FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
căderi
Text postat de Gheorghe Rechesan
cad frunzele din copaci
cu lungi oftaturi de clorofilă sîngerie
cad stropi înghețați peste crengile golașe
cad apoi vrăbiile și prigoriile în iarba uscată
fumul care se-nvîrtejește peste acoperișuri
se condensează și cade într-o ninsoare de fulgi cenușii
înapoi peste țiglele cernite
cad proiectile și bombe risipite cu gestul semănătorului între brazde
cad bărbați și femei fiecare acolo unde i-a surprins moartea
cad copii, cad jucării arse și dezmembrate,
cad veșmintele preoților în lungi fîșii maculate
cad filele cărților de povești împreună
cu poveștile celor care le-au citit
cad mîini, picioare, capete mutilate și afumate
cad membre de animale, oase și măruntaie aruncate
dintr-un abator ridicat deasupra norilor
iar la urmă cade un nou Saul pe drumul Damascului
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
         
 
  Maestre, de ce să nu vorbim, că de aia ne întîlnim. Admit că îți displace metafora amintită și cromatica sforțată, anormală așa cum, probabil îți displace și cea binecunoscută" Frunză verde de albastru, mă doare un cal măiastru".
Ce te faci, însă, dacă poezeaua a fost scrisă de Khalil Gibran sau mai recent de poetul sirian Ali Ahmad Said Esber (Adonis)nominalizat la premiul Nobel?Spargi cîteva blide de faianță scumpă, faci țăndări o vază de Galle?
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-07 08:30:30
         
 
  Haida, de! Are dreptate maestrul Peia! Un text dezlânat, plin de enormități:„cad proiectile și bombe risipite cu gestul semănătorului între brazde”!

Să nu mai vorbim de: „cu lungi oftaturi de clorofilă sîngerie”! Dincolo de „sforțarea cromatic㔠și sângerie a clorofilei (care dă verdele, pentru oamenii normali), chestia cu oftatul clorofilei pune capac la tot!
 
Postat de catre Ioan Jorz la data de 2018-05-06 23:21:42
         
 
  Dar, la tine, cum dracu să se uite, când ești mai paradit decât Imperiul roman, la falimentul istoric din 476?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 22:55:06
         
 
  Ciocălău, pe mine m-a vrut, că am fost și încă sunt băiet gigea, dau moarte-n gagici. Dar, la tine, cum dracu să Imperiul roman, la falimentul istoric din 476? Mai mult, nici nu te prea zărește, în întunericul cu care ești camuflat.
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 22:54:15
         
 
  Când am reintrat, nu am pomenit niciun nume, florescule. Dar au sărit toți, ca javrele de maidan, pe mine. Ca de fiecare dată. Eu înțeleg că, și dacă respir, ăștia se simt lezați, dar ca să-i las să-și facă mendrele, e, uite că nu pot înghiți asta. Dau să spun lucruri mai serioase, țigănimea musai trebuie să intre-n vrie și să producă zaveră, că dacă nu-și pun ei poalele-n cap, se simt jicccniți la genă!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 22:50:00
         
 
  "Am trecut pe lângă moarte de trei ori și nu m-am spăriet."
(domnul bard Ioan Peia)

Domnule Peia,
Eu nu ma mir ca dumneavoastra nu v-ati speriat de moarte, fiindca se pare ca este o juna care nu arata asa de rau; insa, din destainuirie pe care le facetiu, se pare ca moartea s-a speriat cumplit de cum aratati din moment ce a plecat, nu odata ci de trei, dupa ce a trecut pe langa dumneavoastra cu mana goala. Eee, ce n-as da si eu sa pot produce mortii aceiasi greata pe care i-o produceti dumneavoastra!
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-05-06 22:28:09
         
 
  Știu că este persan, doar i-am citit rubayyatele, plus niscavai istorioare avându-l ca protagonist, dar mi-a venit un chef nebun să vă mai deturnez un pic din bâlăcăreala asta zilnică pe care văd că o întindeți la nesfârșit.  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-06 21:51:12
         
 
  Ce să vorbești cu cheaunii? Frică de... era să zic eu ce!
Mie nu mi-a fost frică de nimic în viața asta, paparudă colorată! Am trecut pe lângă moarte de trei ori și nu m-am spăriet. Doar mi s-a făcut greață de alcătuirea vulnerabilă în care m-am întrupat și de efortul supraomenesc de a viețui. Eu militor. Dar voi, niște jigănii subordonate complet instinctului darwinist de a fi cu orice preț, nu aveți cum să ajungeți la astfel de reacții omenești. Sunteți seci ca niște tiugi uscate!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 21:43:56
         
 
  cine sa-l citeasca nelutzule, ca suntem doar intre noi?ahaaa, frica de fisc e mare, chestii nedeclarate, impozite driblate...iar daca e precum zici, cu zid de chirpici si buda-n fundul curtii esti chiar o enigma. adica sa muncesti o viata, ca electronist, apoi ca ziarist si patron de legatorie si sa i doar õ modesta alcatuire din paianta?!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 21:35:32
         
 
  Mai dați-vă-n rahat de-aici, securiști tălâmbi, cu ăcănăriile voastre specifice! Când vorbiți, păstrați măcar o câtime de adevăr, nu o luați cheauni, pe centură! Dar ce să le ceri unor manipulatori kioveșiști de zvonuri imbecile?
Eu am casa în altă parte, prostplăilor, și nici vorbă de betoane și alte bâzdâgănii, debitate din capul a doi țigani parșivi, ca voi!
La urma urmei, de ce v-o regula pe voi grija de viața mea? Cioroilor! Delatorilor, informatori de serviciu ai securimii! Că zice să nu zici!...

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 21:33:35
         
 
  Mănânci rahat cu polonicu. Gluma-i glumă, tâmpenia țigănească-i tâmpenie. Citește un prost cretinismul pe care-l debitezi, că-s destui, și o ia-n serios. 'Ai du-te-n ssss..., că te rupi. Ai reușit să mă enervezi iar, garoiule!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 21:27:06
         
 
  "Fraiere, "căsoaia" mea, din Malu, e o modestă alcătuire din paiantă! Ai greșit adresa!"
(domnul capitalist Ioan Peia)

Domnule Peia,
Dupa cum vad ca ati inceput sa va denigrati propriul palat, pentru a-l scapa de mania clasei muncitoare, nu m-ar mira sa vad ca maine ve-ti sustine ca "modesta alcatuire din paianta" nu este altceva decat un prapadit de bordei in care sunteti silit sa va petreceti vacantele. Dumneavoastra nu va dati seama de absurdul situatie? Pai cum sa creada strainii ca in in Romania, in timp ce marii capitalisti ca dumneavoastra traiesc in bordeie, proletari au ajuns sa se lafaieasca in palate?
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-05-06 21:27:02
         
 
  minti, nelutzo, e din beton sparlit de pe santierele patriei, dar n-are importanta.important e ca ne guverneaza o sherezada tuta de loc la doi pasi de tine.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 21:06:15
         
 
  Fraiere, "căsoaia" mea, din Malu, e o modestă alcătuire din paiantă! Ai greșit adresa!
Cât privește pesedismul... șiit (sau sunnit), cred că ți-au crescut limbrici pe creier și-ți stimulează pineala, de ai ajuns să vezi cârtițe pe lună!
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 20:48:44
Parcurge cronologic comentariile acestui autor
Text anterior       Text urmator
         
 
  cu Khayyamm ai dreptate, cu observatia ca era persan siit si prin urmare il astepta pe al saptelea imam ceea ce in ochii sunitilor, urmasii lui Omar era blasfemie.C-ar fi luat in deridere filosofii e desertaciune pina la urma, ulciorul a crapt, vinul s-a scurs in tarina.
Si ce bine ii incondeiaza pe pesedeii vremii>

A lui Bahram palate refugiu-s de gazele.
Unde cântau fecioare pândesc lei singuratici.
Bahram, neîntrecutul la prins măgari sălbatici
Sub trei movile doarme. Măgarii pasc pe ele.

ai grija , Ioane, ca nu cumva casoaia aia a ta din malu sa ajunga refugiu de chitorani.ar fi pacat sa zaci sub trei movile, iar hastagistii sa topaie pe ele.
 
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 20:19:12
         
 
  Vai, ai și tu o obsesie, floricultură: Omar Ibn Ibrahim (tac-su: fabricant de corturi!)!
Chestia e că nu se prea încadrează în discuție! că ăsta nu fu arab! D-aia cred că-l și cam înjură pe Alah. Cică la Europa ar fi fost ars pe rug. Așa, drept ispășire, a fost nevoit să se ducă la Mecca.

"Spun unii că există un Creator și zic
Că pentru a distruge, ființe a creat.
Fiindcă sunt urâte? Dar cine-i vinovat?
Sau pentru că-s frumoase? Nu mai pricep nimic."

Bun traducătorul, care l-a făcut comestibil, așa cum Lesnea l-a "înlesnit" pe Esenin, în română. Îmi place de el, ca moralist. Când spune că "savanții și și metafizicienii fac afirmații pe un ton de autoritate despre lucruri pe care le ignoră."

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 20:08:21
         
 
  "afara sunt niste nori de furtuna magnifici, mai bine ma binoclez la cerul intunecat decit sa-ti iau in seama bizdicurile si flecarelile de ins citit!"
(Gheorghe Rechesan)

Pana si cerul se revolta impotriva celor care se iau de viata bardului europeeic Peia! Asa ca domnule Rechesan eu propun sa va puneti in functie paratraznetul, findca in curand vor sosi niste traznete...
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-05-06 20:07:54
         
 
  afara sunt niste nori de furtuna magnifici, mai bine ma binoclez la cerul intunecat decit sa-ti iau in seama bizdicurile si flecarelile de ins citit!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 19:50:49
         
 
  oricum, n-are niciun sens sa discute cineva cu tine, esti un mizantrop fara leac, te paste o paranoia de top!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 19:48:36
         
 
  Atunci, ciocu mic, că ești chibiț și, deci, nul!
Dar din Barthes ce ai reținut, dacă tot ai dat cu el de asfalt, lolaltă cu mucilaginoasele?
O idee, ceva? Că asta faci când citești o carte: îți notezi aia, aia, aia... După care reproduci și tu cum te duce mintea. Te duce?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 19:43:59
         
 
  Sau pe Avicenna:

"Cea mai celebră și influentă lucrare a sa a fost Canonul Medicinei (al-Qanun fi al-Tibb). Monumentala lucrare, scrisă inițial în 5 volume, este, conform Enciclopediei Britanice, ”cea mai importantă carte din istoria medicinei, scrisă vreodată în Occident și Orient”.

Timp de peste 600 ani, Canonul Medicinei lui Avicenna a fost cartea de bază din multe școli de medicină și spitale din Europa. Chiar și în prezent, lucrarea sa este manualul standard de referință pentru practicienii medicinei Unani. Cu toate că sistemul său medical se baza pe unele din conceptele lansate de Hipocrate și Galenus, Avicenna a adoptat în scrierile sale medicale o perspectivă universală, colectând, „distilând” și sintetizând toată cunoașterea medicală care exista în acele timpuri. ”
 
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-06 19:40:11
         
 
  Dar pe Omar Khayyam cine să-l fi inventat?  
Postat de catre Florentin Sorescu la data de 2018-05-06 19:36:42
         
 
  nu, nelutza, numai pe Roland Barthes si tocmai de aceea nu ma apuc sa imi dau cu parerea despre ceva care mi-a scapat lecturii.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 19:29:09
         
 
  Tu l-ai citit, mă? Ai zi să mori tu că da!
Ia zi!

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 18:21:01
         
 
  logica de plavan care n-a iesit in viata lui din ograda natala.rumegi filosofie, zici? cite capite ai in biblioteca?sau o masori tot in metri steri, ca pe poezie.numai ce iti dadusi singur cu bita-n moalele capului, in disputa cu dl Corbu, circotind pe unu, Derrida, zicind ca nu l-ai citit dar ca bate cimpii. o fi, cum zici, magraoane, ca prea patimas esti.  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 17:26:10
         
 
  Ăștia au fost doar niște bieți colportori, muțunache Rîzgheșane! Ca să le transleze încoace, trebuiau să aibă ce. Că, pe Aristotel, nu l-au inventat ei. La fel cum mahomedanismul e copie de după vreo șa'ste de ani, după creștinism!
Cât privește filozofia, nu știu de ce am impresia că taman ăia care o iubesc cu vorba, cam nu prea au habar de ea. Eu, de bine de rău, ca să-i înjur pe filosofi, a trebuit să mai răsfoiesc una, alta. Tu ce dreacu ai făcut, Râzgheșane? Ai răzuit ceuanele, să vezi ce compoziție chimică are funinginea?
 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 17:13:35
         
 
  Domnule Rechesan,
Eu, in locul dumneavoastra as fi mult mai atent cu insinuarile ca domnul bard Peia nu ar fi fluent in harapa veche. Fiindca, din informatiile obtinute de CIA de la un mulah afgan, a reiesit ca renascentinul nostru ii citeste pe Ghalil Kibral si pe profetul Mohamed in original.
 
Postat de catre Dumitru Cioaca la data de 2018-05-06 16:59:48
         
 
  măi, rasist zbîrcit, nația arabă și cea indiană îți dau ție clasă în domeniul culturii.fără scribii arabi toate operele filosofice antice, de la Aristotel pînă la Thales(ololio-lio, dar tu ai alergie la filosofie) erau pierdute pe vecie...dar ce știe mocanu la ce-i bun șofranu?!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 16:44:23
         
 
  Sau ai devenit selectiv, după coloare?

 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 16:29:23
         
 
  Totuși, nu cumva a fost scrisă de Ghalil Kibral și tradusă pe vine de Reghejan Bill?

"cad proiectile și bombe risipite cu gestul semănătorului între brazde "

Aoleu! Ăsta apucat sub bombardea! Da' a avut noroc, totuși. Că a scăpat. Altfel nu ne mai zicea despre "oftaturi de clorofilă", "tropi înghețați", "ninsori de fulgi cenușii". bombele pică și lui îi asrde de poezică!

Cunoști și arabă, teteo?
Nu cumva este comandă politică?
Ești tare, da' mi se pare mie au greșiși tabăra?


 
Postat de catre ioan peia la data de 2018-05-06 16:28:22
         
 
  băi, clonțulică, dacă apocaliptica este scrisă de Khalil Gibral, ce te faci? îți înghiți vorbele revărsate ca pîrțîiala rațelor ce-au mîncat prea mult mălai?  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 15:25:41
         
 
  decît bîzdîgănii și flecăreli despre sublim, mai bine o apocalipsă, clonțulică, poate-ți ia focu pliscul și scapi de grija de a replica.apropos, bărbate, cînd îți deschizi lacătul cutiuței cu poezici să fim, așa, mano al mano, fricosule!  
Postat de catre Gheorghe Rechesan la data de 2018-05-06 15:23:41
         
 
  Apocalipsa după Gheorghe Recheșan, scrisă cu cerneală din „clorofilă sângerie”, în varianta tragi-comică!  
Postat de catre xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx la data de 2018-05-06 13:27:50
         
 
  patetică și explicativă la max, nici asta nu pare a ta, deși e posibil să mă-nșel.  
Postat de catre Radu Stefanescu la data de 2018-05-06 11:51:54
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23930
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE