FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Probleme logistice
Text postat de Gheorghe Rechesan
Domnul Păcurărescu primi, la fel ca toți ceilalți prim-vicepreședinți ai comitetul executiv județean, circulara de susținere a mitingului „contra abuzurilor” *. O citi cu atenție, silabisind preocupat printre buze, apoi strigă cu o voce de stentor spre ușa întredeschisă a biroului său:
− Neluțo, unde mama-naibii ești, fă-te încoa’ urgent!
Ioana Surtucan, secretara și mîna sa dreaptă de pe vremea cînd era secretar u.t.c. pe județ, apăru cu o ceșcuță în mînă:
− Da, domn șef, am venit...tocmai vă fierbeam o cafea decofeneizată!
Păcurărescu vîntură foaia cu circulara spre ea:
− Lasă cafelele...Ai citit asta?
Secretara puse ceșcuța pe birou și luă un notes și un pix:
− Am...ce ordonați?
− Ce să ordon? Tre’ să ne conformăm, că doar nu poate lipsi tocmai județul nostru de la un miting spontan, ca ăsta!
− S-o luăm punct cu punct, tovarășe prim! propuse secretara.
− Punct cu punct zici? Întîi să-mi faci un convocator cu toți membri și toate membrele de partid din județ...dar să mi-i pui pe listă numa pe ăia viabili, să nu-mi vii, ca la ultimele alegeri, cu listele de la cimitir....cine nu vrea să semneze convocatorul să fie exclus din organizație, așa, să-i fie învățătură de minte!
− Am notat...după ultima statistică avem 8795 de membri cotizanți, da’ io zic că pe ăia trecuți de optzeci de ani să nu-i punem pe listă că se-anunță caniculă mare și ne facem de rîs dacă-i ia cu leșin și pică lați pe caldarîm!
− Vor fi destule ambulanțe pe amplasament ...a doua chestie:la fiecare zece oameni cîte un tricolor! Dacă n-avem destule steaguri în depozit le iei și pe alea de la primărie, poliție, prefectură, sediile instituțiilor...dar vezi cum le numeri că ăia de la poliție mereu au gaură în inventar cu steagurile! Punctu trei : pancardele...le dai să le confecționeze dascălii de desen de la școlile generale...fiecare are normă trei bucăți mari cu lozincile obișnuite...
− Am înțeles...ce ar mai fi?
Păcurărescu își puse ochelarii pe nas și buchisi din nou de pe foaie:
− Organizarea:pe grupe de cîte zece...la fiecare grupă un șef de grupă...patru grupe egal un grup în frunte cu șeful de grup...o sută de inși egal un detașament cu șeful de detașament respectiv!
- Ar fi indicat să numim șefii de grup și de detașament din rîndul pensionarii m.a.p.n. că ei sunt versați cu disciplina militară și nu numai!spuse secretara.
Se aplecă peste umărul său și citi:
− „Toată lumea îmbrăcată în alb, de la mijloc în sus: tricou, cămașă, bluză, pulover”...asta nu merge, tovarășe prim!
El se încruntă nedumerit:
− De ce să nu meargă, Neluțo? Ce, n-are oricine în șifonier, acasă, ceva alb de-mbrăcat?
− Nu, nu e asta...problema-i că doamnelor din organizația județeană de femei n-o să le convină să meargă la București în tricouri și-n bluze albe...știți cum e femeile, îs cochete, vor s-arate bine în orice ocazie, să-și etaleze toaletele...
Păcurărescu cîntări spusele ei preț de trei minute. Pe ecranul minții îi apăru imaginea nevestei încruntată, fluturînd un tricou ieftin, de culoare albă și strigînd: „ ai căpiat, Vasile, vrei să merg în capitală îmbrăcată în cîrpa asta, ca ultima țoapă?!”
Ca și cum i-ar fi ghicit gîndurile, femeia spuse:
− Pe de altă parte, dacă ar purta fiecare cîte o rochie albă, de vară, nu s-ar mai isca disensiuni și discuții...are cumnatu-miu, care-i director la fabrica de confecții, pe stoc niște rochii de damă din in topit, elegante, răcoroase, numai bune pentru miting! Să-i comand cîte o sută de bucăți din fiecare mărime?
În fața acestor argumente, primvicepreședintele oftă învins.
− Bineee...comandă-i rochiile, că nu vreau s-avem probleme de logistică!
A doua zi, dis-de-dimineață, secretara bătu la ușa șefului. Zîmbitoare, cu părul proaspăt coafat și discret parfumată, ea purta o rochie albă, nou-nouță din in topit, strînsă cu un cordon din același material în talie:
− Ce ziceți, tov prim, corespunde pentru miting?
Bărbatul ridică privirea și o măsură cu atenție. În ciuda faptului că trecuse binișor de cincizeci de ani, femeia avea un corp zvelt, armonios, cu carnea elastică.
− Ia fă cîțiva pași, să te văd mai bine!
Ea îi făcu pe plac, plimbîndu-se și sucindu-se prin birou cu pașii unui fotomodel aflat pe podium la o prezentare de modă. Materialul subțire, diafan i se mula pe pieptul încă tare, pe șoldurile și pe fesele ei bine conturate.
− Mda...n-arată rău deloc...problema-i că rochia asta e prea transparentă, ți se văd chiloții prin ea, Neluțo, cînd stai în lumină!
Ioana Surtucan scoase un mic țipăt de surpriză, apoi zîmbi cu palma în dreptul gurii:
− Nu-s chiloți, tovarășe prim, se numesc bikini!
Păcurărescu se încruntă, își scoase ochelarii și mormăi:
− Stai jos și scrie...ăăă, dispoziție finală:fiecare membră va purta la miting una bucată rochie albă confecționată din in plus una bucată chiloți tetra albi, de preferat noi...nu se admit alte genuri de lenjerie, cum ar fi șlipi colorați, bikinei sau chiloți strîmți cu dosu dintr-o ață!



* https://www.facebook.com/HomesickRockstar/posts/1759806647399622
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  cu cine vorbești, Peia? du-te la văru-tu, cumătru-tu, Ninel și fă temenele acolo pt un blid de linte!soroș nu ți-ar da nici măcar apă chioară să-ți clătești grumazul coclit de sudalme!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-06-08 11:04:02
         
 
  Că așa de curați la suflețel și așa de... spontan se adunară ei, mă, suavii haștagiști-tefeliști, că ar trebui dați ca egzamplu de protestatari idealiști! Mai ales când dau cu boxul pe la spate și fac din coana justițika o bulevardieră de șantan!!
Băi gigilă, cât dracu mai e, mă, cuvântul vârât la haștag, că vreau să mă bag și eu să latru contra parai șiroșiști! La urma urmei, între un idiot care mănâncă numai din castronul șioroșist și un jmeker care vă trage clapa contra cost, nu văd ce mare păcat moral și ideologic ar fi!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-06-08 10:56:34
         
 
  tezist?așșș, e pura și nealterata realitate, n-am făcut decît să condimentez puțin situația...care-i de tot rîsul ....sau nu ați citi convocatorul p.s.d.???cum rămîne cu principiul ridendo castigat....? sunt mitingiștii chemați la arme ca activul de partid de pe vremuri la sărbătoare de 23 august curați ca lacrima, onești, serioși și dedicați prosperiotății poporului care i-a împins în parlament? nu cred, cam 75% dintre ei sunt corupți și au diferite probleme cu justiția, pe care încearcă să o lege nu numai la ochi dar și de mîini și de picioare....manipulare?să fim serioși, e doar o banală satiră...de manipulat manipulează forța nr. 1 a României, bravii paladini care se luptă cu capetele hidrice ale sttatului paralele, ființează Fondul soveran de jecmăneală națională!
La urma-urmelor prim aderarea dvoastră la o forță precum România 3.0 sunteți manipulatorul nr.1 fiindcă îi momiți pe efemerii veleitari și pe gingașele poetese să-și lase rodul talentului ofrandă aici, cînd de fapt "afară-i vopsit gardu și-năuntru-i leopardul!"
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-06-08 10:26:17
         
 
 
Schematizat și tezist până în.... albul vocalelor! Și consoanelor. Subtext manipulator cu intenția de a ridiculiza și de a pune într-o lumină proastă participanții la miting. Dacă nu ar fi așa de străvezie încercarea de manipulare, poate, pentru anumite categorii de oameni, mai puțin versate, ar putea ”prinde”. Așa, în fața nedreptății auctoriale evidente, lectorul se ambiționează. Și efectul este contrar.
Sintagme care probează încercarea, nereușită, de manipulare:
”de la un miting spontan”
”ca la ultimele alegeri, cu listele de la cimitir”
”pe ăia trecuți de optzeci de ani să nu-i punem pe listă că se-anunță caniculă mare și ne facem de rîs dacă-i ia cu leșin și pică lați pe caldarîm!”

”din rîndul pensionarii m.a.p.n. că ei”
”știți cum e femeile,”
„ ai căpiat, Vasile, vrei să merg în capitală îmbrăcată în cîrpa asta, ca ultima țoapă?!”
 
Postat de catre Emanuel Cristescu la data de 2018-06-08 10:08:47
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE