FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
fapt divers
Text postat de Gheorghe Rechesan

Trăim într-o lume dominată de violență, vedem zilnic în jur, ba chiar și în media, destule exemple de violență, de la cea verbală pînă la cea fizică, brutală și primitivă. Poate că legile sunt prea blînde cu brutele și cu criminalii, sau că polițiștii, psihologii și psihiatrii sunt depășiți de diversitatea și abundența de ticăloșii ca să le mai poată preveni și stăvili, sau, așa cum poate oricine constata, ele sunt efectul manifestărilor unei societăți betege.
Răsfoind ziarele online am dat de un articol mai vechi dar foarte relevant despre un "fapt divers", cules la întîmplare din cotidianul ticsit de violență.
Iată ce scrie ediția online din 04.01. 2011 a Ziarului de Iași:
” Un taximetrist din Iasi a fost trimis ieri in judecata pentru vatamare corporala. Conform procurorilor, pe data de 15 martie 2010, Vasile Hurmuzache (44 de ani) l-a agresat pe un coleg de breasla. Anchetatorii au precizat ca, in ziua respectiva, Hurmuzache a ajuns primul cu masina in statia de taximetre de la intersectia soselei Nicolina cu strada Frumoasa. Taximetristul firmei SC Ovicip SRL a parcat autoturismul marca Dacia Logan, asteptindu-si clientii. La un moment dat, in apropierea statiei a aparut un coleg de breasla, tot intr-o Dacia Logan. Oamenii legii au mentionat ca, atunci cind colegul a incercat sa-si parcheze autoturismul in fata sa, Hurmuzache a coborit din masina si a inceput scandalul. Barbatul s-a enervat din cauza faptului ca angajatul Taxicom a vrut sa parcheze inaintea sa, desi el venise primul in statie. Cei doi barbati au inceput sa se certe si sa se injure. "Partea vatamata s-a apropiat de invinuit si a incercat sa-l loveasca, insa acesta a eschivat si l-a lovit pe colegul sau de breasla cu pumnul in fata. In cele din urma, partea vatamata l-a imobilizat pe Vasile Hurmuzache si l-a lovit, la rindul sau, de doua ori cu pumnul in cap. Cei doi au continuat sa se agreseze reciproc, pina cind au fost despartiti de o patrula de Politie care trecea prin zona", a declarat procurorul Nadia Albu, purtatorul de cuvint al Parchetului de pe linga Judecatoria Iasi. Aceasta a adaugat ca victima a mers la spital, medicii constatind ca avea o dubla fractura de mandibula, ce a necesitat 55 de zile de ingrijiri medicale. In fata anchetatorilor, Hurmuzache si-a recunoscut fapta, dar a precizat ca a fost provocat si a lovit in legitima aparare. “ (autor Ciprian Nedelcu)
Aflăm ulterior, din aceiași sursă că bruta a fost condamnată la o pedeapsă de 5 (cinci) luni de închisoare cu suspendare. Relevant, nu? Îi rupi unuia falca și faci pușcărie numai pe hîrtie. Probabil c-ar trebui să recidiveze rupînd trei-patru mandibule la rînd ca să-l bage cineva la răcoare.
Poate fi o simplă și banală coincidență de nume si prenume să avem și noi un Hurmuzache în comunitatea mică și agitată a europeei care se bate pentru un “loc de parcare”. Sau, pesemne, taximetristul bătăuș o fi urmat un curs de controlare a violenței iar psihologul terapeut i-o fi recomandat să-și potolească pornirile belicoase scriind poezii. Baiul e c㠓taximetristul” din lavra bleu a renunțat la volan, levier și pumn iar în lipsă de argumente a recurs la sudalme. Mi-e și silă să le reproduc, însă injuriile și amenințările lui sunt peste tot. Să le pui punct e inutil, mitocănia nu poate fi stăvilită cu ironii. Cum vă spuneam, un fapt divers, acolo…
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Totuși, nu pot merge la culcare, mă simt vinovat față de tine dacă nu îmi cer mai întâi iertare pentru faptul că te-am confundat cu oamenii. Vade retro, satana!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 22:59:32
         
 
  Am uitat să te întreb: pe care din familia ta îl cheamă ,, muțunache"? Sau, e ăla legat la spatele căruței voastre?  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 22:53:54
         
 
  Frunzuliță sălcioară,
dintr-o vacă și o cioară
ce putea să iasă, nene,
decât boul meu cu pene!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 22:49:45
         
 
  Măi, făptură eclectică, vorbele alea franțuzești le vomiți tu a mia oară pe aici! Imi cer scuze, am jignit papagalul comparându-l cu tine!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 22:48:34
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  muțunache, tot îmi repeți vorbele...alea franțujești că, vezi, doamne! te sclifosești de poliglot cînd de fapt te tragi din poli-gloată...deci, cine-i papagalul?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-10-04 22:33:44
         
 
  Vai de cultura ta, nici de papagal nu ești bun!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 21:47:09
         
 
  Chiar așa, Ghițel, adevărul te doare!

Dar încerci să te tratezi, nu-i așa, mon petit crapule?

Cam târziu, dar decât deloc.,,
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 21:31:31
         
 
  știu, silache, adevărul doare...și-atunci scoți levierul și boxul din tinichea...”dixtrezi”???crezi că dacă-l plagiezi pe peia vei deveni mai cult?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-10-04 20:31:38
         
 
  Ghițel, ai început să mă plictisești. Cumpără-ți, bre, papagal.

Chiar pierd o grămadă de timp cu o somitate a literaturii, citită de vreo duzină de oameni care nimeresc din greșeală pe aici. Și, dacă nu te-aș trimite eu mereu la trocul cu lături, nu ar mai veni nici ei să se mai dixtreze.

Tu și ironia! Bre, ești expirat, chiar nu poți înțelege? Cum faci când vrei să te simți scriitor, te citești în fața oglinzii?



 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 19:55:54
         
 
  tu, silică, n-ai recunoaște o ironie, un pamflet sau o satiră nici dacă ți-ar sări în globul ocular, ca o așchie.scrii cu piciorul stîng, bîjbîi literele pe-orbecăite ca sobolul mahmur de basamac și tot repeți că te cunosc mii de oameni...probabil c-ai fost dizeuză pe un vas de croazieră sau dansai din buric la Chilia-n port unde se strîng pîrnăiașii să-și înece amarul!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-10-04 19:23:47
         
 
  Din orice perspectivă aș privi lucrurile, nu rămâne loc decât pentru concluzia că ești masochist. Ai grijă de tine.

Sper că pentru azi îți ajunge.
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:58:14
         
 
  Nu te-am mai întrebat, așa, ca ,, fapt divers": tot Gheorghe?  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:52:09
         
 
  Hai, dragul meu Ghițel, te aștept cu moralul foarte ridicat!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:39:50
         
 
  Recheșan, nostromul meu drag și pasiv!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:34:00
         
 
  calmează-te murmuzache!ia o scoică mare, lipește de una dintre urechi&stînga sau dreapta, la alegere)și-ascultă marea...nostromul vine plutind spre tine pe umede cărări senine!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-10-04 18:17:09
         
 
  Nu te lăsa, scrie Q.E.D.!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:15:50
         
 
  Asta da ironie fină, Nechezane! Tot atât de fină ca balastul pe care îl porți între urechi!  
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:14:48
         
 
  ,, Mi-e și silă să le reproduc, însă injuriile și amenințările lui sunt peste tot. Să le pui punct e inutil, mitocănia nu poate fi stăvilită cu ironii. Cum vă spuneam, un fapt divers, acolo…
( GHEORGHE RECHEȘAN )

Gazel
Text postat de Gheorghe Rechesan

Cine scrie-o cărticică
Astrucat sub păturică,

Cine scrie apăsat?
(că vezi, doamne, e bărbat!)
Vasilică!

Cînd glăsuie el pe nas,
Zici că cînt-un contrabas

Rațele fac dezinterie,
Cînd recit-o poezie

La biserică în strană,
Smiorcăie ca o vădană

Dar în cîrciumi sub umbrar,
Hăhăie că-i armăsar

Dacă-i spui “hopa-mitică”,
Mintenaș, el se oftică

Nici că stă, nici se ridică
panglicarul Vasilică!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 18:09:36
         
 
  Q.E.D.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-10-04 18:06:17
         
 
  Cât de nesimțiți e unii ca tine, Ghițel! Sudalmă prin însăși existența lor pe obrazul speciei, ridică cataroiul și aruncă asupra celor care le-au acceptat cu compasiune și înțelegere adeverințele temporare - deja expirate -de purtători de creier.

Norocul tău este că Prostia nu a fost declarată ilegală!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 17:48:22
         
 
  Ghițel, te lăudai cu ani în urmă că ,, am o bibliotecă solidă". Nu am negat nici atunci, nu neg nici acum. Atunci aveai în ea doar punguța cu vreo doi bani, dar promiteai să citești la biblioteca municipală și ,, Lupul moralist".

După atâția ani, doar Ziarul de Iași din 04.01.2011, ai reușit să-l mai adaugi celor una academică lucrare?

Suferi de monomanie, băiete, citezi din el ca din Sfânta Scriptură.

Cunosc un psiholog bun, te drege și în rate.
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 17:25:20
         
 
  Ghițel, și dacă tăceai, tot ghițel rămâneai!

Faptul divers este doar că nu ai fost deștept niciodată, și tot așa ai rămas! A câta oară îți repet că la un cap așa de mare nu este suficient creierul second hand?

Ți-am mai făcut oferta, sunt dispus să te miluiesc cu parale pentru o pereche de chiorometri noi, să vezi bine tâmpeniile pe care le-ai scris, chiar dacă nu înțelegi mare lucru din ele. Că, în rest, nu ești în stare să judeci nici măcar pe datorie.

Hai, să-ți desenez ce ai făcut aici: ai vrut să te dai de-a dura ca dovleacul în fața porcului, și chiar ți-a ieșit, te-ai umplut de bălegar, puți!

Ți-am mai spus - Ilustre Neica-Nimeni! - că pe mine mă cunosc mii de oameni, nu va lua în seamă nimeni o paricopitată care delirează. Nici măcar nefericitul acela de taximetrist. Am auzit că iubește animalele.

Dacă vrei să lași ceva în urma ta, scrie povestea ,, Nechezan, mereu râtan"

Ghițel, te-ai ramolit de tot, nu mai ai pic de imaginație. De aceea, te compătimesc. Nu pot urî o făptură lipsită de gândirea abstractă, specifică speciei Om.

Și, ghițel, chiar mă bucur că mai bântui, că mai bați câmpii pe aici, ( de altfel, nici nu ai pe unde în altă parte, că nu te bagă nimeni în seamă), abia mă mai relaxez și eu administrându-ți câte o porție la troc.

ps. Dacă ștergi gogomănia pe care ai ouat-o aici, nimic nu se va pierde, ți-o voi reposta eu, cu completările de rigoare.

Pa și pu!
La final, să-ți dea Dumnezeu tot ce n-ai avut!
 
Postat de catre Vasile Hurmuzache la data de 2018-10-04 17:08:09
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE