumneavoastră, deși sunteți cam tânăr ca să știți. De fiecare dată când mă trezeam din anestezie descopeream că viața asta are o altă față. Mi-a fost din ce în ce mai greu să o pricep...
- Eu v-aș recomanda totuși să vă operați. Nicăieri nu te simți mai acasă decât pe masa de operație.
- Aici cam aveți dreptate! îi răspund. Și poate găsiți dracului vreo formulă să nu mă mai recunosc când mă trezesc. Și poate reparați și liftul ăsta. Și oamenii ăștia din care nu mai înțeleg nimic. Și lumea asta care se prăbușește sigur și lent, întocmai ca un pacient, sub mască.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Cred că și dacă de pe atunci ar fi fost al SRI-ului, tot te-ar fi primit. Din câte știu, nu exista un alt spital specializat în țară cu acest profil. Oricum, cel de care vorbesc eu nu se află în Balotești, ci în București, iar clădirea "nouă" nu este nicidecum nouă, ci foarte veche. Dar de numit Agripa Ionescu așa se numește,că am citit pe un panou și mi-am zis, ia uite ce mare a ajuns doctorul care m-a operat pe mine, a fost un vizionar, se vede cât de colo că a operat un poet😜😜😜  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-01-12 00:41:25
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  A, da, pe atunci nu era.
Am văzut postarea după.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-01-12 00:22:52
         
 
  Tare! Cu adresă, cu linii de avtobuse etc.
Ăsta o fi SRI pentru tot cartieru!
Dar cum de te-au primit pe tine, copil fiind, acolo?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2019-01-12 00:20:45
         
 
  "Spitalul Clinic de Urgenț㠄Prof. Dr. Agrippa Ionescu“ este o unitate sanitară cu personalitate juridică care, începând cu data de 25.04.1996, acordă asistență medicală spitalicească și ambulatorie, conform Legii 95/2006 privind reforma în domeniul sănătății, cu modificarile și completările ulterioare și legislației în vigoare.

Spitalul poartă numele creatorului Școlii Românești de Chirurgie Plastică și Reconstructivă Prof. Dr. Agrippa Ionescu. În anul 1958 acesta inființează la București Spitalul Clinic de Traumatologie și Chirurgie Plastică și Recuperatorie în str. Arh. Ion Mincu nr.7, pe care îl organizează și îl conduce timp de 40 ani.

Aici realizează primul transplant de piele într-un cadru spitalicesc organizat. Prin mâinile marelui profesor, s-au format peste 300 specialiști, astăzi medici foarte cunoscuți și apreciați: prof. dr. Ioan Lascar, prof. dr. Dan Enescu, prof. dr. Tiberiu Bratu.
Din anul 1994 Serviciul Român de Informații preia în administrare Spitalul și îi transformă structura organizatorică din 1996 prin înfințarea de noi secții și compartimente medicale și chirurgicale.

În același an, Serviciul Român de Informații preia domeniul și clădirea Sanatoriului pentru bolnavi de TBC din localitatea Balotești, județul Ilfov pe care o renovează din temelii realizând o adevărat㠓bijuterie medicală”, cu echipamente și dotări la standarde internaționale.

Din anul 2011, prin acordarea statutului de clinic secțiilor Oftalmologie, Chirurgie generală, Recuperare, medicină fizică și balneologie, Chirurgie cardiovasculară, Chirurgie plastică, Microchirurgie reconstructivă, Spitalul capătă titularura din prezent.
Spitalul are spațiu pentru internare de 496 de paturi, din care 36 spitalizare de zi (10 paturi la sediul București, 20 paturi la sediul Balotești, 6 la sediul din Căciulata).

Furnizori ingrijiri la domiciliu
Drepturi si obligatii
Informatii privind coplata
Tarife prestatii medicale la cerere
Formular sesizare
Informatii privind externarea
Informatii privind internarea
Program de vizita
Programe
Formular feedback
Ambulatoriu integrat
Certificari / Autorizari / Acreditari
Date statistice
Structura spital
Fonduri europene
Spitalul Clinic de Urgenta "Prof. Dr. Agrippa Ionescu" 2014"
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-01-12 00:19:37
         
 
  "Spital de Urgenta al SRI Prof. Dr. Agripa Ionescu Bucuresti
Institutii Medicale Institutii Medicale
3 ani ago
Contact – Spital de Urgenta al SRI Prof. Dr. Agripa Ionescu
Adresa Str. Arh. Ion Mincu nr. 7, Sector 1, Bucuresti
Telefon 037 772 00 00 int. 6145
Website www.spitalulagrippaionescu.ro
Mijloace de transport Autobuz: 300, 282, 205, Tramvai: 24, 46
Indicatii catre aceasta adresa in Google Maps"
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-01-12 00:16:27
         
 
  Nu știu de unde, nici până unde, dar așa e. Și se comportă ca atare. În definitiv, fotografiam niște coridoare goale și ferestre, nu văd ce era așa de secret. Și nu atingeam intimitatea nimănui.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-01-12 00:08:22
         
 
  Bine, asta am cam priceput, dar de unde și până unde la spitalul SRI? Nici nu știam că există! Mă gândeam că sunt pe la ăia, pe la militar.  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-01-12 00:03:07
         
 
  Pur și simplu. Nici eu nu știam.. Doctorul chiar s-a dus să anunțe paza, m-a întrebat cum de am intrat.
- Foarte simplu, domnule! i-am răspuns. Pe poartă.
Și chiar așa era. Nu m-a întrebat nimeni de vorbă, am intrat pe poarta principală ca omu' care nu se așteaptă să-l oprească cineva. Eram curios, nu am mai fost pe-acolo hăt.. de când am fost internat ultima dată, iar asta nu o mai știu. Demult, demult. Nu la 18 ani, atunci am fost internat la nr. 10, gard în gard cu Obregia. Un spital cum nu cred că se va mai întâlni.. Secție de dermatologie, secție de nebuni, secție de venerice, care nici ăia nu prea erau întregi la minte și azil de bătrâni. Cu nr 9 mi-am început cariera, dar după ce în prealabil am gost internat la urgențe, cred că tot la Chirurgie Plastică și Reparatorie. Asta după ce în prima zi am fost internat la Constanța, probabil la Spitalul Județean. Sau nu? Aveam patru ani și jumătate, afară de urletele din spital și de plânsete nu țin mai nimic minte. Și că aveam mâinile pline de coji.
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-01-11 23:59:45
         
 
  Cum naiba?!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-01-11 23:38:56
         
 
  Ioane, e pe bune!  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2019-01-11 22:57:41
         
 
  P-aia cu SRIul n-o mai cred!  
Postat de catre ioan peia la data de 2019-01-11 22:53:21
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE