FORUM   CHAT  REVISTA EUROPEEA  AJUTOR  CONTACT    
Remember
Text postat de Emanuel Cristescu
Am încercat să evit „socializarea” membrilor site-ului în ideea unei cât mai mari libertăți de expresie și de valorizare. Valorizare obiectivă dar și subiectivă, pentru că, în domeniul creației spirituale, în special al literaturii și artei, subiectivismul personal și colectiv pot fi determinante în aprecierea și impunerea unor valori. De prea multe ori, și istoria este plină de exemple, „valorile” „impuse” instituțional sau nu, de către grupuri ori „batalioane de asalt ideologic” s-au dovedit a fi efemere ori chiar dacă au „rezistat” o vreme, s-au dovedit a fi caduce, imediat ce factorii de „impunere” au încetat să mai existe. Am convingerea că tot ce se impune cu forța, din punct de vedere valoric, poate fi pus sub semnul întrebării ba chiar nu are valoare perenă.
Pe de altă parte o excesivă socializare, prin inextricabilele hățișuri relațional-psihologice care se creează, te pun în imposibilitatea de a mai putea spune „verde în faț㔠părerea despre un text, fapt ce dăunează scopului declarat al site-ului acela de a depista, încuraja și cultiva valori.

Am subliniat și altă dată varietatea de motivații și posibilități de expresie artistică a membrilor secțiunii „atelier literar” a site-ului, de la ingenuu la grafomanie, de la netalentați și închipuiți la adevărați artiști ori supratalentați. Site-ul este pus la dispoziția oamenilor, oamenii sunt unici iar unicitatea lor conferă o infinită diversitate existențială și de talent lumii și, stricto sensu, atelierului literar.

Nu trebuie ignorat faptul că în spatele fiecărui text se află un OM. Cu aspirații, sensibilități, dotat cu mai mult sau mai puțin talent ori chiar deloc talentat. Că dacă scrie, poate, motivația scrisului său de multe ori nu o înțelegem. Că există bucurie, fericire speranță însă, din păcate, și suferință, dramă ori adevărate tragedii umane. Pentru unii dintre acești mari crucificați ai suferinței scrisul este ori îl consideră leac, o adevărată șansă motivațional-existențială. Poate eliberatoare, poate un fel de prelungire prin continuitate în plan spiritual a unor trăiri și sentimente de mare frumusețe și bogăție sufletească în raport cu, să spunem, dramatismul asumării conștiente și de mare luciditate a faptului că o boală incurabilă le-a intersectat destinul.

De aceea fac un apel către toți membrii site-ului să încerce să nu-și tansforme comentariile în „măciuci ideologice” , în „bolovani ai cavernelor”. Imaginați-vă, cei care comentați un text, că puteți fi asemuiți medicilor. Aveți dreptul și obligația s㠄extirpați” răul textual însă principiul medical, „primum non nocere” ar trebui să opereze și în acest caz. Spuneți adevărul percepției Dvs. în raport cu un text însă faceți-o cu o anume „blândețe”, cu discernământ și de ce nu, încercați să intuiți efectul spuselor Dvs. Nu uitați că niciunul dintre noi nu deține monopolul adevărului, Că valorile artistice, în general sunt subiective și au un mare grad de „perisabilitate”. Și mai ales nu fiți ultimativi. Lăsați oamenilor o șansă. Și mai cu seamă referiți-vă la text. Argumentați sine ira et studio însă argumentați. „Desființarea” oricui este posibilă printr-un comentariu inteligent și malefic mai ales când cel care comentează este și talentat.. Însă vă recomand să analizați cu discernământ și să nu trageți cu tancurile în rândunele. Ca să nu mai vorbesc de atacurile la persoană, epitetele jignitoare, ori chiar insultele, care, din păcate, nu lipsesc. Parodia este una iar invectiva este alta!

Cele de mai sus nu trebuie interpretate ca pledoarie pentru concesii valorice, pentru encomiastică de grup, lingușire ori compasiune textuală. Cred că opinia că un text este slab poate fi adusă la cunoștința autorului o dată, cu o anumită discreție iar dacă autorul nu înțelege nimic, textele ulterioare, dacă sunt slabe, pot fi ignorate.

Pentru cei care se cred „eterni” „infailibili” în forță, etc. vă sugerez să vă alegeți cel puțin, „victime” pe măsura domniilor voastre. Mărturisesc sincer că îmi plac disputele de idei, polemicile, stilul tăios, etc. însă în limitele civilității și cu parteneri pe măsură. Care după o dispută scânteietoare și chiar cu scântei să fie capabili să meargă împreună la o bere, de exemplu.

PS. Mitocanii, needucații, netalentați, grobienii și cei care urăsc profund, au voie în continuare, să jignească, să comită atacuri la personă și chiar să insulte.
Parcurge cronologic textele acestui autor
Text anterior       Text urmator
Nu puteti adauga comentarii acestui text
DEOARECE AUTORUL ACESTUI TEXT NU PERMITE COMENTARII SAU NU SUNTETI LOGAT!

  Comentariile userilor    
     
Pseudonim
Parola
Nu am cont!
Am uitat parola!

 
Texte: 23931
Comentarii: 120070
Useri: 1425
 
 
  ADMINISTRARE