FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
adevărata față a lui ioan peia (studiu de caz)
Text postat de Gheorghe Rechesan
Într-un interviu publicat în „Adevărul” din martie a.c., scriitorul , jurnalistul și avocatul Marian Nazat explică criteriile primordiale care au stat la baza redactării volumului său de interviuri „Lumea de azi”:
„ Criteriul exemplarității și complexității carierei invitaților mei a fost primordial. Augustin Buzura, Iosif Boda, Alex Mihai Stoenescu, Radu Paraschivescu, Stelian Tănase, Nicolae Dan Fruntelată, Ștefan Mitroi, Sever Voinescu, Dan Caragea, Simona Trifu, Viorel Roș, Ion Panaitescu și Dumitru Vasile-Delceanu sunt personalități indiscutabile în domeniile lor de activitate și din această perspectivă o astfel de experiență merită împărtășită publicului larg… Există și o excepție, Ioan Peia, poet necunoscut opiniei publice, deși talentul și spiritul său adânc l-ar îndreptăți la o largă recunoaștere...”
De altfel, pe blogul său, domnul Marian Nazat, ne lămurește în detaliu, publicînd o convorbire în patru episoade cu “excepția” mai sus amintită. Se creionează astfel, portretul poetului giurgiuvean autodidact, pasionat de prozodie, original și puternic ancorat în realitatea zilelor pe care le trăim, “un calemgiu rătăcit printre învârtiții nesfârșitei tranziții de la noi, atent să nu-i scape ceva din mofturile de Coana Chirița ale istoriei în curs” , precizează intervievatorul.
E un interviu relaxat, oleacă formal și “colorat” cu aprecieri subiective, ca la un pahar de vorbă între amici, dar corect și bine condus. Fără îndoială că demersul domnului Nazat este motivat și de apariția la finele anului 2016 în Colecția Biblioteca Giurgiuveană a volumului Poeme bio-degradabile sau viața pe șest.
Aceasta este imaginea reflectată de intervievat către cititorii săi, mulți, puțini, cîți vor fi, însă adevărata față a lui Ioan Peia ți se dezvăluie cînd intri în contact direct cu autorul Poemelor biodegradabile , în “particoler” cum ar veni. Atunci el își dă arama pe față, într-un șuvoi de injurii, sudalme și imprecații de o agresivitate verbală rarisimă la un om de litere.
Recunosc, l-am provocat pe “calemgiu” să-și exhibe personalitatea, analizîndu-i o poezică fadă, vag existențialistă, împănată de epitete seci și lipsită de orice fărîmă de lirism, în aceeași manieră dură, “ onomatopeico-negativist㔠(termenul îi aparține dlui Emanuil Cristescu) pe care o utilizează fără limite, atunci cînd își “încondeiaz㔠colegii de sait. Ce a urmat este la fel de previzibil ca un nou răsărit al soarelui:

“ te du și cârâie pe horn, nu p-acilea, că mă-nfurii și te trimit la pirostrii, una-două! dacă nu cunoști măsura, pașol la șatră, tăticu, nu mai învenina atmosfera, că eu sunt pacient cât sunt, dar odată-mi sare nuștaru ...!
Hai, căreală că mănânci trânteală!
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-17 21:21:38

Băi cioroi borât, văd că nu te potolești! Vrei musai să te trimit al origine. Bine, mai cârâie tu mult pe-aici și-ai să vezi.
Apoi, prostălăule, a fi pacient, nu înseamnă musai a fi bolnav, nătărule, mai te și lauzi că ești mare sculă de scriitor de vagoane! Înseamnă a fi calm, boule cu cioc de cioară opărită!
Cât privește hemoroizii și fisura anală, cred că el ai tu la cap, garoi borât. Văd că ți-o cauți cu lumânarea, recuperatorule din clanul lui Cârpaciu!

Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-17 23:27:07

Și mai treci, dracului, și tu pe al spălătorie, să-ți curețe ăia penajul de funigine, că pe unde treci se-ntunecă pământul!
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-17 23:50:13
Mai du-te-n cutare loc, borâtură! Mă-ta e depresivă, că te-a ouat în cuib de cucuvea!
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-17 23:29:23

Cazul nu e singular, nu e prima oară cînd Ioan Peia își varsă preaplinul frustrărilor sale pe saitul Europeea (ba chiar și-n majoritatea nișelor literare internautice unde a ajuns persoana non grata) și ți-ar trebui zile întregi să le reproduci pe toate.
Concluzia “comentariilor de mai sus nu poate fi decît una: oricît de bine ar stăpîni “meșteșugul acesta ciudat de a vorbi în rime” ( după spusa dlui Nazat) coabitarea într-un spațiu literar-internautic cu un astfel de personaj “pestilențial”, lipsit de cea mai mică fărîmă de civilitate și de bun simț este imposibilă. Potrivit și sănătos este să-i întorci spatele, să te distanțezi de profesionistul înjurăturilor ca la ușa cortului, verbialismul său
“ colorat” fiind practic inepuizabil .

p.s.
nu am nicio îndoială, "calemgiul" va riposta, în stilul său caracteristic, imund, agresiv dincolo de bariera bunului simț, încurajat tacit de cvasiabsența dlui Ion Corbu.


Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE