FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Opinii din S.U.A.
Text postat de adrian mihai
Un membru al US Army, Mihai Jurcau, și-a exprimat opinia cu privire la evenimentele recente din Piața Victoriei, mai exact, mitingul anti-PSD.


„Stau departe de polemica politica mai ales pe FB dar…

Nu stiu ce vad altii, insa eu ce vad sunt niste huliganii care nu reprezinta deloc nici o clasa sau opozitie civica si politica, si mai mult nu cred ca acei burtosi fara tricouri si cu masti, reprezinta Diaspora.

Ca si membru al US Army si facand parte si dintr-o unitate de Politie Militara (care pe deoparte se ocupa si cu operatiuni de „Crowd/Riot Control) din cele vazute in imaginile de la TV (si m-am uitat chiar la canalele „anti-sistem”), jandarmii au actionat mai mult decat decent.Trebuie sa fi un total ignorant sau sa nu ai habar deloc de procedurile de operare a unei unitati de Riot Control, sau cel putin a metodelor de operare a fortelor de ordine sa sustii ca Jandarmii sunt instigatorii.

Cand ai huligani care intra ilegal in muzelul Antipa, cand vezi ca se arunca cu pietre, bate, cutite, femei jandarmi batute si lovite cu picioare, dat foc la masini, eu zic ca Jandarmii au actionat mai mult decat decent. In contrast, si pe deoparte din ce am vazut, se vedea clar ca multi dintre acei jandarmi nici nu aveau pregatirea tactica sau poate nu aveau ordinele necesare sa mobilizeze si sa retina acei instigatori.

Gaze Lacrimogene? E OK. Trece dupa o zi, doua … si va zic asta de la unul care 6 ani la rand in fiecare an a luat cate un jet direct in ochi, si asta in „Mandatory Training” de la o distanta fixa si directa de 20 de inci (50 de cm) .

Va intreb… pana azi erau multi lideri din asa zisa opozitie care indemnau la protes, „mobilizau” oameni, ziceau mari si tari ca si ei vor fi acolo. Unde e Ciolos, unde e Orban? Marii lideri ai opozitiei. Nu erau ei cei care pe canalele de stiri vorbeau mare si tare ca si ei au sa fie acolo?

Eu unul nu as vrea sa fiu condus de unul care ia calul pana aproape de frontul de lupta si apoi se intoarce inapoi sa il adape.

Mai mult, avem si un presedinte care pe zi ce trece se dovedeste a fi un lider nu slab, ci foarte slab. Sa zicem ca au fost momente in care jandarmii au facut exces de zel, insa sa condamni actiunile jandarmilor si sa arunci toata vina pe ei, fara a condamna acei huligani mi se pare absurd. Acest om, care se pretinde presedinte se dovedeste tot mai mult ca e rupt de realitate.

Nu regret ca am votat cu Iohanis, insa sunt profund dezamagit de incompetenta si lipsa de „leadership” a acestuia.

Nu ma regasesc in filozofia si politicile PSD-iste (economice, sociale, etc), si sunt absolut dezgustat de pregatirea si prestanta guvernantilor, insa nu voi sustine niciodata o opozitie plina de vorbe demagogice care nu aduce nici o alternativa concreta, nici o propunere viabila, care sa fie sustinute legal si constitutional.

O vorba in politica de opozitie in SUA spune ca „pe timp de opozitie marii lideri isi asuma responsabilitatea si gases solutii, liderii slabi si falsi blameaza.”

Da…dau vina pentru esecul acestui miting, opozitiei inexistente in Romania si mai ales asa zisilor lideri ai acesteia. Schimbarea unui sistem nu se face prin actiuni violente si demagocice, care sunt in esenta actiuni ale unor emotii si ale unor frustrari, semne evidente alea unor lideri slabi. Schimbarile se fac prin argumente concrete, si actiuni civice si politice sustinute legal si constitutional, planificate pe termen lung.

Romania da dovada inca o data ca duce o lipsa acuta de lideri puternici care sa vrea sa cladeasca un sistem si un proiect pe termen lung. O parte din aceasta se datoreaza si faptului ca la noi niciodata un lider isi propune sa creeze alti lideri. Unul dintre liderii mari care mi-au ramas in minte, si sub care am lucrat in US Army imi spunea ca atunci cand subordonatii lui vor ajunge sa fie in pozitia lui, sau mai mare, atunci aceasta ii va valida ca el este un lider bun. El nu vroia sa formeze urmasi, vroia sa formeze lideri.

La noi se pare ca e tot un sistem opozant bazat pe „emotie” , blamare, nimic concret … Acesti opozanti se pot manipula si controla cel mai usor. Comunistii si Hitler actionau pe sistemul asta ca sa poata controla majoritatea. Hitler zicea: „Folosesc emotia pentru cei multi, si ratiunea pentru cei cativa.” Adica – E foarte usor sa uiti ratiunea unui argument sau a unei legi, daca esti coplesit de emotii venite din dialoguri demagogice.

Inca o data… Unde sunt liderii opozitiei? Unde sunt alternativele alea concrete?

„A leader knows the way, shows the way, goes and walks the way” — este una dintre vorbele care nu am sa le uit niciodata care le-am auzit de la primul meu Comandant.

„Un lider stie calea, arata calea, si merge/umbla calea” … si asi mai adauga. „Finishes the Mission” ( indeplineste Misiunea).

Aratati-mi va rog unul de la oricare organizatie politica din opozitie care a facut asta in seara asta.

Imi pare rau de cei care vroiau sa organizeze si sa faca din acest miting o manifestare civica organizata cara sa transmita un mesaj democratic, imi pare si mai mult rau ca imaginea celor care sunt plecati in afara si care lupta in continuare prin argumente logice si documentate a fost patata, dar imi este sila de cei care inca cred ca poti schimba un sistem cu injuraturi, acte de huliganism si doar atat.

Decat sa ne epuizam energiile cu „proiecte de lege” de astea din 7 litere gen „Puie MSD” , si a blama in continuare actuala guvernare, mai bine ne-am uitat la jalnicele alternative pe care le avem, si am incepe sa cautam adevarati lideri care sa vina cu proiecte concrete si care sa fie solidificate si construite pe termen lung…si mai ales, lideri care SA CONDUCA DIN FATA.

Daca ne luam dupa vorbele lui Dimitrie Cantemir, care ii descria pe romanii moldoveni ca erau cei mai aprigi si primii in drum spre lupta, insa dupa o zi le era foame, se plictiseau si plecau acasa, maine e o zi noua in care firmele de salubrizare si curatenie din Bucuresti vor face o gramada de bani.

Din pacate, in seara asta opozitia a pierdut … BIG TIME."


Nota mea (A.Mihai)
Fac precizarea necesară că, în textul de mai sus, nu am intervenit în niciun fel asupra ortografiei, preferând să las textul exact în forma redactată de autorul lui.



Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  inutil!ori de cîte ori îl veţi elimina pe ioan peia va reveni cu o ură sporită, insul e complet antisocial!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-28 09:28:59
         
 
  Ioan Peia

03
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-08-28 07:56:00
         
 
  Tu, cioroiule, nu te dai victimă? Că am auzit că ţi s-a-ntunecat parbrizul şi n-ai mai nimerit gaura hornului, după gazare!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-08-28 07:43:52
         
 
  p.s.și-ncă un amănunt, dacă tot ne comparăm, noi, parale(l)ii cu hexagonalii;cică dalde Sarkozy, fost ministru de interne în guvernul lui Chirac a comandat și condus o acțiune în forță contra magrebienilor franțuziți care au dat foc autoturismelor și buticurilor;acționînd, probabil, cu grenade de-alea explozive ar fi rezultat o victimă, iar după ce presa a sărit pe el și-ar fi prezentat demisia.Chirac i-a respins-o dar gestul rămîne...iar noi, cu ale noastre, 450 de victime!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-27 23:22:15
         
 
  cocoș la cocoș nu scoate ochii...sau o fi bulanul?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-27 23:14:16
         
 
  Pentru o clipă, dle Recheșan, am crezut că susțineți punctul de vedere al yankeului mioritic, argumentând cu ajutorul spuselor generalului cu 2 stele, Bertrand Cavallierre, fost șef al Jandarmeriei franceze, care, întrebat de părerea pe care și-a format-o despre jândarii noștri, zicea că, în linii mari, ar fi băieți buni, însă oleacă mai mămăligoși față de ai lor.

Spunea messire Bertrand: “Jandarmii români au acționat corect. Noi folosim grenade cu exploziv!”
Deh, cocoși...
 
Postat de catre adrian mihai la data de 2018-08-27 21:15:03
         
 
  Să-nțelegi, domnule Mihai, c-ați împărtăși, totuși, opiniile vajnicei cătane americano-române?
Să vedem, însă, și o opinie din partea astalaltă a Atlanticului(ea aparține fostului consul al României în Maroc, dl Vasile Popovici)și să observăm că nu toți cei care au fost caftiți și gazați aveau constituția și rezistenșa fizică a autorului articolașului:
” Se numește Angelica Troia, are 42 de ani, locuiește în Timișoara, a participat la protestul din 10 august, de unde s-a întors cu retina de la ochiul stâng dezlipită, cu urechea dreaptă fără auz, cu capul spart, intoxicată grav, cu probleme de memorie, de echilibru și de orientare.
Purta vinerea trecută un banner cu „Timișoara susține diaspora”, era în primul rând al protestatarilor, lângă grupul de moroșeni veniți din Anglia și Germania, salvatorii ei, care au târât-o de sub ploaia de lovituri. Angelica Troia a fost, în jurul orei 17, primul om din piață asupra căruia brutele au ridicat pumnii și bastoanele și în care au dat cu bocancii lor de brute.
Iată pe cine au lovit cu sete. Are doar un metru și șaizeci. E orfană de amândoi părinții. A fost crescută la orfelinat. Și-a făcut toate studiile până la licență. Lucrează ca montator asamblări. Nu se are decât pe ea, toată viața ei se sprijină pe câțiva prieteni idealiști ca ea, și e săracă lipită pământului. A participat la revoluția din decembrie 1989. Și-a pierdut un frate la revoluție, în București, îl chema Artur Troia. A trecut peste o operație de cancer, în urmă cu 15 ani. Nu dorește altceva decât justiție și dreptate pentru semenii ei. N-o mână nimic altceva decât credința într-o Românie mai bună. Iar România, prin jandarmii ei, a snopit-o în bătaie și a mutilat-o. Pare să fi fost trimisă printre noi ca să fie victima absolută. Te întrebi cum de rabdă bunul Dumnezeu să există atâtea răni pe un singur trup și atâta suferință abătută mereu și mereu peste capul unui singur om, a unei jumătăți de om cu suflet uriaș. Însă nu și-a pierdut zâmbetul de pe buze, mi-a cerut să vorbesc mai tare și m-a îmbărbătat, brusc cuprinsă de milă pentru mila mea profundă. Iată omul asupra căruia brutele au ridicat mâna.!”
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-08-27 19:57:04
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE